Mis het single leven

12-09-2019 02:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb nu al iets meer dan 1,5 jaar een relatie en het gaat goed. We komen goed overeen en we hebben veel plezier samen, ik kan eigenlijk niet klagen. Toch begin ik steeds meer en meer het gevoel te hebben dat ik weer single wil zijn.
Ik wil aan de ene kant het avontuur terug opzoeken maar aan de andere kant wil ik niet achter laten wat ik nu heb. Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Welke zaken uit je single leven mis je? En woon je samen of wonen jullie apart?
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Wat mis je precies? en valt daar over te praten met je partner?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een dualiteit in je.
Je wilt iets maar je wilt het andere eigenlijk ook. En dat lukt natuurlijk niet.
Je staat niet volledig in de keuze die je hebt genomen.

Wat mis je in het single leven?
Schrijf het allemaal eens op.
Verder is het goed te beseffen dat je ws de andere kant verheerlijkt (single zijn) nu je een relatie hebt.
Als je single zou zijn besef je pas sterker hoe goed je relatie eigemlijk was en wat het je gaf om samen met iemand te zijn.

Als je er zelf niet uitkomt moet je misschien eens bij een psycholoog langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je het ene kiest verlies je het andere. Het andere heb je al dus nu wil je het ene erbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan ook avontuur in je relatie hebben. Past je partner wel echt bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Wil je single zijn of wil je seks met andere? Dat is wel iets anders nl.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar samen met mijn vriend en een deel van mij zal ook altijd lekker vrij en ongebonden willen zijn, eigen huisje en zo. Toch ben ik heel gelukkig met wat (en wie) ik heb en zou ik niet willen ruilen met mijn single vriendinnen. Je kunt het niet allebei hebben.

En daarbij: je kunt ook een avontuurlijk leven hebben als je wel een relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het gras aan de overkant is altijd groener. Er zitten overal wel voor- en nadelen aan. Onderzoek wat het is dat je denkt dat je single wil zijn.

Ik had het ook, dat ik na een jaar het gevoel had minder 'vrij' te zijn, want ik wilde graag rekening met hem houden. Uiteindelijk merkte ik dat het niet 'vrij' zijn gewoon tussen mn oren zat. Ik kon alles hetzelfde doen als toen ik single was, behalve met andere mannen gaan dan. Maar dat is juist wel lekker overzichtelijk, want de leukste heb ik toch al. Vriend liet mij meer mijn gang gaan dan ik zelf door had. Ik kon nog steeds lekker met vriendinnen een weekendje weg, stappen tot diep in de nacht, de hele dag netflixen als ik daar zin in had.
Ik denk dat na 1,5 jaar de verliefdheid verandert, niet weg gaat maar verandert (ja of wel weg gaan, kan natuurlijk ook), dan verdwijnen je vlinders misschien wat meer (bij mij ook wel maar heb het nog steeds heel vaak gelukkig, alleen niet non stop zoals je hebt als je iemand net leert kennen) en die adrenaline van elkaar missen en uitkijken naar elkaar weer te zien etc. Ik denk dat je vooral voor jezelf moet bekijken of je ten eerste geen open relatie wilt, of dat je even midden in dat besef zit dat je echt in een relatie zit, en moet bedenken of je daar echt blij mee bent. Hoe zij is, hoe vrij ze je laat, en gewoon, je leven bekijken van een afstandje.

Maar is niet heel gek dat je dat hebt hoor!
kindrebel schreef:
12-09-2019 08:13
Je kan ook avontuur in je relatie hebben. Past je partner wel echt bij jou?
Dit idd!

Ik dacht ook altijd dat het of of was en heb daardoor menig (in principe goede) relatie verbroken. Tot ik mijn huidige partner tegen kwam en erachter kwam dat het wél samen kan gaan.
Snowpink schreef:
12-09-2019 10:20
Dit idd!

Ik dacht ook altijd dat het of of was en heb daardoor menig (in principe goede) relatie verbroken. Tot ik mijn huidige partner tegen kwam en erachter kwam dat het wél samen kan gaan.
Zo ging dat bij mij ook. Ik ben ruim 10 jaar single geweest omdat ik geen partner vond waarbij ik me niet ingeperkt voelde. Ik ben teveel een fladderaar. Uiteindelijk vond ik mijn vriend. Hij is ook een fladderaar, maar we samen zijn we één van de klefste stellen die ik ken. Misschien wel juist daarom wel.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 12-09-2019 11:27
8.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mis je echt het alleen leven, of mis je het rond kunnen neuken met eenieder waar je oog op valt?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-09-2019 11:13
Zo ging dat bij mij ook. Ik ben ruim 10 single geweest omdat ik geen partner vond waarbij ik me niet ingeperkt voelde. Ik ben teveel een fladderaar. Uiteindelijk vond ik mijn vriend. Hij is ook een fladderaar, maar we samen zijn we één van de klefste stellen die ik ken. Misschien wel juist daarom wel. Ook bij elkaar voelen we ons super vrij.
Man en ik zijn ook 'fladderaars', (ik noem het zelf altijd; "puberaal opstandig") zodra we te veel Moeten of ingeperkt (denken te) worden, worden we opstandig. Gaan de hakken in het zand
We hebben het allebei, herkennen het van elkaar, snappen elkaar. En zijn heel graag samen (al heel lang), maar begrijpen ook allebei volkomen, hoeveel vrijheid de ander nodig heeft
Alle reacties Link kopieren
wat kan je nu niet dat je als single wel kan?
Wat is er avontuurlijk aan het single leven?

Behalve met andere mannen neuken kan ik alles hetzelfde in mijn relatie als dat ik single was en als dat het breekpunt zou zijn zou dat zelfs bespreekbaar zijn...

Idealiseer je het niet te veel?
Alle reacties Link kopieren
Wat mis je aan het single zijn?

Probeer eens een paar dagen geen contact te hebben met elkaar. Zou je hem missen of is het een verademing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven