Na 3,5 jaar relatie wil vriendin alleen zijn

12-09-2019 11:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jongen van nu 22, zij is 25, we kregen een relatie toen ik 18 was, het voelde zo goed, we deden veel dingen samen, en kennen elkaar van de voetbal.

Onze hele relatie had zoals vele relaties ups and downs, maar nooit hadden we een break up of iets dergelijks. Het begon allemaal 31 Augustus, we waren samen naar de film, samen hapje gegeten, lekker wezen chillen in bad, en hebben seks gehad.

Volgende dag werden we wakker 1 September, en ze zou wat gaan doen met haar vriendinnen, dus ik liet haar gaan uiteraard, ik ging voetballen, eenmaal 1 uur nadat ze thuis was ontving ik een berichtje met dat ze het mij niet meer kan aandoen, ze houd zoveel van mij en vind me hartstikke leuk, maar ze zit in de knoop met zichzelf en wilt alleen alles doen, ze wilt mij niet meer hoeven appe of iets met waar ze is, ze voelt alsof ze niks heeft bereikt in 25 jaar.

Ik snapte het niet dus ik zei, schat kom in het echt praten want via een appje kan het niet, toen hebben we die zondag gepraat en zei ze, ik wil je wel bij me hebben, laten we het proberen, hele week hebben we met elkaar geappt, we werken allebei en wonen niet samen.

Eenmaal zaterdag 7 September zouden we savonds gaan poolen, ze stuurt sochtends een bericht dat me hart gewoon brak, weer bijna het zelfde alleen nu met ik moet het uit maken.

Naja weer via de app, dat vond ik niet leuk dus was ik boos, en heb haar even 3 dagen niet gesproken, maar het knaagde aan me, ik vond het zo erg, dus heb ik haar gezegd dat ik haar wou zien en face 2 face praten.

Woensdag 11 September heb ik haar gesproken, het gesprek begon om half 12 avond want ze moest werken, en het was een mooi gesprek, ik begreep haar, ze moet aan zich zelf werken en aan al haar oude relaties, want voor mij had ze 5 jongens die vreemdgingen.

Ze zegt dat ik echt beter kan, en beter verdien, maar ik wil niemand anders als haar hebben, en ik weet het gewoon, want ik was in me gedachten al getrouwd met haar, had al kinderen en woonden samen. Om nu te weten dat dat sprookje niet zal uitkomen, voel ik me echt depressief onder.

Iemand enige ervaring met zo iets, draait ze denken jullie bij? Gaat ze me uiteindelijk zo erg missen dat ze inziet wat ze wilt in het leven? Of zit ze zo erg in de knoop dat dit langer gaat duren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze bij zal draaien. Ik weet ook niet of ze wel heel eerlijk is tegen jou.
Zijn jullie 12 en 15?

Sorry, ik vind het nogal puberaal overkomen allemaal.
Gun jezelf een leukere vrouw en zet er een punt achter.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Wat rot voor je TO!!

Maar als zij niet meer wil houdt het op.
Zij wil niet meer. Ik was ooit dat meisje. Een jaar over gedaan om het definitief uit te maken. Het is moeilijk als je voelt dat je niet verder wilt met iemand maar wel nog veel om die persoon geeft.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze was 21 toen ze al 5 relaties achter de rug had? Oke kunnen ook korte flings zijn geweest, maar het voelt voor mij een beetje alsof ze niet geleerd heeft zonder relatie en meer op zichzelf aangewezen te zijn.

Laat haar gaan. Liefde is ook kunnen loslaten als dat voor de ander beter is.
Wie weet wat de toekomst brengt.
Alle reacties Link kopieren
Wat klote voor je TO, maar ga niet op haar zitten wachten. Dit is zo'n klassieke lulsmoes; "het ligt niet aan jou, maar aan mij...". Dat is echt een manier om te zeggen dat ze geen relatie meer wil, maar te bang is om het echt duidelijk en definitief te zeggen. Ook erg kinderachtig dat ze het via whatsapp doet.

Liefdesverdriet is gewoon rot, dus geef het tijd en zoek afleiding met je vrienden. Over een tijdje zal het een stuk beter met je gaan en dan ontmoet je misschien wel de vrouw van je dromen.
Klinkt alsof ze echt niet meer wil, maar het niet durft uit te maken. Ze krabbelt wat terug als ze jou ziet (waarschijnlijk grijpt jouw verdriet haar aan) en legt de bal bij jou.

Als je het omdraait, heb jij hier zin in? Je wilt niemand anders zeg je en dat begrijp ik. Je hebt jarenlang een bepaald plaatje van jullie relatie gehad en nu moet je dit tegen je zin loslaten
Maar zoals ze nu doet, dat lijkt me echt een hel. Dat wil je toch niet?
PS: ik denk je neiging om de data overzichtelijk te hebben wel te begrijpen en herkennen. Ik deed dat voorheen ook als een relatie op zijn einde liep of al was gelopen. Toch een beetje controle proberen te houden wanneer zaken door je handen glippen. Mijn gedachtes waren dan in de trant van "Maar een week geleden wilde hij het nog proberen!" en "twee weken geleden hadden we nog zo'n leuke dag samen?". Probeer dat ook een beetje los te laten en grijp de controle die je daadwerklelijk hebt. Dus door zelf afstand te nemen, een besluit te nemen, afleiding te zoeken, you name it .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat zij het niet meer wil, de relatie, want zij zegt dat ik goed voor der ben, en echt het beste ben en ze gunt mij ook het aller beste verder.

Alleen zij wil nu aan haar zelf werken, ze zei wel dat er een kans is dat als ze over 1 jaar iets uit haar leven heeft gehaald, dat er kansen mogelijk zijn.

Zouden jullie denken dat ze zomaar over 3 maanden een andere jongen kan hebben dan?

PS: we hebben ook nog gezoend, en ze stuurde een berichtje met ik hou van je direct toen ze weg was. Dit betekend ook iets toch...

Ik laat haar wel met rust enzo, alleen ik wil weten of hier iemand is met dezelfde ervaring ofzo. Ook ga ik gewoon verder met leven, alleen moet ik er zeker van zijn dat ze me niet bespeeld met een mooi verhaal... Want ik heb haar ook gezegd als je me niet leuk vind, of iemand anders leuk vind, dan is dat beter als zo uitelkaar gaan, want nu doet ze het doen lijken alsof 2 mensen nog super verliefd zijn, maar uitelkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Zoals ik het lees heeft zij voor zichzelf wel al uitgevonden dat zij met jou samen geen toekomst meer ziet. Zij houdt nog wel veel van je en je hebt ook niets verkeerds gedaan alleen is het er bij haar niet meer.

Ik krijg heel erg het gevoel dat zij hierover niet geheel eerlijk durft te zijn. Wat een onzin dat je na 42 maanden samen ineens "aan jezelf moet werken zonder de ander". Er klopt iets niet..

Grote kans dat zij binnenkort een ander heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ai, wat een naar nieuws, TO :-(

Ook erg vervelend dat je (ex) vriendin hierover vaak via de App communiceerde. Bij een relatie van 3,5 jaar is dat niet zo netjes en ook onvolwassen.

Zit er nog toekomst in jullie relatie? Afgaande over wat je vertelt moet ik je helaas vertellen: nee, totaal niet.
Je vriendin heeft al blijkbaar over de situatie nadacht en getwijfeld: 'is dit het nu?'
Dit is nu superlullig voor jou en komt ook als een donderslag bij heldere hemel. Maar er is helaas niets wat jij hier nog aan kan veranderen.

Het enige wat je wel kan doen is terugdenken of er misschien punten waren waaraan je het aan had zien komen. Niet zozeer voor je huidige relatie, maar voor toekomstige vriendinnen. Was er misschien teveel routine in jullie relatie geslopen? Was je misschien net iets te lief en meegaand?

Buiten dat adviseer ik je om je ex de ruimte te geven om dit los te laten. Niet eens zozeer voor haar, maar vooral voor jezelf. Je geeft jezelf zo namelijk de kans de komende weken om dit liefdesverdriet en verlies te verwerken.
Want het is het een verlies, opeens ligt je hele toekomstbeeld in duigen.

En daarnaast kun je daarna op een rijtje zetten wat jezelf in het leven wilt bereiken: wat voor cariere wil ik, wat voor relaties en vrouwen wil ik in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ze houdt heus nog van je. Maar dat betekent niet dat jullie relatie nog toekomst heeft. Ze gaat niet 'bijdraaien', ze heeft haar beslissing gemaakt.

Ik heb ook rond die leeftijd een relatie die ruim 3 jaar duurde uitgemaakt. Wat vond ik dat verschrikkelijk moeilijk, ik hield zeker nog van hem, en het verdriet zien dat ik aanrichtte was verschrikkelijk. Ik heb toen voet bij stuk gehouden, maar zij is onder die last gezwicht, eenmalig. Maar ze heeft vast niet impulsief besloten dat jullie relatie niet meer werkt, dus respecteer haar keuze.

Zeker op jullie leeftijd, waarin je na gaat denken over je toekomst, kun je makkelijk uit elkaar groeien. Dat is niemands schuld en super rot. Maar ga niet hopen dat ze terug komt, en haar al helemaal niet proberen overtuigen.

Wij hebben toen trouwens ook uitgesproken dat we over een jaar misschien wel weer bij elkaar zouden komen, wat (uiteraard..) niet gebeurd is. Maar op zo'n moment voelt het fijn daaraan vast te houden.
De lieve dingen zegt ze alleen maar om het wat te verzachten. Ze kan prima nog om je geven, dat is normaal na zo’n tijd samen. Maar de liefde is over. En ja binnen drie maanden kan ze een ander hebben, binnen drie weken ook.

Je zoekt nu een betekenis achter alles terwijl het enige is dat ze je niet wil kwetsen. Laat het los en ga verder met je leven.
Xpicture schreef:
12-09-2019 13:20
Ik denk niet dat zij het niet meer wil, de relatie, want zij zegt dat ik goed voor der ben, en echt het beste ben en ze gunt mij ook het aller beste verder.

Alleen zij wil nu aan haar zelf werken, ze zei wel dat er een kans is dat als ze over 1 jaar iets uit haar leven heeft gehaald, dat er kansen mogelijk zijn.

Zouden jullie denken dat ze zomaar over 3 maanden een andere jongen kan hebben dan?

PS: we hebben ook nog gezoend, en ze stuurde een berichtje met ik hou van je direct toen ze weg was. Dit betekend ook iets toch...

Ik laat haar wel met rust enzo, alleen ik wil weten of hier iemand is met dezelfde ervaring ofzo. Ook ga ik gewoon verder met leven, alleen moet ik er zeker van zijn dat ze me niet bespeeld met een mooi verhaal... Want ik heb haar ook gezegd als je me niet leuk vind, of iemand anders leuk vind, dan is dat beter als zo uitelkaar gaan, want nu doet ze het doen lijken alsof 2 mensen nog super verliefd zijn, maar uitelkaar gaan.
Natuurlijk houdt ze van je. Natuurlijk vindt ze je nog leuk genoeg om mee te zoenen. En ik snap heel goed de neiging om je hier aan vast te klampen, maar ze geeft ook veel andere signalen.


Waar ben jij in dit verhaal? In JOUW verhaal? Heb jij zin in deze losse eindjes, de angst dat ze snel een ander heeft, je (liefdes)leven on hold zetten voor...Ja voor wat eigenlijk?

Iemand die superverliefd is, heeft niet zulke twijfels, echt niet.
Ik herken het wel een beetje, van mijn laatste relatie. Als je ouder wordt (helemaal in een langere relatie), kom je gewoon achter dingen binnen in je zelf, je groeit als mens. Ik en mijn laatste vriendin waren ook 3½ jaar samen. Het doet pijn, maar als dat is wat je wil, is dat wat je wilt. Het kan ook erg conflicterend zijn, we hielden ook van elkaar, maar het ging gewoon echt niet meer, we gingen langzaam aan raarder/aparter tegen elkaar doen vanwege 'laten we het proberen'.

Geloof mij, je kan beter de knoop doorhakken dan bij elkaar te blijven terwijl jullie (of slechts één van de twee) geforceerd bij elkaar blijven. Scheiden doet lijden, dat is eenmaal zo, en dat is kut. Sterkte knul, dit kan wel even pijn blijven doen.

Ik herken trouwens wel de 'zoektocht naar antwoorden' die je nu lijkt te doorgaan. Waarschijnlijk is het moeilijk accepteren, maar probeer niet té veel na te gaan denken. Soms zijn de 'antwoorden' laagdrempeliger dan je denkt, en daardoor moeilijker te verkroppen. :(
Alle reacties Link kopieren
Dus iemand die superverliefd is op een jongen, die de man van zijn dromen heeft gevonden, die kan niet niet tevreden zijn met zich zelf?

Want dat is zij, ze is niet tevreden met haar zelf momenteel, en wilt dat eerst fixen voordat ze een relatie kan starten met iemand, ze is ongelukkig, en ik probeerde haar gelukkig te maken, maar het is me niet gelukt.

Ook snap ik inderdaad niet, waarom ze wel met vriendinnen zou kunnen chillen, en nog gaan voetballen, in plaats van met de man van je dromen werken aan een toekomst.

Maar daarom hebben jullie denk wel gelijk, met dat haar verliefdheid minder of geheel weg is. Desondanks, zei ik tegen haar dat als ze me niet leuk vond het moest zeggen, want ik vind dat makkelijker om te verwerken dan dit... zij vertelde me, dat wil ik wel zeggen, maar dan lieg ik en dat heb ik nooit tegen je gedaan.

Dus waarom zou ze het verzwijgen, als ik het aandring om te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Xpicture schreef:
12-09-2019 13:53
Dus iemand die superverliefd is op een jongen, die de man van zijn dromen heeft gevonden, die kan niet niet tevreden zijn met zich zelf?
Het is een variantie op de klassieke uitmaakzin:
Het ligt niet aan jouuuuu, het ligt aan mijjjjj

en dat is een lieve manier om te zeggen: het is echt klaar
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
12-09-2019 13:53
Ik herken het wel een beetje, van mijn laatste relatie. Als je ouder wordt (helemaal in een langere relatie), kom je gewoon achter dingen binnen in je zelf, je groeit als mens. Ik en mijn laatste vriendin waren ook 3½ jaar samen. Het doet pijn, maar als dat is wat je wil, is dat wat je wilt. Het kan ook erg conflicterend zijn, we hielden ook van elkaar, maar het ging gewoon echt niet meer, we gingen langzaam aan raarder/aparter tegen elkaar doen vanwege 'laten we het proberen'.

Geloof mij, je kan beter de knoop doorhakken dan bij elkaar te blijven terwijl jullie (of slechts één van de twee) geforceerd bij elkaar blijven. Scheiden doet lijden, dat is eenmaal zo, en dat is kut. Sterkte knul, dit kan wel even pijn blijven doen.

Ik herken trouwens wel de 'zoektocht naar antwoorden' die je nu lijkt te doorgaan. Waarschijnlijk is het moeilijk accepteren, maar probeer niet té veel na te gaan denken. Soms zijn de 'antwoorden' laagdrempeliger dan je denkt, en daardoor moeilijker te verkroppen. :(
Heey, het is vooral ook moeilijk om te accepteren, omdat ik haar zeg, als je een ander heb ben ik blij voor je, als je me niet meer leuk vind ben ik trots op je dat je het zegt, maar ze blijft zeggen dat het echt een ding is van alleen zijn, ze wilt niet meer dat ik op haar uitkijk elke dag.

Ook heb ik het in Mei uitgemaakt met haar omdat ze weinig met me was, en toen zei ze, NEEE DAT DOE JE NIET en kwam ze rond 3 uur avond naar me huis, huilend met, niet uitmaken we horen bij elkaar en ik mis je elk minuut van de dag, maar ik wil ook genieten.

En toen zag ik in hoeveel ze van me houd en werd ik echt super verliefd, toen heb ik haar ook gezegd, is goed ik vind het beter je 1x in de week te zien dan helemaal niet. En toen van de een op andere dag was het uit...

Snappen jullie waarom ik door blijf zoeken naar antwoorden, voor mij is t een raadsel.
Klinkt gezellig.
Liefde is ook niet makkelijk, soms is het beter om bij iemand weg te gaan, ondanks dat je veel van elkaar zou houden, maar dat is per situatie zo enorm anders dan het moeilijk is om een algemeen voorbeeld te geven hiervan. Ik snap (uit persoonlijke ervaring) héél goed waarom je antwoorden wil vinden, ergens denk ik ook dat het niet per se slecht is om dat te willen, het heeft me veel wijzer gemaakt. Probeer niet té obsessief na te willen denken, neem soms een break door wat anders te doen, met vrienden of een andere afleiding.

Dingen als dit kunnen soms erg hard/snel gaan, zoals je inmiddels weet. :(
Soms zijn er geen antwoorden, simpelweg omdat de liefde over is.

Het ligt niet aan jou, maar aan mij.
Ik lig met mezelf in de knoop.
Ik moet aan mezelf werken.
Het zijn allemaal manieren om de breuk minder erg te doen lijken. Want natuurlijk geef je om elkaar na zoveel jaar relatie.
Maar de boodschap is duidelijk: ze wil niet met je door.
Alle reacties Link kopieren
Tussen niet meer leuk vinden en jezelf oud zien worden met iemand, zitten nog heel veel gradaties. Ze is 3 jaar met je samen geweest, dus ze zal je zeker wel leuk vinden. Ze zal vast ook nog van je houden, want zoiets is niet ineens over. Maar als jij echt de man van haar dromen zou zijn, en degene zou zijn waarmee zij oud wil worden, zou ze ook aan zichzelf kunnen/willen werken terwijl ze met jou is.

Al haar acties laten zien dat ze niet genoeg van jou houdt om oud met je te willen worden. Zou je op haar gaan zitten wachten, dan verspil je echt je tijd, want zij komt niet meer bij je terug. Misschien laat ze zich nu nog wel overhalen om het nog eens te proberen, omdat ze jouw verdriet rot vindt om te zien, en omdat ze zich zelf ook erg naar voelt, maar uiteindelijk blijft die twijfel en zal ze er een punt achter zetten.
Xpicture schreef:
12-09-2019 14:01
Ook heb ik het in Mei uitgemaakt met haar omdat ze weinig met me was, en toen zei ze, NEEE DAT DOE JE NIET en kwam ze rond 3 uur avond naar me huis, huilend met, niet uitmaken we horen bij elkaar en ik mis je elk minuut van de dag, maar ik wil ook genieten.
Dit speelt dus al langer.
Xpicture schreef:
12-09-2019 13:53
Dus iemand die superverliefd is op een jongen, die de man van zijn dromen heeft gevonden, die kan niet niet tevreden zijn met zich zelf?

Want dat is zij, ze is niet tevreden met haar zelf momenteel, en wilt dat eerst fixen voordat ze een relatie kan starten met iemand, ze is ongelukkig, en ik probeerde haar gelukkig te maken, maar het is me niet gelukt.

Ook snap ik inderdaad niet, waarom ze wel met vriendinnen zou kunnen chillen, en nog gaan voetballen, in plaats van met de man van je dromen werken aan een toekomst.

Maar daarom hebben jullie denk wel gelijk, met dat haar verliefdheid minder of geheel weg is. Desondanks, zei ik tegen haar dat als ze me niet leuk vond het moest zeggen, want ik vind dat makkelijker om te verwerken dan dit... zij vertelde me, dat wil ik wel zeggen, maar dan lieg ik en dat heb ik nooit tegen je gedaan.

Dus waarom zou ze het verzwijgen, als ik het aandring om te zeggen?
Dat zegt niemand hoor. Ik denk wel dat als je superverliefd bent, je ook zulke ontevredenheid over jezelf wel overleeft. Met elkaar. Ze liegt vast niet als ze zegt dat ze niet tevreden is met zichzelf maar ik gok dat die ontevredenheid ook over jullie relatie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven