Loslaten van een toxic man

16-09-2019 21:21 40 berichten
2 jaar geïnvesteerd in een man die niet geheel (emotioneel) beschikbaar was... Of t een narcist is of iets anders, ik weet t niet maar veel dingen die niet klopten.

Intense ontmoetingen, intense gesprekken. Maar t leidde tot niks concreets.

Aantal keren contact verbroken, door hem, als ik m vertelde over mijn gevoelens/onzekerheden. Altijd kwam hij weer terug.

Tijd geleden vertelde hij dat hij weer terug ging naar zijn vaderland (hij studeerde hier). Eindelijk kon ik hem (letterlijk) loslaten.

Totdat hij een paar weken een berichtje stuurde dat hij weer terug is in Nederland. Hij twijfelde of hij t moest vertellen maar voelde op t laatst dat hij t moest doen... Hij wist nog niet wat hij wou voor ons op de lange termijn maar hij had nog steeds veel gevoelens voor mij...


En afgelopen donderdag (nog geen week later nadat hij hetgene zei over zijn gevoelens), vertelde hij dat hij me wou zien/sex met me wou....als ik t niet erg vond dat hij iemand anders zag die snel zijn vriendin zou kunnen worden....

Ik heb m geconfronteerd met zijn woorden, zijn beloftes. Hij ontkende alles
Zelfs screenshots die ik nog had. Hij was ongelooflijk respectloos, ik kan t niet anders zeggen. Totaal geen empathie.

Ik heb m daarna overal geblokt, iets wat ik al veel eerder had moeten doen.

Wat wil ik met dit topic? Ik hoor graag jullie ervaringen hoe jullie zijn omgegaan met het loslaten van een toxic man.
Of voor degenen die in een soortgelijke situatie zitten, hopelijk vinden we steun aan elkaar :-)
Mijn gevoel hierbij....Loslaten, TO! Meteen! Deze man speelt met je gevoel. Zo klinkt het iig. Dus goed dat je hem geblokt hebt. Hoe minder er binnen komt, hoe beter. En ja, ervaring met een 'toxic man'. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat herkenbaar, hier zit ik nu middenin (zie topic).. Veel dingen zijn herkenbaar, de intense ontmoetingen en gesprekken maar ook het onbeschikbaar zijn als je aan hem ‘gehecht’ raakt. Ook hier iemand die vertrok naar buitenland, terugkwam en direct contact met me opnam. Al verbloemde hij bij mij dat het alleen om intimiteit ging, dus ook weer afgesproken..

Heel knap dat je gelijk hem hebt geblokkeerd! De confrontatie aangaan vind ik zelf nog lastig, moet ook een stukje acceptatie komen vanuit mezelf dat hij gewoon niet verliefd is. Voelt het nu wel als een opluchting?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, in hetzelfde schuitje. wij woonden zelfs samen.
Geblokkeerd, geen contact meer en nu detoxen.
Als je het moeilijk hebt denk je aan de ellende die hij je heeft gebracht
Als hij toch contact opneemt, sterk blijven, negeren of ten minste koel en ontwijkend reageren.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij erg ontnuchterend wat hij zegt. Was ik verliefd dan was dat daardoor gauw afgelopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De man zegt wat hij denkt dat nodig is om iemand in zijn bed te krijgen. Sommige mannen doen dat. Die zijn alleen op het effect (bed) uit. Die zijn niet echt met jouw gevoelens bezig. Hap je niet toe als hij een visje uitgooit, dan de volgende wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vivi3338 schreef:
16-09-2019 21:40
Jeetje wat herkenbaar, hier zit ik nu middenin (zie topic).. Veel dingen zijn herkenbaar, de intense ontmoetingen en gesprekken maar ook het onbeschikbaar zijn als je aan hem ‘gehecht’ raakt. Ook hier iemand die vertrok naar buitenland, terugkwam en direct contact met me opnam. Al verbloemde hij bij mij dat het alleen om intimiteit ging, dus ook weer afgesproken..

Heel knap dat je gelijk hem hebt geblokkeerd! De confrontatie aangaan vind ik zelf nog lastig, moet ook een stukje acceptatie komen vanuit mezelf dat hij gewoon niet verliefd is. Voelt het nu wel als een opluchting?
Ik ga later even je topic lezen.

Ja het voelt als een opluchting. Als dat ik de controle terug neem.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat hij toch een manier vindt om contact op te nemen. Ik was er altijd voor hem. Stel dat t verkeerd gaat met zijn (potentiële) vriendin....
Dus daar hou ik wel rekening mee, dat hij weer terug kan komen. Hoe ik er dan mee om ga, dat is het belangrijkste.
retrostar schreef:
16-09-2019 22:10
Lijkt mij erg ontnuchterend wat hij zegt. Was ik verliefd dan was dat daardoor gauw afgelopen.

Ja dit was ook echt dé druppel na al heel veel kleine druppels.
Alle reacties Link kopieren
welke aandoening heb jij dat je iemand steeds terug neemt en er energie in blijft steken?

Het ik heb graag een uitdaging aan mijn date syndroom ofzo of het ik kick erg op drama stoornis?

In de 40 ben je toch wel wijzer dan Dit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
je hebt je 2 jaar aan het lijntje laten houden... dat is lang hoor
En zo zonde van de tijd

Heb je hulp bij Waarom je iemand hiermee weg laat komen??
lilalinda schreef:
17-09-2019 08:18
je hebt je 2 jaar aan het lijntje laten houden... dat is lang hoor
En zo zonde van de tijd

Heb je hulp bij Waarom je iemand hiermee weg laat komen??
Ja, ik ben in therapie, een tijdje al.
Alle reacties Link kopieren
Beter. Komt vast goed. Op een dag mag je van jezelf leuke keuzes maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
16-09-2019 22:29
Ik ga later even je topic lezen.

Ja het voelt als een opluchting. Als dat ik de controle terug neem.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat hij toch een manier vindt om contact op te nemen. Ik was er altijd voor hem. Stel dat t verkeerd gaat met zijn (potentiële) vriendin....
Dus daar hou ik wel rekening mee, dat hij weer terug kan komen. Hoe ik er dan mee om ga, dat is het belangrijkste.
Ik vind het heel vervelend voor je hoor en kan me er goed in herkennen.

Maar lieverd, als je alles blokkeert en eventueel gewoon een nieuw nummer neemt en een nieuw e-mail adres en dergelijken, dan zou de kans dat hij terug KAN komen toch niet zo aannemelijk meer moeten zijn? Immers KAN hij niet meer makkelijk in contact met je komen.

Dus ik zou hier nog wel even aan werken en alle wijze waarop hij nog contact met je kan zoeken, daadwerkelijk tot waar mogelijk is, ook echt blokkeren of wijzigen qua nummer en dergelijken.

Mensen zullen uiteindelijk doen wat zij willen doen. Niet per se wat jij wilt dat ze doen. Dat is altijd al zo geweest. Het is echt heel belangrijk, dat je hem loslaat voor wat het is en gaat kijken naar wat jij wilt.

Hoe heeft het überhaupt zo ver kunnen komen? Hoevaak heb je jezelf in het verleden in zo een situatie geplaatst met zulke mannen? Als je dan wel toegeeft en seks hebt met zo een type man, dan is het wellicht voor even leuk. Daarna dan? Met wat voor gevoel laat hij jou achter? Waarom kon hij iedere keer weer terug komen?

Dit zijn niet vragen die je nou per se hier moet gaan beantwoorden, maar wat ik wil aantonen is dat deze man wellicht heel toxisch is, met jou is ook veel niet goed in orde voor deze wereld.

Je moet echt veel en veel sterker zijn mentaal dan dit, als je het wilt redden in een relatie of wat dan ook met mannen.

Je liet hem screencaptures zien en bewijs en alsnog ontkende hij alles...

Dit soort gedrag op den duur is heel schadelijk voor jezelf, meer dan je misschien doorhebt. Het is zulk gedrag, waardoor je na vele incidenten ervan, enorm gaat twijfelen aan je eigen oordeel en eigen keuzes en eigen gedachtes.

Daarom is het zo essentieel van belang dat je sterk wordt mentaal.

Dan ben je veel minder vatbaar voor zulke situaties.

Hij is toxisch, hij is niet een prettige man, hij geen normen en waarden, hij is niet loyaal, hij kent geen integriteit, hij kan geen zelf verantwoordelijkheid nemen en ga maar door.

Maar dat is hij en je kan nu eenmaal niet controle hebben op je omgeving, hij is wie hij is en de keuzes die hij maakt definiëren wie hij is.

Wat jij wel kan doen, is kijken naar jezelf. Hoe kan je voorkomen dat je weer jezelf ooit in een situatie gaat zetelen waarin je zo veel tijd kwijt bent aan iemand die letterlijk niet om je geeft. Ga wellicht boeken lezen of iets. Bijvoorbeeld ik vind een heel fijn YouTube kanaal: Inner Integration. Die mevrouw legt ook vooral de focus op wat jij kan doen en daar ligt je kracht uiteindelijk ook. Zijn veel filmpjes. Een van de filmpjes die ik het fijnst vond is: Responding vs. Reacting: How to avoid the narcissist trap.

Wanneer jij echt compleet bent, helemaal gelukkig met jezelf, je bent op een goede plek, je hebt je financiële leven in redelijkheid in orde, je bent mentaal stabiel en sterk zodat je niet meer twijfelt aan je eigen gedachtes en oordeel.

Dan ga je liefde van zelf vinden.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, op mijn vader na die echt een ontzettend lieve man is geweest altijd.

Maar er zijn denk ik ontzettend veel lieve mannen daar buiten. Mensen met compassie en empathie en die de wil hebben om goed, eerlijk en helder te willen communiceren met je.

Is zonde dat je tijd verspilt aan zo een man, wanneer er zulke mannen ook zijn.

Ik zou deze ervaring gebruiken in positieve zin, deze man heeft je laten zien waar je zwakke punten zijn. Ga eraan werken. Word mentaal echt een stuk sterker, maak je eigen leven zo leuk dat je gewoon iedere dag enorm veel lol met jezelf hebt en liefde vind je van zelf wel, maar dan de juiste soort. Een waarbij jij een soort theekopje bent op een schoteltje en jouw theekopje volledig gevuld is met thee en je in overvloed liefde hebt, die overvloed van liefde kan je dan delen met de volgende man of vriendschap of wat dan ook. In overvloed. Niet dat je telkens maar meer en meer geeft omdat een ander alleen maar neemt en neemt, waardoor je helemaal je theekopje van liefde volledig droog gezogen krijgt door een thee-bloedzuiger.

Haha, beetje vreemde analogie, maar hoorde dit een keer zo een vrouw vertellen en vond het wel enige Logica hebben.

Succes in ieder geval : )
Alle reacties Link kopieren
En om de analogie af te maken, dat je dus liefde geeft van thee dat je in overvloed hebt wat dus op dat schoteltje ligt.

Je moet je eigen leven zeg maar zo goed inrichten en mentaal sterk zijn en goede dingen voor jezelf regelen zodat jij een theekopje van zelf liefde volledig gevuld hebt. Dat is jouw theekopje aan liefde voor jezelf, je zelf respect, je zelf waarde.

Dat is niet de liefde die je dient te delen met anderen. Dat is juist de liefde die jij aan jezelf geeft omdat jij van je zelf houdt.

Dit soort mannen tasten dat aan, ze willen en de liefde dat je in overvloed had op het schoteltje en ook de liefde in jouw theekopje en voor je het weet heb je letterlijk dus geen druppeltje meer over, je zelf waarde en respect is weg en droog gezogen als het waren.

Probeer goed van jezelf te houden, goed aan jezelf te werken, mentaal sterk zijn en sterk in je eigen schoenen staan zodat jouw theekopje helemaal gevuld is met liefde voor jezelf en je op een gezonde wijze bereid bent de overloed aan liefde, die dan in het schoteltje ligt, de delen met een ander.

Zo zet je jezelf ook niet meer in een situatie waarin jij meer blijft geven van jezelf en nauwelijks iets ervoor ontvangt aan liefde.

Iemand die zover gaat dat jij druppels aan liefde moet gaan geven wat uit dat theekopje van zelf respect, zelf waarde en zelf beeld en zo voort komt: moet je niet mee omgaan, is enorm schadelijk voor jezelf en het is zo enorm zonde dat je dan een lichaam hebt die 24/7 probeert jou in leven te houden en jij vervolgens zoiets enorm toxisch en schadelijke toelaat in je leven.

Leven is ook veels tekort om niet te leren van je fouten.
Ik zelf kom ook uit een toxische relatie.. (Zie topic) En ik kan je vertellen dat het idd heel moeilijk is..
Het is nu iets minder als 2 maanden uit, maar dat we echt geen contact meer hebben is 1.5 week.
Ik heb gezegd dat ik een date had wat niet zo was maar ik wou gewoon dat hij me blokkeerde. En ja kan idd een nieuw nr.nemen maar als hij het echt zou willen dan staat hij wel voor mijn deur.
Op dit moment denk ik ook alleen aan de leuke dingen.. Maar je over romantiseert het in je hoofd. Al 3.5 jaar is het vechten in mijn geval. En zeg nou zelf .. waarom zou het nu wel ineens goed gaan..

Ja dat je elkaar mist is logisch.. Het is immers een verslaving waarvan je af moet kicken. Maar geloof me.. Het beschadigt je echt om met zo een man om te gaan. Ik moet ook sterk zijn, en heb momenten dat ik hem ontzettend mis. Maar ik weet ook dat ik eraan onderdoor ga. Hij blijft liegen, blijft verslaafd, onstabiel .. etc .. er verandert toch niks


Dus ja .. ga door met je leven.. Hoe moeilijk het ook is, en neem je tijd om te rouwen. Dat is heel normaal. Ik heb ook hulp gezocht ..
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren, blokkeren en blokkeren. Niet meer reageren op hem en dan detoxen van de verslaving.
Ga leuke dingen doen, vind je eigenwaarde terug.
Alle reacties Link kopieren
Een relatie met een toxische man bestaat bij de gratie van een vaak wat theatrale vrouw die bereid is om in zijn drama te blijven investeren met leugentjes over dates met anderen bijvoorbeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@Vlietleeuw, dank voor je input.

Een ander nummer nemen of iets dergelijks, dat is wel t laatste wat ik wil. Dan heeft hij nog controle over mij.

Een vriendin van mij zei het heel goed: ik moet er vanuit gaan dat hij contact opneemt, het is belangrijk dat ik hem dan niet meer binnenlaat.

Het is iemand die mijn grenzen meerdere malen heeft overschreden. Dat is iets wat in meerdere aspecten in mijn leven voor komt. Ik ben iemand met heel veel empathisch vermogen, ik hou te veel rekening met anderen. Cijfer mezelf weg. Ik ben erg bang voor afwijzing.

In therapie (Ik volg haptotherapie) leer ik éindelijk dat ik er ook toe doe.

Maar ik heb zeker nog een lange weg te gaan, vooral omdat dit al heel mijn leven speelt.
Snow2018 schreef:
17-09-2019 16:07
Ik zelf kom ook uit een toxische relatie.. (Zie topic) En ik kan je vertellen dat het idd heel moeilijk is..
Het is nu iets minder als 2 maanden uit, maar dat we echt geen contact meer hebben is 1.5 week.
Ik heb gezegd dat ik een date had wat niet zo was maar ik wou gewoon dat hij me blokkeerde. En ja kan idd een nieuw nr.nemen maar als hij het echt zou willen dan staat hij wel voor mijn deur.
Op dit moment denk ik ook alleen aan de leuke dingen.. Maar je over romantiseert het in je hoofd. Al 3.5 jaar is het vechten in mijn geval. En zeg nou zelf .. waarom zou het nu wel ineens goed gaan..

Ja dat je elkaar mist is logisch.. Het is immers een verslaving waarvan je af moet kicken. Maar geloof me.. Het beschadigt je echt om met zo een man om te gaan. Ik moet ook sterk zijn, en heb momenten dat ik hem ontzettend mis. Maar ik weet ook dat ik eraan onderdoor ga. Hij blijft liegen, blijft verslaafd, onstabiel .. etc .. er verandert toch niks


Dus ja .. ga door met je leven.. Hoe moeilijk het ook is, en neem je tijd om te rouwen. Dat is heel normaal. Ik heb ook hulp gezocht ..
Waarom blokkeer je m zelf niet?
Ik ben zo blij dat ik t heb gedaan. Ik heb ook alles verwijderd, alle opgeslagen berichten, foto's, voice messages, alles is weg. Alles wat ik over hem heb geschreven in mijn telefoon (Ik schrijf veel in mijn notes), in dagboek, alles is weg.
CherokeeRose1977 schreef:
17-09-2019 21:45
Waarom blokkeer je m zelf niet?
Ik ben zo blij dat ik t heb gedaan. Ik heb ook alles verwijderd, alle opgeslagen berichten, foto's, voice messages, alles is weg. Alles wat ik over hem heb geschreven in mijn telefoon (Ik schrijf veel in mijn notes), in dagboek, alles is weg.
Alles is ook weg nu.. Alle foto's van onze cruise vakantie .. Ik had zoveel foto's in me tel staan, maar echt alles is weg. Uit mijn app lijst.. Alle mailtjes zijn weg..
Had dat veel eerder moeten doen.. Geeft een bepaalde rust dat ik niks meer check op de app wanneer hij online is of of zijn profiel foto veranderd is..
Snow2018 schreef:
18-09-2019 09:52
Alles is ook weg nu.. Alle foto's van onze cruise vakantie .. Ik had zoveel foto's in me tel staan, maar echt alles is weg. Uit mijn app lijst.. Alle mailtjes zijn weg..
Had dat veel eerder moeten doen.. Geeft een bepaalde rust dat ik niks meer check op de app wanneer hij online is of of zijn profiel foto veranderd is..
Wow! Knap van je! Volhouden!
Ik kon die van mij niet blokkeren (niet zo’n megatoxisch exemplaar als die van jou, maar heel slecht voor mij). Heeft een jaar geduurd voordat ik er echt overheen was. Ruim een jaar later probeert hij het spel van trekken en duwen nog steeds te spelen.....
Speculoos_crunchy schreef:
18-09-2019 18:35
Wow! Knap van je! Volhouden!
Ik kon die van mij niet blokkeren (niet zo’n megatoxisch exemplaar als die van jou, maar heel slecht voor mij). Heeft een jaar geduurd voordat ik er echt overheen was. Ruim een jaar later probeert hij het spel van trekken en duwen nog steeds te spelen.....
Heeft hij altijd contact met je gehouden ? of probeert hij het ineens weer?
Alle reacties Link kopieren
Of ik 'die van mij' nog hoor zal er van afhangen of hij gauw een nieuwe relatie heeft of niet. Vorige keer was hij er terug na 2 maand proberen met anderen. 'Niemand tegen gekomen waarmee het zo goed klikte als met jou'
Ik hoop dat hij snel een relatie heeft, dan laat hij mij met rust. Ik ben sowieso voor hem niet meer beschikbaar.
Ik heb btw heel veel aan deze site. Dít artikel vond ik voor mijn situatie heel herkenbaar:

https://www.baggagereclaim.co.uk/heres- ... ing-back/
Snow2018 schreef:
18-09-2019 09:52
Alles is ook weg nu.. Alle foto's van onze cruise vakantie .. Ik had zoveel foto's in me tel staan, maar echt alles is weg. Uit mijn app lijst.. Alle mailtjes zijn weg..
Had dat veel eerder moeten doen.. Geeft een bepaalde rust dat ik niks meer check op de app wanneer hij online is of of zijn profiel foto veranderd is..
Heel goed!
Kleine tip: kijk ook in je "mijn bestanden" map op je telefoon. Ik had daar ook nog allemaal dingen in staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven