Omgang met je ex?

17-09-2019 14:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola allemaal,

Ik ben 27 en date sinds een halfjaartje ongeveer met een jongen even oud. Sindsdien zijn we onwijs serieus. We spreken zelfs al over kinderen etc. En het is eigenlijk al vrij snel zo serieus geworden nadat we elkaar leerde kennen.

Hij kwam destijds uit een relatie dat ongeveer 8 jaar geduurd heeft..

Nu is het zo dat hij nog steeds contact heeft met zijn ex, en ik vraag me af waarom.
Hij heeft ooit gezegd dat hij niet gelooft dat je vrienden kan blijven met een ex. Hij zegt dat het alleen ‘hoi alles goed’ gesprekken zijn..
Wel heeft hij een aantal maanden geleden gelogen dat hij met gewoon een ‘vriendin’ op vakantie ging, wat later bleek zijn ex-vriendin te zijn.. Ik heb het hem zovaak in zijn gezicht gevraagd of het zijn ex was, hij heeft altijd ontkend. Tot ik erachter was gekomen.. dit was al gepland voordat ik hem leerde kennen zei hij.
Ook gaat hij nog naar de verjaardag van haar ouders..

Nu heb ik dat allemaal wel vergeven.. alleen nu was laatst zijn jonge neefje jarig, en ben ik erachter gekomen dat hij en zijn ex samen een cadeau hebben gegeven. (Ik weet niet of ze er daadwerkelijk bij was)
Ook dit heeft hij nooit gezegd. Het lijkt wel alsof hij gewoon delen van een verhaal achterwege laat...

Ik heb er nog niets over gezegd naar hem toe.. dat ik dat weet.. maar het doet me gewoon echt heel veel.. ik kan het gewoon niet hebben...

Ik begrijp het gewoon niet.
Is het gek dat ik de manier van omgang tussen hen vreemd vind? Ze hebben samen geen kinderen, niets..
Dan is het toch gewoon klaar?!

Groetjes, Sterre
Hoelang was het uit toen jij hem leerde kennen?
Wie heeft, volgens hem dan, die relatie beëindigd?

Wel heeft hij een aantal maanden geleden gelogen dat hij met gewoon een ‘vriendin’ op vakantie ging, wat later bleek zijn ex-vriendin te zijn.
Dat was al tijdens jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Bij die vakantie had je het al uit moeten maken... iemand die liegt dat ie met een gewone vriendin op vakantie gaat en t blijkt zijn ex te zijn is gewoon onbetrouwbaar. Waarom heb je hem dat in godsnaam vergeven? Jullie zijn pas een half jaar samen... maak t uit. En zoek iemand die niet liegt.
abracadabra wijzigde dit bericht op 17-09-2019 16:22
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat Abracadabra zegt inderdaad.

Te snel van stapel en meteen al liegen :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is wel moeilijk voorstelbaar wat mij betreft. Hoe kan het nou boeiend zijn om met een ex haar familie om te gaan? Ook al vond je ze nog zo aardig vroeger; als de relatie verbroken is dan bekoelt dat.

Het heeft geen enkele zin om dan nog contact te onderhouden.

Ik vind het een eigenaardig verhaal en ik zou er het fijne van willen weten dus met de vriend gaan praten. Bevalt het antwoord je niet dan doneer je hem aan zijn ex.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-09-2019 21:22
Nee, dat is wel moeilijk voorstelbaar wat mij betreft. Hoe kan het nou boeiend zijn om met een ex haar familie om te gaan? Ook al vond je ze nog zo aardig vroeger; als de relatie verbroken is dan bekoelt dat.

Het heeft geen enkele zin om dan nog contact te onderhouden.

Ik vind het een eigenaardig verhaal en ik zou er het fijne van willen weten dus met de vriend gaan praten. Bevalt het antwoord je niet dan doneer je hem aan zijn ex.

Dit. Praat met hem over wat je in je topic hebt gezegd, namelijk dat je merkt dat hij informatie achterwege laat of er gewoon over liegt en dat je het eigenaardig vindt dat hij nog allerlei dingen samen met zijn ex doet. Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat jullie relatie in de schaduw van de vorige blijft staan. Dat houdt ooit eens op, normaal gezien.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Ik snap oprecht niet dat je enerzijds wel grootse plannen maakt voor de toekomst maar anderzijds dit niet gewoon bespreekt.

Zelf zou ik er geen zin meer in hebben maar jij zit met vragen en twijfels dus dan kun je het maar beter op tafel gooien.
Alle reacties Link kopieren
Contact met ex is prima. Daarover (of over andere dingen) liegen is exit.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt wel een "ex" of toch nog zijn vriendin?
Hij liegt en dat is een rode vlag.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven