Vrouwen die expres zwanger worden van ex

20-09-2019 07:04 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die stiekem zwanger worden van hun ex wanneer hun relatie kapot gaat om de relatie te redden of wanneer ze richting de 35 jaar gaan en bang zijn dat ze geen geschikte partner vinden voor hun kinderwens. Ik heb beide situaties voorbij horen komen afgelopen jaar.

Ik vind het heel triest voor (ongeboren) kind en man en ik ben van mening dat de man in zo’n geval flink mag zeuren over een abortus. Ook als zij zegt dat ze misschien geen kinderen meer kan krijgen vanwege leeftijd en het kind wel alleen op te willen voeden. Kies dan voor een zaaddonor en belast een ander er niet mee.

Hoe denken jullie over zulke situaties? Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Pandax schreef:
20-09-2019 07:34
Nee, als jij geen kind wil moet jij zorgen dat er geen kind kan komen. Als je liever rondsloert zonder anticonceptie is dat ook prima, maar dan moet je niet gaan mekkeren als je raak schiet.
Ik ben getrouwd en wil geen kind. Mag ik er op vertrouwen dat mijn vrouw geen gaatjes prikt in het condoom dat we gebruiken?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 07:35
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
20-09-2019 07:27
Je kan als man "zeuren om een abortus" tot je een ons weegt maar je kunt een vrouw moeilijk aan haar haren naar de kliniek slepen. Dus wat wil je hiermee zeggen?
Verder eens met eerdere meningen.
Dat de man niet blij hoeft te reageren en mag aandringen op abortus. Ongelukjes kunnen gebeuren maar zulke situaties vind ik ziek.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 07:34
Als jij geen kind wil neem je zelf verantwoording, doe je dat niet kan er een kind komen.

En als jij je ex neukt zonder condoom is dat gewoon je eigen keus.
dit !
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:34
Onzin pandax. Dit is goedpraten van bedrog.
Mensen maken afspraken, mensen moeten elkaar kunnen vertrouwen, ook als het om een ex gaat.

De man zal uiteindelijk wel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen richting kind en moeder, maar ga nou niet goedpraten dat hij er in geluisd is.

Als hij zichzelf beschermd had, zoals duizenden mensen doen die geen kind willen, had er geen sprake kunnen zijn van inluizen. Als je de verantwoordelijkheid voor je eigen wensen afschuift op willekeurige bedpartners kun je gokken en verliezen. Als je dat vervolgens jammer vindt, is dat een mooie leerschool voor de volgende keer.
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:35
Dat de man niet blij hoeft te reageren en mag aandringen op abortus. Ongelukjes kunnen gebeuren maar zulke situaties vind ik ziek.
Precies, ergens hoop ik dat de redenatie van de soofen in de wereld er op berusten dat je uiteindelijk als man hoe dan ook je verantwoordelijkheid moet nemen, maar ik vrees dat het gewoon een vorm van hyperfeminisme is: had die man zich maar moeten beschermen.
Pandax schreef:
20-09-2019 07:37
Als hij zichzelf beschermd had, zoals duizenden mensen doen die geen kind willen, had er geen sprake kunnen zijn van inluizen. Als je de verantwoordelijkheid voor je eigen wensen afschuift op willekeurige bedpartners kun je gokken en verliezen. Als je dat vervolgens jammer vindt, is dat een mooie leerschool voor de volgende keer.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:35
Ik ben getrouwd en wil geen kind. Mag ik er op vertrouwen dat mijn vrouw geen gaatjes prikt in het condoom dat we gebruiken?
Gezien de reacties hier kun je beter geen seks meer hebben met je vrouw.
Pandax schreef:
20-09-2019 07:37
Als hij zichzelf beschermd had, zoals duizenden mensen doen die geen kind willen, had er geen sprake kunnen zijn van inluizen. Als je de verantwoordelijkheid voor je eigen wensen afschuift op willekeurige bedpartners kun je gokken en verliezen. Als je dat vervolgens jammer vindt, is dat een mooie leerschool voor de volgende keer.

Laat ik het omdraaien. Wat als die vrouw in plaats van zwanger chlamydia oploopt van haar ex en onvruchtbaar wordt, Dat terwijl ex weet dat hij besmet is maar het haar niet vertelt. Reageer je dan ook zo met dezelfde drogreden?
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:41
Gezien de reacties hier kun je beter geen seks meer hebben met je vrouw.
Ik ga gelijk mijn geld oversluizen naar een nieuwe bankrekening en de condooms gaan mee in de kluis van diezelfde bank! Vrouwmensen zijn blijkbaar onbetrouwbaar tot op het bot. ;)
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:41
Gezien de reacties hier kun je beter geen seks meer hebben met je vrouw.
Tuurlijk wel. Met condoom als je geen kind wil.

Of de mannenpil.
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 07:44
Tuurlijk wel. Met condoom als je geen kind wil.

Of de mannenpil.
Dus vrouwen zijn niet te vertrouwen. Ok. Goed om te weten.
Weet je wat, ik zal ook geen vrouwen meer aannemen in mijn bedrijf. Niet te vertrouwen immers. Je kunt er geen afspraken mee maken blijkbaar volgens JOU.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 07:47
27.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 07:44
Tuurlijk wel. Met condoom als je geen kind wil.

Of de mannenpil.
Misschien knipt ze die wel kapot. Want het is de verantwoordelijkheid van de man om eerst te controleren of er geen gaatjes inzitten, niet?
Alle reacties Link kopieren
Simpel, geen seks met je ex. En als je relatie slecht gaat waarom zou je dan seks hebben samen? Condoom gebruiken.

En als vrouw in kwestie toch zwanger wordt omdat er toch seks is geweest en geen anticonceptie..een man hoeft er uiteindelijk niks mee hè. Slap. Ja klopt. Maar hij kan roepen dat het niet van hem is en dat hij het niet wil en er niet voor gaat zorgen.
I told you walking was idiotic.
kadanz schreef:
20-09-2019 07:46
Dus vrouwen zijn niet te vertrouwen. Ok. Goed om te weten.
Weet je wat, ik zal ook geen vrouwen meer aannemen in mijn bedrijf. Niet te vertrouwen immers.

Wat jij wil. En wat werk ermee te maken heeft? :roll:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 07:49
8.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:42
Laat ik het omdraaien. Wat als die vrouw in plaats van zwanger chlamydia oploopt van haar ex en onvruchtbaar wordt, Dat terwijl ex weet dat hij besmet is maar het haar niet vertelt. Reageer je dan ook zo met dezelfde drogreden?

Ik snap best dat het naar als iemand vindt dat je als man niet meer zorgeloos seks kunt hebben omdat ook mannen verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen ervan. En als antwoord op je vraag: als de man in kwestie èn geen kind wil èn een geslachtsziekte heeft, vind ik inderdaad nog steeds dat hij een condoom dient te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen kunnen zwanger worden, ook zonder dat de partner dit weet.

Wanneer dit gebeurd was er waarschijnlijk al iets fundamenteels niet goed in de relatie.

Een goede relatie is gebouwd op goede open en eerlijke communicatie.

En ja, wanneer ze de relatie zo slecht is dat er een breuk komt, dan is het wel zo handig dat de man zijn biologie boeken even afstoft. Zeker wanneer ze weten dat e vrouw een actieve kinderwens hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
kadanz schreef:
20-09-2019 07:34
Onzin pandax. Dit is goedpraten van bedrog.
Mensen maken afspraken, mensen moeten elkaar kunnen vertrouwen, ook als het om een ex gaat.

De man zal uiteindelijk wel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen richting kind en moeder, maar ga nou niet goedpraten dat hij er in geluisd is.
Ben ik het wel mee eens. Ik vind ook dat mannen doorgaans teveel als slachtoffer worden neergezet in dit soort situaties, en dat mannen meer verantwoordelijkheid mogen nemen voor het voorkomen van een zwangerschap. Maar als je een relatie met elkaar hebt en SAMEN overeengekomen bent dat er gebruik gemaakt wordt van voorbehoedsmiddel X (of dit nu door de man of de vrouw gedragen wordt) om een zwangerschap te voorkomen mag je er wel degelijk vanuit gaan dat degene die het voorbehoedsmiddel draagt zijn/haar verantwoordelijkheid nakomt. Iemand erin luizen kan dus wel degelijk.

Hier gaat het echter wel om een ex (nog een relatie toen zij hem 'erin luisde'?) en het is niet bekend of hier eerder in de relatie afspraken over zijn gemaakt. Vind ik behoorlijk essentieel.

Ik heb het in mijn eigen omgeving nog nooit gehoord trouwens.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 20-09-2019 08:01
8.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:34
Onzin pandax. Dit is goedpraten van bedrog.
Mensen maken afspraken, mensen moeten elkaar kunnen vertrouwen, ook als het om een ex gaat.

De man zal uiteindelijk wel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen richting kind en moeder, maar ga nou niet goedpraten dat hij er in geluisd is.
dat zou allemaal zo moeten zijn, maar de praktijk wijst (in elk geval volgens TO) uit dat dat dus niet zo is.

Wat ik daarmee wil zeggen: ik vind ook dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen, probleem is alleen dat als je je daar dus in vergist dat er dus een kind (kan) komen en dat is een best wel behoorlijke consequentie. Dat die man erin geluisd is, is natuurlijk verwerpelijk, maar dat kind is er dan dus nog steeds, dat gaat niet weg omdat het zo oneerlijk is. Dus zelf verantwoordelijkheid nemen lijkt toch noodzakelijk.
Pandax schreef:
20-09-2019 07:49
Ik snap best dat het naar als iemand vindt dat je als man niet meer zorgeloos seks kunt hebben omdat ook mannen verantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen ervan. En als antwoord op je vraag: als de man in kwestie èn geen kind wil èn een geslachtsziekte heeft, vind ik inderdaad nog steeds dat hij een condoom dient te gebruiken.
Het gaat niet om zorgeloze seks voor mannen, ik vind het jammer je dit in de discussie blijft gooien.
Verder ben je zo verdwaald in je drogreden dat je mijn simpele vraag niet eens kunt beantwoorden: had de met chlamydia besmette vrouw uit mijn voorbeeld een condoom moeten gebruiken?

Ik vind het bijzonder hoor dat er vrouwen zijn die zo blijven redeneren. Ik zal mijn kinderen er voor moeten waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ken ik andere mensen.....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:57
Het gaat niet om zorgeloze seks voor mannen, ik vind het jammer je dit in de discussie blijft gooien.
Verder ben je zo verdwaald in je drogreden dat je mijn simpele vraag niet eens kunt beantwoorden: had de met chlamydia besmette vrouw uit mijn voorbeeld een condoom moeten gebruiken?

Ik vind het bijzonder hoor dat er vrouwen zijn die zo blijven redeneren. Ik zal mijn kinderen er voor moeten waarschuwen.
als je zonen hebt zou ik dat zeker doen, ze waarschuwen en leren dat het belangrijk is zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun gezondheid en toekomst. Bij dochters natuurlijk ook, maar daar gebeurt dat vaak al wat sneller (omdat zij degenen zijn die zwanger kunnen worden)
Alle reacties Link kopieren
Zulke vragen kan je beter stellen aan Boris Backhem.
florence13 schreef:
20-09-2019 07:56
dat zou allemaal zo moeten zijn, maar de praktijk wijst (in elk geval volgens TO) uit dat dat dus niet zo is.

Wat ik daarmee wil zeggen: ik vind ook dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen, probleem is alleen dat als je je daar dus in vergist dat er dus een kind (kan) komen en dat is een best wel behoorlijke consequentie. Dat die man erin geluisd is, is natuurlijk verwerpelijk, maar dat kind is er dan dus nog steeds, dat gaat niet weg omdat het zo oneerlijk is. Dus zelf verantwoordelijkheid nemen lijkt toch noodzakelijk.
Dat zeg ik toch ook? Uiteindelijk ben je ook verantwoordelijk als man, ook al wilde je dat kind niet. Maar de pandazen in de wereld gaan een stuk verder dan dat en dat is verwerpelijk. Blaming the victim, 'had hij maar een condoom moeten gebruiken'.
Poeh Soof, op de vroege ochtend is dit een heavy onderwerp.

Persoonlijk zeg ik: moet er niet aan denken. Een kind van een ex, in je eentje de ouderrol en opvoedrol of met die ex blijven aanmodderen om het toch samen te proberen. Wat een spanning (negatieve) en stress. Voor niemand goed.
Een relatie lijmen op deze manier is stupide bedacht. Wanneer een relatie niet werkt met zijn 2, dan al helemaal niet met zijn 3. Als ik bedenkt hoezeer mijn relatie veranderde met de komst van een kind. Een mens moet goed beslagen ten ijs komen wil je dat zonder spanningen handelen. Je realiseert je nooit en te nimmer vooraf wat het ouderschap daadwerkelijk betekend voor jezelf en voor jou en je partner als stel.

Ik zeg, niet gewenst om dit soort keuzes te maken.

Daarnaast dan nog eens de oneerlijke/onfaire gang van zaken wanneer iemand eenzijdig besluit dit soort keuzes te maken die invloed hebben op het leven van een ander. Vind ik nogal wat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ook de plicht om uit te kijken waar zijn zaad heengaat. Wil hij geen kindjes maken dan moet hij niet neuken met iemand die hij niet meer mag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven