Vrouwen die expres zwanger worden van ex

20-09-2019 07:04 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die stiekem zwanger worden van hun ex wanneer hun relatie kapot gaat om de relatie te redden of wanneer ze richting de 35 jaar gaan en bang zijn dat ze geen geschikte partner vinden voor hun kinderwens. Ik heb beide situaties voorbij horen komen afgelopen jaar.

Ik vind het heel triest voor (ongeboren) kind en man en ik ben van mening dat de man in zo’n geval flink mag zeuren over een abortus. Ook als zij zegt dat ze misschien geen kinderen meer kan krijgen vanwege leeftijd en het kind wel alleen op te willen voeden. Kies dan voor een zaaddonor en belast een ander er niet mee.

Hoe denken jullie over zulke situaties? Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Violet-Nebula schreef:
20-09-2019 08:59
Het is absoluut verwerpelijk te liegen over het gebruik van ac als dit niet het geval is. Het is intens dom geen ac uit eigen beweging te gebruiken als je echt geen kinderen of soa wil, m/v, dondert niet. Hier dus binnen en buiten relaties altijd condooms gebruikt naast nog de pil. En ja, bij losse contacten raad ik mannen aan zelf de condooms mee te nemen. En niet achter te laten...

Ik heb er 1 in mijn kring die vindt dat hij erin geluisd is. Deed het met een scharrel, altijd zonder ac want zij had een spiraal. Uiteindelijk is ze zwanger geraakt en ze had een kinderwens, dus gehouden. Hij houdt vol dat ze spiraal vast had laten verwijderen blabla. Ik vraag het me serieus af. Waarom krijgt zij de blaam van iets wat hij helemaal niet zeker weet? Vind ik ook nogal wat, vrouw heeft het weer gedaan en draagt 'de schuld' voor iets dat je als man echt zelf in de hand kunt hebben tegenwoordig. Dus de 'jamaar zij zal wel...' argumenten doen mij erg fronzen in dit soort gevallen. De pil en spiraal zijn niet eens 100% veilig, condooms ook niet dus 1+1 is altijd beter!

So rubber up or don't fuck.
Wel eens ja. Maar dat is ook de jammerlijke naïviteit van mensen als het om de betrouwbaarheid van voorbehoedsmiddelen gaat. Ja, de meeste bekende voorbehoedsmiddelen werken aardig goed, maar geen enkele is 100% veilig. Als je dus echt geen kind wil moet je die kans zoveel mogelijk verkleinen door zo veel mogelijk voorbehoedsmiddelen te gebruiken. En verder: als je seks hebt kun je een kind krijgen. Zo is 't. Die verantwoordelijkheid ligt dan automatisch bij beide partijen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-09-2019 09:06
Volgens mij hadden Kadanz en Lucifer (o.a.) het over een situatie in een relatie. Daar reageerde ik op, niet op het niet veel voorkomende gebrabbel van TO.
Zoals je weet blijf ik altijd ontopic :roll: , dus had ik niet door dat jij op iets anders reageerde.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
sprietgras schreef:
20-09-2019 09:01
dit vind ik een bijzondere formulering. Als mijn partner een condoom draagt ga ik er vanuit dat hij er geen rare dingen mee doet ja, maar dat kan ik ook gewoon zien hoor. (ok tenzij hij er een minuscuul gaatje in heeft geprikt, maar dat gaat wel behoorlijk ver). Bij een spiraal of pil ofzo kan de man toch lastig zien of er geen 'rare dingen mee worden gedaan'
Wellicht, maar wat heeft dat ermee te maken?
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 09:07
Tuurlijk. Maar je weet dan ook dat het wel eens mis kan gaan. Geen enkel anticonceptiemiddel is 100% veilig. Zelfs niet bij foutloos gebruik. En helaas zijn mensen niet foutloos en raken mensen wel eens ziek of een condoom doet niet wat je graag had gewild.

Je neemt dan beiden het risico dat er een baby kan komen.
Helemaal eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er vrouwen zijn die expres zwanger gaan worden van een ex, trouwens. Sooff kent ze (bij bosjes) maar ik weet alleen van vrouwen die zo min mogelijk met hun ex te maken willen hebben, dus waarom zouden ze zwanger van hem worden en hem dat dan ook nog vertellen?
Later is nu
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:29
Komt regelmatig voor dat wanneer een relatie net uit is, er nog af en toe seks is. Als je een relatie van een aantal jaar hebt gehad waarin zij een spiraaltje had en er zonder condooms werd gevreeen en de vrouw zegt dat zij nog steeds een spiraaltje heeft wanneer hij ernaar vraagt dan zou ik dat ook geloven.
Zou jij denken dat ze misschien snel de spiraal eruit gehaald heeft om zwanger van je te raken? Wie bedenkt zoiets?
In zo'n geval zou ik sowieso condooms gebruiken. Je weet niet wie ze nog meer over de vloer krijgt nu de relatie over is. Beetje naïef om dan alleen over zwangerschappen na te denken, zou eerder bang zijn voor een SOA.
In het geval van geen relatie (ex, scharrel, fwb whatever) moeten beiden de eigen verantwoordelijkheid nemen, ook als die relatie er eerst wel was. Dus man een condoom en vrouw wat zij wilt gebruiken.

In het geval van een relatie vind ik dat er wel het vertrouwen moet zijn dat niemand elkaar voor de gek houdt en draagt/slikt/heeft wat ze samen hebben afgesproken.
Als ik de pil slik mag mijn man ervan uitgaan dat ik dat netjes en verantwoordelijk doe.

Heb je als stel afgesproken dat er op dit moment geen kinderen komen dan moet je ervan uit kunnen gaan dat condooms niet lekgeprikt worden, spiraaltjes nog aanwezig zijn of de pil netjes geslikt wordt (niets is 100% betrouwbaar I know).
Maar er komt op het forum regelmatig een 'ik wil een kind en hij niet'-topic voorbij, dan zou ik wel even raar opkijken als er toch ineens een 'oepsie' was met de de anticonceptie en er ineens iemand zwanger is. Dat strookt dan ook niet helemaal. En mag je je als man denk ik best even genaaid voelen.

Gelukkig ken ik ook deze mensen niet, wel inderdaad genoeg die samen denken dat kinderen een lijn middel zijn, ook erg sneu.
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 09:11
Als iemand nu geen baby wil of niet met die ex betekend niet dat ze nooit een kind willen.
Ook bewust kindvrije mensen krijgen in Nederland heel moeilijk een sterilisatie voor elkaar.
Als iemand 30 is mag je ervan uit gaan dat ie daar over nagedacht heeft.
Beter spijt van een sterilisatie dan van een kind. En voor het nemen van kinderen wordt geen enkele eis gesteld door de medici, al raak je zwanger op je 18e en wil je het laten komen.
Je neemt dan beiden het risico dat er een baby kan komen.
Als de onderlinge afspraak is dat er geen kinderen van mogen komen, dan neem je dus beiden het risico dat er voor een abortus gekozen zal moeten worden.
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:21
Ook bewust kindvrije mensen krijgen in Nederland heel moeilijk een sterilisatie voor elkaar.
Als iemand 30 is mag je ervan uit gaan dat ie daar over nagedacht heeft.
Beter spijt van een sterilisatie dan van een kind. En voor het nemen van kinderen wordt geen enkele eis gesteld door de medici, al raak je zwanger op je 18e en wil je het laten komen.
Jaja. Maar daar gaat het niet over.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 09:15
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er vrouwen zijn die expres zwanger gaan worden van een ex, trouwens. Sooff kent ze (bij bosjes) maar ik weet alleen van vrouwen die zo min mogelijk met hun ex te maken willen hebben, dus waarom zouden ze zwanger van hem worden en hem dat dan ook nog vertellen?
TO heeft het woord ex niet juist gebruikt want ze zegt 'wanneer de relatie kapot gaat'. Ken meerdere vrouwen die een (rijke) man aan de haak sloegen en snel 'ongewenst' zwanger waren. Vooral wanneer bleek dat de man overwoog om de relatie te stoppen.
Dreamer schreef:
20-09-2019 08:23
Ik vind iemand erin luizen niet kunnen. Ik vind de verantwoordelijkheid maar steeds bij de ander leggen ook niet echt handig, zeker niet met een los seksueel contact, wat een ex in middels is.
Dat zijn wijze woorden. Het wordt echter achterbaks als je tegen de man zegt die letterlijk en figuurlijk genaaid is: had je maar een condoom moeten gebruiken.


Het is leuk hoor, om tijdens een discussie er op te wijzen hoe vrouwen over de eeuwen heen door mannen voorgelogen zijn (wat eigenlijk ook maar een loze stelling/aanname is) etc. etc., maar sommige vrouwen zeggen dit net iets te stellig. Zijn staan liever aan de kant van de vrouw uit de OP die zich express en geniepig laat bezwangeren dan dat ze die vrouw veroordelen. 'Had hij maar een condoom moeten gebruiken'. En dat is best eng.
redbulletje schreef:
20-09-2019 08:57
Dan zou ik als man ook niet meer durven als de vrouw benadrukt helemaal niks te gebruiken. Condooms zijn natuurlijk niet zo betrouwbaar. Het is een goeie reservemaatregel, ook om niets op te kunnen lopen, maar als primaire babyvoorkomer?
Nou, hij durfde best - zonder condoom en zei daar ook bij dat de natuur 1 klein kansje kreeg.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 09:34
Dat zijn wijze woorden. Het wordt echter achterbaks als je tegen de man zegt die letterlijk en figuurlijk genaaid is: had je maar een condoom moeten gebruiken.


Het is leuk hoor, om tijdens een discussie er op te wijzen hoe vrouwen over de eeuwen heen door mannen voorgelogen zijn (wat eigenlijk ook maar een loze stelling/aanname is) etc. etc., maar sommige vrouwen zeggen dit net iets te stellig. Zijn staan liever aan de kant van de vrouw uit de OP die zich express en geniepig laat bezwangeren dan dat ze die vrouw veroordelen. 'Had hij maar een condoom moeten gebruiken'. En dat is best eng.
Als je op mij doelt, daar is onderzoek naar gedaan en dat is dus geen loze stelling of aanname. Zou je dat na willen lezen kun je dat onder andere vinden in het werk van Norbert Elias die samenlevingsstructuren onderzocht heeft.
Het heeft voor mij niet te maken met kant kiezen, het heeft voor mij te maken met het verklaren waarom vrouwen verantwoordelijkheid nemen in deze kwestie, historisch gezien, aannemelijker vinden.
-jolijn- schreef:
20-09-2019 09:37
Nou, hij durfde best - zonder condoom en zei daar ook bij dat de natuur 1 klein kansje kreeg.
Wat mannen uit geiligheid al niet roepen... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex peer de hem terwijl we zouden gaan samenwonen en zwanger was. Drong ook aan op abortus. Heb je dat echt meegemaakt of heb je maar ene kant van het verhaal gehoord?

En ik ken ook iemand die de pil niet meer is gaan slikken. Ja het is mijn manier niet dus dat vind ik niet goed. Dwingen tot abortus vind ik echter onaanvaardbaar.
lilalinda schreef:
20-09-2019 08:37
mannen moeten niet zo zeiken, dan moet je gewoon Met condoom neuken, altijd. Uit principe. (zo erg is dat ook weer niet)

Er is geen vrouw die vertrouwt dat de man de AC wel regelt, mannen zijn daar blijkbaar heel slecht in. Tja jongens, daar krijg je dus babies van.
Wat misplaatst.

Mijn vrouw vertrouwt er anders wel op dat ik het condoom netjes omdoe, niet laat afzakken, na de daad controleer op scheurtjes, niet na de uiterste gebruiksdatum gebruik, niet stiekem af doe.
florence13 schreef:
20-09-2019 09:40
Als je op mij doelt, daar is onderzoek naar gedaan en dat is dus geen loze stelling of aanname. Zou je dat na willen lezen kun je dat onder andere vinden in het werk van Norbert Elias die samenlevingsstructuren onderzocht heeft.
Het heeft voor mij niet te maken met kant kiezen, het heeft voor mij te maken met het verklaren waarom vrouwen verantwoordelijkheid nemen in deze kwestie, historisch gezien, aannemelijker vinden.
Wat heeft dat te maken met het concrete geval dat een vrouw die haar man bedriegt? Helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Tja, vrouwen worden weleens zwanger ondanks de voorbehoedsmiddelen. Mensen eromheen maken daar vaak een expres verhaal van. Pas wanneer de vrouw echt zegt dat ze bewust zwanger is geworden kan je er echt vanuit gaan dat het een bewuste keuze was. Mannen roepen volgens mij graag dat ze erin geluisd zijn. En de nieuwe partners van die mannen ook. Iemand bedonderen is altijd fout natuurlijk en het nieuwe mensje is de grote dupe. Je wil iemand kunnen vertrouwen, al helemaal in een relatie, maar dat schuift de eigen verantwoordelijkheid niet van tafel. Steriliseren/condooms dus.
Sjulia schreef:
20-09-2019 09:50
Tja, vrouwen worden weleens zwanger ondanks de voorbehoedsmiddelen. Mensen eromheen maken daar vaak een expres verhaal van. Pas wanneer de vrouw echt zegt dat ze bewust zwanger is geworden kan je er echt vanuit gaan dat het een bewuste keuze was. Mannen roepen volgens mij graag dat ze erin geluisd zijn. En de nieuwe partners van die mannen ook. Iemand bedonderen is altijd fout natuurlijk en het nieuwe mensje is de grote dupe. Je wil iemand kunnen vertrouwen, al helemaal in een relatie, maar dat schuift de eigen verantwoordelijkheid niet van tafel. Steriliseren/condooms dus.
En van te voren goede afspraken maken over Plan B, wanneer Plan A faalt. Als een vrouw van te voren zou aangeven niet voor abortus te willen gaan, zou ik als man toch mijn bedenkingen hebben daar seks mee te hebben, zelfs al wordt er een pil en condoom samen gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 09:15
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er vrouwen zijn die expres zwanger gaan worden van een ex, trouwens. Sooff kent ze (bij bosjes) maar ik weet alleen van vrouwen die zo min mogelijk met hun ex te maken willen hebben, dus waarom zouden ze zwanger van hem worden en hem dat dan ook nog vertellen?
Misschien heeft hij een rare vriendenkring.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:52
En van te voren goede afspraken maken over Plan B, wanneer Plan A faalt. Als een vrouw van te voren zou aangeven niet voor abortus te willen gaan, zou ik als man toch mijn bedenkingen hebben daar seks mee te hebben, zelfs al wordt er een pil en condoom samen gebruikt.
Toch denk ik vaak dat alles kan veranderen wanneer je eenmaal zwanger bent. Die afspraken zijn theoretisch, in de praktijk kan iedereen maar zo alles anders ervaren met andere uitkomsten.
Sjulia schreef:
20-09-2019 09:55
Toch denk ik vaak dat alles kan veranderen wanneer je eenmaal zwanger bent. Die afspraken zijn theoretisch, in de praktijk kan iedereen maar zo alles anders ervaren met andere uitkomsten.
Je zou er bijna eerst voor naar de notaris gaan dat je niet aansprakelijk kan worden gesteld als de vrouw geen abortus wil doen na een ongelukje ;-D
Ik heb niet alles gelezen, maar hoe weet je dat ze liegt dan?

Ik hoor ze ook regelmatig de roddels dat vrouw man erin heeft geluist. Voor mijn idee is het vooral de man die dat zegt en graag een slachtoffer rol aanneemt. Ze zullen er echt wel zijn hoor. Maar er zijn genoeg echte ongelukjes die niet de schuld zijn van de vrouw.

En ja liegen is verwerpelijk. Maar ik denk dat je na jaren relatie toch wel een idee hebt wat voor vlees je in de kuip hebt. Als ik het idee heb dat mijn ex graag een kind wilt, en ik bij hem weg ben mede door zijn vervelende eigenschappen. Dan zorg ik liever zelf voor 100% zekerheid, als ik dan per se nog met mijn ex naar bed zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:57
Je zou er bijna eerst voor naar de notaris gaan dat je niet aansprakelijk kan worden gesteld als de vrouw geen abortus wil doen na een ongelukje ;-D
Ja dat kan ook niet. Als je geen abortus wil kan niemand je ertoe dwingen. Ook geen papiertje. Mensen zijn nou eenmaal complex. Maar een kind van een ex, ik kan me er nou niks bij voorstellen. Dan had ik dus voor altijd vast gezeten aan die ene man, die ik als vader ook nog eens waardeloos inschat. Het zal dus ook voornamelijk gebeuren bij vrouwen die nog een hoop liefde voelen voor ex, met allemaal liefdesverdriet hormonen. Kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Mijn vaders (inmiddels) echtgenote is 20 jaar jonger en werd per ongeluk (?) zwanger. Een vrouw uit een bagger wijk in Brazilië. Die heeft het nu mooi voor elkaar. Een groot huis, goede wijk, getrouwd, opleiding, kindje. Ik gun het haar stiekem wel. En ik snap het in die situatie ook wel, mocht het een bewuste keuze zijn geweest. Al is het Russische roulette want je had ook maar zo achter kunnen blijven met nog minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven