Inzicht in deze situatie

22-09-2019 09:57 128 berichten
Laatst heb ik met iemand afgesproken die ik online heb leren kennen. Met deze man heb ik 2 maanden appcontact alvorens af te spreken. Ik wist dat hij mij leuk vond. We zijn allebei 27 jaar en hebben goede banen. Kwamen tijdens het appen achter dat we best veel raakvlakken hebben zowel qua karakter als interesses.

Achteraf zei hij dat hij dacht dat we niet helemaal matchen en vroeg naar mijn oordeel. Ik vond het natuurlijk niet leuk dat hij zei dat we niet matchen, we hebben een leuk gesprek gehad en konden samen lachen. Ik schoot een beetje in de zelfverdediging en zei dat we wellicht in karakters verschillen.

Toen ik vroeg waarom hij het vond, kon hij het niet goed benoemen. Ik stond verder zeker open voor een 2e afspraak, maar dat zei ik maar niet. Wat vinden jullie hiervan?
anoniem_390780 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:30
50.16% gewijzigd
Jammer, hij vind jullie niet zo’n goede match. Op naar een andere persoon om mee te daten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t een heel gedoe voor iemand die je 1 keer hebt gezien.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
He is just not in to you!

Waarom dit helemaal analyseren. Het is het niet. Klaar, volgende..

Hij heeft blijkbaar iets gezien/gemerkt dat hij niet aantrekkelijk vond. Dat kan toch? En als jij dan zo reageert zou ik ook afknappen. Het is geen sollicitatiegesprek.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lastig. Hij klinkt alsof hij niet zo goed weet wat hij wilt. Er zijn vast nog andere goede karaktereigenschappen die jij hebt, waarom kijkt hij hier niet naar?

Je hebt na de date al aangegeven waarom je ‘ afstandelijk ‘ was. En dit is helemaal niet raar op de eerste date!
Dit zou dan voor hem dan toch duidelijk en logisch moeten zijn!

Lekker laten gaan! :hug:
cranberryjuice schreef:
22-09-2019 11:03
Lastig. Hij klinkt alsof hij niet zo goed weet wat hij wilt. Er zijn vast nog andere goede karaktereigenschappen die jij hebt, waarom kijkt hij hier niet naar?

Je hebt na de date al aangegeven waarom je ‘ afstandelijk ‘ was. En dit is helemaal niet raar op de eerste date!
Dit zou dan voor hem dan toch duidelijk en logisch moeten zijn!

Lekker laten gaan! :hug:
Dat vond ik dus ook. Het leek alsof hij twijfelde, maar kapte alsnog alles af. Ik beken ook dat ik maar beaamde wat hij zei, terwijl ik eigenlijk wilde zeggen dat ik wel openstond voor een 2e afspraak. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je niet leuk. Dat kan en is ‘m goed recht, ook als je niet zo goed kan benoemen waarom. Je maakt het veel te ingewikkeld, en daar word je niet leuker door in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan soms. Voor hem zijn jullie te verschillend.

Jij bent rustig en komt in het begin wat afstandelijk over. Niets mis mee. Hij is behoorlijk outgoing van zichzelf. Niets mis mee.
In de combinatie tussen jullie werkt het blijkbaar niet.

En dat hij vraagt naar je verdere plannen vind ik niet zo raar, het klinkt alsof hij jou gewoon het beste gunt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
biol schreef:
22-09-2019 11:02
He is just not in to you!

Waarom dit helemaal analyseren. Het is het niet. Klaar, volgende..

Hij heeft blijkbaar iets gezien/gemerkt dat hij niet aantrekkelijk vond. Dat kan toch? En als jij dan zo reageert zou ik ook afknappen. Het is geen sollicitatiegesprek.
He is just not that into me. Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net zoals jij bent; een kat-uit-de-boom-kijker. In het begin vaak wat afwachtend en als er een klik is met iemand word ik heel anders.
Ik vind hem eigenlijk wel heel sympathiek overkomen: hij voelt die klik niet en zegt ook dat jij goed bent zoals je bent. Dat is toch aardig?
Hij heeft geen klik en dat kan en mag, ik snap niet waarom je hem dan gaat lopen overtuigen of jezelf verdedigen. Dat komt wanhopig over. “Ok. Kan gebeuren” was denk ik een beter antwoord geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij meent echt dat jullie niet matchen.

Meer uitleg is hij je ook niet verplicht te geven net zoals hij je geen tweede kans hoeft te geven.

Jullie zijn op zoek naar een relatie en na 1 date was er geen klik dus logisch dat hij het contact verbreekt, hij was ook niet opzoek naar gewoon een vriendin.

Ik begrijp echt niet wat je wilt met je topic. Dit is een man waarmee je een leuke date hebt gehad, een man die geen misbruik van je wilt maken en je niet aan het lijntje wilt houden, kortom een hele nette man.
Helaas niet jouw man, dus niet meer te veel over nadenken maar weer opnieuw daten met iemand anders.
Pergamon schreef:
22-09-2019 11:08
Hij vindt je niet leuk. Dat kan en is ‘m goed recht, ook als je niet zo goed kan benoemen waarom. Je maakt het veel te ingewikkeld, en daar word je niet leuker door in elk geval.
Ja okay. Dan ga ik toch echt denken dat het toch wel aan mijn uiterlijk lag. Dat hij me niet leuk vond dus.
minnimouse schreef:
22-09-2019 11:09
Ik ben net zoals jij bent; een kat-uit-de-boom-kijker. In het begin vaak wat afwachtend en als er een klik is met iemand word ik heel anders.
Ik vind hem eigenlijk wel heel sympathiek overkomen: hij voelt die klik niet en zegt ook dat jij goed bent zoals je bent. Dat is toch aardig?
Daarom vond ik hem zo leuk. Sympathiek en empathisch o.a.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:11
Daarom vond ik hem zo leuk. Sympathiek en empathisch o.a.
Dat kan ik me wel voorstellen hoor. Het is jammer als hij jou niet leuk genoeg vindt en jij hem wel.
Maar je kunt hem niet dwingen.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:10
Ja okay. Dan ga ik toch echt denken dat het toch wel aan mijn uiterlijk lag. Dat hij me niet leuk vond dus.
Hoezo?
Sunny-in-Perth schreef:
22-09-2019 11:10
Ja hij meent echt dat jullie niet matchen.

Meer uitleg is hij je ook niet verplicht te geven net zoals hij je geen tweede kans hoeft te geven.

Jullie zijn op zoek naar een relatie en na 1 date was er geen klik dus logisch dat hij het contact verbreekt, hij was ook niet opzoek naar gewoon een vriendin.

Ik begrijp echt niet wat je wilt met je topic. Dit is een man waarmee je een leuke date hebt gehad, een man die geen misbruik van je wilt maken en je niet aan het lijntje wilt houden, kortom een hele nette man.
Helaas niet jouw man, dus niet meer te veel over nadenken maar weer opnieuw daten met iemand anders.
Juist hoe hij het contact verbrak, vond ik hem nog leuker. Echt netjes idd en geeft ook aan hoe hij vrouwen behandelt. Respectvol. Natuurlijk had ik het contact nog door willen laten gaan, maar dat werd het niet
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
22-09-2019 11:03
Lastig. Hij klinkt alsof hij niet zo goed weet wat hij wilt. Er zijn vast nog andere goede karaktereigenschappen die jij hebt, waarom kijkt hij hier niet naar?

Je hebt na de date al aangegeven waarom je ‘ afstandelijk ‘ was. En dit is helemaal niet raar op de eerste date!
Dit zou dan voor hem dan toch duidelijk en logisch moeten zijn!

Lekker laten gaan! :hug:

Hij weet wel wat hij wil, maar hij is zo te lezen geen botte hork.

Niets mis met oprechte interesse. TO zoekt daar veel te veel achter en maakt het te persoonlijk.
Het was maar 1 date, hij vindt haar waarschijnlijk aardig en gunt haar een vriend die beter bij haar past dan hij.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
minnimouse schreef:
22-09-2019 11:13
Hoezo?
Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat mijn uiterlijk wellicht tegenviel en dit meespeelde in zijn afwijzing
Alle reacties Link kopieren
Afgewezen worden is niet leuk. Daar kan je onzeker van worden. Helaas kom je daar niet onderuit tijdens het daten. Ik zou toch echt proberen niet teveel te analyseren, dat brengt je nergens. Hij wil niet, en daar moet je het mee doen. Op naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:10
Ja okay. Dan ga ik toch echt denken dat het toch wel aan mijn uiterlijk lag. Dat hij me niet leuk vond dus.

Huh? Waarom zou je dat denken?? Hij kan je toch ook een prima, leuk mens vinden, maar niet als relatiemateriaal? Ik heb dates gehad waarbij ik een hele leuke tijd had, maar waarbij ik ook direct wist: dit gaat ‘m op liefdesgebied niet worden. En dat had echt 0,0 met uiterlijk te maken (vaak, op 1x na, die gozer was 50 kilo zwaarder dan in de foto en onverzorgder. Ik knapte af op hoe hij zich qua uiterlijk presenteerde EN dat hij er op de foto’s niet eerlijk over was geweest)
Pergamon schreef:
22-09-2019 11:26
Huh? Waarom zou je dat denken?? Hij kan je toch ook een prima, leuk mens vinden, maar niet als relatiemateriaal? Ik heb dates gehad waarbij ik een hele leuke tijd had, maar waarbij ik ook direct wist: dit gaat ‘m op liefdesgebied niet worden. En dat had echt 0,0 met uiterlijk te maken (vaak, op 1x na, die gozer was 50 kilo zwaarder dan in de foto en onverzorgder. Ik knapte af op hoe hij zich qua uiterlijk presenteerde EN dat hij er op de foto’s niet eerlijk over was geweest)
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie? Waarom alles moeilijker maken dan het is en wat wil je nog meer op relatiegebied?? Sowieso kan na 1 date nog zoveel groeien, je kan met geen mogelijkheid dan zeker weten of iemand wel of niet bij je past, vooral als het gesprek vlot ging.
Je kan het alleen zeker weten als je iemand niet aantrekkelijk genoeg vindt. Ze zeggen dat mannen simpel zijn. Dan durf ik met 95 procent zekerheid te zeggen dat hij me gewoon niet aantrekkelijk genoeg vond voor een 2e date
Het is een stuk waarschijnlijker dat hij op je onzekerheid is afgeknapt dan op je uiterlijk
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:33
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie? Waarom alles moeilijker maken dan en wat wil je nog meer op relatiegebied?? Sowieso kan na 1 date nog zoveel groeien, je kan met geen mogelijkheid dan zeker weten of iemand wel of niet bij je past, vooral als het gesprek vlot ging. Je kan het alleen zeker weten als je iemand niet aantrekkelijk genoeg vindt. Ze zeggen dat mannen simpel zijn. Dan durf ik met 95 procent zekerheid te zeggen dat hij me gewoon niet aantrekkelijk genoeg vond

Oh jawel hoor. Ik wist bij de eerste date met mijn huidige vriend; dit wordt de vader van mijn kinderen. En bij een andere date wist ik meteen: wat ben jij een leuke vent, maar ik ga nooit verliefd op je worden. Iemand “leuk en knap” vinden is niet genoeg voor een relatie, wel voor vriendschap. Voor een relatie heb je net dat beetje extra nodig. En dat kan je soms prima al in een eerste date ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:16
Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat mijn uiterlijk wellicht tegenviel en dit meespeelde in zijn afwijzing
Dus als een man een aantrekkelijk uiterlijk heeft, dan wil jij er altijd een relatie mee? Ongeacht hoe ze verder zijn, wat ze doen, wat ze zeggen, en of je al dan geen klik met ze voelt?

Want dat zeg jij nu dus over hem. Als hij je afwijst, dan moet het wel om jouw uiterlijk gaan.

De meeste mensen gaan voor meer dan alleen uiterlijk en kunnen vaak niet uitleggen waarom “de klik” er wel of niet is. Soms voel je die nu eenmaal, en soms ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven