Het " ik wil geen relatie" gedoe

22-09-2019 23:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haay,

Ik date nu al ongeveer 4 jaar, de ene keer wat meer dan de andere.. soms ligt het maanden stil, en zo heb ik 2 dates achter elkaar bijna.

Maar wat mij opvalt, is dat ik vooral de laatste tijd te horen krijg, "ik ben niet toe aan een relatie", "ik wil geen relatie" , en alles in die richting.

Bijv. Nu leuke man ontmoet, 38, 2 kids..kenden elkaar al vaag van 5 jaar geleden, en weer aan de praat geraakt, heel leuk!

Afgelopen vrijdag kwamen we elkaar tegen bij het drankjes doen, en de groepen voegde zich bij elkaar, en hebben een super avond gehad, zijn vrienden zeiden vooral, "wees goed voor hem he",

Hij vroeg me toen al mee uiteten voor komende week, we hebben elkaar zaterdag nog even gezien op het terras, en alles was weer Heel leuk.

Zijn we net een dag aan het plannen voor dat etentje.. komt er dat die met een vriendin en nog weet ik veel wie allemaal op stap gaat, en ja zij is een scharrel, dus ik vroeg of zij dat is.

En toen kwam het eruit, niet toe aan een relatie, zo lekker veel tijd met de kids, ongebonden blabla..

Dus ik meteen afgehaakt, hem veel plezier gewenst en gezegd dat ik er dan niet mee doorga, ik heb gewoon geen zin in "fun" en vooral omdat het met hem leek alsof hij daadwerkelijk interesse in me had, meer dan alleen dat.

Ik vertel dat ook, en nee zo was de intentie ook helemaal niet enz, maar wat wel de intentie was, geen idee.. Ik heb er maar een punt achter gezet, en dat vond hij ook eigenlijk helemaal niet leuk.

Ik vind het jammer want het leek goed te klikken, maarja ik wil er gewoon niet zo aan beginnen..

Maar nu gebeurt dit me dus zo vaak dat ze me niet eens echt kennen en al meteen zoiets roepen, terwijl ik ook gewoon redelijk Chill ben en gewoon wil zien waar het heen loopt, maar wel met gelijke intenties.

Het laat mij vooral een beetje de hoop opgeven op een leuke man..

En nee ik ben niet heilig, ik heb ook wel eens "fun" maar met die mannen ben ik daar dan ook open over geweest dat het alleen dat is, en dat is ook prima.

Zucht lang verhaal, wat wil ik? Geen idee.. weer hoop op ooit os een vent die wel verder wil kijken...
Herkenbaar als single...
Het gaat er echt om wat jij wil want het is jou gevoel. En dit ook duidelijk aangeven.
Vele willen eerst ongeboden zijn en sex , vele relaties starten ook zo.
Zo iets soortgelijk heb ik ook gehoord van een hele goede vriendin van me.
Kwam er dus op neer dat 95% van de mannen op datingsites alleen maar seks willen hebben maar dit mooi verbloemen door eerst op dates te gaan om erna puur alleen het bed in te willen duiken.
Er zijn niet meer mannen die zich niet willen vastleggen, je merkt pas nu hoeveel je er moet uitsluiten omdat je een serieuze relatie wil. Die leuke vent is er alleen , hij zit ergens tussen al die types die je niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
22-09-2019 23:50
Herkenbaar als single...
Het gaat er echt om wat jij wil want het is jou gevoel. En dit ook duidelijk aangeven.
Vele willen eerst ongeboden zijn en sex , vele relaties starten ook zo.

Is ook, maar vroeger heb ik op die manier regelmatig mijn neus gestoten, en zat ik met gevoelens en hij zei dan, ja maar ik was toch eerlijk dat het niks zou worden

Dus nu begin ik er maar niet eens meer aan.

En hij wilde donderdag uiteten, en dan vrijdag zou die met scharrel in bed liggen, ik vind dat niet tof.. hij vind het schijnbaar normaal, naja prima..

Dus ik denk dat het bij deze man misschien alleen maar op zeer uitloopt..


Maar inderdaad, het is filteren, maar na 4 jaar filteren had ik inmiddels e gehoopt ergens een fijne leuke serieuze vent tegen te zijn gekomen
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet gebruiken. Het is een mooi excuus voor mannen om gewoon overal sex te krijgen waar het kan. Kies voor jezelf en als een man echt serieus is merk je dat.
Tsja, waarom zou zo’n man zich willen binden?
Alle reacties Link kopieren
Precies. Als mannen hiermee weg komen wordt het ook in stand gehouden. Veel om me heen gezien bij vriendinnen, die hoopten altijd dat het serieus werd maar dat wordt het nooit. Het is gewoon zo dat de meesten alleen rond willen neu*#%en zonder gevolgen. Echte mannen zijn nog lastig te vinden
Alle reacties Link kopieren
De leuke mannen zijn al bezet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Healthmom17 schreef:
22-09-2019 23:46
Haay,

Maar nu gebeurt dit me dus zo vaak dat ze me niet eens echt kennen en al meteen zoiets roepen, terwijl ik ook gewoon redelijk Chill ben en gewoon wil zien waar het heen loopt, maar wel met gelijke intenties.

Het laat mij vooral een beetje de hoop opgeven op een leuke man..

En nee ik ben niet heilig, ik heb ook wel eens "fun" maar met die mannen ben ik daar dan ook open over geweest dat het alleen dat is, en dat is ook prima.
Dus als ik het goed begrijp geven de mannen duidelijk aan niets serieus te willen, waar jij over klaagt, terwijl je dan aangeeft zelf ook eens fun te hebben en dit zelf direct aangeeft.

Klinkt nogal tegenstrijdig. Waarom mogen mannen niet aangeven fun te willen? Het is voor de meeste mannnen al moeilijk genoeg om een date te krijgen, waarom zouden zij dan meteen de committent-kaart moeten spelen terwijl anderen dat niet moeten? Jammer voor je dat je geen man vindt die een serieuze relatie wil, maar dat is ook iets wat je zal moeten aanvaarden. Mannen hebben geen recht op seks en vrouwen hebben geen recht op serieuze committment.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er niets mis met wat hij wil, en vindt TO dat ook niet. De intenties zijn verschillend en het is niet goed uitgesproken wat de intenties zijn. Daar zit het probleem.

TO heeft zelf ook fun. Dat maakt haar ook geen minder leuke vrouw, net als dat het losbandige van haar date hem ook geen minder leuke man maakt.

Het is een probleem als je er allebei verschillend instaat, totdat dat wordt uitgesproken (wat TO heeft gedaan).

Ik vraag me daarom af, wat je vraag nu precies is TO. Hij wil andere dingen, jij snapt dat, jij laat het want jij wil niet wat hij wil en dus is het opgelost.
anoniem_390749 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 00:47
16.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoreFun schreef:
23-09-2019 00:35
Precies. Als mannen hiermee weg komen wordt het ook in stand gehouden. Veel om me heen gezien bij vriendinnen, die hoopten altijd dat het serieus werd maar dat wordt het nooit. Het is gewoon zo dat de meesten alleen rond willen neu*#%en zonder gevolgen. Echte mannen zijn nog lastig te vinden
Echte serieuze vrouwen zijn ook moeilijk te vinden. In de meeste gevallen zijn de vrouwen die hierover klagen mensen die van hun 'vrijheid blijheid' hebben genoten en enkele jaren later zich de vraag stellen waar alle goede mannen zijn gebleven.
Alle reacties Link kopieren
MoreFun schreef:
23-09-2019 00:35
Echte mannen zijn nog lastig te vinden
Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wat je aantrekt, zit je slecht in je vel dan merken ze dat. Zit je goed in je vel dan kom je de goeie tegen. Het was niet mijn bedoeling om te generaliseren, ik spreek uit eigen ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
stomwijnglas schreef:
23-09-2019 00:45
Volgens mij is er niets mis met wat hij wil, en vindt TO dat ook niet. De intenties zijn verschillend en het is niet goed uitgesproken wat de intenties zijn. Daar zit het probleem.

TO heeft zelf ook fun. Dat maakt haar ook geen minder leuke vrouw, net als dat het losbandige van haar date hem ook geen minder leuke man maakt.

Het is een probleem als je er allebei verschillend instaat, totdat dat wordt uitgesproken (wat TO heeft gedaan).

Ik vraag me daarom af, wat je vraag nu precies is TO. Hij wil andere dingen, jij snapt dat, jij laat het want jij wil niet wat hij wil en dus is het opgelost.
Je hebt volledig gelijk, alleen vind ik het vreemd dat ze met haar topic een negatieve bijklank geeft aan mensen die geen relatie willen terwijl ze zelf ook zo iemand was. Bovendien heeft de man op hun eerste echte date (hun eerste bijeenkomst was met vrienden) dit aangegeven en dus niet haar misleid door dit pas veel later te doen. Het is jammer voor TO maar de realiteit is wat ze is.
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral, we hebben elkaar ontmoet, was leuk, nummers uitgewisseld een week intens geappt, vooral gewoon luchtige gesprekken.

Echter, de vrijdag liep al anders met dat hij juist signalen en alles aangaf dat hij wel wil daten met een serieuze intentie,..zo kwamen kinderen ter sprake, aangezien we ze allebei hebben, en dat ik er ooit nog wel eentje wil ( wanneer er een stabiele relatie etc is), hierover zei hij dat hij dat zeker niet uitsluit, maar voor een volgend kindje nog niet klaar is etc..

Dat soort gesprekken, incl iets leuks met me willen ondernemen, mij tot 3 x toe op het terras opzoeken voor een praatje enz..

Gaf mij het idee, dat het klikte en we dezelfde intentie hadden, maar ineens was het anders..

En op deze manier gebeurd dat dus vaker, en dan vind ik dat vervelend, er worden eerst andere signalen afgegeven.

De mannen waar ik fun mee heb, geven al direct aan dat het om 1 ding gaat, ik maak dan die keuze dat ik dat ook wel zie zitten, omdat ik geen verdere match zie met die man en het dus geen kwaad kan.

Maar zoals nu, en wel vaker is er dus een ander soort klik, en dan kies ik er niet voor, omdat het dan vooral verdriet oplevert.

En ik neem het hem niet kwalijk, en daarom heb ik hem veel succes gewenst maar dat ik er dan mee stop.

Alleen voor mezelf, ik verlies hoop.. op een man die het wel serieus met mij ziet, die mij wel wil leren kennen, en niet meteen denkt dat heel zijn leven erdoor veranderd..
Alle reacties Link kopieren
MoreFun schreef:
23-09-2019 00:52
Het is ook wat je aantrekt, zit je slecht in je vel dan merken ze dat. Zit je goed in je vel dan kom je de goeie tegen. Het was niet mijn bedoeling om te generaliseren, ik spreek uit eigen ervaringen.
Dus mannen die enkel fun willen komen enkel vrouwen tegen die slecht in hun vel zitten? Zowel mannen als vrouwen mogen aangeven wel of niet op zoek te zijn naar iets serieus. Dat heeft niks met ingesteldheid te maken.
Alle reacties Link kopieren
Healthmom17 schreef:
23-09-2019 00:57
Het is vooral, we hebben elkaar ontmoet, was leuk, nummers uitgewisseld een week intens geappt, vooral gewoon luchtige gesprekken.

Echter, de vrijdag liep al anders met dat hij juist signalen en alles aangaf dat hij wel wil daten met een serieuze intentie,..zo kwamen kinderen ter sprake, aangezien we ze allebei hebben, en dat ik er ooit nog wel eentje wil ( wanneer er een stabiele relatie etc is), hierover zei hij dat hij dat zeker niet uitsluit, maar voor een volgend kindje nog niet klaar is etc..

Dat soort gesprekken, incl iets leuks met me willen ondernemen, mij tot 3 x toe op het terras opzoeken voor een praatje enz..

Gaf mij het idee, dat het klikte en we dezelfde intentie hadden, maar ineens was het anders..

En op deze manier gebeurd dat dus vaker, en dan vind ik dat vervelend, er worden eerst andere signalen afgegeven.

De mannen waar ik fun mee heb, geven al direct aan dat het om 1 ding gaat, ik maak dan die keuze dat ik dat ook wel zie zitten, omdat ik geen verdere match zie met die man en het dus geen kwaad kan.

Maar zoals nu, en wel vaker is er dus een ander soort klik, en dan kies ik er niet voor, omdat het dan vooral verdriet oplevert.

En ik neem het hem niet kwalijk, en daarom heb ik hem veel succes gewenst maar dat ik er dan mee stop.

Alleen voor mezelf, ik verlies hoop.. op een man die het wel serieus met mij ziet, die mij wel wil leren kennen, en niet meteen denkt dat heel zijn leven erdoor veranderd..
Zeer jammer voor je, maar dergelijke gesprekken vormen geen vervanging van een duidelijke intentie van wat de man in kwestie wil. Jouw perceptie kan helaas misleidend zijn. Daarom vindt ik dat hij nog snel zijn intenties aan jou heeft meegedeeld.

Anderzijds als hij dus minder geïnteresseerd was in jou en gewoon aangaf seks te willen was de kans groter dat jij er dan in meegegaan? Geen wonder dat weinig mensen nog enige committment willen...
En hoe meer keuze een man denkt te hebben, hoe minder snel hij zich misschien zal willen binden. Of ze moet wel heel erg leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-09-2019 23:59
Er zijn niet meer mannen die zich niet willen vastleggen, je merkt pas nu hoeveel je er moet uitsluiten omdat je een serieuze relatie wil. Die leuke vent is er alleen , hij zit ergens tussen al die types die je niet wil.
Inderdaad, dat is het. Ik kom veel leuke mannen tegen waarmee ik een paar keer wil daten maar met weinig wil ik echt een relatie. En dan zeggen de meesten voor het gemak dat ze er nog niet aan toe zijn, ik zeg sorry maar meer zit er niet in.
Tenzij je gaat daten met iemand die nog niet helemaal los is uit zijn vorige relatie, die is er vaak echt niet aan toe en zoekt verstrooiing.
Maar meestal wil dat gewoon zeggen dat jij leuk bent als gezelschap maar geen relatie materiaal voor die persoon.

Niet dat ze 'enkel op zoek zijn naar seks'. De meeste mannen waarmee ik match/date willen echt wel meer maar als ze iemand tegenkomen waarmee ze fun kunnen hebben slaan ze het niet af.
Kortom, je ziet “signalen” waar ze niet zijn
Herkenbaar van daten. M'n vriend wilde wel een relatie. Die kwam ik tegen toen ik uitgekeken raakte op het vrijblijvende type en wat beter in m'n vel zat.
Alle reacties Link kopieren
Tja soms heb je mannen die echt graag vrijgezel blijven maar soms willen ze wel een relatie, hoe hard het ook klinkt, maar niet met jou.
Mijn ex van jaaaaaren terug had bindingsangst, wilde nooit trouwen, twee jaar moeilijk moeilijk. Tot hij tijdens onze relatie een ander meisje tegenkwam. Hij maakte het uit met mij, meteen met haar verder, inmiddels drie kinderen en getrouwd.
Hij wilde het dus wel, maar niet met mij. Net als jij geen relatie wil met die mannen die jij alleen date voor de fun.

Misschien een idee om over te stappen op een andere vorm van daten? De wat duurdere relatie sites waar mannen wel echt een relatie zoeken in plaats van Tinder?
Of nieuwe activiteiten zoeken waar je leuke “volwassen” mannen kunt leren kennen? Kookcursussen, sporten, dat soort dingen?
Ik vraag me vooral af waar zijn vrienden zich mee bemoeiden.
Je kan toch ook met iemand daten zonder er meteen het bed mee in te hoeven duiken? Er is toch wel meer op de wereld dan de optie serieuze verkering of casual seks?

Als je iemand leuk vindt dan zoek je die persoon toch op? Dan ga je met 'm uit, iets ondernemen, iets drinken. Waarom rigoureus een streep zetten door al die leuke dingen alleen maar omdat iemand niet meteen alles laat vallen en verkering met je wil?

We zijn volwassen mensen, met levens, verantwoordelijkheden, ervaringen én opties. Het is allemaal toch allang niet meer zo zwart/wit als 'vroeger'? Je zou eens naar de pubers van nu moeten kijken. Die hebben een volledig nieuwe relatiestatus: prela, oftewel pre-relatie. Zij snappen dat je die fase nodig hebt om te onderzoeken of je die volgende stap wilt zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven