Het " ik wil geen relatie" gedoe

22-09-2019 23:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haay,

Ik date nu al ongeveer 4 jaar, de ene keer wat meer dan de andere.. soms ligt het maanden stil, en zo heb ik 2 dates achter elkaar bijna.

Maar wat mij opvalt, is dat ik vooral de laatste tijd te horen krijg, "ik ben niet toe aan een relatie", "ik wil geen relatie" , en alles in die richting.

Bijv. Nu leuke man ontmoet, 38, 2 kids..kenden elkaar al vaag van 5 jaar geleden, en weer aan de praat geraakt, heel leuk!

Afgelopen vrijdag kwamen we elkaar tegen bij het drankjes doen, en de groepen voegde zich bij elkaar, en hebben een super avond gehad, zijn vrienden zeiden vooral, "wees goed voor hem he",

Hij vroeg me toen al mee uiteten voor komende week, we hebben elkaar zaterdag nog even gezien op het terras, en alles was weer Heel leuk.

Zijn we net een dag aan het plannen voor dat etentje.. komt er dat die met een vriendin en nog weet ik veel wie allemaal op stap gaat, en ja zij is een scharrel, dus ik vroeg of zij dat is.

En toen kwam het eruit, niet toe aan een relatie, zo lekker veel tijd met de kids, ongebonden blabla..

Dus ik meteen afgehaakt, hem veel plezier gewenst en gezegd dat ik er dan niet mee doorga, ik heb gewoon geen zin in "fun" en vooral omdat het met hem leek alsof hij daadwerkelijk interesse in me had, meer dan alleen dat.

Ik vertel dat ook, en nee zo was de intentie ook helemaal niet enz, maar wat wel de intentie was, geen idee.. Ik heb er maar een punt achter gezet, en dat vond hij ook eigenlijk helemaal niet leuk.

Ik vind het jammer want het leek goed te klikken, maarja ik wil er gewoon niet zo aan beginnen..

Maar nu gebeurt dit me dus zo vaak dat ze me niet eens echt kennen en al meteen zoiets roepen, terwijl ik ook gewoon redelijk Chill ben en gewoon wil zien waar het heen loopt, maar wel met gelijke intenties.

Het laat mij vooral een beetje de hoop opgeven op een leuke man..

En nee ik ben niet heilig, ik heb ook wel eens "fun" maar met die mannen ben ik daar dan ook open over geweest dat het alleen dat is, en dat is ook prima.

Zucht lang verhaal, wat wil ik? Geen idee.. weer hoop op ooit os een vent die wel verder wil kijken...
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
23-09-2019 01:25
En hoe meer keuze een man denkt te hebben, hoe minder snel hij zich misschien zal willen binden. Of ze moet wel heel erg leuk zijn.
de meeste mannen hebben helemaal niet zoveel keuze.

de date van TO is waarschijnlijk afgeschrokken door haar wens voor nog een kind.
ik haakte ook altijd af als mannen begonnen over (nog) een kind.
wij slapen nooit.
MoreFun schreef:
23-09-2019 00:14
Laat je niet gebruiken. Het is een mooi excuus voor mannen om gewoon overal sex te krijgen waar het kan. Kies voor jezelf en als een man echt serieus is merk je dat.
Waarom zou er sprake zijn van gebruiken als een volwassen vrouw instemt met sex?
Zou het mee kunnen spelen dat iemand pas een relatie wil als er een reden is voor die relatie?

Een levenspartner vinden en/of een gezin stichten is een van de dingen die praktisch iedereen graag wil. Als je dat al een keer hebt meegemaakt, wordt de noodzaak minder om iemand te vinden. Zeker als je al kinderen hebt.

En daarnaast maakt het verschil hoe goed iemand alleen kan zijn. Iemand die goed alleen kan zijn en die vrijheid prettig vindt heeft misschien genoeg aan iemand om af en toe of alleen in de weekenden iets leuks te doen.

Op het moment dat kinderen het huis uitgaan, kan die behoefte veranderen.
Toen ik 20 was werd ik verliefd. Ik was gek op hem en hij op mij. We wilden graag bij elkaar zijn en hadden geen behoefte aan anderen. Dat ging eigenlijk vanzelf.

Nu ik een stuk ouder ben, merk ik dat verliefd worden of iemand leuk vinden (zelfs wederzijds) niet altijd genoeg is en dat het niet meer zo vanzelf gaat. Het leven wat je beiden al hebt gehad en wat je hebt opgebouwd vraagt simpelweg veel meer aanpassingsvermogen.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
23-09-2019 09:41
Toen ik 20 was werd ik verliefd. Ik was gek op hem en hij op mij. We wilden graag bij elkaar zijn en hadden geen behoefte aan anderen. Dat ging eigenlijk vanzelf.

Nu ik een stuk ouder ben, merk ik dat verliefd worden of iemand leuk vinden (zelfs wederzijds) niet altijd genoeg is en dat het niet meer zo vanzelf gaat. Het leven wat je beiden al hebt gehad en wat je hebt opgebouwd vraagt simpelweg veel meer aanpassingsvermogen.

precies.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige relatie is ook zo begonnen. Eerste paar dates zei hij dat hij geen relatie wilde etc... paar dates later spraken we toch wel af dat we exclusief waren en na een tijdje was het duidelijk een relatie. Zo gaat het eigelijk meestal denk ik. Mannen zijn in het begin wat huiverig voor een relatie.

Er is echter wel een verschil tussen huiverig en gewoon lang leve de lol. Iemand die de volgende dag met een andere scharrel zou afspreken zou ik ook dumpen. En iemand die vanaf het begin heel duidelijk is dat ie alleen sex wil is voor mij ook geen date materiaal. Maar verder weet je het natuurlijk nooit. Iemand die heeeeel graag en perse een relatie wil is het voor mij dan ook weer niet. Komt zo wanhopig over.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
23-09-2019 09:56
Mijn huidige relatie is ook zo begonnen. Eerste paar dates zei hij dat hij geen relatie wilde etc... paar dates later spraken we toch wel af dat we exclusief waren en na een tijdje was het duidelijk een relatie. Zo gaat het eigelijk meestal denk ik. Mannen zijn in het begin wat huiverig voor een relatie.

Als ik dit zo lees ben ik wel heel blij met mijn huidige vriend. Die was ook een beetje huiverig, maar niet over exclusiviteit. Het was zijn vrijheid (dwz sport, werk, vrienden) en of ik daar binnen paste, was ook een stuk onzekerheid. Hij dacht meer: ik ga mezelf niet meteen geven, want stel dat zij andere ideeën heeft. Andere vrouwen waren gelukkig niet aan de orde.
Ik had daar echt wel behoefte aan hoor, gewoon de duidelijkheid of de intentie serieus was. Even los van hoe het gaat lopen, want dat weet je natuurlijk nooit.
Ik herken het trouwens wel hoor, van die mannen die hun opties open willen houden en vaag doen over exclusiviteit. Die heb ik ook meermalen gedate. Ik kreeg dan echt het gevoel dat ik heel erg mijn best moest doen om die te overtuigen dat ik de moeite waard was... ik verloor mezelf dus. Bizar hoe dat werkte, want pas in tweede instantie vroeg ik me af of ik hém wel leuk vond. Dat zegt ook wel veel over mij ben ik bang.
Ik hoop echt dat je een man tegenkomt die zuiver is, TO. Want er zijn er echt wel die ook het liefst willen wat jij wil. Bij al die vrijblijvendheid kun je je nooit veilig en geborgen voelen, het is echt niet zo dat alleen vrouwen dat zouden willen!
Ik zou ook geen trek hebben in een date met een man die er meteen even bij zegt dat hij de dag erop met een scharrel in bed zal liggen (Of dat insinueert). Maar ik vind hem ook niet te omschrijven als oneerlijk en zijn gedrag tijdens de gezellige avond en in de app ook niet misleidend. Heb jij er niet gewoon teveel van gemaakt in jouw hoofd TO? Dat jullie kinderen/toekomstideeen besproken hebben via app vind ik niet zo raar, dat kun je ook met vrienden doen toch? Ik deck dat je zelf er een iets te rooskleurig beeld bij geschapen hebt.

Verder kan ik me wel indenken dat daten op deze manier niet leuk is, wetende dat er veel mannen zijn die alleen vrijblijvend willen afspreken. Toch zijn er genoeg mannen die er op zoek zijn naar een relatie en vrouwen juist shifty vinden omdat ze niet de perfecte mannelijke man zijn of het wagen hun onzekerheden uit te spreken, niet enorm sociaal vaardig zijn... kortom zij ervaren wat jij ook ervaart: wil je date opeens geen vaste relatie meer maar wel blijven afspreken.

Ik heb de indruk dat bij daten tegenwoordig heel snel wordt afgewezen op punten waar stellen zich doorheen vechten/niet zomaar opgeven, of zoiets. Mijn man was ook niet 100% zeker of hij een vaste relatie wilde toen we begonnen te daten, ik was ook niet 100% zeker van hem. Toch gekeken waar het schip zou stranden, na een paar maanden wisten we het zeker, die laat ik niet meer gaan. Het had ook anders kunnen lopen, zo gaat dat in het leven toch?
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
23-09-2019 10:24
Als ik dit zo lees ben ik wel heel blij met mijn huidige vriend. Die was ook een beetje huiverig, maar niet over exclusiviteit. Het was zijn vrijheid (dwz sport, werk, vrienden) en of ik daar binnen paste, was ook een stuk onzekerheid. Hij dacht meer: ik ga mezelf niet meteen geven, want stel dat zij andere ideeën heeft. Andere vrouwen waren gelukkig niet aan de orde.
Ik had daar echt wel behoefte aan hoor, gewoon de duidelijkheid of de intentie serieus was. Even los van hoe het gaat lopen, want dat weet je natuurlijk nooit.
Ik herken het trouwens wel hoor, van die mannen die hun opties open willen houden en vaag doen over exclusiviteit. Die heb ik ook meermalen gedate. Ik kreeg dan echt het gevoel dat ik heel erg mijn best moest doen om die te overtuigen dat ik de moeite waard was... ik verloor mezelf dus. Bizar hoe dat werkte, want pas in tweede instantie vroeg ik me af of ik hém wel leuk vond. Dat zegt ook wel veel over mij ben ik bang.
Ik hoop echt dat je een man tegenkomt die zuiver is, TO. Want er zijn er echt wel die ook het liefst willen wat jij wil. Bij al die vrijblijvendheid kun je je nooit veilig en geborgen voelen, het is echt niet zo dat alleen vrouwen dat zouden willen!
O zo ging t bij ons niet hoor... hij zei voor in t begin dat je geen relatie wou omdat ie gewoon t een beetje eng vond... hij wilde niet met andere vrouwen gaan. Na een paar dates bedacht ie zich ineens dat als we geen relatie hadden ik misschien wel iets met een ander zou doen en toen begon hij over exclusiviteit. Hij is zelf geen versierder en heeft zelden een scharrel. T was dus niet omdat hij meerdere vrouwen wilde daten ofzo. Meer omdat bij een relatie ook commitment komt. Het is niet altijd alleen maar leuk. Soms zijn er ook minder leuke periodes. En sommige mannen vinden dat eng.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu vooral een voorbeeld, dat het weer voorvalt.
Dat relatie maar niet met jou, is ook niet eens echt aan de orde, gewoon omdat hij me nog niet eens kent, dus hij weet nog niet eens of ik wel of niet leuk genoeg ben.

Het is vooral dat ik die kans niet eens krijg, er wordt meteen duidelijk gezegd " ik wil geen relatie, ik wil bewust vrijgezel blijven",

Ik zeg ook niet dat ik direct opzoek ben, en ook echt daadwerkelijk een relatie met hem wil, want dat weet ik nog niet.

Maar als die optie meteen gesloten is, dan ga ik ook niet erin verder, want dan date ik met het idee van " we zien wel waar het heen gaat" en hij denkt goh, gewoon leuk gezelschap, maar zoals nu dus de volgende dag ga ik met een ander naar bed.

Misschien als hij inderdaad niet die scharrel had gehad, of zo'n behoefte heeft aan andere vrouwen dat ik het wel had aangekeken voor een tijdje, maar ik vind dit gewoon een beetje respectloos en niet tof.

Hij reageert zelf niet meer op mijn laatste appje, en als je elkaar al niet eens meer verder succes of veel geluk kan wensen, maar gewoon negeert, dan zit ik er ook niet echt op te wachten.

Nogmaals, ik hen verkeerde ideeën gehad, ook zijn en mijn vrienden blijkt, maar ik neem het hem niet kwalijk, en no hard feelings, ik zet er gewoon een punt achter dan.

Maar het topic gaat me er meer om, dat dit gewoon regelmatig gebeurd, en ik de hoop aan het verliezen ben dat ik ooit nog wel iemand vindt die die moeite wil en kan doen, als je dit al regelmatig hoort, en je ook niet eens een kans krijgt om jezelf te laten zien.

Ik heb verder geen Tinder of whatever.. Alles is weg, foetsie, duurde sites heb ik al wel is geprobeerd, maar kwam daar zelfs catfishes tegen en ook zulke mannen, dus ook daar schiet ik niet zoveel op.. Dus nu even niks.

Helaas kom ik hem volgende week zaterdag wel tegen, maar ach
Persoonlijk ben ik dus zo'n man die je omschrijft. Mijn reden dat ik meteen al zeg 'geen behoefte aan iets vasts'? Ik kon min of meer net uit een 10 jaar lange monogame en relatief saaie relatie (in die tien jaar waren het er twee, vrij snel na elkaar).

Ik ben zelf liever gewoon eerlijk, dat de vrouw ook weet wat ik zoek, dat geheimzinnige/stiekeme gedoe is gewoon kut. Niet mee eens? Even goede vrienden. Ik zoek gewoon niks, niet actiefs. Heb ook al lang niet meer gedate, niet sinds mijn laatste breakup (inmiddels 13 maanden geleden). Ik ga ook niet eens daten voorlopig en ik zie wel wat er natuurlijk op mn pad komt, datingsites vermoed ik nooit aan te beginnen zelf, ik heb een grafhekel daar aan. Is het een idee om 'ouderwets' een avond ergens te gaan stappen/feesten met soortgelijke mensen? Ook zelfs daar heb ik geen eravring mee, maar dat komt in mijn ogen veel natuurlijker over dan 'beeldschermaftasten'.

Scheelt wel dat ik ook nog geen kinderen heb, wat het aanzienlijk makkelijker maakt om dergelijke dingen te doen natuurlijk. Hoe het ook zij, je zal uiteindelijk wel iemand vinden die bij je past OP. Als zelfs ik iemand kon vinden met serieus intenties, moet jij dat ook wel kunnen. :)
Healthmom17 schreef:
23-09-2019 12:33
Het is nu vooral een voorbeeld, dat het weer voorvalt.
Dat relatie maar niet met jou, is ook niet eens echt aan de orde, gewoon omdat hij me nog niet eens kent, dus hij weet nog niet eens of ik wel of niet leuk genoeg ben.

Het is vooral dat ik die kans niet eens krijg, er wordt meteen duidelijk gezegd " ik wil geen relatie, ik wil bewust vrijgezel blijven",

Ik zeg ook niet dat ik direct opzoek ben, en ook echt daadwerkelijk een relatie met hem wil, want dat weet ik nog niet.

Maar als die optie meteen gesloten is, dan ga ik ook niet erin verder, want dan date ik met het idee van " we zien wel waar het heen gaat" en hij denkt goh, gewoon leuk gezelschap, maar zoals nu dus de volgende dag ga ik met een ander naar bed.

Misschien als hij inderdaad niet die scharrel had gehad, of zo'n behoefte heeft aan andere vrouwen dat ik het wel had aangekeken voor een tijdje, maar ik vind dit gewoon een beetje respectloos en niet tof.

Hij reageert zelf niet meer op mijn laatste appje, en als je elkaar al niet eens meer verder succes of veel geluk kan wensen, maar gewoon negeert, dan zit ik er ook niet echt op te wachten.

Nogmaals, ik hen verkeerde ideeën gehad, ook zijn en mijn vrienden blijkt, maar ik neem het hem niet kwalijk, en no hard feelings, ik zet er gewoon een punt achter dan.

Maar het topic gaat me er meer om, dat dit gewoon regelmatig gebeurd, en ik de hoop aan het verliezen ben dat ik ooit nog wel iemand vindt die die moeite wil en kan doen, als je dit al regelmatig hoort, en je ook niet eens een kans krijgt om jezelf te laten zien.

Ik heb verder geen Tinder of whatever.. Alles is weg, foetsie, duurde sites heb ik al wel is geprobeerd, maar kwam daar zelfs catfishes tegen en ook zulke mannen, dus ook daar schiet ik niet zoveel op.. Dus nu even niks.

Helaas kom ik hem volgende week zaterdag wel tegen, maar ach

Groot gelijk TO. Hier zou ik ook voor passen.
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-09-2019 07:41
Ik vraag me vooral af waar zijn vrienden zich mee bemoeiden.
Dit ja
En doe niet zo moeilijk, hij wil gewoon niet. Klaar. Het staat een ander altijd nog vrij om iets niet te willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven