Ga ik te ver met mijn verliefde gevoelens?

23-09-2019 21:16 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Sinds juli van dit jaar ben ik enorm verliefd geworden op een vriend die ik dagelijks spreek via whatsapp en bellen en hem wekelijks ook zie. Ik heb zelf autisme dus het is voor mij al moeilijk om vriendschappen aan te gaan en bij deze jongen gaat het toch ver omdat ik verliefd ben op hem. We spreken vaak af in het weekend als hij en ik niet hoeven te werken. Hij weet dat ik verliefd op hem ben. Hij geeft aan dat er wel een mogelijkheid kan zijn dat hij ook verliefd op mij wordt. Hij zegt in ieder geval geen nee en wilt het aanzien. Voor zover gaat zit het dus oké.

Nu komt het probleem: Hij zegt wel dat hij ben bijna niemand dagelijks praat en intresse toont. Nou gaat het contact etc wel prima allemaal. Maar hij heeft mij verteld dat hij veel berichten op instagram krijgt van andere jongens. Hij geeft daar wel aan dat hij geen intresse besteed aan die mensen behalve alleen om te chatten. Hij zegt dat hij een fetisj heeft en wel actief aan het kijken is naar iemand die ook dezelfde fetisj hebben om te ontdekken. Hij gaf aan het met mij ook te willen doen, wat ik overigens prima heb gevonden. Maar hij gaf aan het ook met andere te willen proberen. Ik weet niet wat ik hiervan van moet vinden. We appen dagelijks, hij zegt dat ik speciaal ben in het contact, maar verliefd is hij niet zegt hij eerlijk.

Ondertussen zit hij wel op instagram en geeft hij zijn nummer aan mensen die hem wel aanspreken voor die fetisj. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is. Soms zijn de gedachtes zo erg dat ik zelfs een wijnfles mee naar mijn werk neem. En vooral als hij mij verteld hoe lijk hij het had met een fetisj date van hem. Ik kan er niet tegen, maar kan het hem niet verbieden omdat we geen relatie hebben. Dus dan pak ik vaak de alcohol om het maar weg te drukken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen of hebben jullie tips voor mij?
Dumpen
Afspraak Jelinek maken
Geen alcohol meer kopen
Ik snap het niet helemaal, maar neem geen flessen wijn mee naar je werk.
Volgens mij is dit een destructieve relatie!

Als hij echt gevoelens voor jou zou hebben dan gaat hij 100% voor je en niet 50% zoals nu het geval is! Ik zou afstand gaan nemen, hier wordt jij echt niet vrolijker van, integendeel.....

En alcohol lost echt niets, nada, noppes op! Zelfs een wijnfles mee naar je werk? Serieus? Ik denk dat je hulp moet gaan zoeken! Voor het drankgebruik en voor jezelf om van jezelf te gaan houden!
Alle reacties Link kopieren
Verbreek het contact met hem. Hij is niet verliefd op je en dat gaat hij ook niet worden.

Alcohol drinken om je gevoelens te onderdrukken is 1 van de grootste risicofactoren om een verslaving te ontwikkelen, sterker nog, het is een teken dat je verslaafd aan het worden bent. Zoek daar zsm hulp voor.
Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is.

Dramaqueen.
Bij je vorige "vriend" is het ook 30 bladzijden lang drama geweest. Ik zou eens aan jezelf gaan werken, uitvogelen waarom jij zo hangt aan mannen die slecht voor je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook besloten om mijn alcohol te verminderen. Ik snap niet waarom er nu net wordt gedaan alsof ik een zwaar verslaafde ben. Ik drink alleen omdat ik niet weet hoe ik hiermee verder moet gaan. En ik drink NIET omdat ik het MOET drinken.
the_Wicked_Witch schreef:
23-09-2019 21:37
Bij je vorige "vriend" is het ook 30 bladzijden lang drama geweest. Ik zou eens aan jezelf gaan werken, uitvogelen waarom jij zo hangt aan mannen die slecht voor je zijn.
Wat bedoelt u hiermee? Volgens mij is het gewoon toeval dat ik bijna altijd de verkeerde tref. Tenslotte kan ik niet bewust kiezen om met een slecht persoon vriendschap te houden. Ik volg momenteel nog steeds therapie om met mensen om te leren gaan. Maar dat ik dan net verliefd ben geworden, veranderd er voor de therapie niks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
23-09-2019 21:21
Volgens mij is dit een destructieve relatie!

Als hij echt gevoelens voor jou zou hebben dan gaat hij 100% voor je en niet 50% zoals nu het geval is! Ik zou afstand gaan nemen, hier wordt jij echt niet vrolijker van, integendeel.....

En alcohol lost echt niets, nada, noppes op! Zelfs een wijnfles mee naar je werk? Serieus? Ik denk dat je hulp moet gaan zoeken! Voor het drankgebruik en voor jezelf om van jezelf te gaan houden!
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even voor het plaatje: Ben jij een man of een vrouw?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
[quote=eric1993 post_id=30417303 time=1569267760 user_id=201853]
Ik heb ook besloten om mijn alcohol te verminderen. Ik snap niet waarom er nu net wordt gedaan alsof ik een zwaar verslaafde ben. Ik drink alleen omdat ik niet weet hoe ik hiermee verder moet gaan. En ik drink NIET omdat ik het MOET


Jah joh heroine verslaafden gebruiken ook alleen maar drugs omdat ze het vervelend vinden dat ze geen huis hebben. No worries
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt niet verliefd te zijn en,jij bent bang dat de verliefdheid niet wederzijds is?
Alle contact verbreken, meteen.
Doe gast speelt met jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook verstandig is om het contact te verbreken. Dan blijft er wel een probleem over: Wat doe ik dan met de verliefdheid die ik WEL voel voor hem?

calvijn1 schreef:
23-09-2019 21:48
Gewoon even voor het plaatje: Ben jij een man of een vrouw?
Ik ben een man.
eric1993 schreef:
23-09-2019 21:42
Ik heb ook besloten om mijn alcohol te verminderen. Ik snap niet waarom er nu net wordt gedaan alsof ik een zwaar verslaafde ben. Ik drink alleen omdat ik niet weet hoe ik hiermee verder moet gaan. En ik drink NIET omdat ik het MOET drinken.



Wat bedoelt u hiermee? Volgens mij is het gewoon toeval dat ik bijna altijd de verkeerde tref. Tenslotte kan ik niet bewust kiezen om met een slecht persoon vriendschap te houden. Ik volg momenteel nog steeds therapie om met mensen om te leren gaan. Maar dat ik dan net verliefd ben geworden, veranderd er voor de therapie niks natuurlijk.
Niemand zegt dat je zwaar verslaafd bent hoor. Wel dat het risico op een verslaving bestaat.
En war voor labeltje je er ook aan plakt, drinken omdat je niet met gevoelens om kunt gaan is zorgerlijk. Of vind je het zelf helemaal oké om een fles mee te nemen naar werk? (en vindt je baas dat ook oke?)

Je schetst een situatie die best zorgen baart en kennelijk maak je jezelf ook zorgen, maar als mensen hun bezorgdheid uiten vind je het overdreven.
calvijn1 schreef:
23-09-2019 21:48
Gewoon even voor het plaatje: Ben jij een man of een vrouw?
Waarom is dat relevant?
eric1993 schreef:
23-09-2019 21:42
Ik heb ook besloten om mijn alcohol te verminderen. Ik snap niet waarom er nu net wordt gedaan alsof ik een zwaar verslaafde ben. Ik drink alleen omdat ik niet weet hoe ik hiermee verder moet gaan. En ik drink NIET omdat ik het MOET drinken.



Wat bedoelt u hiermee? Volgens mij is het gewoon toeval dat ik bijna altijd de verkeerde tref. Tenslotte kan ik niet bewust kiezen om met een slecht persoon vriendschap te houden. Ik volg momenteel nog steeds therapie om met mensen om te leren gaan. Maar dat ik dan net verliefd ben geworden, veranderd er voor de therapie niks natuurlijk.

Je kunt echt wel bewust kiezen om een vriendschap te verbreken hoor. Je hoéft niet te accepteren dat iemand niet goed voor je is.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
23-09-2019 21:52
Niemand zegt dat je zwaar verslaafd bent hoor. Wel dat het risico op een verslaving bestaat.
En war voor labeltje je er ook aan plakt, drinken omdat je niet met gevoelens om kunt gaan is zorgerlijk. Of vind je het zelf helemaal oké om een fles mee te nemen naar werk? (en vindt je baas dat ook oke?)

Je schetst een situatie die best zorgen baart en kennelijk maak je jezelf ook zorgen, maar als mensen hun bezorgdheid uiten vind je het overdreven.
Tuurlijk vind ik het niet normaal om een fles wijn mee te nemen naar mijn werk. En mijn baas weet er ook niet van. Zonder die wijn fles kan ik mijn werk niet goed doen, en ben ik snel afgeleid of maak ik veel fouten. En ik snap de zorgen van mensen, ik maak mij ook zorgen, vooral omdat ik hier niet aan uitkom. Alleen de manier hoe de zorgen worden geuit vond ik wat minder, het komt echt extreem over zeg maar.
Hij is niet verliefd maar wil gewoon rondfladderen. Contact verbreken want dit gaat niet werken.
eric1993 schreef:
23-09-2019 21:55
Tuurlijk vind ik het niet normaal om een fles wijn mee te nemen naar mijn werk. En mijn baas weet er ook niet van. Zonder die wijn fles kan ik mijn werk niet goed doen, en ben ik snel afgeleid of maak ik veel fouten. En ik snap de zorgen van mensen, ik maak mij ook zorgen, vooral omdat ik hier niet aan uitkom. Alleen de manier hoe de zorgen worden geuit vond ik wat minder, het komt echt extreem over zeg maar.
Heb nog even teruggekeken maar niemand zegt iets extreems over zwaar verslaafd hoor. De "extreemste" reactie valt alleszins mij en wijst vooral op het risico van verslaving.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het. Volgens mij was ik zelf meer geschrokken over de reacties van mensen, dat ik dus eigenlijk best over de lijn ben geweest. Het is alleen niet zo dat ik het bewust heb gedaan, ik voelde mij gewoon rot hoe die persoon zich gedroeg tegenover mij en kon er niks van zeggen. Zodoende pakte ik alcohol en dat werd eigenlijk steeds meer. Nu ben ik wel 2 dagen alcoholvrij. Dus ik weet niet of ik lichamelijk echt verslaafd ben geworden.

Als ik het contact verbreek met die persoon, heeft iemand ook tips hoe met de verliefdheid om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hulp van een behandelaar. Bespreek het en anders met je huisarts. Het is niet handig om e.a. met alcohol te bedwelmen. In feite wil hij wel met je omgaan maar voor het is geen vaste relatie. Het is aan jou de keuze om op tijd los te laten wanneer je dat niet wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die verliefdheid gaat vanzelf weer over, die wordt elke dag wat minder.
Vooral veel afleiding zoeken en niet meer aan hem denken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-09-2019 22:39
Die verliefdheid gaat vanzelf weer over, die wordt elke dag wat minder.
Vooral veel afleiding zoeken en niet meer aan hem denken.
Ze spreken nog af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-09-2019 22:44
Ze spreken nog af.
Dat klopt. Maar nu ik de reacties zo allemaal lees, weet ik niet of het uberhaupt verstandig is om nog af te spreken.

Net zoals donderdag: We zitten, kijken film en nadat de film afgelopen is. Verteld hij doodleuk dat hij afgelopen week 5 dates had op fetisj gebasseerd. Dus zonder de echte seks, omdat hij met mij serieus bezig is. Hij probeert alleen de fetisj wat te ontdekken met mensen. Hij zegt wel eerlijk dat hij geen seks heeft gehad met al zn dates. Dat is dan wel weer heel lief. Maar toch krijg ik het niet over mijn maag. En die avond als hij weg is, lijkt het alsof mijn klein wereldje instort en begint dus het drinken van die avond 2 flessen wijn. Ik weet dat het fout is, dat het verslavend is. Ik heb mijn god geen idee wat hij precies wilt, dat is volgens mij de issue.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven