Ga ik te ver met mijn verliefde gevoelens?

23-09-2019 21:16 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Sinds juli van dit jaar ben ik enorm verliefd geworden op een vriend die ik dagelijks spreek via whatsapp en bellen en hem wekelijks ook zie. Ik heb zelf autisme dus het is voor mij al moeilijk om vriendschappen aan te gaan en bij deze jongen gaat het toch ver omdat ik verliefd ben op hem. We spreken vaak af in het weekend als hij en ik niet hoeven te werken. Hij weet dat ik verliefd op hem ben. Hij geeft aan dat er wel een mogelijkheid kan zijn dat hij ook verliefd op mij wordt. Hij zegt in ieder geval geen nee en wilt het aanzien. Voor zover gaat zit het dus oké.

Nu komt het probleem: Hij zegt wel dat hij ben bijna niemand dagelijks praat en intresse toont. Nou gaat het contact etc wel prima allemaal. Maar hij heeft mij verteld dat hij veel berichten op instagram krijgt van andere jongens. Hij geeft daar wel aan dat hij geen intresse besteed aan die mensen behalve alleen om te chatten. Hij zegt dat hij een fetisj heeft en wel actief aan het kijken is naar iemand die ook dezelfde fetisj hebben om te ontdekken. Hij gaf aan het met mij ook te willen doen, wat ik overigens prima heb gevonden. Maar hij gaf aan het ook met andere te willen proberen. Ik weet niet wat ik hiervan van moet vinden. We appen dagelijks, hij zegt dat ik speciaal ben in het contact, maar verliefd is hij niet zegt hij eerlijk.

Ondertussen zit hij wel op instagram en geeft hij zijn nummer aan mensen die hem wel aanspreken voor die fetisj. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is. Soms zijn de gedachtes zo erg dat ik zelfs een wijnfles mee naar mijn werk neem. En vooral als hij mij verteld hoe lijk hij het had met een fetisj date van hem. Ik kan er niet tegen, maar kan het hem niet verbieden omdat we geen relatie hebben. Dus dan pak ik vaak de alcohol om het maar weg te drukken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen of hebben jullie tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag weer de cursus gehad en er deed zich een heel leuk gebeurtenis voor! Toen de cursus was afgelopen ging hij met sommige mensen uit de groep praten. Ik dacht gelijk: Nou oke, hij wilt mij vast niet wegbrengen naar het station wat hij wel altijd heeft gedaan, ik ben niet goed genoeg. Dus ik ging toen maar bij de bushalte staan en met de bus naar huis was mijn plan. Ik dacht, bij thuiskomst ga ik gelijk drinken.

Na een paar minuten kwam er een auto aan bij de bushalte en tot mijn verbazing was Tom die stopte en vroeg of ik nog mee wilde rijden. Toen ingestapt en in de auto weer net zoals altijd bijgepraat, en hij vroeg ook nog hoe het ging. Al met al was het weer een succes en gelukkig niet hoeven te drinken.

Het trauma met die andere vriend, Sander blijft helaas in mijn hoofd hangen. Het voelt als een zeurende pijn, met afleiding is het wel even weg maar 's avonds of bij het opstaan komen de gedachten terug en de behoefte om weer contact te hebben. Helaas hiervoor nog geen manier gevonden om ermee om te gaan.
eric1993 schreef:
31-10-2019 19:32
Afgelopen dinsdag weer de cursus gehad en er deed zich een heel leuk gebeurtenis voor! Toen de cursus was afgelopen ging hij met sommige mensen uit de groep praten. Ik dacht gelijk: Nou oke, hij wilt mij vast niet wegbrengen naar het station wat hij wel altijd heeft gedaan, ik ben niet goed genoeg. Dus ik ging toen maar bij de bushalte staan en met de bus naar huis was mijn plan. Ik dacht, bij thuiskomst ga ik gelijk drinken.
Dit zijn echt bekendste gedachten. Hij is je sowieso akkoord geen enkele wijze verplicht en al helemaal niet om jou naar huis te rijden. Ga daar mee aan de slag!

Drink je nog?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
31-10-2019 19:37
Dit zijn echt bekendste gedachten. Hij is je sowieso akkoord geen enkele wijze verplicht en al helemaal niet om jou naar huis te rijden. Ga daar mee aan de slag!

Drink je nog?
Dat klopt, het gaat mij ook niet om dat hij verplicht is mij op het station af te zetten. Het voelde voor mij meer als een bewijs van, zie je, hij mag je ook niet. Je staat er weer alleen voor etc..

Drinken heb ik deze week maar 1 dag gedaan in de avond.
Dat gaat al de goede kant op dan!
En op dat soort momenten echt tegen jezelf zeggen dat wat je denkt niet de waarheid is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ga ik zeker doen!

Nou rest alleen nog het probleem met die andere vriend, Sander. Ik weet eerlijk gezegd niet of de gedachtes aan hem en al de gebeurtenissen die we met hem hebben meegemaakt ooit weg gaan. Ik kom nog steeds niet in de buurt van Deventer omdat er zoveel aandenkens zijn met hem in die stad. Ik baal er wel van maar geen idee hoe het op te lossen.
Alles weg kan natuurlijk niet en zou ook niet goed zijn.
Ik hoop wel dat je leert er minder dwangmatig mee om te gaan, net als met de contacten die je nu in je leven hebt.
En ik hoop vooral dat je helemaal stopt met de drank. De terugval naar weer stevig zuipen is bij een tegenslag nu wel heel makkelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
eric1993 schreef:
31-10-2019 22:06
Ja dat ga ik zeker doen!

Nou rest alleen nog het probleem met die andere vriend, Sander. Ik weet eerlijk gezegd niet of de gedachtes aan hem en al de gebeurtenissen die we met hem hebben meegemaakt ooit weg gaan. Ik kom nog steeds niet in de buurt van Deventer omdat er zoveel aandenkens zijn met hem in die stad. Ik baal er wel van maar geen idee hoe het op te lossen.

Dit soort dingen kan soms best een tijd duren Eric. Er is nogal wat gebeurd, als ik het zo lees. Het had nooit gemogen dat iemand zo misbruik van je maakt.
Uit eigen ervaring kan ik je echter zeggen dat ook dit uiteindelijk verdwijnt en niet meer dagelijks in je gedachten is. Het kan helpen om de prikkels en aandenkens op de vlak te vermijden, want je nu ook doet, maar zo te lezen lost dat het nu nog niet (direct) op.
Heb geduld. Het wordt met de tijd echt beter.
T.a.v. je huidige vriendschap met therapiemaatje: Tof dat hij je alsnog naar het station bracht! Zie je nu dat jouw aanvankelijke gedachten niet klopten, hij gewoon een praatje maakte met anderen en helemaal niets tegen jou had?

Hoe gaat het verder met je Eric? En heb je verder nog leuke contacten kunnen leggen?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
01-11-2019 02:38
Dit soort dingen kan soms best een tijd duren Eric. Er is nogal wat gebeurd, als ik het zo lees. Het had nooit gemogen dat iemand zo misbruik van je maakt.
Uit eigen ervaring kan ik je echter zeggen dat ook dit uiteindelijk verdwijnt en niet meer dagelijks in je gedachten is. Het kan helpen om de prikkels en aandenkens op de vlak te vermijden, want je nu ook doet, maar zo te lezen lost dat het nu nog niet (direct) op.
Heb geduld. Het wordt met de tijd echt beter.
T.a.v. je huidige vriendschap met therapiemaatje: Tof dat hij je alsnog naar het station bracht! Zie je nu dat jouw aanvankelijke gedachten niet klopten, hij gewoon een praatje maakte met anderen en helemaal niets tegen jou had?

Hoe gaat het verder met je Eric? En heb je verder nog leuke contacten kunnen leggen?
Klopt. Dit had nooit moeten gebeuren. Ik ben toendertijd behoorlijk over mijn grenzen heen gegaan en ik gaf om hem, terwijl hij mij gewoon als een pinautomaat zag. Het is bijna een jaar geleden dat het contact met hem verbroken is. Ik hoop dat het echt met de tijd minder gaat worden of ik iemand anders kan vinden die hetzelfde gevoel geeft aan mij als die Sander zonder de misbruik.

Met mij gaat het verder wel goed. Ik heb tegenwoordig vooral veel baat bij de cursus. Heb daar ook iemand leren kennen waar ik afgelopen dinsdag en vorige week een goed praatje mee heb gemaakt. Misschien dat ik aan het eind van de cursus ook zijn nummer vraag. Verder ben ik vooral veel actief op forums, speciaal voor mensen met autisme. Alleen het contact zelf is wel fijn, maar ik krijg niet het fijne vertrouwde gevoel als dat ik bij Sander had.
Alle reacties Link kopieren
Het fijne vertrouwde gevoel dat je bij Sander had klopte niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-11-2019 13:02
Het fijne vertrouwde gevoel dat je bij Sander had klopte niet.
En een vertrouwd gevoel opbouwen heeft gewoon tijd nodig en is heel gezond.
Alle reacties Link kopieren
Helaas sinds ik die Sander live heb gezien op instagram en heb gezien hoe gelukkig hij was en veel vrienden had om zich heen gaat het met mij niet zo lekker. Sindsdien helaas ook vaker de alcohol gepakt, maar NIET naar werk en geprobeerd met mate te drinken.

Ik denk dat ik mijn verdriet heb aangewakkerd door toen naar het live instagram van hem te kijken. Alles komt weer terug en heb er nachten dat ik erover blijf piekeren.

Ik ga dit zeker met mijn behandelaar bespreken vrijdag, en wilde het hier ook delen.
Wat klote. Heb je je account nog steeds verwijderd?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-11-2019 21:30
Wat klote. Heb je je account nog steeds verwijderd?
Ja heb het account verwijderd. Alles van hem weggegooid. Ik kwam nog een oude parfum tegen die hij ophad in die tijden dat we close waren. Heb het niet eens aangeraakt en ga het morgen ook weggooien. Het probleem is dat de aandenken allemaal in mijn hoofd zit. Alleen kan je je hoofd niet weggooien natuurlijk.
Ik snap het. Rustig blijven maar en bedenken dat dit even een terugval is maar dat die weer voorbij gaat. Goed dat je het met je behandelaar gaat bespreken en dat je het drinken binnen de perken weet te houden als ik het goed lees. Een knuffel voor jou: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het. Rustig blijven maar en bedenken dat dit even een terugval is maar dat die weer voorbij gaat. Goed dat je het met je behandelaar gaat bespreken en dat je het drinken binnen de perken weet te houden als ik het goed lees. Een knuffel voor jou:
Dankjewel !! :D


Ik heb vandaag mijn behandelaar gebeld, omdat het niet goed gaat.

We hebben ons afspraak van morgen verlengd zodat dit even goed besproken kan worden. Dat ik nog veel pijn ervaar en soms ook lichamelijke klachten kreeg wat lang aanhield (braken/diarree).

Omdat dit al een jaar speelt en blijft hangen heeft ze ook voor morgen een afspraak gemaakt met de psychiater. Het ziet ernaar uit dat onlangs dat ik al 2 antidepressiva slik nog een derde antidepressiva bij gaat komen.

Ik ga morgen het gesprek voeren en ga echt proberen om zonder dat er een medicijn bijkomt een oplossing te vinden. Want ik slik al 2 antidepressiva's en 2 antipsychotica's.

Hebben jullie nog advies/tips?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp EMDR destijds goed bij het verwerken van een nare relatie.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik durf geen tips te geven want heb hier geen ervaring mee maar ik hoop dat de antidepressiva helpen en wens je veel sterkte! Het wordt vast weer beter
Ik zou goed navragen wat nog een extra medicijn nog zou toevoegen. Moet het allemaal samen of kan je andere dingen dan afbouwen? Neem bedenktijd en maak samen met je psychiater goede afwegingen.

Vraag morgen ook gelijk hulp voor je alcoholprobleem. Je ziet hoe makkelijk je terugvalt en dat er dus altijd wel een excuus is om naar de fles te grijpen.

Heel verstandig dat je je afspraak hebt verlengd. Maak eventueel vooraf een lijstje zodat je niets vergeet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
07-11-2019 19:22
Ik zou goed navragen wat nog een extra medicijn nog zou toevoegen. Moet het allemaal samen of kan je andere dingen dan afbouwen? Neem bedenktijd en maak samen met je psychiater goede afwegingen.

Vraag morgen ook gelijk hulp voor je alcoholprobleem. Je ziet hoe makkelijk je terugvalt en dat er dus altijd wel een excuus is om naar de fles te grijpen.

Heel verstandig dat je je afspraak hebt verlengd. Maak eventueel vooraf een lijstje zodat je niets vergeet. Succes!
EMDR ga ik naar vragen. Dat heb ik wel is gedaan en werkte best goed. Dat is zeker een goed idee !

Alcohol ga ik ook zeker bespreken, gelukkig is het wel dat ik niet dagelijks alcohol inneem.

Ik heb de psychiater vandaag ook gesproken via de telefoon, was maar 5 minuten. Hij gaf aan dat het zeker een mogelijkheid is iets met medicijnen te doen. Hij staat wel open om nieuwe antidepressiva voor te schrijven en wilt kijken of er nog meer medicijnen zouden kunnen helpen. Hij wilt ook naast het voorschrijven van een nieuwe antidepressiva de antidepressiva's die ik momenteel slik de dosis verhogen met 10 MG extra.

Weet niet of ik wel in deze boot moet stappen. Aan de andere kant zit ik wel steeds met die vervelende gevoelens van Sander. Dus het is echt een hele grote beslissing wat ik moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heel raar, maar je leest de laatste tijd steeds meer over hulphonden voor mensen met psychische klachten. Geen flauw idee of dat ook voor jouw problematiek bestaat en zou kunnen helpen, maar ik meld het even.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Enne.. sterkte weer Eric, blijf je lezen

:hug: :hug: :hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Je hoeft de beslissing niet gelijk te nemen he. Of in een week. Denk er ver na, weeg af, zoek valide informatie en zorg dat je daarna weer een afspraak hebt om te bespreken wat je wel en niet wil (wel op redelijke termijn natuurlijk).

Als jij trouwens al zoveel medicatie slikt is alcohol gewoon uit den boze he. Alles wat je slikt belast je lever en dan drink jij er nog fiks alcohol bij. Bespreek dit ook echt met je psychiater, tenzij het je doel is om je lever om zeep te helpen. Er is ook medicatie die je kan helpen bij het stoppen met drinken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gesprek gehad met de psychiater.

Het is een nieuwe psychiater dus het was ook een kennismaking. Hij gaf aan het begin van het gesprek al aan dat hij geschrokken is van de medicatie die ik in de loop van jaren heb gekregen. Hij vond het geen hoge dosissen maar het is wel een cocktail aan medicijnen en ook sommige medicijnen hebben hetzelfde effect.

Dus hij raadde aan om samen met hem te beginnen met het afbouwen van de antidepressiva's. Hij gaf daarbij aan dat het echt vrijwillig is en als het echt niet gaat we de dosis weer verhogen.

Ik ben vanavond thuis maar ik snap het context niet van het gesprek. Ik loop al maanden met verdriet/obsessie om Sander, wat gewoon dwangmatig is en helaas niet weg gaat. Wat ik aan mijn behandelaar ga vragen is of dit verdriet/obsessie niet erger wordt als ik al die pillen stopzet. Hebben jullie een idee of advies?
Heb je je alcoholgebruik besproken?

Meer pillen wil niet zeggen dat je je dus ook beter zal voelen. Soms zelfs slechter.
Ik denk dat je beter intensieve therapie voor je dwangmatigheden kan gaan doen.
eric1993 schreef:
08-11-2019 22:14
Vandaag gesprek gehad met de psychiater.

Het is een nieuwe psychiater dus het was ook een kennismaking. Hij gaf aan het begin van het gesprek al aan dat hij geschrokken is van de medicatie die ik in de loop van jaren heb gekregen. Hij vond het geen hoge dosissen maar het is wel een cocktail aan medicijnen en ook sommige medicijnen hebben hetzelfde effect.

Dus hij raadde aan om samen met hem te beginnen met het afbouwen van de antidepressiva's. Hij gaf daarbij aan dat het echt vrijwillig is en als het echt niet gaat we de dosis weer verhogen.

Ik ben vanavond thuis maar ik snap het context niet van het gesprek. Ik loop al maanden met verdriet/obsessie om Sander, wat gewoon dwangmatig is en helaas niet weg gaat. Wat ik aan mijn behandelaar ga vragen is of dit verdriet/obsessie niet erger wordt als ik al die pillen stopzet. Hebben jullie een idee of advies?

Wij mogen geen medisch advies geven. Als je je dit afvraagt, neem je contact op met de instelling waar je psychiater werkt en regel je een belafspraak. Dan heb je waarschijnlijk sneller antwoord dan te wachten tot het volgende persoonlijk gesprek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven