Open relatie voorstellen

02-10-2019 20:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een partner met wie ik al erg lang (10+ jaar) samen ben. Ik durf te stellen dat wij qua relatie elkaars best mogelijke wederhelft zijn. Onze relatie is erg goed, er is weinig conflict, geen grote ergenissen, hebben het leuk en gezellig met elkaar. Over eigenlijk alles zijn we het gewoon eens, qua opvoeding van kids, etc, etc... Kortom, eigenlijk een top relatie. Kan niet anders zeggen. Top vrouw heb ik :)

Echter, 'tussen de lakens' zijn wij simpelweg niet compatible. Het werkt gewoon niet. Dat is ons enige terugkomende discussiepunt. We komen daar gewoon niet uit. Dat levert nu een situatie op waarbij er sporadisch sex is die voor beide partijen niet bevredigend is.

Ik zou willen proberen hoe het is om van elkaar te accepteren om open te staan voor ander contact. Maatschappelijk wordt dit wellicht als vreemd gezien, maakt mij niet uit.

Ik hoop, en ik denk dat het kan werken, dat lichamelijk contact met een ander, voor ons beide, misschien het enige struikelblok in onze relatie kan verlichten. Niet een relatie met een ander, maar 'friend with benefit' idee. Ik heb geen enkele behoefte om van mijn partner te scheiden. Nogmaals, we hebben een hele goede relatie en dat wil ik zo houden. Ik wil hem zelfs verbeteren.

Het hoeft niet definitief te zijn, gewoon een proefperiode inlassen kan ook.

Ik realiseer mij terdege dat dit een heel beladen onderwerp is dat ik dit met grote zorg en voorzichtigheid naar mijn partner moet uiten.

Ik ben dan ook benieuwd of er iemand is die dit met succes gedaan heeft en of die mij (via prive berichten of mail) wat tips zou willen geven. Wat ging goed? Wat ging fout? Hoe bevalt het? werkt het voor jullie? etc.

Hoe het bevalt en of het goed werkt mag uiteraard ook gewoon als reactie in dit draadje. Ik ben benieuwd!
Dit kan ook einde relatie zijn natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Zijn verschillende draadjes op dit forum waar het besproken wordt. Volgens mij is de instap voor een open relatie dat je er allebei iets aan hebt. Maar waar het werkt hebben volgens mij beide partners het al fijn met elkaar en gunnen ze elkaar een ervaring met een ander.
die ik wilde bestaat al...
Moeilijk... Maar ik denk dat het jullie relatie waarschijnlijk niet ten goede zal komen... Ik zou het zonde vinden van wat jullie wél allemaal hebben...
Nu heb je een perfecte relatie, op één punt na. Geniet van wat je hebt en zucht niet om wat je niet hebt.
En wat zou 'moeder, de vrouw' daarvan zeggen als je dat zou voorstellen? Denk je dat die daarop zit te wachten?

Wees wijs en gooi niet weg wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel belangrijk dat je er beiden 100% achter staat en hele goede, waterdichte afspraken maakt. Zorg dat je helemaal eerlijk en open bent naar elkaar. Zorg dat je het op een rijtje hebt voordat je er mee begint.

Het kan heel goed gaan en zeker ook wat bieden. Zeker omdat jullie relatie verder goed is. Maar blijf erover praten en een standpunt kan en mag veranderen, ook in de toekomst!
Alle reacties Link kopieren
PB
Alle reacties Link kopieren
Een open relatie eindigt in 99% van de gevallen in een scheiding.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat het feit dat jullie niet compatible zijn in bed een discussiepunt is? Vind je vrouw het wel perfect zo?

In dat geval zal ze niet staan te springen jullie relatie open te gooien. Maar goed, gooi eens een balletje bij haar op zou ik zeggen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Madeliefjees schreef:
02-10-2019 20:55
Een open relatie eindigt in 99% van de gevallen in een scheiding.


Waar haal je dat vandaan?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
02-10-2019 20:44
Nu heb je een perfecte relatie, op één punt na. Geniet van wat je hebt en zucht niet om wat je niet hebt.
En wat zou 'moeder, de vrouw' daarvan zeggen als je dat zou voorstellen? Denk je dat die daarop zit te wachten?
Wees wijs en gooi niet weg wat je hebt.
Mijn wens om dit voor te stellen komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ik heb dit besproken met een therapeut en die is het niet met jou idee eens van 'wees blij met wat je hebt'. Zij is van mening dat zo'n struikelblok in een relatie best opgelost kan worden, en als dat niet met elkaar kan, dan misschien met een ander. Haar antwoord is eigenlijk: Praat er over.

Dat wil ik graag doen, maar ik zoek wat handvatten over hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een siliconen pop kopen want het gaat immers niet om liefde maar om de daad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/stoute-vrouw-l ... 099812187/

Zoiets dus. Voor 1720 piek houd je je relatie goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-10-2019 20:56
Hoe komt het dat het feit dat jullie niet compatible zijn in bed een discussiepunt is? Vind je vrouw het wel perfect zo?

In dat geval zal ze niet staan te springen jullie relatie open te gooien. Maar goed, gooi eens een balletje bij haar op zou ik zeggen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Nee, die vind het ook niet perfect. Het probleem ligt best breed. Van voorkeur voor 's avonds of 's ochtend, tot het wel of niet willen doen van orale sex, de frequentie waarin we sex hebben, de mate van variatie in het spel. We hebben gewoon totaal verschillende voorkeuren. Je kunt praten tot je een ons weegt, maar je kunt niet alles oplossen als je er gewoon totaal anders in staat.

Klaarkomen doen we beide, het is niet zo dat het technisch gezien niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-10-2019 20:59
Ik zou een siliconen pop kopen want het gaat immers niet om liefde maar om de daad.
Als ik met mannen praat, die in een seksloze relatie zitten. Is het niet het maak je lozen, maar het gebrek aan intimiteit dat hen opbreekt
Paulus123 schreef:
02-10-2019 21:04
Nee, die vind het ook niet perfect. Het probleem ligt best breed. Van voorkeur voor 's avonds of 's ochtend, tot het wel of niet willen doen van orale sex, de frequentie waarin we sex hebben, de mate van variatie in het spel. We hebben gewoon totaal verschillende voorkeuren. Je kunt praten tot je een ons weegt, maar je kunt niet alles oplossen als je er gewoon totaal anders in staat.

Klaarkomen doen we beide, het is niet zo dat het technisch gezien niet werkt.
Als je relatie verder zo perfect is, zou ik gewoon gaan rukken. Sorry hoor, je maakt het belangrijker dan je gehele relatie...
Alle reacties Link kopieren
Waarom werk jullie niet aan de knelpunten? Het is geven en nemen. Dus als zij het zo best vind, moet zij wat geven. Om maar even een voorbeeld te noemen. Kijk naar wat er samen gedaan kan worden.
Seks met een ander kan ook voor verder uit elkaar groeien zorgen.

De meningen zijn daar over verdeeld.

Ligt ook aan de situatie he. Heeft ze soms geen zin. Lukken bepaalde dingen niet. Los eerst dat op. Beide de wensen bespreken en aan elkaar denken.

Denk dat ik zelf heel verbaasd en teleurgesteld zal zijn als mijn man voorstelde om een open relatie te starten. Maar goed, misschien heb je dat allemaal al besproken net haar en ben je al op dat punt om nu vervolgstappen te bespreken.

Trouwens, stel ze wil jou niet (meer) geven dan snap ik dat je dat zoekt. Maar weet niet of dat je punt is.
Zou eerst aan de dingen werken en elkaar na goed gesprek gaat geven en nemen. En dan letterlijk nemen ;-))
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-10-2019 21:05
Als ik met mannen praat, die in een seksloze relatie zitten. Is het niet het maak je lozen, maar het gebrek aan intimiteit dat hen opbreekt
Ik vraag me af of dat te bereiken is met een buitenvrouw. Misschien kan hij niemand vinden die op zijn condities (de derde viool spelen en opbokken als ze teveel wordt) de benen wil spreiden. Ik bedoel wat is daar nou op te winnen voor haar? Tenzij ze een prof sekswerker is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-10-2019 21:13
Ik vraag me af of dat te bereiken is met een buitenvrouw. Misschien kan hij niemand vinden die op zijn condities (de derde viool spelen en opbokken als ze teveel wordt) de benen wil spreiden. Ik bedoel wat is daar nou op te winnen voor haar? Tenzij ze een prof sekswerker is.
Of een vrouw die het lekker vindt, af en toe met een ander seks te hebben, voor de afleiding
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu je reactie hier tussen de andere.

Wat jammer dat dat zo loopt.
Ik zou het nogmaals goed gaan bespreken.
Weet niet hoe andere meelezers hier in het topic over denken. Maar wat jij opnoemt doe je toch voor elkaar? Allebei wat veranderen en elkaar gunnen en geven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-10-2019 21:14
Of een vrouw die het lekker vindt, af en toe met een ander seks te hebben, voor de afleiding
De datingsites staan vermoedelijk vol met mannen die dergelijke wensen hebben. Maar misschien heeft TO wel zo veel personality en sex appeal in de aanbieding, dat de vrouwen voor de rest niets willen alleen maar een nummertje. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Marigold1986 schreef:
02-10-2019 21:08
Als je relatie verder zo perfect is, zou ik gewoon gaan rukken. Sorry hoor, je maakt het belangrijker dan je gehele relatie...


Ik vind seksualiteit een enorm belangrijk onderdeel van mijn relatie. Als dat niet matcht hou je het toch geen 50 jaar samen vol?

Als je het samen eens bent dat je niet matcht met elkaar, dan kun je het ook samen eens worden over hoe dat anders op te lossen. Mooi dat TO er open over wil praten, en niet stiekem achter haar rug om zijn gang gaat.


TO, ik zou niet zomaar vanuit het niets ineens zeggen dat je op zoek wilt naar een ander om mee te seksen. Het moet geen mededeling worden maar een gesprek. Ga met haar praten over wat je mist, over dat je weet dat zij het ook zo voelt, dat jullie het samen geprobeerd hebben maar het niet kunnen vinden, en dat je daarom jezelf wel eens hebt afgevraagd of er andere mogelijkheden zijn. En dan kun je het gesprek dus sturen naar een oplossing buiten de deur. Dat je seks los kunt zien van liefde, dat seks met een ander de liefde voor elkaar niet hoeft te beïnvloeden.
retrostar schreef:
02-10-2019 21:20
De datingsites staan vermoedelijk vol met mannen die dergelijke wensen hebben. Maar misschien heeft TO wel zo veel personality en sex appeal in de aanbieding, dat de vrouwen voor de rest niets willen alleen maar een nummertje. :)


Als TO het met zijn vrouw eens wordt over een open relatie heeft hij een grote pré tov veel andere mannen op die sites: hij hoeft het niet stiekem te doen.


Waarom ga je er vanuit dat alle vrouwen altijd alleen maar seks willen als ze de hele shabam hebben, qua liefde en relatie? Genoeg vrouwen die seks hebben om de seks hoor. Met iemand die ze aantrekkelijk vinden maar waar ze niet meer dan vriendschap en seks mee willen.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 21:04
Nee, die vind het ook niet perfect. Het probleem ligt best breed. Van voorkeur voor 's avonds of 's ochtend, tot het wel of niet willen doen van orale sex, de frequentie waarin we sex hebben, de mate van variatie in het spel. We hebben gewoon totaal verschillende voorkeuren. Je kunt praten tot je een ons weegt, maar je kunt niet alles oplossen als je er gewoon totaal anders in staat.

Klaarkomen doen we beide, het is niet zo dat het technisch gezien niet werkt.

Niet lullig bedoeld, maar ik lees hier vooral dat je vrouw saai is in bed, bijna nooit wil en daarvoor allerlei excuses heeft.

Ik denk niet dat ze heel erg staat te springen om seks te hebben met een ander.

Maar misschien zit ik er volledig naast en wil jij niet beffen, hou je niet van ochtendseks en wil je vooral op je rug blijven liggen terwijl je vrouw haar lusten op je botviert.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-10-2019 21:31
Niet lullig bedoeld, maar ik lees hier vooral dat je vrouw saai is in bed, bijna nooit wil en daarvoor allerlei excuses heeft.

Ik denk niet dat ze heel erg staat te springen om seks te hebben met een ander.

Maar misschien zit ik er volledig naast en wil jij niet beffen, hou je niet van ochtendseks en wil je vooral op je rug blijven liggen terwijl je vrouw haar lusten op je botviert.
Zij hoeft niet rond te neuken, ze hoeft alleen te begrijpen, dat TO behoeftes heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven