Open relatie voorstellen

02-10-2019 20:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een partner met wie ik al erg lang (10+ jaar) samen ben. Ik durf te stellen dat wij qua relatie elkaars best mogelijke wederhelft zijn. Onze relatie is erg goed, er is weinig conflict, geen grote ergenissen, hebben het leuk en gezellig met elkaar. Over eigenlijk alles zijn we het gewoon eens, qua opvoeding van kids, etc, etc... Kortom, eigenlijk een top relatie. Kan niet anders zeggen. Top vrouw heb ik :)

Echter, 'tussen de lakens' zijn wij simpelweg niet compatible. Het werkt gewoon niet. Dat is ons enige terugkomende discussiepunt. We komen daar gewoon niet uit. Dat levert nu een situatie op waarbij er sporadisch sex is die voor beide partijen niet bevredigend is.

Ik zou willen proberen hoe het is om van elkaar te accepteren om open te staan voor ander contact. Maatschappelijk wordt dit wellicht als vreemd gezien, maakt mij niet uit.

Ik hoop, en ik denk dat het kan werken, dat lichamelijk contact met een ander, voor ons beide, misschien het enige struikelblok in onze relatie kan verlichten. Niet een relatie met een ander, maar 'friend with benefit' idee. Ik heb geen enkele behoefte om van mijn partner te scheiden. Nogmaals, we hebben een hele goede relatie en dat wil ik zo houden. Ik wil hem zelfs verbeteren.

Het hoeft niet definitief te zijn, gewoon een proefperiode inlassen kan ook.

Ik realiseer mij terdege dat dit een heel beladen onderwerp is dat ik dit met grote zorg en voorzichtigheid naar mijn partner moet uiten.

Ik ben dan ook benieuwd of er iemand is die dit met succes gedaan heeft en of die mij (via prive berichten of mail) wat tips zou willen geven. Wat ging goed? Wat ging fout? Hoe bevalt het? werkt het voor jullie? etc.

Hoe het bevalt en of het goed werkt mag uiteraard ook gewoon als reactie in dit draadje. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-10-2019 21:33
Zij hoeft niet rond te neuken, ze hoeft alleen te begrijpen, dat TO behoeftes heeft

Dat begrijpt ze heus wel. Ze hebben een perfecte relatie verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wat jij had... we begonnen een open relatie en t is nu mijn ex.

Vergis je niet wat een open relatie doet. Behalve evt jaloezie ed bouw je ook gewoon een band op met een ander. Er komen opeens allerlei nieuwe gevoelens. Je partner lijkt opeens een stuk minder leuk.

Ik zou t je niet aanraden. Zeker niet omdat jullie geen goede sex hebben samen. Dan mis je toch echt wat in je huidige relatie en dat gaat uitvergroot worden als je sex hebt met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het opzicht wel werken als jullie beide bijvoorbeeld de onderdanige willen zijn, dan is het iets wat jullie beide missen en begrijpen. In dit geval weet ik het niet, het komt op mij meer over alsof je de seks met je vrouw slecht vind en te karig.

Weet je heel zeker dat je vrouw hier ook voordelen aan heeft?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gedaan, waren toen 12 jaaar samen.

Om dezelfde reden, maar liever minder sex dan een leven zonder mijn man.

Huwelijk heeft het ternauwernood overleefd en dat open huwelijk is heel gauw weer gesloten.
Alle reacties Link kopieren
Paulus, klopt het dat jou behoefte groter is dan die van je vrouw en dat zij meer tevreden is en meer genoegen neemt met de situatie tussen de lakens, dan jij?
Je zegt dat je geadviseerd bent door een therapeut, was dit ook de aanleiding voor je om in gesprek te gaan met een professional?

Mijn ervaring is dat teveel discussies over een seksleven, de boel niet beter maakt maar het steeds meer beladen wordt waardoor er druk op komt te staan en dat werkt vaak niet bevordelijk. Op zich kan ik me prima voorstellen dat je voor openheid kiest. Mensen lopen hier niet mee te koop maar volgens mij wordt het veel vaker gedaan. Heb je meerdere seksuele ervaringen met andere vrouwen en hoe was dat?
Nou TO, je hoort het van de ervaringsdeskundigen. Succes ermee...
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
02-10-2019 21:29
Als TO het met zijn vrouw eens wordt over een open relatie heeft hij een grote pré tov veel andere mannen op die sites: hij hoeft het niet stiekem te doen.


Waarom ga je er vanuit dat alle vrouwen altijd alleen maar seks willen als ze de hele shabam hebben, qua liefde en relatie? Genoeg vrouwen die seks hebben om de seks hoor. Met iemand die ze aantrekkelijk vinden maar waar ze niet meer dan vriendschap en seks mee willen.
Nee hoor, maar dan is er een grote competitie met al die andere mannen om die minderheid van vrouwen die alleen maar een losse met een ander getrouwde scharrel willen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-10-2019 21:52
Nee hoor, maar dan is er een grote competitie met al die andere mannen om die minderheid van vrouwen die alleen maar een losse met een ander getrouwde scharrel willen.

Vandaar ook dat er veel mannen zijn die vreemdgaan en constant beloven dat ze weg gaan bij hun vrouw, maar dat nooit zullen doen.

Dat daar nog steeds zoveel vrouwen intrappen verbaast me enorm.
julius schreef:
02-10-2019 22:00
Vandaar ook dat er veel mannen zijn die vreemdgaan en constant beloven dat ze weg gaan bij hun vrouw, maar dat nooit zullen doen.

Dat daar nog steeds zoveel vrouwen intrappen verbaast me enorm.
Ik ken wel gevallen waarbij de man dat uiteindelijk ook deed dus heel soms komen ze hun belofte na. Al zou ik altijd wantrouwend blijven als ik de minnares was waar hij voor koos, maar allé.

OT: Nog nooit gezien dat een open relatie werkte, al helemaal niet op lange termijn. Zou mezelf toch nog even achter de oren krabben en kijken of dat echt is wat we beiden wilden...
anoniem_345475 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 22:15
4.46% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Hoe schat je de reactie hierop in van je vriendin Paulus?
Ik denk dat het goed is om te bespreken, mits je inschat dat ze er open voor staat. Als je bij voorbaat al inschat dat ze het niet wil, dan kan die vraag alleen al vrij veel beschadigen.

Het kan heel goed werken, maar niet voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Een onduidelijk plaatje. Is er op zich wel aantrekkingskracht tussen jullie nog en seksuele spanning? Of is dat 'dood'?
Als je gewoon als broer en zus leeft, er niet echt aantrekkingskracht meer is maar je wil niet scheiden, dan zou je ind gewoon voor kunnen stellen om seks buitenshuis te zoeken. Wel hele goede afspraken maken, bijv nooit thuis, we blijven wel/ niet samen in 1 bed slapen enz. enz.
Hoe bescherm je elkaar tegen SOA's, want als je een vaste sekspartner hebt, wil je daar waarschijnlijk ook bareback van genieten. En orale seks is met jou en je vrouw dus een obstakel, dat doe je dan met een ander, maar dat is wel een groot risico.

Het hele gebeuren is en blijft een risico. Wat als je verliefd wordt op iemand anders?
Want ik kan me niet voorstellen dat het op dat vlak goed zit tussen je vrouw en jou als het in bed niet werkt. En dit is dan wederzijds, want zij mag en kan dan ook met een ander/en seks hebben.
Kun jij dat hebben? Of ben je dan toch jaloers?

Ik zou er in ieder geval niet te licht over denken.
Marana schreef:
02-10-2019 21:29
Als TO het met zijn vrouw eens wordt over een open relatie heeft hij een grote pré tov veel andere mannen op die sites: hij hoeft het niet stiekem te doen.


Waarom ga je er vanuit dat alle vrouwen altijd alleen maar seks willen als ze de hele shabam hebben, qua liefde en relatie? Genoeg vrouwen die seks hebben om de seks hoor. Met iemand die ze aantrekkelijk vinden maar waar ze niet meer dan vriendschap en seks mee willen.

Helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-10-2019 21:05
Als ik met mannen praat, die in een seksloze relatie zitten. Is het niet het maak je lozen, maar het gebrek aan intimiteit dat hen opbreekt
Inderdaad, dat is ook bij mij het probleem. Seks op zichzelf boeit mij niet zo heel veel. Dan kan ik ook een erotische film opzetten, maar dat bevredigd niet.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 22:39
Inderdaad, dat is ook bij mij het probleem. Seks op zichzelf boeit mij niet zo heel veel. Dan kan ik ook een erotische film opzetten, maar dat bevredigd niet.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je vindt dat je een toprelatie hebt, als je vrouw niet intiem met je wil zijn. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen vinden dat jullie een toprelatie hebben, maar dat is echt niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-10-2019 21:31
Niet lullig bedoeld, maar ik lees hier vooral dat je vrouw saai is in bed, bijna nooit wil en daarvoor allerlei excuses heeft.
Ik denk niet dat ze heel erg staat te springen om seks te hebben met een ander.
Maar misschien zit ik er volledig naast en wil jij niet beffen, hou je niet van ochtendseks en wil je vooral op je rug blijven liggen terwijl je vrouw haar lusten op je botviert.
Wat er precies "incompatible" is is denk ik niet zo relevant, maar haar libido is niet het probleem. Feit is dat het al 10+ jaar zo gaat en ondanks gesprekken we er niet veel beter uitkomen. Ook zij heeft wel eens insinuaties gemaakt, dus misschien staat zij er wel voor open. Ik weet niet hoe serieus die insinuaties waren.

Maar om een voorbeeld te geven.. Stel nou dat ik dol ben op het geven van orale seks, maar zij vind het een vies idee. Ze schaamt zich, misschien is ze onzeker over haar geur down there, redenen genoeg te bedenken.... Dit is niet ons probleem, maar een mooi voorbeeld. Wat moet je daar dan mee? Als ik nou al mijn liefde en zaligheid kwijt kan door iemand tot een orgasme te brengen met mijn tong? Ik mis dat al jaren en ik fantaseer om dat een keer bij iemand te kunnen doen. Dat verlangen wordt groter en groter, maar mijn partner blijft erbij 'ik vind het ranzig, ik wil het niet'.

Dat maakt de daad bij ons niet per definitie saai, maar zorgt er wel voor dat ik graag iets zou willen doen wat zij niet toestaat. Dat verlangen blijft, ondanks dat we beide wel tot een orgasme komen. Daar kun je over praten tot je een ons weegt, en dan krijg je misschien een polderoplossing waarbij zij het toestaat maar er eigenlijk toch niet van geniet en daardoor voor mij ook niet echt bevredigend werkt.

Is het dan zo'n enorm drama als je met elkaar afspreekt: "Oke, als jij dat zo graag wil doen en je daar zoveel voldoening uithaalt, zoek daar dan maar iemand anders voor"? Zij hoeft zich dan niet meer te schikken in ons poldermodel en ik haal mijn voldoening elders, maar zit wel daarna weer bij haar op de bank met een glas wijn om onze dag te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-10-2019 22:43
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je vindt dat je een toprelatie hebt, als je vrouw niet intiem met je wil zijn. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen vinden dat jullie een toprelatie hebben, maar dat is echt niet hetzelfde.
Je begrijpt mij helaas niet goed. Wij zijn wel intiem met elkaar. Het is geen libido probleem. Maar onze voorkeuren liggen gewoon ver uit elkaar. De sex die we hebben is niet slecht, maar geeft niet de voldoening die ik daarin zoek. En voor haar evenmin.
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
02-10-2019 22:31
Een onduidelijk plaatje. Is er op zich wel aantrekkingskracht tussen jullie nog en seksuele spanning? Of is dat 'dood'?
Er is aantrekkingskracht en ook seksuele spanning. Maar ik merk wel dat die spanning soms wat ongemakkelijk is. Het is wat lastig te omschrijven. Verlangen in elkaar is er, maar verlangen naar de daad zelf is misschien wat verdwenen? Ik kan het niet goed omschrijven.
Als je gewoon als broer en zus leeft, er niet echt aantrekkingskracht meer is maar je wil niet scheiden, dan zou je ind gewoon voor kunnen stellen om seks buitenshuis te zoeken. Wel hele goede afspraken maken, bijv nooit thuis, we blijven wel/ niet samen in 1 bed slapen enz. enz. Hoe bescherm je elkaar tegen SOA's, want als je een vaste sekspartner hebt, wil je daar waarschijnlijk ook bareback van genieten. En orale seks is met jou en je vrouw dus een obstakel, dat doe je dan met een ander, maar dat is wel een groot risico.
Eens dat het goed en duidelijk besproken moet worden. Maar dat is stap 2
Het hele gebeuren is en blijft een risico. Wat als je verliefd wordt op iemand anders?
Want ik kan me niet voorstellen dat het op dat vlak goed zit tussen je vrouw en jou als het in bed niet werkt. En dit is dan wederzijds, want zij mag en kan dan ook met een ander/en seks hebben.
Kun jij dat hebben? Of ben je dan toch jaloers?
Ik denk dat ik dat prima kan hebben. Ik ben niet jaloers aangelegd, nooit geweest ook. Ik denk dat ik haar daarin vrij kan laten. Uiteraard moeten er wel afspraken komen. Inderdaad wat je al zegt, het moet veilig. Ik zou een voorkeur hebben voor 1 vaste partner boven tig losse. Ik hoef het ook niet te weten wanneer het gebeurt

Qua verliefd worden denk ik - maar dat zal ik dan moeten ervaren - dat dat wel los loopt. Ik kan mij indenken dat je verliefd wordt op iemand als je met diegene naar bed gaat met wie dat goed klikt. Maar dat hoeft nog niet perse te betekenen dat ik dan met diegene wil samenleven. En die verliefdheid ebt wel weg, dan gaat het over in een meer rationele relatie ('houden van') en dan zie je toch ook vaak de negatieve kanten van iemand wel wat meer naar boven drijven. En dan denk ik dat ik mijn partner boven iedereen uit zal kiezen.
Alle reacties Link kopieren
hmm, ik lees hier al een tijdje mee,

een open relatie zie ik dan vaak bij mensen die het samen al heel goed hebben en dat willen uitbreiden.

de issues die jij beschrijft is vaak dat de vrouw totaal niet openstaat voor gesprek/oplossing etc. en dat partners hier jaren mee rond lopen tot ze tegen de muur opklimmen van frustratie,

geen goed uitgangspunt voor een open relatie...die wrs ook vooral voor jou open is ?
Alle reacties Link kopieren
depten schreef:
02-10-2019 21:44
Paulus, klopt het dat jou behoefte groter is dan die van je vrouw en dat zij meer tevreden is en meer genoegen neemt met de situatie tussen de lakens, dan jij?
Je zegt dat je geadviseerd bent door een therapeut, was dit ook de aanleiding voor je om in gesprek te gaan met een professional?

Mijn ervaring is dat teveel discussies over een seksleven, de boel niet beter maakt maar het steeds meer beladen wordt waardoor er druk op komt te staan en dat werkt vaak niet bevordelijk. Op zich kan ik me prima voorstellen dat je voor openheid kiest. Mensen lopen hier niet mee te koop maar volgens mij wordt het veel vaker gedaan. Heb je meerdere seksuele ervaringen met andere vrouwen en hoe was dat?
Nee, haar libido (of die van mij) is niet het directe probleem. De frequentie daalt wel wat door de problemen omtrent het onderwerp, maar dat ligt niet aan het libido.

En ja, ik heb al wel eens eerder 'hulp ingeroepen', maar dat heeft niet echt tot iets geleid. Die methodiek werkte voor ons beide niet. Dus ja, dit is de reden om dat toch weer eens te proberen.

En je hebt gelijk dat het bij ons een beladen onderwerp geworden is in al die tijd. Dat maakt het praten er over niet direct veel makkelijker. Wat ook niet helpt is dat we er gewoon niet uitkomen omdat we andere wensen hebben. Als ik voorkeur heb voor rood behang, en zij voor groen, dan kun je settelen voor geel, maar uiteindelijk zit je dan met 2 ontevreden partijen.

Voor deze relatie heb ik andere relaties gehad en die waren qua sex soms beter, een aantal zelfs erg goed. Ook wel een paar minder. Maarja, dat is niet erg. Die relaties hebben geen stand gehouden, dus dat was niet de juiste.
Alle reacties Link kopieren
Heksenketels schreef:
02-10-2019 21:40
Wij hebben het gedaan, waren toen 12 jaaar samen.

Om dezelfde reden, maar liever minder sex dan een leven zonder mijn man.

Huwelijk heeft het ternauwernood overleefd en dat open huwelijk is heel gauw weer gesloten.
Mag ik vragen hoe je het slagen van het huwelijk had ingeschat als je het niet had geprobeerd?

Ik wil ook niet pretenderen dat dit de uitverkoren oplossing is. Ik wil het eigenlijk gewoon als balletje opgooien en eens kijken of het werkt.
Dus misschien sluit het bij ons ook wel weer vrij snel. Dat is dan ook helemaal prima. als het niet werkt werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
02-10-2019 21:27
Ik vind seksualiteit een enorm belangrijk onderdeel van mijn relatie. Als dat niet matcht hou je het toch geen 50 jaar samen vol?
Die mening deel ik niet. Ik vind intimiteit een belangrijk onderdeel van mijn relatie. Dat kan zoiets simpels zijn als tegen elkaar aanliggen op de bank onder een deken met een glas wijn tot lepeltje lepeltje in bed liggen. Die intimiteit is er.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 22:50
Wat er precies "incompatible" is is denk ik niet zo relevant, maar haar libido is niet het probleem. Feit is dat het al 10+ jaar zo gaat en ondanks gesprekken we er niet veel beter uitkomen. Ook zij heeft wel eens insinuaties gemaakt, dus misschien staat zij er wel voor open. Ik weet niet hoe serieus die insinuaties waren.

Maar om een voorbeeld te geven.. Stel nou dat ik dol ben op het geven van orale seks, maar zij vind het een vies idee. Ze schaamt zich, misschien is ze onzeker over haar geur down there, redenen genoeg te bedenken.... Dit is niet ons probleem, maar een mooi voorbeeld. Wat moet je daar dan mee? Als ik nou al mijn liefde en zaligheid kwijt kan door iemand tot een orgasme te brengen met mijn tong? Ik mis dat al jaren en ik fantaseer om dat een keer bij iemand te kunnen doen. Dat verlangen wordt groter en groter, maar mijn partner blijft erbij 'ik vind het ranzig, ik wil het niet'.

Dat maakt de daad bij ons niet per definitie saai, maar zorgt er wel voor dat ik graag iets zou willen doen wat zij niet toestaat. Dat verlangen blijft, ondanks dat we beide wel tot een orgasme komen. Daar kun je over praten tot je een ons weegt, en dan krijg je misschien een polderoplossing waarbij zij het toestaat maar er eigenlijk toch niet van geniet en daardoor voor mij ook niet echt bevredigend werkt.

Is het dan zo'n enorm drama als je met elkaar afspreekt: "Oke, als jij dat zo graag wil doen en je daar zoveel voldoening uithaalt, zoek daar dan maar iemand anders voor"? Zij hoeft zich dan niet meer te schikken in ons poldermodel en ik haal mijn voldoening elders, maar zit wel daarna weer bij haar op de bank met een glas wijn om onze dag te bespreken.

Ik kan me goed voorstellen dat jij dingen mist, maar ik kan niet zo 1 2 3 bedenken wat je vrouw zou missen wat jij haar niet kan of wil geven?

Het is zeker geen drama als je met elkaar afspreekt dat seks met anderen ook op het menu staat. Sterker nog, het lijkt me in jouw geval een prima idee. Maar je zal dan toch eerst met je vrouw moeten gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
ZZIjn vrouw mist niks, anders had ze zelf ook wel oplossingen voorgesteld lijkt me....
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-10-2019 22:00
Vandaar ook dat er veel mannen zijn die vreemdgaan en constant beloven dat ze weg gaan bij hun vrouw, maar dat nooit zullen doen.

Dat daar nog steeds zoveel vrouwen intrappen verbaast me enorm.
Deze vrouwen stoppen juist hun hele ziel en zaligheid in de relatie, komen tot grote prestaties in bed, juist omdát ze verliefd zijn en er een relatie van verwachten. Als ze wisten dat het een losse scharrel was en dat zij alleen maar voor de afwisseling dienden, dan hadden ze zich echt niet zo uitgesloofd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven