Open relatie voorstellen

02-10-2019 20:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een partner met wie ik al erg lang (10+ jaar) samen ben. Ik durf te stellen dat wij qua relatie elkaars best mogelijke wederhelft zijn. Onze relatie is erg goed, er is weinig conflict, geen grote ergenissen, hebben het leuk en gezellig met elkaar. Over eigenlijk alles zijn we het gewoon eens, qua opvoeding van kids, etc, etc... Kortom, eigenlijk een top relatie. Kan niet anders zeggen. Top vrouw heb ik :)

Echter, 'tussen de lakens' zijn wij simpelweg niet compatible. Het werkt gewoon niet. Dat is ons enige terugkomende discussiepunt. We komen daar gewoon niet uit. Dat levert nu een situatie op waarbij er sporadisch sex is die voor beide partijen niet bevredigend is.

Ik zou willen proberen hoe het is om van elkaar te accepteren om open te staan voor ander contact. Maatschappelijk wordt dit wellicht als vreemd gezien, maakt mij niet uit.

Ik hoop, en ik denk dat het kan werken, dat lichamelijk contact met een ander, voor ons beide, misschien het enige struikelblok in onze relatie kan verlichten. Niet een relatie met een ander, maar 'friend with benefit' idee. Ik heb geen enkele behoefte om van mijn partner te scheiden. Nogmaals, we hebben een hele goede relatie en dat wil ik zo houden. Ik wil hem zelfs verbeteren.

Het hoeft niet definitief te zijn, gewoon een proefperiode inlassen kan ook.

Ik realiseer mij terdege dat dit een heel beladen onderwerp is dat ik dit met grote zorg en voorzichtigheid naar mijn partner moet uiten.

Ik ben dan ook benieuwd of er iemand is die dit met succes gedaan heeft en of die mij (via prive berichten of mail) wat tips zou willen geven. Wat ging goed? Wat ging fout? Hoe bevalt het? werkt het voor jullie? etc.

Hoe het bevalt en of het goed werkt mag uiteraard ook gewoon als reactie in dit draadje. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.
Ik denk dat er niet veel vrouwen trek hebben in een booty call. Een dubbelleven is wat anders, maar aan een date ga je niet ontkomen.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
04-10-2019 10:52
Ben er maar trots op.
Is ze de vlam van je ex ofzo? Je klinkt een beetje zuur.
YagaBaba schreef:
04-10-2019 10:50
Dat zei mijn ex man ook altijd. We zijn inmiddels gescheiden omdat hij de erg terug niet meer kon en wilde vinden. Hij en ik waren in bed zeer compatibel, kan ik je zeggen, totdat zij erbij kwam.
Maar jullie bleken niet compatible op andere vlakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees heel duidelijk dat jullie het goed hebben en er intimiteit is maar dat er bij de sex bij beiden iets gemist wordt.

Gewoon samen in gesprek gaan en een oplossing zoeken.
Een open relatie zou kunnen, stoor je niet aan de de dat gaat altijd fout reacties van anderen aangezien mensen die dit wel met succes doen hier niet in grote getallen meelezen en veroordelen nu eenmaal lekker makkelijk is op internet.

Maar opper ook is een avondje parenclub oid misschien helpt een nieuwe impuls of het zien van anderen die bezig zijn.
En daar kun je ook eventueel met een anders stel ruilen om te proberen of dat wat is.

Als de basis goed is en je beiden wat mist moet dat toch bespreekbaar zijn met je vrouw.

Veel succes Paulus.
Alle reacties Link kopieren
verkeerd gepost
Alle reacties Link kopieren
depten schreef:
03-10-2019 22:19
@ Snooplyn. Niet mee eens. Ik had een minnaar en ja, was verliefd maar als je je gezonde verstand erbij houdt, dan weet je dat ook dat weer over gaat.
Voor mij is mijn gezin en mijn kinderen te belangrijk gebleken en heb ik mijn minnaar en mezelf steeds voorgehouden dat wij samen geen toekomst hadden en hebben. Kwestie van je verstand voorop zetten en dat is wat mij betreft altijd een keuze die je hebt.
Je hebt geen keuze over je gevoel. Wel over wat je er mee doet.
Hier was de verliefdheid nog in volle gang, werd plots ruw onderbroken. Dus niet dat het al 2 jaar voortkabbelde en vanzelf wat minder werd.
Man en ik kozen voor elkaar. De enigste rationele keuze.
Maar wat deed het zeer. En nu nog steeds. Je blijft die ander in je fantasie perfectioneren. Ik weet dat het een roze bril is, maar toch....
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19
Ik heb daar over nagedacht, maar ik zie dat in ieder geval voor mijzelf niet echt als een realistisch risico. Ik sluit niet uit dat ik een keer verliefd wordt, maar ik geloof niet dat ik dan alles dat ik heb zou opgeven. En dan ebt de verliefdheid weer weg en is het feest weer voorbij.

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.

Ik heb dus ook helemaal geen zin om een soort dubbelleven te leiden waarin ik op maandag bij Eva op de bank zit en op dinsdag bij Marian. (fictieve namen :))

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.
Dat kan je wel willen. En dat is wat veel mannen willen. Maar zo werkt het niet bij vrouwen. Vrouwen gaan niet om de sex met een ander wippen. Die doen dat omdat ze emotionele binding missen.

Mijn ervaring met een open relatie aan gaan: ik kan elke dag een ander neuken en kiezen wat ik zou willen. Mijn ex man moest heel veel moeite doen en niet te kieskeurig zijn.

Met een oproepje: ik heb een open relatie, mijn vrouw wil me niet pijpen, ik zoek iemand waarmee ik af en toe sex kan hebben en die me wel wil pijpen ga je het niet redden. Vrouwen willen geen goedkope sex.
Judy_Hopps schreef:
04-10-2019 10:59
Is ze de vlam van je ex ofzo? Je klinkt een beetje zuur.

Ik word inderdaad een beetje zuur van de toon van haar post. Ze klinkt bijna trots en blij, en respectloos naar zijn ex vrouw. "Dat is het risico dat je loopt"? WTF?

En nee, als ze de zoolmeet van mijn ex was had ze haar huidige vriend in
ieder geval nog twee jaar lang bedrogen met mijn ex. Maar ze heeft haar nieuwe man niet verlaten voor hem. Hij bedroog zijn zoolmeet namelijk ook. Maar dat terzijde.


Maar jullie bleken niet compatible op andere vlakken.
Ja, en? Wat wil je dat ik daarop zeg?
Je kan op stevig commentaar van de buitenwereld rekenen, dat zie je hier al. En er zijn kennelijk veel (begrijpelijke) negatieve ervaringen,

Ik kan alleen voor mezelf praten: bespreek alles, 100% open en eerlijk, maak seks niet groter dan wat het is, maar ook niet onbelangrijker dan het is. En in een goede relatie zijn dan heel “vreemde” wensen prima op te lossen.

Voor details gebruik ik liever de pb
Ik zou het zeker bespreken, lijkt mij een goede oplossing. Sprak vandaag een vriend die net is overgegaan op een open relatie met zijn vriendin, maar niet om de goede reden: hij ging al stelselmatig vreemd en zij wil hem niet kwijt, en geen van beiden kunnen ze het huis alleen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-10-2019 22:06
Ik zou het zeker bespreken, lijkt mij een goede oplossing. Sprak vandaag een vriend die net is overgegaan op een open relatie met zijn vriendin, maar niet om de goede reden: hij ging al stelselmatig vreemd en zij wil hem niet kwijt, en geen van beiden kunnen ze het huis alleen betalen.
Nou zeg, als dat geen goede reden is!
Samen kun je wel een huis betalen!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
03-10-2019 06:50
Toen ik mijn vriend ontmoette had hij een open huwelijk van 20 jaar. Hij had wel eens seks gehad met anderen, en zijn vrouw stond dat toe. Hij omschreef zijn relatie als goed, hij zou nooit bij haar weggaan. Seks stond op een zeer laag pitje. Maar wij werden verliefd. En waren compatibel. En het was een wervelstorm. Hij ontdekte hoe het is om intiem te zijn, begeerd te worden, naar elkaar te verlangen. Hij is gescheiden en wij zijn nu samen. Zijn ex-vrouw is heel verdrietig, dat snap ik. Dit is het risico wat je loopt. Als je iemand treft waarbij het zo klikt dan kan je verliefd worden, en dan kom je voor de keuze. Want de meeste vrouwen willen geen bijvrouw zijn.
Sjiek hoor!
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
05-10-2019 22:00
Je kan op stevig commentaar van de buitenwereld rekenen, dat zie je hier al. En er zijn kennelijk veel (begrijpelijke) negatieve ervaringen,

Ik kan alleen voor mezelf praten: bespreek alles, 100% open en eerlijk, maak seks niet groter dan wat het is, maar ook niet onbelangrijker dan het is. En in een goede relatie zijn dan heel “vreemde” wensen prima op te lossen.

Voor details gebruik ik liever de pb
Precies als je relatie goed is en je er open en eerlijk over kan praten kom je er samen wel uit.

Zelf woon ik met mijn vrouw en haar vriendin samen waarbij mijn vrouw en ik een liefdes relatie hebben net als zij en haar vriendin.
En haar vriendin was en is nog steeds mijn beste vriendin.
Bij ons werkt het omdat we alledrie de ander geluk gunnen en we kunnen praten over de gevoelens die er bij horen.
Ook al zijn we niet jaloers en ruimdenkend die gevoelens steken wel eens de kop op dat is menselijk.
Kan je daarover praten en eerlijk naar jezelf kijken waar het vandaan komt of leg je het bij je partner neer en saboteer je zo je relatie.

Als je goed kan praten en het samen nog steeds goed en fijn heb kom je hier ook wel uit is de boodschap ;-)
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
05-10-2019 16:07

Is ze de vlam van je ex ofzo? Je klinkt een beetje zuur.

Ik word inderdaad een beetje zuur van de toon van haar post. Ze klinkt bijna trots en blij, en respectloos naar zijn ex vrouw. "Dat is het risico dat je loopt"? WTF?

En nee, als ze de zoolmeet van mijn ex was had ze haar huidige vriend in
ieder geval nog twee jaar lang bedrogen met mijn ex. Maar ze heeft haar nieuwe man niet verlaten voor hem. Hij bedroog zijn zoolmeet namelijk ook. Maar dat terzijde.
Ik ken je topic ja dus ik weet wel dat ze het niet is. Was alleen bij wijze van spreken.
En ik vindt haar niet blij en trots klinken. Alleen feitelijk.
Maar misschien ligt het eraan met welke bril je ernaar kijkt.
Maar jullie bleken niet compatible op andere vlakken.

Ja, en? Wat wil je dat ik daarop zeg?
Ik las het alsof ze compleet compatible waren en niet alleen in bed. Dus dat je appels en peren vergelijkt naar mijn mening. En nee daar hoef je niets op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar een open relatie gehad. Heel veel meegemaakt. Heel leuk en ook moeilijke momenten gehad. Mijn vriend had op gegeven moment geen behoefte meer aan daten naast onze relatie. Dus dat voelde voor mij niet goed meer. Ik vond het best jammer, maar snap hem wel.
We zijn nog steeds samen en zijn er eigenlijk sterker uit gekomen.. voelt als soort van tweede start van onze relatie nu. Ik heb er zeker geen spijt van.

Ik zou eens rustig ter sprake brengen en vooral haar tempo volgen. En heel veel praten met elkaar. Gevaar is dat je meer met je dates gaat praten appen enzo over de leuke dingen van het leven in plaats van dat je dat met je partner doet.. Het heeft ook wel echt energie wat je meeneemt in je relatie. Dat is het positieve ervan en het is super spannend. We leven tenslotte naar een keer;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de match die je als stel op intiem vlak met elkaar hebt een belangrijke basis is in een relatie. Het is hetgeen wat verlangen opwekt.

Je hebt kinderen, dat maakt het een stuk ingewikkelder. In dit geval zou ik kiezen voor zekerheid en niet de keuze maken voor het risico dat jullie relatie eindigt in jaloezie naar elkaar (of erger: één van jullie). Dat is het echt niet waard! Ga voor geluk voor jullie gezin i.p.v. individuele extra bevrediging van seksbehoeftes.
Zonder wrijving geen glans!
Madeliefjees schreef:
02-10-2019 20:55
Een open relatie eindigt in 99% van de gevallen in een scheiding.
Is dat zo?
Alle reacties Link kopieren
Luckyman schreef:
07-10-2019 12:07


Zelf woon ik met mijn vrouw en haar vriendin samen waarbij mijn vrouw en ik een liefdes relatie hebben net als zij en haar vriendin.
En haar vriendin was en is nog steeds mijn beste vriendin.
Bij ons werkt het omdat we alledrie de ander geluk gunnen en we kunnen praten over de gevoelens die er bij horen.
Wat jij hier bespreekt, is een polyamoreuze relatie. Dat is toch wel iets wezenlijk anders dan een open relatie, waarbij het voornamelijk om de seks/lust draait.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 23:13
Ik wil ook niet pretenderen dat dit de uitverkoren oplossing is. Ik wil het eigenlijk gewoon als balletje opgooien en eens kijken of het werkt.
Dus misschien sluit het bij ons ook wel weer vrij snel. Dat is dan ook helemaal prima. als het niet werkt werkt het niet.
Vooropgesteld: totaal geen ervaring met een open relatie.

Zoals jij het stelt zou je het wel willen proberen en dat als blijkt dat het niet brengt wat jullie hadden gehoopt er dan weer mee te stoppen. Ik ga uit van mezelf, maar ik denk dat ik het vervolgens niet los kan laten dat jij met een ander(en) bent geweest. Dus ook al doe je het nu niet meer, want we hebben samen besloten dat het toch niet werkt voor ons, dan is er denk ik al iets kapot gegaan wat niet meer valt te herstellen.

Ik denk echt dat de risico's groter zijn dan de kans dat het je brengt wat je hoopt.

Dat het kan werken voor stellen die juist heel tevreden zijn en hun relatie willen 'verbreden' of 'verdiepen' dat geloof ik wel, als je er helemaal hetzelfde in staat. Maar het zien als een oplossing voor jullie problemen lijkt mij uiteindelijk niet werkbaar.

Zijn jullie al eens bij een seks therapeut geweest? Jullie zijn vast niet de enigen met dit probleem. Misschien zijn er wel invalshoeken die je zelf niet zomaar kunt bedenken. Of manieren om ergens naartoe te werken, zodat je beiden water bij de wijn doet ofzo...

succes in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven