Rare (sexueel getinte) grappen en voorstellen van "vrie

18-10-2019 21:08 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik weer vrijgezel. Ik vind dat prima en moet voorlopig ook niet denken aan een nieuwe/andere relatie of iets van die strekking.
Nu merk ik op dat in de afgelopen weken een aantal mannelijke vrienden (veelal in een relatie) met wie ik al jaren een platonische vriendschap onderhoud beduidend, meer contact met mij zoekt. Op zich prima immers zij zijn in een relatie en onze verhouding is zuiver platonisch.
Waar ik me ongemakkelijk over voel is dat deze mannen opeens grapjes maken en voorstellen doen met een sexuele ondertoon. Ik voel mij hier ongemakkelijk onder en weet zeker dat ik hiertoe ook geen enkele aanleiding heb gegeven. Ik heb mij tijdens recente afspraken niet uitdagend gekleed, opgemaakt of gedragen.

Ondanks dat ik weet dat ik hiertoe dus geen enkele aanleiding heb gegeven, begin ik wel aan mijzelf te twijfelen: Zijn het onschuldige grapjes en neem ik dit alles te serieus? Heb ik gebrek aan humor? Of is dit daadwerkelijk niet in de haak?

Zijn er meer vrouwen dit dit herkennen? En zo ja, hoe reageer ik op een nette manier zonder de vriendschap onherstelbaar te beschadigen? (ik heb al gezegd dat ik me onder dergelijke "grapjes" ongemakkelijk voel en dan krijg ik standaard als reactie dat het slechts als grapje bedoeld was).
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hard op terug reageren?
Ben je niet van gediend, zeg dat.
Ja, herkenbaar. Heel vervelend. Geen tips, helaas.
Oh, en het ligt niet aan jou, dat moet je goed onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Grapjes zijn alleen grapjes als ze voor alle partijen leuk zijn.

Ik zou wat explicieter zijn in het uiten van je ongenoegen.
'Werkt je vriendin niet mee aan je voorstellen?' Ik zou dat soort opmerkingen gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, jou de zwarte piet toespelen onder het mom van ‘het is maar een grapje’ als ze zichzelf er niet weten uit te redden omdat het ongepast is.
Dat soort types weten het vaak ook zo te draaien dat, mocht je het aan hun vriendin vertellen, jij het verkeerd hebt begrepen/opgevat.

Ik zou iets zeggen als ‘jouw vriendin/vrouw zal het vast ook hilarisch vinden’ als ik het haar laat lezen/zou vertellen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als het "grapje " gemaakt word zou ik erop reageren met een vraag hoe bedoel je dat precies of hoe moet ik dit opvatten. Is het een grapje of wil je mij hier iets mee vertellen?

Ook zou ik zeggen dat ik me er eigenlijk iets ongemakkelijk bij voel.

Jij kent je vrienden toch eerst maakten ze niet zulke "grapjes" ?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Getverderrie Kees, hou op met die ordinaire grappen van je. Anders hoeven wij elkaar voorlopig even niet te zien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel apart dat het sinds een paar weken is en dat het meerdere mannen betreft. Zijn die mannen onderling ook bevriend?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
18-10-2019 21:32
Ik vind het wel apart dat het sinds een paar weken is en dat het meerdere mannen betreft. Zijn die mannen onderling ook bevriend?
Ikzelf vind het ook apart dat het pas sinds een paar weken is. Begrijp werkelijk niet wat daarvoor de reden is.
En de heren in kwestie kennen elkaar niet. Sterker nog... ze weten niet eens van elkaars bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Als jij aangeeft dat je je er ongemakkelijk bij voelt en deze vrienden gaan door met deze grappen, dan zijn het geen vrienden. Een vriend heeft respect voor je. Ik zie dus niet in waarom je zuinig zou moeten zijn op deze ‘vriendschappen’ . Zoek echte vrienden en vriendinnen
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helaas wel. Ben er vrij hard in geworden: excuses aanbieden of de vriendschap is voorbij.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
To: dit topic is dubbel geplaatst. Ik neem aan niet met opzet.
Mensch durf te leven
Herkenbaar. Ik negeer het, compleet.
Dan stopt het, is mijn ervaring.
HelloFromTheOtherSide schreef:
18-10-2019 21:38
Ik herken het helaas wel. Ben er vrij hard in geworden: excuses aanbieden of de vriendschap is voorbij.

Dit. Ik heb echt geen zin in vriendschappen met zulke mannetjes. En negeren is mijn eer te na. Sorry.
Het is geen kleuter waarbij je liever gepast gedrag stimuleert en de rest negeert...maar volwassen mannen die maar eens moeten leren hoe ze normaal moeten doen.

Niets mis met zeggen dat je het niet oke vind.
Alle reacties Link kopieren
Anja321 schreef:
18-10-2019 21:36
Ikzelf vind het ook apart dat het pas sinds een paar weken is. Begrijp werkelijk niet wat daarvoor de reden is.
En de heren in kwestie kennen elkaar niet. Sterker nog... ze weten niet eens van elkaars bestaan.

Bijzonder...

Ik praat het niet goed, maar is er iets aan jou veranderd de laatste weken?

Ik vind het zo opvallend dat het meerdere mannen betreft, los van elkaar. Heb je een ander kapsel? Iets anders waardoor je zelfverzekerder bent? Ander geurtje? Gestopt met de pil? (ik heb om de een of andere reden dan meer sjans..) Nieuwe sportieve auto? :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je bent vrij en zij polsen even of jij ervoor in zou zijn. Super irritant en de voornamelijke reden dat ik niet zo graag omga met mannen, want het lijkt nooit echt vriendschappelijk te kunnen blijven.
Ik heb hele hordes getrouwde mannen via Facebook contact zien zoeken, met seksueel getinte grapjes.

Als ik zei 'wat vindt je vrouw hier van?' was het vrijwel direct over.

Duidelijker zijn TO.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-10-2019 22:17
Je bent vrij en zij polsen even of jij ervoor in zou zijn. Super irritant en de voornamelijke reden dat ik niet zo graag omga met mannen, want het lijkt nooit echt vriendschappelijk te kunnen blijven.
Ja hier ook. Over het algemeen willen ze meer; seks en/of relatie.

Ik heb maar een echte mannelijke vriend, nu acht jaar bevriend mee en nog nooit een rare opmerking gehad.

Twee mannen op werk die een relatie hebben / getrouwd zijn waar ik goed vriendschappelijk mee omga.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
18-10-2019 22:32
Ja hier ook. Over het algemeen willen ze meer; seks en/of relatie.

Ik heb maar een echte mannelijke vriend, nu acht jaar bevriend mee en nog nooit een rare opmerking gehad.

Twee mannen op werk die een relatie hebben / getrouwd zijn waar ik goed vriendschappelijk mee omga.

Jammer is dat...

Ik vind het fijn om mannelijke vrienden te hebben, maar hier is ook wel eens een vriendschap op gestrand.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Jugh,toen ik mijn relatie verbrak hield ik geen mannelijke vriend over, toch proberen. De vriendschap had dus altijd iets seksueels gehad blijkbaar, ik baalde er echt van, zo'n moment dat je alle mannen simpel vindt. Kort afkappen, en gewoon zeggen dat je die opmerking jammer vindt.
Gewoon van je afbijten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vrede mee dat wat voor mij platonisch is, voor mijn mannelijke vrienden eerder celibaat is. Ik weet dat ik hun kan vertrouwen, al zou ik stomdronken over hun vloer rollen. Als ik mij aan hun zou opdringen zou het waarschijnlijk een ander verhaal zijn. Voortdurend worden er seksueel getinte grapjes gemaakt door sommige van mijn vrienden, ik grap op hetzelfde niveau terug.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hoor van gescheiden vrouwen of weduwen is dit helaas vrij normaal. Triest.
Anja321 schreef:
18-10-2019 21:08
(ik heb al gezegd dat ik me onder dergelijke "grapjes" ongemakkelijk voel en dan krijg ik standaard als reactie dat het slechts als grapje bedoeld was).

Wat is vervolgens je reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven