Ontrouw, hoe verder

22-10-2019 09:49 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag vertel ik mijn verhaal op dit forum.

Zo een jaar geleden ben ik vreemdgegaan, ik heb gekust met drie in een zatte bui en met een andere jongen de liefde bedreven.

Zo een 5 weken geleden is mijn vriend dit te weten gekomen via zijn neef, wat ik snap dat heel pijnlijk is. Ik heb meteen alles opgebiecht en heb enorm veel spijt dat ik de kracht niet had om het zelf te vertellen. Het laatste jaar was onze relatie dan ook niet zo goed, ik zat ermee en kon niet meer oprecht zijn tegenover hem. Ik was een jaar ongelukkig, door mijn eigen fout. Hadden amper seks, was vaak vervelend en gefrustreerd. Hoe kon ik de persoon die ik het allerliefste heb, dit aandoen...

Nu zijn we vijf weken verder sinds hij het weet en en heb ik het enorm moeilijk. Hij zei onmiddelijk dat het gedaan was, maar kwam er later op terug dat dit impulsief was en vanuit emoties en hij nu tijd nodig heeft om te kunnen beslissen. We wonen nog samen want zijn verhuisd naar zee omdat hij daar kon werken en ben toen meegegaan. Ik ben meegegaan omdat ik hem onvoorwaardelijk steun. Alles waarvoor ik ben meegegaan is er niet meer. Ik had het moeilijk met hem met rust te laten omdat ik zo'n grote onzekerheid zit en angst heb om hem kwijt te geraken. Die onzekerheid maakt mij letterlijk kapot. Hij weet hoeveel spijt ik heb. Hij heeft het vooral moeilijk met het feit dat ik een jaar gezwegen heb. Ik snap hem volledig en geef hem alle rechten. Ik zou niets liever willen dan verder te gaan met hem (zijn 5 jaar samen geweest). Ik weet dat dit tijd zal vragen en geduld, maar op dit moment breekt het me echt.

Momenteel wil hij dan ook 'vrienden' zijn en hij zegt we zien wel wat er uit komt geen verplichtingen en geen verwachtingen. Er zijn bepaalde zaken waaruit blijkt dat hij toch ook meer wilt en dan soms weer niet. Hij zegt dat hij mij nog heel graag ziet en gehoopt had dat dit nooit was gebeurd. We slapen nog samen en hebben zowat elke dag seks (na een jaar dat zo goed als afwezig zijnde geweest). Ook knuffelt hij mij nog heel veel. Maar zodra ik iets zeg dat diepgaander gaat wordt hij gefrustreerd en zitten we weer in het negatieve. Zo werkt hij in het ziekenhuis en is er een nieuwe assistente die hem redelijk veel stuurt.. Ik zag ze eens samen buiten komen op ons appartement omdat zij naar het toilet moest.. Terwijl het ziekenhuis 5min er van daan is en ze daar van kwamen.. Ze doen namelijk veel utistappen met de collega's en hij reed mee met haar. Ik heb het moeilijk dat hij naar mijn gevoel meer aandacht geeft aan haar dan aan mij... Hij zegt dat het niets is en ik er niets achter moet zoeken. Verder zegt hij dan ook dat het niet zijn probleem is hoe ik mij voel. Als het diepgaande gesprekken zijn zegt hij wel eens vaker, dat is niet langer mijn probleem.

In de laatste 5 weken waarbij ik een weekend jarig was, mijn eerste job ben begonnen, is hij er nooit geweest. Elk weekend keert hij terug naar Antwerpen en gaat hij feesten tot in de vroege uurtjes. Dit doet me ook pijn, maar uiteraard snap ik hem. Hij weet dat ik niets liever zou hebben dan dat ik erbij zou zijn.. Het afgelopen weekend was hij met zijn gezin aan zee en met hun hond, er was een event dat ik toen eens had voorgesteld. Het doet dan ook pijn dat ik op het appartement zit en er niet kan bij zijn. Ik zit hier dan elk weekend helemaal alleen. De laatste 5 weken heb ik hem te hard gepushed door zeer veel te vragen wat wil je nu, hoe gaan we verder, geef mij nog een kans.. Hij weet het op dit moment echt niet en hij heeft nog nooit zoveel twijfels gevoeld in zijn leven. Nu verder, gaan we nog samen uit eten en doen we nog leuke dingen. Als hij gedaan heeft met werken ben ik de eerste wie hij belt, ook als hij leuk nieuws heeft. Ik heb hem altijd onvoorwaardelijk gesteund in alles en ben enorm fier op wat hij al bereikt heeft. Ik weet dat hij mijn steun nodig heeft. Hij zegt ook vaak dat hij niet weet of hij wel zonder mij verder kan. We liggen ook elke avond samen in de zetel tv te kijken en dan komt hij dicht tegen bij mij liggen. We lachen dan ook en het is dan ook echt gezellig en leuk. Hij vraagt soms zelf om te gaan eten ofzo. En als ik zeg dat ik het moeilijk heb omdat ik in die onzekerheid zit en geen bevestiging heb dan zegt hij ja ik kies er toch voor om samen tv te kijken, samen te gaan eten en van die dingen. Hij vindt ook dat ik een tijdje mag afzien, wat ik begrijp. Maar ik weet niet goed of het afzien is omdat hij het wil en erna samen verder of omdat het is om hierna volledig te stoppen. Hij zegt ook dat dit enorme impact zal zijn, samen verder gaan of niet, 5 jaar geef je niet zomaar op.

Ik heb het ook moeilijk dat hij vaak op zijn gsm zit als we praten of dat hij niet echt luistert. Als ik begin over hoe verder of de assistente dan vindt hij dat gezever en negeert hij dat.

Ik weet op dit moment echt niet wat ik moet doen.. Moet ik lief zijn? Moet ik praten met hem? Moet ik juist helemaal niets doen en koel en afstandelijk doen?

Zou iemand mij advies kunnen geven? Ik weet dat ik hem enorm heb gekwetst enorm veel pijn heb gedaan. En ik me niet in de slachtofferrol wil steken, ik wil graag verder met hem maar hoe pak ik dit het beste aan? Als ik eens droog en afstandelijk doe dan zegt hij meteen amai gaan we zo doen. Hij ziet mij nog enorm graag en houdt veel van mij. Het doet mij enorm veel pijn wat ik hem heb aangedaan.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hieruit lering trekken, je wonden likken en de persoon in kwestie met rust laten. En nooit meer vreemdgaan!
Alle reacties Link kopieren
Als het anders soms zou zijn gebeurd. Hoe zou jij er dan mee omgaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik ook benieuwd naar TO, ik neem aan dat als je de persoon bent waarvan de partner vreemd is gegaan je die niet meer terug hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem niet dwingen om een keuze te maken. Het kan zo echt nog eindeloos doorgaan. Als je dat niet wil, dan zul je dus zelf een keuze moeten maken.

Mijn advies zou zijn om eerst even echt afstand van elkaar te nemen. Dat geeft jullie beiden de mogelijkheid om met een frisse blik over de toekomst na te denken. En bovendien hoef jij dan niet constant te analyseren wat hij zegt en doet en wat dat dan wel of niet betekent.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso je hebt de 'liefde bedreven' met iemand anders? Dus je hebt echt gevoelens voor diegene gehad.

Ik vind dat jij wel extra je best mag doen om te laten zien dat hij echt belangrijk is en dat hij je toch kan vertrouwen. Dat het een fout is.
Ik weet niet wat ik er van moet denken dat hij je nu aan het terugpakken is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de jongen in kwestie gewoon zijn leven weer oppakt en over een tijdje een ander heeft zoals dat altijd gebeurt?

Jij bent toch vreemdgegaan dan is het toch voorbij?
Jij hebt een jaar de tijd gehad om hier over na te denken en het te kunnen plaatsen, over iets wat je zelf hebt veroorzaakt. Hij weet het slechts 5 weken, de situatie dat hem overvalt. Hij heeft even de tijd nodig om hier over na te denken. Gun hem die tijd, anders raak je hem sowieso kwijt.

...maar eh...hij was met zijn gezin aan zee en met hun hond? Alleen zijn kinderen, of ook zijn vrouw?

...en hij gaat elk weekend terug naar Antwerpen? Jullie wonen toch samen aan zee? Gaat hij elk weekend stappen in Antwerpen?
Alle reacties Link kopieren
Shauni123 schreef:
22-10-2019 09:49
5 jaar geef je niet zomaar op.

Jij blijkbaar wel, anders zou je niet met (meerdere!) anderen zoenen en seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord,

bedankt voor je reactie! Met zijn gezin bedoel ik zijn ouders en zussen. Ik ben zijn eerste relatie. Hij gaat elk weekend terug naar zijn ouders om dan te gaan stappen in Antwerpen met vrienden. Snap ik uiteraard en doet hem goed, al denkt hij wel elk weekend aan ons en denkt hij erover na
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral lees is dat je, jezelf heel erg als slachtoffer ziet.

Geef hem tijd! Híj is het slachtoffer niet jij.
Ik begrijp dat hij enorm gekwetst is en dat hij tijd nodig heeft om na te denken over jullie toekomst samen.

Maar........jullie hebben nu elke dag seks zeg je, jullie doen leuke dingen samen, maar zodra jij wat diepgaandere gesprekken wil, dan doet hij dat af als gezeur. Hij feest ieder weekend en hij praat en onderneemt veel met zijn collega. En jij mag daar dus helemaal niets van vinden, want, jij hebt hem bedrogen?!

Ik vind dat hij een emotioneel spelletje met je speelt, hij laat je letterlijk door het stof gaan, voelt macht. Dat kan ik me in het beginsel wel voorstellen, maar als je al weken lang wél dagelijks seks kunt hebben en leuke dingen samen kunt doen en in hetzelfde huis blijft wonen, dan weet je ondertussen wel of je wel of niet door wil gaan met de relatie.

Als jij hierin blijft meegaan, dan kan hij dit nog wel maanden laten voortslepen. Terugdraaien kan niet meer, dus neem besluit als volwassene denk ik dan.

Ik zou als ik TO was dan ook een gesprek met hem aangaan en een limiet stellen.

Of we gaan een poos helemaal uit elkaar, zodat hij echt kan nadenken, maar dan ook geen seks, uit eten, samen in 1 huis etc. Of we proberen de draad langzaam weer op te pakken en niet onder het mom ‘vrienden en geen verplichtingen’.
Alle reacties Link kopieren
jij bent degene die vreemd is gegaan en nu loop jij te miepen dat jij het moeilijk hebt? En je toont jaloers gedrag... jij mag blijkbaar wel met een ander en hij niet...

Laat hem gewoon met rust. Het is nu aan hem en niet aan jou. Als je hem gaat stalken wordt het alleen maar lastiger.
Shauni123 schreef:
22-10-2019 09:49
..." Hij vindt ook dat ik een tijdje mag afzien, wat ik begrijp. "...
Is dat leedvermaak van hem, of bedoelt hij het in de zin van: "ik heb even tijd nodig om na te denken en jammer als je je daar ongemakkelijk bij voelt, maar dit proces moeten we samen nu eenmaal even door"?
Als het leedvermaak is, vind ik dat niet zo erg netjes van hem.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
22-10-2019 11:04
Ik begrijp dat hij enorm gekwetst is en dat hij tijd nodig heeft om na te denken over jullie toekomst samen.

Maar........jullie hebben nu elke dag seks zeg je, jullie doen leuke dingen samen, maar zodra jij wat diepgaandere gesprekken wil, dan doet hij dat af als gezeur. Hij feest ieder weekend en hij praat en onderneemt veel met zijn collega. En jij mag daar dus helemaal niets van vinden, want, jij hebt hem bedrogen?!

Ik vind dat hij een emotioneel spelletje met je speelt, hij laat je letterlijk door het stof gaan, voelt macht. Dat kan ik me in het beginsel wel voorstellen, maar als je al weken lang wél dagelijks seks kunt hebben en leuke dingen samen kunt doen en in hetzelfde huis blijft wonen, dan weet je ondertussen wel of je wel of niet door wil gaan met de relatie.

Als jij hierin blijft meegaan, dan kan hij dit nog wel maanden laten voortslepen. Terugdraaien kan niet meer, dus neem besluit als volwassene denk ik dan.

Ik zou als ik TO was dan ook een gesprek met hem aangaan en een limiet stellen.

Of we gaan een poos helemaal uit elkaar, zodat hij echt kan nadenken, maar dan ook geen seks, uit eten, samen in 1 huis etc. Of we proberen de draad langzaam weer op te pakken en niet onder het mom ‘vrienden en geen verplichtingen’.
Dit dus. Ja, je bent heel fout geweest en ik persoonlijk had dat niet kunnen vergeven. Maar hij is nu een machtspelletje met je aan het spelen. Dus geen seks meer, geef hem rust en neem zelf een beetje afstand zodat hij goed na kan denken of hij je dit kan vergeven.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Jij moet dat huis uit.
Kun je tijdelijk ergens heen?
Ik snap volledig dat hij tijd nodig heeft, maar elke keer dat jullie seks hebben, voel jij hoop, en hij weerstand.
Hij verdient het om de tijd te nemen om te beslissen wat hij wil, maar daarvoor heeft hij ruimte nodig.
En dus moet jij weg. Hopelijk tijdelijk.
Zeg hem dat je graag in contact blijft, en dat hij je altijd mag bellen, maar dat je voor nu niet samen kunt wonen.
Zoals het nu gaat, daar ga je aan onderdoor.
Kijk, wie zijn billen brandt enz... maar ik voel met je mee.
Succes.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
22-10-2019 11:27
Is dat leedvermaak van hem, of bedoelt hij het in de zin van: "ik heb even tijd nodig om na te denken en jammer als je je daar ongemakkelijk bij voelt, maar dit proces moeten we samen nu eenmaal even door"?
Als het leedvermaak is, vind ik dat niet zo erg netjes van hem.
Hij laat het me begrijpen als 'wat jij voelt is niet mijn probleem' hij vindt dat ik me waardeloos mag voelen en ook mag afzien na wat ik hem heb aangedaan. Hij vraagt tijd inderdaad, maar niet om er samen door te gaan, hij wil er niet over praten.
Alle reacties Link kopieren
Delite_ schreef:
22-10-2019 11:32
Jij moet dat huis uit.
Kun je tijdelijk ergens heen?
Ik snap volledig dat hij tijd nodig heeft, maar elke keer dat jullie seks hebben, voel jij hoop, en hij weerstand.
Hij verdient het om de tijd te nemen om te beslissen wat hij wil, maar daarvoor heeft hij ruimte nodig.
En dus moet jij weg. Hopelijk tijdelijk.
Zeg hem dat je graag in contact blijft, en dat hij je altijd mag bellen, maar dat je voor nu niet samen kunt wonen.
Zoals het nu gaat, daar ga je aan onderdoor.
Kijk, wie zijn billen brandt enz... maar ik voel met je mee.
Succes.
Bedankt voor je reactie.

Momenteel kan ik nergens anders terecht..
Zijn verhuisd naar de zee onze familie woont in Antwerpen.
We zitten elke dag met elkaar omdat we hier werken.. In weekends zijn we zonder elkaar.
Ik snap dat hij tijd wilt, maar aan de andere kant zoekt hij wel affectie bij mij..
Op dit moment zegt hij dat hij het niet weet en hij nog nooit zoveel twijfels heeft gevoeld..

Ik maak dan ook wekelijks de fout om te vragen hoe het zit tussen ons.. en dan zijn we weer bij af.. Want hij wil er niet over praten.
Hij bepaalt wanneer hij erover wil praten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2019 10:34
Als het anders soms zou zijn gebeurd. Hoe zou jij er dan mee omgaan?
Dat heb ik hem ook gezegd, als ik in jou plaats was weet ik niet of ik het nog een kans zou geven.
Ik zeg dan ook dat ik hem begrijp, wat hij ook beslist.

Ik vind het enorm moeilijk om in deze onzekerheid verder te blijven gaan
Alle reacties Link kopieren
Nou dan heb je je antwoord. Jij zou dit voor hem niet over hebben dus waarom hij wel voor jou? Je bent niet alleen vreemdgegaan je heb je ook een jaar lang onuitstaanbaar gedragen. Ik zou echt helemaal klaar met je zijn.

Hij heeft seks met je en jij verward dat met liefde en zoals die type met wie je vreemd bent gegaan wat jij de liefde bedrijven noemt. Je kent het verschil tussen lust en liefde niet.

Je kan zelf ook iets beslissen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Shauni123 schreef:
22-10-2019 11:34
Hij laat het me begrijpen als 'wat jij voelt is niet mijn probleem' hij vindt dat ik me waardeloos mag voelen en ook mag afzien na wat ik hem heb aangedaan. Hij vraagt tijd inderdaad, maar niet om er samen door te gaan, hij wil er niet over praten.
Is dat misschien de reden dat je aandacht nodig had van andere mannen? Nam hij je een jaar geleden al voor lief? Nu doet hij wel heel koud tegen je. Wel gezellig samen op de bank hangen, maar je ondertussen afbekken.
Ik denk dat jullie even wat afstand moeten nemen, op welke manier dat ook mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt je aan het lijntje, hij gaat er erg kinderachtig mee om, ipv keuzes maken durft hij het niet gelijk uit te maken maar maakt misbruik van jou tot hij over de breuk is die hij al in zijn hoofd heeft.

Jullie zijn erg jong en jij leert hier hopelijk ook van, vreemdgaan loont niet.
Hij speelt een machtsspelletje dus. Komt wel affectie bij je zoeken en kan seks met je hebben. Neem van mij aan, als hij écht zo van je zou walgen om wat je hebt gedaan, dan zou hij niet eens met jou in 1 bed willen liggen, laat staan knuffelen of seks hebben.

Ik zou daar maar een een poosje mee stoppen, met seks met hem hebben. Gezien jullie niet apart kunnen wonen, zou ik op de bank slapen.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 11:49
20.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
22-10-2019 11:43
Is dat misschien de reden dat je aandacht nodig had van andere mannen? Nam hij je een jaar geleden al voor lief? Nu doet hij wel heel koud tegen je. Wel gezellig samen op de bank hangen, maar je ondertussen afbekken.
Ik denk dat jullie even wat afstand moeten nemen, op welke manier dat ook mogelijk is.
De reden hiervoor was dat ik door een heel moeilijke periode ging (wat niet goed te praten valt) en hij luisterde niet echt naar me en gaf naar mijn mening te weinig bevestiging..

Ik weet dat het het allemaal niet goedpraat en dat ik de tijd niet kan terugdraaien.

Het is gebeurd en het leven gaat verder. Ik vraag me af of ik misschien koel en afstandelijk moet doen? Of ik dat recht niet heb? En alles aan hem moet laten wat hij wil..

Hij verwacht dat afstand nemen wil zeggen niet praten over de gevoelens en niet beslissen hoe verder..
Alle reacties Link kopieren
Shauni123 schreef:
22-10-2019 11:39
Ik vind het enorm moeilijk om in deze onzekerheid verder te blijven gaan

Je hebt zelf ook een keuze hè, je kunt ook zelf besluiten dat je ermee wilt stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven