Blijven denken aan vrouw/collega van jaren geleden

23-10-2019 00:54 30 berichten
Hallo iedereen,

Ik loop hier al zo lang mee rond en weet echt niet wat ik er mee aan moet.. Ik had dus ooit gevoelens voor een collega van mij,
dit was in 2012 dus al weer een hele tijd geleden. Ik heb een paar keer met haar afgesproken, en dat vond ik heel leuk.
Totdat ik op het naar ik meen derde afspraakje het hoge woord er maar uitgooide, ik vertelde haar dat ik verliefd op haar was.
Zij vertelde mij dat zij niet verliefd was op mij, maar dat we wel vrienden konden zijn. Hier heb ik niks meer mee gedaan. Het was voor mij duidelijk dat zij mij sowieso niet zag zitten, en ik vond het mijn tijd niet waard om dan mijn energie erin te steken. Want, het zou voor mijn gevoel niet werken omdat ik meer wou zijn dan vrienden alleen.

Ik blijf echter tot de dag van vandaag nog regelmatig aan haar denken.. Ik ben in 2014 van baan gewisseld omdat ik haar gewoon niet meer kon aanzien, deed mij emotioneel gezien te veel pijn denk ik achteraf gezien, maar dat zijn gedachtes. Ik weet nog dat zij zei dat ik waarschijnlijk een oude ziel heb (ook vanwege ons leeftijdsverschil van 38 jaar) Ik weet niet wat het probleem is met mijn hersenen/ziel dat ik maar aan haar blijf denken.

Ik zit met het idee om haar maar gewoon eens te bellen en mijn probleem voor te leggen, maar tegelijkertijd denk ik dan ook.. Wat heeft dat voor zin? Ik weet niet wat ik wil, ja ik wil het kunnen laten rusten. Maar ik voel mij als een geest die zijn rustplaats niet kan vinden omdat hij nog wat moet afmaken.. Misschien ben ik zelfs wel een spirituele waakhond die over haar moet waken (oke dat klinkt wel creepy) Ik droom zelfs soms wel eens over haar..

Wat moet ik hiermee? Kan ik hier uberhaupt wat mee? Of ben ik gedoemd om mijn hele leven hiermee rond te moeten lopen?

Denken jullie dat ik moet bellen? Zo nee, wat moet ik dan doen?
38 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Nee joh het is je tijd niet waard om er nog energie in te steken. Ze wil geen relatie en ze is ondertussen ook niet van gedachten veranderd.
De afwijzing heeft je voor altijd aan haar verbonden. Het is heerlijk te zwelgen in dat grote verlies, met andere woorden, je zit gevangen in a hell of an egotrip.
Vraag het een psycholoog en laat haar met rust.
Als jij het nodig hebt om dit af te sluiten zoek hier dan een manier voor.
Je hebt haar hierbij niet nodig. Je doet dit voor jezelf.

Schrijf bijvoorbeeld een brief aan haar. Waarin je alles opschrijft wat je tegen haar zou willen zeggen. (stuur de brief niet op.)

Of wil je teruggaan naar een plek of gedachte met herinneringen aan haar?
Ook dat kan je alleen doen zonder haar.

Sta er nu zelf bewust bij stil en sluit het ook zelf bewust af.
Spreek echter wel met jezelf af dat je daarna verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar absoluut niet contacten.
Ik hoop wel dat je haar eens los kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2019 01:00
De afwijzing heeft je voor altijd aan haar verbonden. Het is heerlijk te zwelgen in dat grote verlies, met andere woorden, je zit gevangen in a hell of an egotrip.
Wauw je slaat hem wel raak. Hoe komt zoiets? Heb idee ik er zelf ook inzit idd. Vreselijk..
Tillif schreef:
23-10-2019 01:05
Vraag het een psycholoog en laat haar met rust.
Daar komt de psycholoog weer om de hoek kijken.
Denk dat half Nederland daar nu rondloopt?
Een leeftijdsverschil van 38 jaar??
Laat haar met rust en ga aan jezelf werken. Spirituele waakhond?? Dat klinkt niet alleen creepy, dat is creepy.
Laat haar met rust!
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
23-10-2019 05:07
Daar komt de psycholoog weer om de hoek kijken.
Denk dat half Nederland daar nu rondloopt?
Nou en ?
Delhi23 schreef:
23-10-2019 05:07
Daar komt de psycholoog weer om de hoek kijken.
Denk dat half Nederland daar nu rondloopt?
Nee juist niet. Het probleem is dat half Nederland nog geen psycholoog heeft bezocht. Zou dat wel het geval zijn dan zouden er een hoop minder rampen gebeuren in het leven. Een psycholoog bezoeken zou voor ieder mens een verplichting moeten zijn. Het zou een hoop leed besparen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij was 20 en zij pakweg 60? Of andersom..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt haar verteld dat je verliefd was en dat was niet wederzijds. Je hebt haar vorig jaar nog eens een bericht gestuurd, en daar heeft ze niet op gereageerd. Hoe duidelijk moet ze zijn? Laat haar met rust! Zij is niet verantwoordelijk voor jouw obsessieve gevoelens, dat ben je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Geen-Gebruikersnaam schreef:
23-10-2019 00:54

Misschien ben ik zelfs wel een spirituele waakhond die over haar moet waken (oke dat klinkt wel creepy) Ik droom zelfs soms wel eens over haar..
Dit heet nou een obsessie. En nee, dat is niet gezond. waarom jij zo bezig bent met een vrouw, die jaren geleden duidelijk heeft gemaakt geen gevoelens voor jou te hebben. Dat moet jij je eens afvragen. Niet of je haar moet bellen. Kerel, Je hebt geen gezonde en rationele gedachtes over iemand, die je in de werkelijkheid helemaal niet kent.

Vraag je nou eens af, hoe komt dit? Heb ik op meerdere vlakken in het leven dwangmatige neigingen/gedachtes? Ben ik iemand die maar blijft malen in gedachtes, en vaak zelf verzonnen conclusies trekt? Ben ik (emotioneel) onzeker? Wil ik bevestiging?

Vraag je af, waarom? Hoe zit ik zelf in elkaar, en wat is daar ongezond aan?

Dit heet nou zelfreflectie. Veel beter dan een zielige obsessie.

En spirituele waakhond? Je vraagt je echt niet af, waar je dit soort sneue wartaal vandaan haalt? Ben je dan zo verward in je eigen beleveniswereldje? Ik ben best "spiritueel'' hoor, maar doe maar gewoon normaal O_o
Alle reacties Link kopieren
Je hebt eerder een obsessieve dan een oude ziel. Zet je er over heen.

Zij was niet verliefd, jij wilde geen vriendschap en bent haar uit de weg gegaan omdat je dat niet aan kom en nu wil je het weer opzoeken: koekkoek.

Je kunt beter een therapeut of een psych bellen om dit achter je te laten dan dit weer voeden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een bekend gegeven: het meisje wat je nooit kon krijgen blijft altijd in je gedachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 04:11
Wauw je slaat hem wel raak. Hoe komt zoiets? Heb idee ik er zelf ook inzit idd. Vreselijk..
Je verwart de betreffende persoon met een door jezelf verzonnen ideaalbeeld waar de ander helemaal niet aan voldoet. Een obsessie zegt vooral iets over jezelf. Je houdt vast omdat het afscheid van het ideaal en wat het had kunnen zijn te veel pijn doet, maar feitelijk bestaat wat je bij elkaar hebt gefantaseerd helemaal niet. Het is niet fair om de ander daarmee te blijven lastig vallen omdat het helemaal niet om de ander gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind buiten het feit 38 jaar leeftijdsverschil, toch echt dat je haar moet laten gaan. Desnoods schrijf je een liefdesbrief en verbrand je die. Soort afscheids ritueel en dan klaar. Het gaat over 2012, je wilt toch niet de rest van je leven zwelgen over iemand die je niet wil? Ga door met je leven en leef in het hier en nu en ga desnoods daten? Zonde van je tijd toch?
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Echt, hou op schei uit en laat haar met rust.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-10-2019 07:18
Je verwart de betreffende persoon met een door jezelf verzonnen ideaalbeeld waar de ander helemaal niet aan voldoet. Een obsessie zegt vooral iets over jezelf. Je houdt vast omdat het afscheid van het ideaal en wat het had kunnen zijn te veel pijn doet, maar feitelijk bestaat wat je bij elkaar hebt gefantaseerd helemaal niet. Het is niet fair om de ander daarmee te blijven lastig vallen omdat het helemaal niet om de ander gaat.
Wat zeg je dat mooi en helder Viva-Amber, ook je andere post.

TO, lees de posten van Viva-Amber maar eens goed door, want daar gaat het wel om. Ik ben het ermee eens dat het gewoon een ego-ding is. Je bent zelfs weggegaan omdat je het niet meer aan kon, gokje, doordat je afgewezen was. Het heeft totaal geen zin om haar hier bij te betrekken, zij was toen niet geïnteresseerd. En als het leeftijdsverschil 38 jaar is, vind ik dat ook niet heel gek, trouwens. En spirituele waakhond? Klinkt wel als heel wanhopig een plekje in haar leven te proberen te veroveren. Met nadruk op wanhopig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
38 jaar verschil? En jij bent de jongete in dit geval?
Moedercomplex?

Maar vertel.... jij bent c.a. 25 (je werkt al een tijdje etc.) Dan is zij 63?
Of zoiets?
Ik zou met 63 ook geen vriendje van 25 willen hoor.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Geen hand vol, maar een land vol.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-10-2019 08:13
Echt, hou op schei uit en laat haar met rust.
Dit.
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven