Ik voel me in de zeik genomen..

23-10-2019 19:32 319 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK mijn laatste topic hierover.

Een tijd geleden heb ik een topic gemaakt over mijn ex die contact zocht. De desbetreffende ex en ik hadden elkaar 2,5 jaar niet gesproken. en 3 jaar niet gezien (real life)
Ik heb deze jongen nooit vergeten. En altijd nog een soort van in de gaten gehouden. (zover dat ging)

Hij had een psychose gehad zat in opname toen hij contact zocht 6 maanden geleden.
We hebben de afgelopen maanden veel gebeld. Ik wachtte steeds tot hij belde zodat ik mezelf niet kon verliezen en door kon slaan. Op zich hielp dat wel aangezien hij meestal wel frequent belde en volgens een bepaald patroon. soms week het iets af dan merkte ik wel wat paniek aan mezelf. Aangezien hij zich zwak voelde en weinig te doen had tijdens herstel denk ik dat dat een van de redenen is hij mij wel een leuke bezigheid vond.


In die maanden heeft hij veel verschillende dingen gezegd over wat ie wilde met zijn leven trouwen/kinderen blabla. (schijnt bij zon psychose te horen je van hak naar tak gaat tijdens herstel ) Voor mij was dit emotioneel wel zwaar omdat ik elk woord wat hij zei serieus nam. Maar goed hij was redelijk afhankelijk naar me dus ik heb me er doorheen weten te slepen.

Alleen sinds vorige maand is er een ommekeer. Hij belt minder. Nu blijkt dat hij verslaafd is aan FIFA20 spelen. op eind is met het herstel (hij mag er weg is even wachten op het vinden van een woning), en wellicht meer prikkels nodig heeft. Nou prima maar toch vind ik het jammer dat het van paar keer per week bellen tot bijna elke dag. naar amper bellen gaat. (1 keer per week) echter kan ik ook zijn FB zien en zie hem dan bijv wel actief meiden hun profielfoto liken die ze net uploaden. Waardoor ik helaas een keer uit mijn slof ben gegaan en hem uitgescholden heb. Helaas is de machtsverhouding toen een soort van omgedraaid en voel ik me nu meer de gene die contact zoekt.

Nu is hij op vakantie, en ipv dat hij mij belt of een bericht stuurt hoor ik niets van ''hey ben aangekomen tis leuk hier'' nee helemaal niets..... wel zie ik hem meiden liken op fb op vakantie dus dan denk ik als je dat meer prioriteit vind hebben dan de meid die jou maanden lang gesteund heeft tijdens je opname tijd ff iets te laten weten van hoe et is. Dat vind ik zeer teleurstellend.

BTW ik weet dat dat stalken heel slecht is wat ik doe en de manier van afmeten.

Vervolgens heb ik hem zelf wat gestuurd en hier reageerde hier op met normale antwoorden. helaas kon ik het niet laten om sneer te zetten en ik zei ''je laat weinig horen wel''
dit las hij en negeerde hij waarop ik expres zei ''je wil geen contact meer?''

Waarop hij chaggerijnig zei: Ik ben op vakantie

Vervolgens zei ik ''ja niet per se nu maar de afgelopen tijd. je zegt nooit wat liefs''
Dat negeert hij ook.

Kijk ik weet dat het kansloos is dat ik zoveel waarde hecht aan contact terwijl ik hem jaren niet gezien heb en gedraag ik me of het 2 maanden geleden is. Maar ik voel me toch van soort bedonderd. Alsof ik alleen goed was om hem te laten herstellen en nu hij bijna uit opname is en nog even een vakantietje pakt etc. Ik ineens naar de achtergrond gesmeten wordt. Dat vind ik gewoon tegenvallen. Anderzijds was ik de gene die niet wilde afspreken. ( angststoornis etc) Dus kan ik ook niet hem gaan claimen.

Enerzijds zou ik het contact zo graag platonisch houden en af en toe elkaar wat laten horen. Anderzijds ga ik er weer zoveel harder in dan hij en is hij een egoïstische klootzak.
Wellicht wordt dit gedrag van hem alleen maar ergens als hij volledig stopt met medicijnen.

Ik vind het zoo jammer dat het nu toch weer zo eindigd ik denk dat ik hoop had dat hij zich altijd afhankelijk (qua frequent contact) naar me op zou stellen. Maar nu blijkt het dus alweer zo klote te gaan dat ik me gebruikt voel voor zijn zwakke periode.

Ik vind dit ook onjuiste moment om contact af te breken aangezien ik hem nu gesteund heb en nu gaat het beter met hem en slechter met mij en nu moet ik dan afstand doen... Qua ego voel ik me dus ook slecht.

En ik heb me ook echt ontzettend laten kennen want sta weer als een puppy te kwispelen voor zijn aandacht terwijl hij me afwijst. Andersom stond ik afgelopen maanden altijd voor hem klaar. (online gezien dan wel afspraakje durfde ik nog niet aan )

Verder spelen er nog andere dingen die me stress opleveren in mijn leven waardoor ik extra vatbaar ben voor zijn gedrag.

Ik weet dat ik het hem ook moet gunnen om zijn leven op te bouwen. Maar toch voel ik me weer zo verdomd triest en heb ik het idee ik me laten kennen heb. Ook ben ik idd nog jaloers. Vandaar ik die facebook acties ''afmeet''

Sorry ik klink misschien wat verward maar voel me ontzettend uitgebrand qua emoties door de hele situatie. Wat kan ik nu het beste doen? En snappen jullie mijn gevoel of loop ik te dramatiseren.

Het heeft ook zon openeind, waarin hij weer de macht heeft en ik de kansloze ben. Terwijl ik hem door deze tijd heb proberen heen te slepen. Nu zit ik weer in de afwachtende positie terwijl hij verder leeft...…..
blijfgewoonbianca schreef:
23-10-2019 19:59
Krijg je daar nou psychoses van ?
Nee andersom
Alle reacties Link kopieren
Dit kun je een psycholoog echt niet aandoen hoor.. Dan mag het je werk zijn maar er zijn grenzen...
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
23-10-2019 20:07
Ik begin mij steeds meer af te vragen of de rollen in dit verhaal niet stiekem zijn omgedraaid. Ben jij niet toevallig de persoon die is opgenomen en psychotisch is?
Biij mijn eigen hoofd heb ik meer her idee ik constant tegen een rand psyhcose zit, ik kan heel nuchter en helder zijn maar zodra hormonen me bespelen en emoties word ik ook heel gaar.

maar vrouwen meer hormonen die je er voorlaten zorgen je uit zon psychose blijft. wellicht als ik wat ouder ben :P

Die stress en obsessies zorgen gewoon voor troebele gedachtes op den duur.
Alle reacties Link kopieren
lolanu schreef:
23-10-2019 20:09
Sorry maar ik zou er ook geen zin in hebben als ik hem was. Je bent echt veel te heftig. Je hebt je klauwen in deze jongen gezet en je verwachtingen zijn echt veel te hoog.

Laat hem los.
Klopt dit is wellicht een enorme afknapper. OK hij begon met me wat te laten vallen. Maar hoe ik vervolgens ging forceren en raar deed terwijl ik hem al jaren niet gezien heb. Dat is ook behoorlijk triest natuurlijk. Alsof ik plantje was die ging afsterven omdat ik geen aandacht meer kreeg van hem xD

Geen idee of hij ervan geniet of denkt jezus je bent ziek en levenloos.

dunnow moet eruit in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
23-10-2019 20:09
Dit kun je een psycholoog echt niet aandoen hoor.. Dan mag het je werk zijn maar er zijn grenzen...
Die gaat na de eerste vijf minuten al over naar een verwijzing voor de psychiater. Dit ga je met een ggg-schema niet oplossen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:08
Ik ben wel in de zeik genomen. Want hij trekt me eerst aan ik steun hem. Dan laat ie me vallen.
ja welicht ik ook niet tegen afwijzing kan niet daarvan. Maar hij zelf vind sowieso het gras groener aan de overkant maar zou ook wel vreselijk afknapper zijn dat gedrag dat ik op hem botvier, andere kant lekkere egvoer voor hem nu.

Waardoor ik me dus zelf weer los moet trekken van alles.
Die knul was psychotisch. Maar leg het allemaal vooral bij hem hoor. Zo kansloos.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:10
Biij mijn eigen hoofd heb ik meer her idee ik constant tegen een rand psyhcose zit, ik kan heel nuchter en helder zijn maar zodra hormonen me bespelen en emoties word ik ook heel gaar.

maar vrouwen meer hormonen die je er voorlaten zorgen je uit zon psychose blijft. wellicht als ik wat ouder ben :P

Die stress en obsessies zorgen gewoon voor troebele gedachtes op den duur.
Even een serieuze vraag; heb jij iemand in je omgeving die jou kan helpen met hulp inschakelen? Zo snel mogelijk? Je klinkt compleet van het padje. Hoe woon jij? Zelfstandig of bij je ouders? Kun je iemand in je omgeving waarschuwen dat het niet goed met je gaat?
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:13
Klopt dit is wellicht een enorme afknapper. OK hij begon met me wat te laten vallen. Maar hoe ik vervolgens ging forceren en raar deed terwijl ik hem al jaren niet gezien heb. Dat is ook behoorlijk triest natuurlijk. Alsof ik plantje was die ging afsterven omdat ik geen aandacht meer kreeg van hem xD

Geen idee of hij ervan geniet of denkt jezus je bent ziek en levenloos.

dunnow moet eruit in ieder geval

Wil je wel dat er iets verandert in je eigen gedrag, of vind je het wel lekker zo, een beetje drama en lekker zwelgen?
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook aan het scenario gedacht dat hij verward was toen hij je belde? Het is lullig voor jou, maar er is een mogelijkheid dat hij uit verwarring met jou contact heeft gezocht en dat ook veel van wat hij heeft gezegd niet waar is. Niet omdat hij je bewust gebruikte voor zijn herstel, maar omdat hij in de war was, niet meer in de hand had wat hij doet of zegt en heeft hij hier nu spijt van. Ik vind eerlijk gezegd dat jij egoïstisch bezig bent, hij is herstellende en een psychose is niet niks, dit is vrij zwaar. Toch eis je van hem dat hij er voor jou moet zijn en maak je zijn herstel nog moeilijker of erger nog bezorg je hem nog een terugval. Heb jij je verdiept in wat een psychose is en hoe jij het beste kan omgaan met iemand die een psychose heeft?
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:10
Biij mijn eigen hoofd heb ik meer her idee ik constant tegen een rand psyhcose zit, ik kan heel nuchter en helder zijn maar zodra hormonen me bespelen en emoties word ik ook heel gaar.

maar vrouwen meer hormonen die je er voorlaten zorgen je uit zon psychose blijft. wellicht als ik wat ouder ben :P

Die stress en obsessies zorgen gewoon voor troebele gedachtes op den duur.
Gelukkig veroorzaken hormonen geen psychose.
lemoos2 schreef:
23-10-2019 19:54
Eerlijk gezegd vind ik het best ziek. Om al je gevoel voor drama en behoefte aan melodramatische toestanden te gaan botvieren op iemand die notabene net uit een instelling komt wegens een psychose. Je weet wel, iemand die alle grip op de realiteit en zichzelf is verloren maar en passant dan wel een of ander berekend machtsspelletje in de schoenen wordt geschoven. Lekker behulpzaam.

Hij is niet meer of minder dan een vehikel voor jouw behoefte aan drama. Je doet het helemaal zelf. Maar laat die man verder met rust zeg.
goeie opmerking dit. Die jongen heeft aanwijsbaar een probleem, die emotionele chantage van to is niet goed voor hem
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik weet dat je contact niet kan forceren en als iemand je niet wil je dit niet krampachtig kan voorkomen.

Maar toch doe ik dat steeds in me zwakke buien. Waardoor hij meer de macht krijgt. en weer minder hoeft te investeren.

Dat laatste is natuurlijk maar de vraag of hij dat soort ervaart. Vroeger schoot hij wel ook in paniek als ik dan afstand deed. Nu natuurlijk heel wat anders meegemaakt hij plus hij denkt wellicht je spreekt niet af veel heb ik niet aan jou.
Suðri schreef:
23-10-2019 20:15
Die knul was psychotisch. Maar leg het allemaal vooral bij hem hoor. Zo kansloos.
Het lijkt wel alsof die psychoten van tegenwoordig haske labiel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat wat wat? TO, jij bent helemaal niet te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja emotionele chantage gaat dan automatisch. Echter verergert hij het ook en zegt die familielid ook dat hij mensen gebruikt.

Ipv dat hij mij in zon bui even duidelijkheid geeft gaat hij het express negeren. of bepaalde manier van afstoten. soort van gashlliting of zo

Terwijl hij ook kon zeggen vind fijn je me gesteund hebt de laatste tijd maar je doet nu beetje vreemd. i

bij hem is vaak eigen gewin, verder boeit hem mijn mentale welzijn niet.
Murrmurr schreef:
23-10-2019 20:17
Het lijkt wel alsof die psychoten van tegenwoordig haske labiel zijn.
Volgens mij was hij echt heel erg psychotisch door weer contact te gaan zoeken.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:21
Ja emotionele chantage gaat dan automatisch. Echter verergert hij het ook en zegt die familielid ook dat hij mensen gebruikt.

Ipv dat hij mij in zon bui even duidelijkheid geeft gaat hij het express negeren. of bepaalde manier van afstoten. soort van gashlliting of zo

Terwijl hij ook kon zeggen vind fijn je me gesteund hebt de laatste tijd maar je doet nu beetje vreemd. i

bij hem is vaak eigen gewin, verder boeit hem mijn mentale welzijn niet.
je moet kijken naar jezelf. jij bent geen slachtoffer, je bent zelf verantwoordelijk voor dit idiote gedoe
en bij jou gaat het ook alleen maar om jou jou jou
Nou hij is inderdaad verre van perfect. En nu?
Alle reacties Link kopieren
Jezus, wat een drama...

Foii
Alle reacties Link kopieren
toen hij zwak was en bijv vertelde over dingen. Gaf ik hem volop complimentjes aangezien ik dacht leuk vind. Gewoon egostrelend deed ik.

Andersom als ik me zwak en klein voelt komt er weinig vanaf en dan zegt ie mrja k ga nu ff verder met gamen..

plat gezien is dat het verschil

wat gewoon niet klopt aan mij is dat ik er harder op in ga op moment dat ik afgestoten wordt. Dat is dus mijn stoornis hoe harder je me vermijd en afstoot hoe raarder ik word.

geef je me de bevestigd en aandacht dan word ik weer een normaal mens.

Dus het zit hem er vooral in dat hij me nooit erkend heeft en bevistiging gegeven heeft dat veroorzaakt veel paniek en onrust in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Geen toffe knul, dat heb je hem ( meerdere malen ) laten weten. Next.
.
Desperatewomen schreef:
23-10-2019 20:26
toen hij zwak was en bijv vertelde over dingen. Gaf ik hem volop complimentjes aangezien ik dacht leuk vind. Gewoon egostrelend deed ik.

Andersom als ik me zwak en klein voelt komt er weinig vanaf en dan zegt ie mrja k ga nu ff verder met gamen..

plat gezien is dat het verschil

wat gewoon niet klopt aan mij is dat ik er harder op in ga op moment dat ik afgestoten wordt. Dat is dus mijn stoornis hoe harder je me vermijd en afstoot hoe raarder ik word.

geef je me de bevestigd en aandacht dan word ik weer een normaal mens.

Dus het zit hem er vooral in dat hij me nooit erkend heeft en bevistiging gegeven heeft dat veroorzaakt veel paniek en onrust in mijn hoofd.
nee het zit niet in hem, het is jouw stoornis daar mag je hem niet verantwoordelijk voor houden. Jij hebt een probleem en jij weigert daar hulp voor te zoeken. Daarmee val je hem, een zieke jongen, ook nog lastig. Egocentrisch gedrag is dat en nul zelfinzicht
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
23-10-2019 20:15
Heb je ook aan het scenario gedacht dat hij verward was toen hij je belde? Het is lullig voor jou, maar er is een mogelijkheid dat hij uit verwarring met jou contact heeft gezocht en dat ook veel van wat hij heeft gezegd niet waar is. Niet omdat hij je bewust gebruikte voor zijn herstel, maar omdat hij in de war was, niet meer in de hand had wat hij doet of zegt en heeft hij hier nu spijt van. Ik vind eerlijk gezegd dat jij egoïstisch bezig bent, hij is herstellende en een psychose is niet niks, dit is vrij zwaar. Toch eis je van hem dat hij er voor jou moet zijn en maak je zijn herstel nog moeilijker of erger nog bezorg je hem nog een terugval. Heb jij je verdiept in wat een psychose is en hoe jij het beste kan omgaan met iemand die een psychose heeft?
Ja maar die psychose is nu op de achtergrond zei die familielid en ik kan die psychose nu niet meer de schuld geven voor zijn acties. Hij zij je kan dat daarmee niet verklaren of goed praten.

Wellicht komt nog wel als hij met medicijnen stopt dat wij totaal gaan botsen. en het contact sowieso stopt.

Het herstel is klaar nu dat heb ik gesteund, nu is het periode van normale leven oppakken. Wat betekent dat ik minder nodig ben want zijn ego groeit over me heen.
Alle reacties Link kopieren
Bel je huisarts, je hebt echt hulp nodig.
Niet egostrelende en niet gemeende complimentjes van iemand die zelf herstellende is van een mentale aandoening.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 20:32
57.95% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven