Grrr. Ik weet niet echt een titel hiervoor.

27-10-2019 14:09 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of tien geleden was ik vaak met een groepje mensen op feestjes bij een ex van me thuis. Op een dag was er een vrouw bij die ik niet kende, ik noem haar even Miep.
Miep deed vanaf het begin een beetje raar tegen me.
Ik had geen idee waarom en negeerde haar maar. Het rare gedrag bleef: heel sneaky opmerkingen maken die op het randje van onbeleefd waren, maar net niet zeg maar. Je staat even te roken, ik vroeg of ze ook een bepaalde serie keek, waarop zij begon over mensen die niks anders doen dan bankhangen. Hiermee duidelijk suggererend dat ik dat wel deed en gewoon op blijven doorgaan, met een beetje neerbuigende toon maar ook lachend, alsof het grappig was bedoeld. Ik weet niet zo goed hoe ik dat helder uit kan leggen.
De groep groeide uit elkaar helaas, dus van die vrouw had ik geen last meer.
Dacht ik..
We zijn nu jaren verder, ik heb een vriend uit diezelfde oude vriendenkring. In de tussentijd is hij hecht met haar bevriend geraakt. Zo kennen zijn kinderen haar heel goed en schijnt zij hem geholpen te hebben toen hij depressief was na zijn scheiding. Top natuurlijk en hoewel ik het een achterbakse trien vind die ik nooit meer zou willen zien, ben ik toch blij dat ze goed voor hem is.
Het gedrag is echter gebleven.. En mijn vriend ziet en hoort helemaal niets. Het gaat dan ook echt heel sneaky: terwijl je in een beleefdheidsgesprek bent ineens weglopen om zogenaamd iemand te begroeten die er de hele tijd al is, dwars door me heen praten, een houding aannemen of ze veel wijzer is dan ik.. Het is irritant maar ik gun mijn vriend de fijne vriendschap en ik ga haar liever uit de weg. Ze heeft niets met mij van doen toch.

Maar mijn vriend.. Aan hem begin ik me steeds meer te irriteren. Want Miep is heilig aldus hem. Alles wat zij zegt is de waarheid. Nu heeft ze ook nog eens een baan als maatschappelijk werk dus begrijpen jullie dat ze helemaal een orakel is in zijn ogen (ik schrik terwijl ik dit type zelf van mijn eigen afkeer).
Ik mag geen enkele kritiek op haar geven, hij neemt het altijd voor haar op. Volgens hem verbeeld ik me haar gedrag omdat ik haar nooit heb gemogen. En ben ik gewoon jaloers. Ik moet zeggen: die mogelijkheid bestaat. Ik weet het gewoon niet. Of hij is stekeblind of mijn beeld van haar klopt allang niet meer. Ik weet dat ik er niks mee te maken wil hebben. Hij dringt aan op een gesprek met haar. Dat wil ik pertinent niet: ik heb dit al eens met haar proberen te praten en weet dat ze haar gedrag compleet gaat ontkennen en mij weg gaat zetten als onzeker persoon. Nogmaals: het gedrag gaat zo subtiel dat het makkelijk gebagatelliseerd kan worden en dan is het mijn woord tegen het hare. Of ik beeld me alles in? Kan ook..
Ik word hier dus ondertussen niet goed van en schaam me voor mijn jaloersheid naar deze persoon. Ook omdat ik heel eerlijk gezegd deze persoon onbelangrijk en inhoudsloos vind: als het aan mij lag zag ik haar nooit meer. En juist daarom steekt het zo dat mijn vriend alles wat ze zegt als hogere wijsheid ziet. En hij mij daarmee wegzet als ietsje minder of zo dan zij? Ik weet dat het probleem eerder bij mijn vriend en mij ligt dan bij Miep.
Ik weet zelf ook niet wat ik hiermee moet en wat mijn vraag is.. Mja, hoe zorg ik dat ik mij niet meer stoor aan mijn vriends verering van Miep..
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, heb niet echt tips maar begrijp wel wat je bedoelt.
Kun je niet eens een bijdehante opmerking /
sneer teruggeven?
Alle reacties Link kopieren
Spreek haar er eens op aan als ze weer zo'n opmerking maakt.
Volgende keer zeggen: "Ik vind dat niet zo'n leuke opmerking."
Evt als ze zegt: "Het was een grapje!"
Dan zeg je: "Ik vind het geen leuk grapje."
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jij en je vriend samen?

Ik weet niet of ik dit zou trekken van mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie haar dus nooit meer gelukkig. Ik ben een keer heel boos geworden na een rare opmerking van haar. Toen betrok ze er anderen bij en zei dat ik heel gemeen tegen haar was geweest, dat ze zich persoonlijk geraakt voelde. Over haar opmerking en gedrag is niks meer gezegd. Twee vrienden van ons namen het voor haar op omdat ze zo "kwetsbaar" was. Dat is het punt: ik vind haar manipulatieve trekjes hebben. Ik zie al aankomen dat ik er iets van zeg en zij zogenaamd "helemaal niet weet waar ik het over heb joh. Ik hoor haar bij wijze van al iets zeggen van dat je daar zo lang mee rondloopt, je moet niet in het verleden hangen hoor". Ik gun haar dat ook niet geloof ik. Ik vind dat ik haar dan alsnog "belangrijk" maak en volgens mij geniet ze juist enorm van die rol.

Zij is feitelijk het probleem niet volgens mij, maar mijn vriend.
Ik wil helemaal niet stoken of een vriendschap naar de knoppen helpen of zoiets, maar ik vind het naar dat mijn vriend iemand zo op een voetstuk heeft staan, die over mij zo neerbuigend denkt. Wat zij denkt zal me worst wezen, maar ik hou van mijn vriend.

Eerlijk gezegd vind ik het ook best een afknapper dat hij zo blind is voor haar.
Ohh ik ken ook iemand die dat doet.
Negeren wanneer dat kan is het beste.
En ik denk dat jouw vriend er op een dag zelf wel achter komt hoe zij is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet tegen een dergelijke houding van mijn vriend kunnen. En ja ik ben heel makkelijk/tolerant wanneer het op vriendschappen met vrouwen aankomt, en ook niet jaloers aangelegd. Maar dit zou ik niet trekken geloof ik.
Beiden accepteren dat je wel samen bent, maar niet één persoon en dat jullie over deze dame een andere mening hebt. Als je beiden stopt met je gelijk te halen en de ander te overtuigen dat jouw gevoel/mening klopt, blijft dit tussen jullie in staan.

Agree to disagree. Dat geeft je een volgend gesprek de ruimte om zijn 'verheerlijking' zonder discussie of ergernis te stoppen met een simpel: 'ik zie dat anders'.
Alle reacties Link kopieren
Co, goeie, had ik dat tien jaar geleden maar gedaan.. Ze zei de laatste keer dat ik haar zag "en jij dacht dat ik jou niet mocht en naar tegen je deed haha" Ik denk dat ik haar heel stom aan heb zitten kijken, want de keer daarvoor bood ze juist uit zichzelf haar excuses aan en zei dat ze zo gedaan had omdat de ex van het feestje het moeilijk had met de breuk, en daarom dat gedrag. Maar ja.. Toen stond mijn vriend er niet bij.. Dat ze lachte dat ik het allemaal zo verkeerd had geïnterpreteerd volgens haar, daar stond mijn vriend uiteraard wel bij en glunderen dat ie deed, pffffff..
Als ik 'm dan later zeg, uhhh, waarom bood ze dan de vorige keer haar excuses aan, noemt ie me nog net geen leugenaar. Ik zal het wel weer veels te sterk opgevat hebben zegt ie dan.. Tsja...

Ik heb anderhalf jaar met hem.
Ik haal dit even uit de openingspost.
erwijl je in een beleefdheidsgesprek bent ineens weglopen om zogenaamd iemand te begroeten die er de hele tijd al is, dwars door me heen praten, een houding aannemen of ze veel wijzer is dan ik..
----
Ze heeft blijkbaar geen zin in een social talk of beleefdheidsgesprekje, ze voelt het prima aan dat jullie elkaar niet liggen.
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 14:28
Co, goeie, had ik dat tien jaar geleden maar gedaan.. Ze zei de laatste keer dat ik haar zag "en jij dacht dat ik jou niet mocht en naar tegen je deed haha" Ik denk dat ik haar heel stom aan heb zitten kijken, want de keer daarvoor bood ze juist uit zichzelf haar excuses aan en zei dat ze zo gedaan had omdat de ex van het feestje het moeilijk had met de breuk, en daarom dat gedrag. Maar ja.. Toen stond mijn vriend er niet bij.. Dat ze lachte dat ik het allemaal zo verkeerd had geïnterpreteerd volgens haar, daar stond mijn vriend uiteraard wel bij en glunderen dat ie deed, pffffff..
Als ik 'm dan later zeg, uhhh, waarom bood ze dan de vorige keer haar excuses aan, noemt ie me nog net geen leugenaar. Ik zal het wel weer veels te sterk opgevat hebben zegt ie dan.. Tsja...

Ik heb anderhalf jaar met hem.
Goeie hemel zeg..Hoe oud zijn jullie?
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 14:28
Co, goeie, had ik dat tien jaar geleden maar gedaan.. Ze zei de laatste keer dat ik haar zag "en jij dacht dat ik jou niet mocht en naar tegen je deed haha" Ik denk dat ik haar heel stom aan heb zitten kijken, want de keer daarvoor bood ze juist uit zichzelf haar excuses aan en zei dat ze zo gedaan had omdat de ex van het feestje het moeilijk had met de breuk, en daarom dat gedrag. Maar ja.. Toen stond mijn vriend er niet bij.. Dat ze lachte dat ik het allemaal zo verkeerd had geïnterpreteerd volgens haar, daar stond mijn vriend uiteraard wel bij en glunderen dat ie deed, pffffff..
Als ik 'm dan later zeg, uhhh, waarom bood ze dan de vorige keer haar excuses aan, noemt ie me nog net geen leugenaar. Ik zal het wel weer veels te sterk opgevat hebben zegt ie dan.. Tsja...

Ik heb anderhalf jaar met hem.
Je bent niet heel assertief he?
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 14:09
Maar mijn vriend.. Aan hem begin ik me steeds meer te irriteren. Want Miep is heilig aldus hem. Alles wat zij zegt is de waarheid. Nu heeft ze ook nog eens een baan als maatschappelijk werk dus begrijpen jullie dat ze helemaal een orakel is in zijn ogen (ik schrik terwijl ik dit type zelf van mijn eigen afkeer).
Ik mag geen enkele kritiek op haar geven, hij neemt het altijd voor haar op. Volgens hem verbeeld ik me haar gedrag omdat ik haar nooit heb gemogen. En ben ik gewoon jaloers. Ik moet zeggen: die mogelijkheid bestaat. Ik weet het gewoon niet. Of hij is stekeblind of mijn beeld van haar klopt allang niet meer. Ik weet dat ik er niks mee te maken wil hebben. Hij dringt aan op een gesprek met haar. Dat wil ik pertinent niet: ik heb dit al eens met haar proberen te praten en weet dat ze haar gedrag compleet gaat ontkennen en mij weg gaat zetten als onzeker persoon. Nogmaals: het gedrag gaat zo subtiel dat het makkelijk gebagatelliseerd kan worden en dan is het mijn woord tegen het hare. Of ik beeld me alles in? Kan ook..

Ik weet zelf ook niet wat ik hiermee moet en wat mijn vraag is.. Mja, hoe zorg ik dat ik mij niet meer stoor aan mijn vriends verering van Miep..
Zoiets heb ik ook gehad, met een 'Miranda'. Miranda werkte als coach, had een 'sterk ontwikkelde intuïtie' (volgens haar eigen website). Miranda deed poeslief tegen mijn partner en bitchy tegen mij.

Bijvoorbeeld:
Mijn partner was eerder op een feestje aangekomen dan ik.
Ik kwam binnen. Miranda stond bij de ingang.
Miranda, met een vieze, afkeurende blik naar mij toe: "Zo, was je er ook?!"
Vervolgens, toen ze zag dat mijn vriend Dirk naar mij toeliep:
"O, Dirk, wat ben ik blij dat jij er bent.
Gaan we straks salsa dansen?
Want jouw vibraties en mijn vibraties matchen heel goed."
Grinnikend naar mij achterom kijken en weglopen.
En Dirk, de goedzak, zei tegen me:
"Leuk hè, dat Miranda zo enthousiast is.
Ik snap niet dat jij moeite met haar hebt."

Sommige vrouwen zijn valse secreten.
Alle reacties Link kopieren
Libra, dat hoop ik al jaren, maar mijn vriend praat echt alles goed van haar. Ik denk niet dat die schellen nog gaan vallen. Gisteren weer zoiets: stralend vertellen dat zij hem heel erg geholpen heeft met iets van zijn werk. Fijn natuurlijk en aardig van d'r, maar ik heb hem al veel vaker op die manier geholpen en dat vertelt ie niet op zo een blije manier. Bovendien, maar dat kan een aanname zijn!! Ik denk dat ze het juist deed omdat ze van hem hoorde dat ik hem op die manier hielp. Ik denk dat ze graag belangrijk wil zijn voor hem, belangrijker dan ik, en hij trapt daar met beide benen in. Of klink ik heel jaloers nu.

Misschien zie ik het ook wel helemaal verkeerd en ben ik hier de bad guy. :(
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hier weinig mee ben ik bang. Ze staat op een voetstuk en hoe meer je hem wil laten zien wat een bitch zij is, hoe meer jij het aflegt in vergelijking met haar.

Weet je waarom ze zo doet? Is het onzekerheid? Lompheid? Jaloezie?

Ik heb wel eens gehad dat een vriendin van mijn vriend vervelende opmerkingen maakte, omdat ze eigenlijk zelf een relatie met hem had willen hebben.

Ik werd er niet onzeker van omdat ik het eigenlijk heel lullig voor haar vond. Onbeantwoorde liefde is altijd kut.

Ik heb haar uiteindelijk gesmoord met liefde. Heb mijn best gedaan om altijd aardig te zijn, sprak met haar alleen af. Bleek een prima leuke vrouw uiteindelijk.
Heb je een relatie met die vriend?
Ik ken het type ook.
Doe mensen zijn er heel goed in anderen wijs te maken dat ze erg fragiel zijn en ook heel eerlijk, mensen begrijpen hen niet (omdat ze zich als onaangepaste kleuters gedragen maar ok) en daarom is alles altijd heel zielig voor ze.
Het leven is te kort. Meestal zeg ik helemaal niets meer tegen zo iemand en loop gewoon tijdens hun verhaal of gestook weg.
Verbaasd reageren met: ' zeg je nu dat ik bankhang omdat ik eens per week tv kijk, of wat bedoel je' helpt weleens, sowieso is de zin ' wat bedoel je' heel handig in dit soort situaties.
Zij wil zuigen, laat haar maar moeite doen.
Daarnaast zou ik het van mijn vriend ook niet trekken, er zijn bepaalde dames bij wie ik niet in dezelfde categorie wil horen en dit is precies het type. Liever geen enkele associatie mee.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm crosspost met jouw laatste post. Zijn reactie op haar hulp zou ik wel onzeker van worden hoor.
Alle reacties Link kopieren
2019, ik weet dat dit ongelooflijk kinderachtig klinkt. Daar irriteer ik me dus dubbel aan. Ik wil deze situatie helemaal niet, maar nu zij weer een rolletje speelt in mijn leven, is het gelijk weer raak en terug naar tien jaar geleden. Geloof me: ik vind dit vreselijk storend. Ik voel me gedwongen in een patroon wat eigenlijk al lang achter me ligt. En ik probeer het zo hard mogelijk te negeren maar mijn vriend hé. Die is nu eenmaal dol op haar. En terecht want ze heeft ook veel voor hem gedaan hoor.
Weet gewoon niet wat ik hiermee moet!
"Wat bedoel je daar precies mee?" is ook een fijne vraag ja. Dan moeten ze het zelf uitleggen.

Maar je vriend is inderdaad meer het probleem.
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 14:35
Libra, dat hoop ik al jaren, maar mijn vriend praat echt alles goed van haar. Ik denk niet dat die schellen nog gaan vallen. Gisteren weer zoiets: stralend vertellen dat zij hem heel erg geholpen heeft met iets van zijn werk. Fijn natuurlijk en aardig van d'r, maar ik heb hem al veel vaker op die manier geholpen en dat vertelt ie niet op zo een blije manier. Bovendien, maar dat kan een aanname zijn!! Ik denk dat ze het juist deed omdat ze van hem hoorde dat ik hem op die manier hielp. Ik denk dat ze graag belangrijk wil zijn voor hem, belangrijker dan ik, en hij trapt daar met beide benen in. Of klink ik heel jaloers nu.

Misschien zie ik het ook wel helemaal verkeerd en ben ik hier de bad guy. :(
Zeg je dit ook tegen hem?
Je komt onzeker over werk daar eens aan.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 08:02
61.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mariagalatea schreef:
27-10-2019 14:21
Ik zie haar dus nooit meer gelukkig. Ik ben een keer heel boos geworden na een rare opmerking van haar. Toen betrok ze er anderen bij en zei dat ik heel gemeen tegen haar was geweest, dat ze zich persoonlijk geraakt voelde. Over haar opmerking en gedrag is niks meer gezegd. Twee vrienden van ons namen het voor haar op omdat ze zo "kwetsbaar" was. Dat is het punt: ik vind haar manipulatieve trekjes hebben. Ik zie al aankomen dat ik er iets van zeg en zij zogenaamd "helemaal niet weet waar ik het over heb joh. Ik hoor haar bij wijze van al iets zeggen van dat je daar zo lang mee rondloopt, je moet niet in het verleden hangen hoor". Ik gun haar dat ook niet geloof ik. Ik vind dat ik haar dan alsnog "belangrijk" maak en volgens mij geniet ze juist enorm van die rol.

Zij is feitelijk het probleem niet volgens mij, maar mijn vriend.
Ik wil helemaal niet stoken of een vriendschap naar de knoppen helpen of zoiets, maar ik vind het naar dat mijn vriend iemand zo op een voetstuk heeft staan, die over mij zo neerbuigend denkt. Wat zij denkt zal me worst wezen, maar ik hou van mijn vriend.

Eerlijk gezegd vind ik het ook best een afknapper dat hij zo blind is voor haar.
Ik herken het compleet! In mijn vriendenkring zijn die twee alleen ook nog een stel geworden :)

Ik heb afstand genomen van beiden. Heerlijk!
Miep even heel hard aanspreken en zeggen pardon?! Niet over je heen laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Odense, zo een type ja!
Het-groepje, dat kan ik wel doen als ik haar weer tegenkom. Ik stoor me alleen niet eens zo aan haar, maar dat mijn vriend mij niet gelooft als ik vertel wat ze doet of het wegwuift.
Haar kan ik negeren, maar hem niet, ik heb een relatie met 'm hé.
Moet ik echt maar elke keer slikken en lachen als zoiets voorkomt?

Of verbeeld ik me alles en ben ik zoals hij zegt bevooroordeeld en heel jaloers?
Ik sta open voor die mogelijkheid maar jee, het voelt echt helemaal niet of dat het is.
Het is trouwens ook een keer gebeurd met een vriend van hem. Dat is een man die een moeilijk leven heeft gehad en ADHD heeft. Hij is erg amicaal en wil altijd knuffelen. Ik heb daar geen probleem mee, hij bedoelt er ook niets mee, maar een vriendin van me wel. Toen hij iets te opdringerig werd in mijn ogen "ach kom, een knuffel, ik doe je niks hoor" heb ik gezegd dat hij haar met rust moest laten.
Ik zag namelijk dat ze zich erg ongemakkelijk voelde. Hele ruzie gehad met mijn vriend, want waarom had ik nu zo gedaan, het was maar een grapje blabla..

En dan zeg ik dus, leuk dat je zo beschermend bent tegen deze verder lieve man, maar MIJN vriendin voelde zich echt niet fijn erbij. Dan ben ik volgens mijn vriend overbeschermend en moet de vriendin wat assertiever worden..

En dan denk ik, ben ik nou gek? Verbeeld ik mij dingen?
Ben ik te zwaar op de hand misschien, kan ik het niet hebben dat andere mensen belangrijk zijn voor mijn vriend..

Want dat is wat ik dan te horen krijg.

En voor de rest is mijn vriend echt wel een goeie vent hoor. Goeie vader, staat voor anderen klaar, houdt veel van mij..

Maar voor mij voelt het alsof er dingen niet kloppen, of ligt dat aan mij?

Ik ga in een kringetje rond geloof ik..

Ik vind dit zo vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven