Unhappy single? Samen delen we ons verhaal hier in deel 2!

01-11-2019 03:17 1913 berichten
Wegens succes (helaas veel unhappy singles) hier een nieuw topic! Deel je verdrietige, boze, eenzame, wanhopige, blije, grappige belevenissen hier als je unhappy single bent. Wees welkom.

Zoals sommigen al weten ben ik al vele jaren lang single en heb ik dat erg lastig gevonden, die wens naar een relatie is groot. Nu is het zo dat ik inmiddels al een tijdje met iemand date via Tinder en er meerdere eerdere posters zijn afgehaakt in dit topic, soms tijdelijk, omdat ze een relatie vonden. Dus... hierbij ook direct een hart onder de riem voor mensen die het niet meer zien gebeuren, de liefde.
Voel je vrij om natuurlijk je teleurstellingen te delen. Ik heb vaak gedacht dat het niet meer ging gebeuren en weet dat nu ook nog steeds niet goed, nu het zo vers is. Alsof ik pech had. En mensen, of jijzelf, zich afvragen wat je 'fout' doet, alsof het zo simpel is.

Link oude topic:
relaties/unhappy-single-samen-zijn-we-h ... 425542/121
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
03-12-2019 17:07
Ik denk ook teveel ;-D Eigenlijk alles wat jij zegt herken ik wel. Zou het kunnen.....? Ik ben een ENFJ. Jij? Ideale type zou voor mij een INFP zijn. Zelf vind ik de INxx types beter bij mij passen. Of de ENxx.
Ik ben ook echt mijn MBTI. Of andersom :)
Ik ben een ESFJ. extrovert introvert waren wel mooi 50-50 :-) Het ene moment ben ik een sociale vlinder, andere momenten dan weer niet en praat ik liever één op één. Ik heb gelezen dat ik goed match met iemand die ook een F heeft. Ik voel me goed bij F mensen :-) De man die ik jullie vertelde waar ik onder de indruk van was is ook een ESFJ (heb ik gevonden via z'n sociale media). Ik weet niet of dat dan zo'n match is? Nuja, ik ben op dit moment ook een held op sokken, veel te veel overdenken en de handdoek in de ring aan het gooien.

Ik heb vriendinnen die ENxx en INxx, ook een paar met een uitgesproken P. Ik heb wel minder F in mijn kennissenkring. Misschien daarom ook dat ik dat bij een man aantrekkelijk vindt :kneel:

Vind je het gemakkelijk om anderen een persoonlijkheidstype in te schatten en hoe doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
03-12-2019 17:03
Altijd jammer als mensen zich te snel out of the league voelen bij vrouwen/mannen. Ik geloof dat er wel een soort van potjes en dekseltjes systeem is. Ik zou alleen niet gelijk ervan uit gaan dat het dekseltje niet past op het potje. Je kan altijd proberen en anders een leuk gesprek hebben, leuke tijd/ervaring. Anders doe je jezelf tekort toch?

En wat betreft je beste vriend. Dat is lastig....Ik heb nog nooit in die situatie gezeten, dus vind het lastig om je hierin advies te geven. Vaak hoor je met dit soort dingen dat het na een avondje drinken oid 'iets' gebeurd. Misschien zoiets afwachten?

En over die gesprekken over hun vorige relaties, dat het stom is op werk ed zou ik niets van aantrekken. Dat ligt echt niet aan jou. Wel kan je misschien het gesprek meer sturen naar leukere gespreksonderwerpen. Als ze weer klagen over werk, dan zou ik vragen wat ze vroeger wilde worden. Of waar ze wel echt blij van worden. Of wat ze graag doen in hun vrije tijd (onder de mom van een goed werk-privé) balans.

Hier in Nederland hebben we de vergelijkbare gezegde geloof ik: een mooie vrouw/man heb je nooit voor jezelf. Zoiets? En verder met je eens. Ik heb nooit zoveel make-up op, dat scheelt. Maar verder lekker dichtbij jezelf blijven. Mannen gaan dan inderdaad eerder voor jou, dan de opgemaakte buitenkant. Zeker als daar een groot verschil zit met hoe je zonder make-up bent.
Ik geloof er ook in. Er bestaan meerdere dekseltjes op een potje. Op dit moment denk ik trouwens ook dat de man die ik leuk vindt out of my league. Welja, een ballonnetje oplaten kan nooit kwaad, oprechte interesse tonen, we doen het al veel te weinig. Ik ben dankbaar dat ik zijn dag dan leuker kan maken ;-)

Oeps, Ik heb het verkeerd uitgelegd :rolling: Ik bedoel dat mijn type man die me kan overtuigen om een relatie te hebben is het type man waarbij ik het gevoel heb dat hij me beste vriend is waar ik super hard tot aangetrokken ben. Snap je wat ik wil zeggen? Zo het type man waar je uren en uren mee kan praten, lachen, dollen, partner in crime, je haalt het beste in elkaar naar boven en je zou elkaar hier en nu willen doen.

Ik doe al erg me best om gespreksonderwerpen te draaien naar leuke onderwerpen. Of ik excuseer me vriendelijk en ga ergens anders heen. Ik heb geen zin in een labiele man. Ik verdien dat ook niet (niemand niet trouwens).

Ja, precies!
INTP hier, vond de omschrijving best treffend, maar wist eigenlijk niet dat het ook gebruikt werd om "de perfecte match" te bekijken..
Bing schreef: the INTP's natural partner is the ENTJ, or the ESTJ. The INTP's dominant function of Introverted Thinking is best matched with a partner whose personality is dominated by Extraverted Thinking. The INTP/ENTJ match is ideal, because these types shared Intuition as a common way of perceiving the world, but INTP/ESTJ is also a good match

Ik ken het gezegde "van een mooi bord kan je niet eten" wat volgens mij redelijk in lijn is met wat Lavender bedoelde.

Ik ken de schrijver niet die je noemde, zal eens opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Waren jullie vorige partners dan jullie matchen?
Ik heb zo het gevoel dat geen enkele van mijn vorige scharrels mijn match waren :hamer:
LavenderFields schreef:
03-12-2019 17:14
Tijdens een lange wandeling langs het strand bedacht ik me gisterenavond nog: ik ben een geen happy single en ook geen unhappy single, maar ik ben een "bange" single. Er is niks mis met single zijn, ik heb al veel leuke dingen gedaan als single, maar,... Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen,... Zoals jullie ook hebben je bescherm- en afweermechanismen werken.

Al mijn peptalks ten spijt,... ben ik gewoon bang om niet genoeg voor een leuke man te zijn. Anderen zeggen misschien wel in het dagelijks contact dat ik zelfzeker overkom, maar diep van binnen wil ik gewoon in me comfortzone blijven. Geen dates, geen relatie, me niet durven kwetsbaar opstellen. Gewoon gelukkig zijn. Ik mag niet blijven hangen in het verleden, maar toch zijn die angsten op bepaalde dagen nog steeds aanwezig. Gelukkig zijn en een relatie hebben kunnen ook samengaan :-]

Ik merk ook dat mijn taxilichtje op rood of bezet staat (denk ik) en ik roep dat ik geen relatie wil. Ik kan goed alleen zijn, maar soms vind ik het ook moeilijk: weer alleen naar huis na een avondje uitgaan, weer mezelf motiveren om me ambities waar te maken, niet eens kunnen praten over ditjes en datjes (dingen dat ik gezien heb, dat gebeurd zijn, me ambities...), weeral alleen wandelen met de hond.

Ik ben ook erg zelfstandig en onafhankelijk, maar gisteren wou ik precies heel graag gewoon een leuke man die graag bij me is, graag met me praat en me even heel stevig knuffelt omdat we ons zo goed bij elkaar voelen zodat z'n parfum in me sjaal blijft hangen en ik er nog van kan nagenieten als ik naar huis rijdt :yum:

Vandaag ben ik ook een beetje poedersuiker, emotioneel, gevoelig, overdenken,... Het is misschien de tijd van het jaar. We have tomorrows for a reason :sun:
Mooi bericht Lavender. Het is inspirerend om te zien dat je kwetsbaar durft op te stellen door erover te praten. En nu? Was dat gewoon een overdenking of heb je het idee dat je hiermee iets (moet?) gaan doen?
En zo heeft iedereen zijn momenten :)

Ik ben een unhappy single. Single zijn is stom, want samen is het leuker. Als je een leuke partner heb en een fijne relatie. Anders hoeft het voor mij niet. Heb je unhappy samen zijn. Ik heb, en volgens mij heb ik jou dat ook horen zeggen, veel te geven aan een partner. Ik ben wat dat betreft echt een relatiepersoon.

Heb je een idee waar het vandaan komt waarom je denkt dat je niet leuk genoeg bent voor een leuke man? Je hoeft het niet te beantwoorden hoor. Die vraag is voor jouzelf. Ben je dan leuk genoeg voor stomme mannen? Dat zeker niet lijkt mij.

Ik weet niet meer of ik het eerder geschreven had. Maar ben weer wat langer/vaker met iemand aan het daten. En ik vind het eng, doodeng. Alles wat op meer lijkt te voelen, blokkeer ik geloof ik. Want de vorige keer (een korte, intense relatie die 2 jaar geleden uitging) dat ik verliefd was, maakte hij het plotseling uit. En liefdesverdriet dat ik had. Vooral dat hij zei dat hij het met name leuk vond dat ik hem zo leuk vond. Dit heeft geresulteerd dat ik dus twijfel aan de liefde. De gevoelens die ik heb en waarvan een ander zegt voor mij te hebben. Want wie zegt dat het echt waar is? Ik zit mijzelf dus lekker in de weg en hou mijzelf klem. Terwijl ik zelf weet dat het niet zo hoeft te zijn. Maar de angst hé.

Wat ik doe, is het gewoon aangaan. Stap voor stap en erover praten. Ik hoop dat ik een begripvolle man heb getroffen (tot nu toe wel) die het begrijpt. Dit gaat helen wanneer ik ook succeservaringen heb. Maar door niks te doen, gebeurd er ook echt niks en blijf ik 'veilig'. Maar ontneem ik mijzelf ook de kans op geluk.
Hoe denk jij hieraan te gaan werken?

En een :redrose: voor jou
LavenderFields schreef:
03-12-2019 17:26
Ik ben een ESFJ. extrovert introvert waren wel mooi 50-50 :-) Het ene moment ben ik een sociale vlinder, andere momenten dan weer niet en praat ik liever één op één. Ik heb gelezen dat ik goed match met iemand die ook een F heeft. Ik voel me goed bij F mensen :-) De man die ik jullie vertelde waar ik onder de indruk van was is ook een ESFJ (heb ik gevonden via z'n sociale media). Ik weet niet of dat dan zo'n match is? Nuja, ik ben op dit moment ook een held op sokken, veel te veel overdenken en de handdoek in de ring aan het gooien.

Ik heb vriendinnen die ENxx en INxx, ook een paar met een uitgesproken P. Ik heb wel minder F in mijn kennissenkring. Misschien daarom ook dat ik dat bij een man aantrekkelijk vindt :kneel:

Vind je het gemakkelijk om anderen een persoonlijkheidstype in te schatten en hoe doe je dat dan?
Wat ik zie is dat het belangrijk is om de middelste 2 letters als overeenkomsten te hebben. Of een combinatie van de 2 van de eerste 3. http://www.personalityrelationships.net ... tionships/

Het gaat uiteindelijk om een goede mix van eigenschappen. Er zijn ook wat subtiele verschillen binnenin dezelfde types. Mijn vorige vriend is een ESFJ. Mijn huidige date is een ISFJ. Maar dates waarvan het beviel waren ENFP, INFP en een INTP. De INFP's waren echte denkers en ook betrokken, maar allemaal een beetje saai zeg maar. Kan toeval zijn. Het gaat bij mij denk ik echt om de N of de F.
Bij mij staat de MBTI ook in de omschrijving. Niet dat ik vaak een gesprek erover heb.

Ik denk dat de F bij een man belangrijk is, omdat je leidt met Extraverted Feeling (die F dus). Overigens leid ik ook met Extraverted Feeling :) *high five*

Het inschatten van de MBTI bij mensen is met name goed begrijpen wat de cognitieve functies inhouden, observeren van hun gedrag en dan kom je er vanzelf wel. Ik had bij huidige date de middelste 2 letters goed (hij had toevallig een MBTI-test eerder gedaan). En toen hij zijn type vertelde, begrijp ik hem ook beter. Het zegt niet alles hoor. Iemand is ook gewoon uniek. Maar in grote lijnen klopt het beeld wel.
En om nog even door te gaan op compatibiliteit tussen de types. Toevallig vond ik een bron die onderschrijft wat ik zei over een match tussen de eerste 3 types. Of als je 2 van de 4 matcht.

Researching analyzing couples’ satisfaction have found that the most imporant factors associated with happy couples were those that we’ve known all along: good communication, common values and interests, and the ability to work out disagreements calmly and openly. But when researchers Barbara Barron-Tieger and Paul Tieger studied the personality type of several hundred couples, they found that the more type preferences a couple had in common, the more satisfied they were with their communication.

While opposites may attract, it seems to be easier to maintain a relationship with someone who is similar to yourself. However, this does not mean that you must find your exact type in order to build a good relationship. In fact, the most common pairing is between two people with just two type preferences in common (for instance, ISTP with ESTJ). Researchers have also found that some type preferences are more important than others when determining compatibility, and that some types are especially likely to clash.

The Sensing/Intuition scale seems to play a key role in attraction. Studies by Isabel Briggs Myers and others have found that people tend to be drawn to partners who share their preference on this scale. When couples have a Sensing or Intuitive preference in common, they will tend to view the world in a fundamentally similar way. Couples with the same preference on this scale may find it easier to understand each other, and are more likely to feel they are speaking the same language.

While similarity on the Sensing/Intuition scale may determine attraction, long-term compatibility appears to be much more complicated. The last three scales—S/N, T/F, and J/P—play a complex role in determining compatibility. These scales have a fundamental effect on the way we communicate and prioritize our lives, and so have the potential to cause misunderstandings, miscommunication, and opposing goals in relationships where preference differences exist.

The Sensing/Intuition scale seems to play a key role in attraction. Studies by Isabel Briggs Myers and others have found that people tend to be drawn to partners who share their preference on this scale. When couples have a Sensing or Intuitive preference in common, they will tend to view the world in a fundamentally similar way. Couples with the same preference on this scale may find it easier to understand each other, and are more likely to feel they are speaking the same language.

While similarity on the Sensing/Intuition scale may determine attraction, long-term compatibility appears to be much more complicated. The last three scales—S/N, T/F, and J/P—play a complex role in determining compatibility. These scales have a fundamental effect on the way we communicate and prioritize our lives, and so have the potential to cause misunderstandings, miscommunication, and opposing goals in relationships where preference differences exist.
LavenderFields schreef:
03-12-2019 21:03
Waren jullie vorige partners dan jullie matchen?
Ik heb zo het gevoel dat geen enkele van mijn vorige scharrels mijn match waren :hamer:
Poeh, geen idee. Ik zie wel een bepaalde trend. Wat overeenkomt met de informatie die ik eerder poste. De man in kwestie heeft een F of en N of beide. Ik heb het idee dat een introverte extravert (zoals ik) beter bij mij past. Of een extraverte introvert. Een echte extravert of introvert past niet. Te druk of te 'saai' :)

Het klopt volgens mij wel dat als Feeling hoog in je cognitieve stack staat (dus positie 1 of 2), je vaak met meerdere types compatibel ben. Maar dat staat los van wat JIJ leuk vindt en wie goed bij JOU past.
LavenderFields schreef:
02-12-2019 22:22
@ Chesta
"Misschien werkt het "moeite moeten doen" ook wel als een rode lap op een stier. Ik val op hoog opgeleide, ambitieuze vrouwen die hun leven op orde hebben en daar past achterover leunen en "moeite moeten doen" helemaal niet bij."

Wat bedoel je hiermee? Ik ben bijvoorbeeld ook hoogopgeleid, erg ambitieus, ik weet wat ik wil, ik zoek naar manieren om elke dag de beste versie van mezelf te zijn en een leuk leven te hebben, alles prima op orde. Ik vind het leuk dat een man moeite voor me doet, ik vind tegelijkertijd ook dat ik moeite moet doen voor hem. Ik steek evenveel energie in een man als hij in mij.

Waarom? Ik heb een leuk en goed leven als single. Hoewel ik single-dipjes heb, door voorgaande negatieve en pijnlijke ervaringen erg voorzichtig ben, weet ik ook/denk ik ook (langleve mijn eigen peptalks :cheer2: ) dat ik een man die ik(!) wil ook veel te bieden heb. Ik houd ook van de jacht, naar elkaar verlangen, spanning opbouwen,... en ik ben eigenlijk niet graag gemakkelijk te krijgen waardoor ik ook niet (gemakkelijk, zeg nooit nooit) op een eerste date seks heb met een man. Ik wil ook weten of hij niet met mij afspreekt enkel voor de seks, maar omdat hij mij(!) leuk vindt. In me persoonlijkheid ben ik ook eerder gewoon laid-back, down-to-earth, enthousiast, maar ik blijf eigenlijk gewoon ontspannen, focus op fijne gesprekken en gezellig samen zijn, mooie herinneringen maken. Ik jaag me ik ook in niks op! Focus op lachen en plezier. Wat komt, dat komt. Niet te veel over nadenken en gewoon doen wat goed voelt. Voelt seks voor sommigen op een eerste date goed, prima! Let the beast go! Argh waarom daar een tijd op plakken? :bonk: Ik vraag me dan ook bijgevolg af: in hoeverre vind je dat een vrouw dan moeite mag/moet doen? Of hoe bedoel je het precies?
Dat vraag ik mijzelf inmiddels ook af ;-P

Een vrouw die versierd wil worden en daarin passief op de man wacht schetst bij mij toch een verwachting dat ze ook op andere vlakken (aanrecht, huisvrouw) nogal passief/traditioneel is.
Wanneer sex als ruilmiddel wordt ingezet ("hij moet moeite doen om met mij sex te hebben") vraag ik mij oprecht af hoe dat later in de relatie gaat.
De keren dat vrouwen om die reden sex een paar dates later hadden mérkte je dat ook gewoon, de handrem zat op de date en ik ging mijzelf afvragen of zij wel daadwerkelijk zo geïnteresseerd in mij was en ben om die reden een paar keer bijna afgehaakt, ik wil geen vrouwen daten die maar half in mij geïnteresseerd zijn.

Is dat wat duidelijker?
Kennen jullie The Bingo Theory? Dat gaat erover dat iedereen van ons, of je nu een man of een vrouw bent vrouwelijke en mannelijke energie heeft (je moet het eens opzoeken als je er interesse in hebt). Die theorie doet me aan deze "discussie" denken. Ook op YouTube vindt je er veel filmpjes over. Interessante theorie die bijvoorbeeld vooropstelt dat als je als man met mannelijke energie een vrouw met vrouwelijke energie aantrekt, maar als een vrouw dan bijvoorbeeld mannelijke energie toont (veel initiatief nemen, plannen, doelgericht) dat dit eerder een afknapper kan zijn. Hoe denken jullie daar over?
Ik herken 'm niet (val voor vrouwen met ambitie en figuurlijke ballen en ben zelf ook niet geheel verschoond van typische mannelijke trekjes), maar heb wel 't idee dat ik daarmee een uitzondering ben. Je zou dus best gelijk kunnen hebben.

tomcat schreef:
03-12-2019 10:00
Ik heb niet het idee dat die "het gewoon deden"

Sex is een luxeartikel, het wordt pas belangrijk als je eten, drinken, gezondheid en veiligheid op orde zijn. In de prehistorie zal er heus wel eens recreatieve sex zijn geweest maar voornamelijk overleven en in het voorjaar als er overvloed is zal er veel sex zijn geweest maar dan ook vaak onvrijwillig en zeker niet voorzien van voorspel.
Het zal meer een soort gangbang zijn..niet voor niets dat mannen zin krijgen in sex zodra ze sex zien en instant geen zin hebben, zelfs een natuurlijk slaapmiddel in hun bloed krijgen, na de daad.
Ik heb ergens gelezen dat het mannelijk geslachtsdeel ook dusdanig uit de evolutie is gekomen dat het sperma van voorgangers wegzuigd tijdens de sex..dat duidt op meerdere mannetjes achter elkaar..zaad van de voorganger naar buiten werken voor het eigen zaad wordt geplant
Dat is pertinent niet waar. Bonobo's, de soort die het dichtste bij ons staan doen doen het bij iedere mogelijke gelegenheid/aanleiding en over het algemeen niet gewelddadig.


Overigens heb ik 't idee dat vrouwen vaak niet doorhebben dat een deel van de single mannen in een omgeving zitten waar ze zelden "in het wild" een geschikte vrouw tegenkomen. Denk het tegenovergestelde van het basisonderwijs. In mijn werk en hobbies is 99+% man, dus zonder datingapps en vrienden zou ik eigenlijk nooit een potentiele partner tegenkomen. Nou ben ik outgoing genoeg om vrouwen te ontmoeten, maar ik ken zat mannen in mijn omgeving die dus altijd onder de radar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
03-12-2019 21:06
Mooi bericht Lavender. Het is inspirerend om te zien dat je kwetsbaar durft op te stellen door erover te praten. En nu? Was dat gewoon een overdenking of heb je het idee dat je hiermee iets (moet?) gaan doen?
En zo heeft iedereen zijn momenten :)

Ik ben een unhappy single. Single zijn is stom, want samen is het leuker. Als je een leuke partner heb en een fijne relatie. Anders hoeft het voor mij niet. Heb je unhappy samen zijn. Ik heb, en volgens mij heb ik jou dat ook horen zeggen, veel te geven aan een partner. Ik ben wat dat betreft echt een relatiepersoon.

Heb je een idee waar het vandaan komt waarom je denkt dat je niet leuk genoeg bent voor een leuke man? Je hoeft het niet te beantwoorden hoor. Die vraag is voor jouzelf. Ben je dan leuk genoeg voor stomme mannen? Dat zeker niet lijkt mij.

Ik weet niet meer of ik het eerder geschreven had. Maar ben weer wat langer/vaker met iemand aan het daten. En ik vind het eng, doodeng. Alles wat op meer lijkt te voelen, blokkeer ik geloof ik. Want de vorige keer (een korte, intense relatie die 2 jaar geleden uitging) dat ik verliefd was, maakte hij het plotseling uit. En liefdesverdriet dat ik had. Vooral dat hij zei dat hij het met name leuk vond dat ik hem zo leuk vond. Dit heeft geresulteerd dat ik dus twijfel aan de liefde. De gevoelens die ik heb en waarvan een ander zegt voor mij te hebben. Want wie zegt dat het echt waar is? Ik zit mijzelf dus lekker in de weg en hou mijzelf klem. Terwijl ik zelf weet dat het niet zo hoeft te zijn. Maar de angst hé.

Wat ik doe, is het gewoon aangaan. Stap voor stap en erover praten. Ik hoop dat ik een begripvolle man heb getroffen (tot nu toe wel) die het begrijpt. Dit gaat helen wanneer ik ook succeservaringen heb. Maar door niks te doen, gebeurd er ook echt niks en blijf ik 'veilig'. Maar ontneem ik mijzelf ook de kans op geluk.
Hoe denk jij hieraan te gaan werken?

En een :redrose: voor jou
Ik denk dat het in het leren kennen van een man ervoor kan zorgen dat ik me kwetsbaarder durf opstellen. Als hij veilig aanvoelt dan kan het zeker en wil ik het ook. Als F vindt ik gevoelens tonen ook erg belangrijk. Is voor mij ook wel een vorm van intimiteit, een band opbouwen, jezelf kunnen zijn.

Ik zeg wel dat ik geen relatie wil, maar diep van binnen wil ik er wel eentje. Gisteren weer gemerkt: ik wil iemand diepgaand kennen, ik wil ervoor iemand zijn, ik wil het beste uit iemand halen. Dus ja, ik moet concluderen, ik ben een relatiepersoon.

Ja hoor! Mijn idee dat ik bang ban dat ik niet genoeg ben voor een man komt door mijn patroon never the girlfriend always the rebound. Ik zie dat mannen met mij praten over hun gevoelens en de stukgelopen relatie die hun onzeker maakt, maar het leuk hebben met een ander meisje en uiteindelijk ook daarmee een relatie opbouwen. Ik heb het in me hoofd gestoken dat een relatie niet voor mij is weggelegd, dat een keer met mij de lakens delen (hoe stom ben ik ook om seks te hebben gehad met hun) en je hebt geluk in de liefde voor de rest van je leven (even overdreven en onredelijk, maar zo dacht/denk ik wel). Omdat ik altijd het heb uitgemaakt denk ik dat ik diep vanbinnen weet dat ik leuk genoeg ben voor de leuke man en de stomme man me niet kan krijgen. In de praktijk voel ik me 'stom' en denk ik dat de stomme mannen fantastisch zijn, want zij zijn al jaren samen, zijn getrouwd, zwanger,...

Ik had het gelezen dat je date! Fijn, klinkt als een leuke man en als iets potentieels :heart: Ik herken dat voorgaande ervaringen me doen twijfelen aan de liefde en exact zoals je zegt "de gevoelens die ik heb en waarvan een ander zegt ze voor mij te hebben" kon ik prima zelf ook gezegd hebben. Die angst is verschrikkelijk, merk ik ook! Aan de ene kant durf ik initiatief nemen en aan de andere kant ben ik bang dat ik meer interesse heb in hem dan hij in mij,...

Dat vind ik een erg mooie manier: er stap voor stap over praten, je hart meer en meer openstellen én merken dat liefde ook voor je is weggelegd. Daar zeg je het: het niet hebben van eerdere succeservaringen hoe leuk en knap je ook wordt bevonden is toch wel een issue. Ik denk exact hetzelfde als jou.

In eerste instantie wil ik dus ook geen relatie, maar gewoon goed kunnen praten, luisteren naar elkaar, elkaar proberen te begrijpen,... Daarna weer een stapje verder naar een iets serieuzere stap als in zelf een relatie. Maar eerst stap 1.
Alle reacties Link kopieren
HAHA! :high5: Feeling-mensen kom ik steeds goed mee overeen :yes:

Oeps, ik snap perfect waarom ik onder de indruk was en er zo'n sterke oogcontact leek te zijn. Ik was niet geschrokken toen hij ook een ESFJ bleek te zijn. Ik heb de test ook eens gedaan vanuit privé en professioneel standpunt. In privé ben ik een ESFP, waarbij me I en E mooi weer 50-50% is. Ik houd van onder de mensen zijn, maar even alleen of met iemand waarbij ik mezelf kan zijn één-op-één, heb ik ook behoefte aan. Soms ben ik ook graag "alleen". Ik zet even alleen tussen aanhalingstekens omdat dit voor mij betekent een uurtje gaan zwemmen of naar de fitness of met de hond een erg lange wandeling maken. Als ik echt helemaal alleen wil zijn dan wil ik even lezen. Me introverte kant bestaat er ook uit gewoon stil kunnen zijn bij iemand en genieten van elkaars gezelschap. Ik zeg soms tegen vriendinnen "Dankje dat ik even stil mocht zijn bij je." Andere momenten ben ik dan weer zo spontaan, a little goofy en avontuurlijk :woa: ik ben privé erg flexibel en maak wel eens last minute beslissingen, gebaseerd op me gezelschap. Mijn structruur valt ook weg, dus mijn P is dan evensterk als me J. Klein verschil, ik dacht 53-47%. Professioneel zijn weer me I en E gelijk en ben ik een echte xSFJ.

Ik denk dat MBTI zeker een hulpmiddel kan zijn om elkaar beter te begrijpen/te leren kennen of om een leuk interessant gesprek op gang te brengen. Gebruik je het om te bepalen of iemand bij je past?

Je hebt gelijk! Ik denk ook dat opvoeding en ervaringen die je hebt meegemaakt etc. ook iemand vormen. Als ESFJ is het stereotype dat ik bijvoorbeeld erg veel waarde hecht aan sociale status. Ik rijd niet met een dure auto, maar met (echt waar) een oude rammel bak die elk moment volledig uit elkaar kan vallen. Kleren koop ik overal en nergens: merk, H&M, Zara, verborgen boetiekjes in de stad, gewoon mijn stijl. Ik woon klein, netjes, maar wel gezellig. Als je als kind het gewoon bent om in een dure villawijk te wonen, merk kledij altijd draagt van kinds af en gewoon bent dat ouders in een dure wagen rijden dan kan ik me voorstellen dat je dat ook meeneemt als je ouder bent.
anoniem_389542 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 22:53
Reden: verkeerde zinsconstructie
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=chesta post_id=30696237 time=1575406271 user_id=191352]


Ja, op die manier geef ik gelijk! Afknapper ook! Zowel bij mannen als vrouwen die voorwaarde voorop stellen: omdat X dan seks. Neeeee! Er moet echt wel, belangrijke voorwaarde, op verschillende manieren wederzijdse oprechte interesse zijn. Ik voel ook aan bij mannen dat, maar ik lees dat jij dat ook zo ervaart bij vrouwen, dat mensen nog weinig oprecht zijn.

Ja, ik heb dat ook gelezen! Ik bedoel niet dat onze voorouders het gewelddadig deden, maar wel dat ze minder stil staan bij het hoe ofzo,... Dat het lijkt dat wij als mens er te veel over nadenken, terwijl seks gewoon normaal, menselijk, intuïtief, leuk is en dat iedereen dat goed kan of toch in principe. In het boek van die auteur waar ik eerder naartoe verwees (Noah Harari) beschreef hij dat ook. In Vlaanderen heb je een advocaat (misschien kennen jullie hem? Jef Vermassen) die misdadigers hun motieven heeft verduidelijkt. In dat boek stond dat ook.
Ik heb even het gevoel dat ik nerdy as fuck klink, maar misschien hebben jullie iets aan die boeken :cheers:

Zo ken ik ook mannen in me kennissenkring. Eerste lange relatie (of tweede) stuk gelopen en vinden moeilijk een nieuwe vriendin. Allemaal leuke mannen, goede job (soms geen 9-to-5, misschien speelt dat ook), hoogopgeleid en mogen er ook allemaal best wezen. Tijdens het stappen vinden die wel eens iemand, maar niet voor een lange termijn iets mee op te bouwen. Onbegrijpelijk soms! Zoveel leuke singles! :thunder:

Ik ga slapen. Het is me tweede bericht waaraan ik dingen moest aanpassen in me zinsbouw :bonk: Ik word dus moe.

Fijne dromen lieve singles :sheep:
anoniem_389542 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 22:58
Reden: Zinsconstructie
7.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed steeds meer aandacht aan waarom ik nog single ben, ik denk er meer over na en kijk daarbij ook kritisch naar mijzelf.

Steeds meer kom ik erachter dat ik gewoon doodsbang ben mijn hart open te stellen en mezelf kwetsbaar te maken. Dat ik uiteindelijk niet aan iemands verwachtingen kan voldoen bijvoorbeeld en dat ik gekwetst achter blijf.

Daar moet ik wel echt overheen zien te komen. Begin mei word ik alweer 31 en ik wil wel op een beetje een gangbare leeftijd vader worden. Dat is alweer veel meer stappen vooruit : ik mis ook gewoon een leuke relatie... De tijd/jaren gaan zo gigantisch snel als je eenmaal in het ritme zit van werken, hypotheek betalen etcetera. Het voelt nog maar zo kort geleden dat ik tegen mezelf zei : je bent 27 en hebt nog alle tijd van de wereld. Het is alweer kerst bijna terwijl de naalden van mijn vorige kerstboom nog op mijn balkon liggen van vorig jaar... Ik moet echt weer durven... W.b.t. vrouwen ben ik altijd gewend geweest dat er zo nu en dan wel eentje op mij af kwam.

Maar omstandigheden zijn veranderd. Je zit niet meer bij een studentenvereniging./middelbare school waar het bomvol singles zit. In het weekend drink ik vaak bij vrienden thuis een drankje of ga ik naar een voetbalwedstrijd of de film... Hoe ga je daar ooit een leuke vrouw tegen komen!?
Heb derde afspraak voorgesteld en die gaat volgende week plaatsvinden,ben benieuwd!
chesta schreef:
03-12-2019 21:51

Dat is pertinent niet waar. Bonobo's, de soort die het dichtste bij ons staan doen doen het bij iedere mogelijke gelegenheid/aanleiding en over het algemeen niet gewelddadig.
We zijn net zo verwant aan chimpansee's als aan bonobo's maar we komen uit geen van beiden voort, de drie soorten zijn naast elkaar ontstaan.
Ik vind het erg moeilijk om mij druk te maken over het single zijn op het moment. Ik zorg voor 75-80% voor de kinderen, en zeker in deze tijd van het jaar is dat iets wat er ook voor zorgt dat ik niet erg alleen ben.

Wat dat betreft zal het wel anders worden als ik in mijn eigen huisje woon, dan heb ik ze nog maar 50%, zal best even gek worden.
LavenderFields schreef:
03-12-2019 22:03
Ik denk dat het in het leren kennen van een man ervoor kan zorgen dat ik me kwetsbaarder durf opstellen. Als hij veilig aanvoelt dan kan het zeker en wil ik het ook. Als F vindt ik gevoelens tonen ook erg belangrijk. Is voor mij ook wel een vorm van intimiteit, een band opbouwen, jezelf kunnen zijn.

Ik zeg wel dat ik geen relatie wil, maar diep van binnen wil ik er wel eentje. Gisteren weer gemerkt: ik wil iemand diepgaand kennen, ik wil ervoor iemand zijn, ik wil het beste uit iemand halen. Dus ja, ik moet concluderen, ik ben een relatiepersoon.

Ja hoor! Mijn idee dat ik bang ban dat ik niet genoeg ben voor een man komt door mijn patroon never the girlfriend always the rebound. Ik zie dat mannen met mij praten over hun gevoelens en de stukgelopen relatie die hun onzeker maakt, maar het leuk hebben met een ander meisje en uiteindelijk ook daarmee een relatie opbouwen. Ik heb het in me hoofd gestoken dat een relatie niet voor mij is weggelegd, dat een keer met mij de lakens delen (hoe stom ben ik ook om seks te hebben gehad met hun) en je hebt geluk in de liefde voor de rest van je leven (even overdreven en onredelijk, maar zo dacht/denk ik wel). Omdat ik altijd het heb uitgemaakt denk ik dat ik diep vanbinnen weet dat ik leuk genoeg ben voor de leuke man en de stomme man me niet kan krijgen. In de praktijk voel ik me 'stom' en denk ik dat de stomme mannen fantastisch zijn, want zij zijn al jaren samen, zijn getrouwd, zwanger,...

Ik had het gelezen dat je date! Fijn, klinkt als een leuke man en als iets potentieels :heart: Ik herken dat voorgaande ervaringen me doen twijfelen aan de liefde en exact zoals je zegt "de gevoelens die ik heb en waarvan een ander zegt ze voor mij te hebben" kon ik prima zelf ook gezegd hebben. Die angst is verschrikkelijk, merk ik ook! Aan de ene kant durf ik initiatief nemen en aan de andere kant ben ik bang dat ik meer interesse heb in hem dan hij in mij,...

Dat vind ik een erg mooie manier: er stap voor stap over praten, je hart meer en meer openstellen én merken dat liefde ook voor je is weggelegd. Daar zeg je het: het niet hebben van eerdere succeservaringen hoe leuk en knap je ook wordt bevonden is toch wel een issue. Ik denk exact hetzelfde als jou.

In eerste instantie wil ik dus ook geen relatie, maar gewoon goed kunnen praten, luisteren naar elkaar, elkaar proberen te begrijpen,... Daarna weer een stapje verder naar een iets serieuzere stap als in zelf een relatie. Maar eerst stap 1.
Herkenbaar dat praten over gevoelens belangrijk zijn. Ik heb dit weer ergens anders vandaan wat specifiek voor ENFJ's geschreven was, maar ik denk dat dit geld voor de Feeling-mensen:
Always tell them consistently how you feel and what you value and what you stand for and your boundaries. Communicate what makes you comfortable. Do not be afraid of embarrassment. They rely on you being selfish enough to tell them what you expect of them (as long as it doesn’t break their ethical rules). They just want to make you happy.

Praten over je gedachtes en gevoelens is een must voor mij :) Ik wil graag weten waar mensen staan en hoe ze zich voelen. Daar word ik happy van. Ik doe er veel aan om iemand anders happy te maken. Veel mensen zien dit als een slecht iets, met name de Introverted Feelers vermoed ik. Maar er is wat dat betreft geen goed of fout. Belangrijk is dat je ook voldoende oog heb voor je eigen behoeftes.

Ik denk dat iedereen een relatie wil diep van binnen. Niet willen maakt je minder kwetsbaar, wat je stelt je niet afhankelijk op van iets of iemand. Ook voor jou zijn er mannen die bij je passen Lavender :) Alleen die zoektocht :nut: Dat is echt iets waar men doorheen moet. Als ik een rondje swipen doe op Tinder, denk ik echt wat een bagger (sorry). Maar als ik dan een paar leuke matches heb, komt er dikwijls een date uit. Het begint bij een match en vanaf daar zie je wel weer toch?'
Ik had ook niet durven zeggen dat een maand geleden ik zo'n leuke match eruit kwam en hoe dat tot nu toe ontwikkeld heeft. Het begint echt met het aangaan en heel veel kikkers kussen. Echt veel kikkers ;-D Dan komt er vanzelf een keer een prins langs. Ik bedoel, kijk naar Mick en Joys :) :heart:

En je bent zeker niet alleen maar goed voor de rebound, therapeut. Jammer dat die trend er is. Het is gewoon net niet. En dat moet je aan jezelf aantrekken. Daarmee eigen je jezelf schade toe. Zonde toch?

Typisch hoe je jezelf gek kan maken en klem kan zetten he? Ik dacht dat ik 'veilig' was door te gaan daten en te denken dat het toch op niets uitloopt. Want veel kikkers :) En nu komt er een mogelijk prins voorbij en ben ik van de leg. Ik blijf erbij dat angst geen goede raadgever is. Het is niet leuk om de deksel op je neus te krijgen. Maar doordat je het niet aangaat, gaat het ook niet voor je gebeuren. Wel lekker veilig, dat wel ;)

Dus waar je ga je die leuke mannen tegenkomen? :rolling:
LavenderFields schreef:
03-12-2019 22:30
HAHA! :high5: Feeling-mensen kom ik steeds goed mee overeen :yes:

Oeps, ik snap perfect waarom ik onder de indruk was en er zo'n sterke oogcontact leek te zijn. Ik was niet geschrokken toen hij ook een ESFJ bleek te zijn. Ik heb de test ook eens gedaan vanuit privé en professioneel standpunt. In privé ben ik een ESFP, waarbij me I en E mooi weer 50-50% is. Ik houd van onder de mensen zijn, maar even alleen of met iemand waarbij ik mezelf kan zijn één-op-één, heb ik ook behoefte aan. Soms ben ik ook graag "alleen". Ik zet even alleen tussen aanhalingstekens omdat dit voor mij betekent een uurtje gaan zwemmen of naar de fitness of met de hond een erg lange wandeling maken. Als ik echt helemaal alleen wil zijn dan wil ik even lezen. Me introverte kant bestaat er ook uit gewoon stil kunnen zijn bij iemand en genieten van elkaars gezelschap. Ik zeg soms tegen vriendinnen "Dankje dat ik even stil mocht zijn bij je." Andere momenten ben ik dan weer zo spontaan, a little goofy en avontuurlijk :woa: ik ben privé erg flexibel en maak wel eens last minute beslissingen, gebaseerd op me gezelschap. Mijn structruur valt ook weg, dus mijn P is dan evensterk als me J. Klein verschil, ik dacht 53-47%. Professioneel zijn weer me I en E gelijk en ben ik een echte xSFJ.

Ik denk dat MBTI zeker een hulpmiddel kan zijn om elkaar beter te begrijpen/te leren kennen of om een leuk interessant gesprek op gang te brengen. Gebruik je het om te bepalen of iemand bij je past?

Je hebt gelijk! Ik denk ook dat opvoeding en ervaringen die je hebt meegemaakt etc. ook iemand vormen. Als ESFJ is het stereotype dat ik bijvoorbeeld erg veel waarde hecht aan sociale status. Ik rijd niet met een dure auto, maar met (echt waar) een oude rammel bak die elk moment volledig uit elkaar kan vallen. Kleren koop ik overal en nergens: merk, H&M, Zara, verborgen boetiekjes in de stad, gewoon mijn stijl. Ik woon klein, netjes, maar wel gezellig. Als je als kind het gewoon bent om in een dure villawijk te wonen, merk kledij altijd draagt van kinds af en gewoon bent dat ouders in een dure wagen rijden dan kan ik me voorstellen dat je dat ook meeneemt als je ouder bent.
Haha! Alsof ik mijzelf lees. Ik kan heerlijk in mijn eentje thuis rommelen. Bedenken wat ik ga koken, boodschappen doen, muziek/podcast op en gaan koken. Netflixen, film kijken. Of hier kletsen met jullie :) Ik kan ook goed samen, alleen zijn. Dus gewoon beetje hangen. Spelletjes spelen. Ik hoef niet altijd erop uit en allemaal prikkels opzoeken (ik hou van onder de mensen zijn, lekker de stad in, festivals etc) Vind ik ook leuk, maar de afwisseling dus. Ik ben een flapuit en raar. Zo grappig om te lezen hoe jij jezelf omschrijft :D

MBTI is vooral om anderen (en mijzelf) beter te begrijpen. En daardoor weet je of bepaalde kenmerken en gedrag goed bij je passen. Ik kan niet goed overweg met mensen die een sterke S of T ontwikkeld hebben die botsten met mijn N of F. Maar in balans, dan zou ik best bij een INTP, ISTJ etc passen. Het gaat om de bingo dus :)
Er kan altijd zomaar ineens iemand op je pad komen. Je kunt actief zoeken of wachten totdat dit gebeurt. In het eerste geval is het wel handig en ook eerlijk als je echt de intentie hebt om iets aan te gaan. In het tweede geval is het bekijken of je er op dat moment echt iets mee wil en het dus aangaan.
Zo ging het met mijn laatste ex. Ik zocht niet, hij kwam op mijn pad en het gevoel was sterk. Dus gekozen om er voor te gaan.
Misschien werkt dat het beste, zeker als je toch nog angstig bent?
You_gotta_be_tough schreef:
04-12-2019 07:40
Ik besteed steeds meer aandacht aan waarom ik nog single ben, ik denk er meer over na en kijk daarbij ook kritisch naar mijzelf.

Steeds meer kom ik erachter dat ik gewoon doodsbang ben mijn hart open te stellen en mezelf kwetsbaar te maken. Dat ik uiteindelijk niet aan iemands verwachtingen kan voldoen bijvoorbeeld en dat ik gekwetst achter blijf.

Daar moet ik wel echt overheen zien te komen. Begin mei word ik alweer 31 en ik wil wel op een beetje een gangbare leeftijd vader worden. Dat is alweer veel meer stappen vooruit : ik mis ook gewoon een leuke relatie... De tijd/jaren gaan zo gigantisch snel als je eenmaal in het ritme zit van werken, hypotheek betalen etcetera. Het voelt nog maar zo kort geleden dat ik tegen mezelf zei : je bent 27 en hebt nog alle tijd van de wereld. Het is alweer kerst bijna terwijl de naalden van mijn vorige kerstboom nog op mijn balkon liggen van vorig jaar... Ik moet echt weer durven... W.b.t. vrouwen ben ik altijd gewend geweest dat er zo nu en dan wel eentje op mij af kwam.

Maar omstandigheden zijn veranderd. Je zit niet meer bij een studentenvereniging./middelbare school waar het bomvol singles zit. In het weekend drink ik vaak bij vrienden thuis een drankje of ga ik naar een voetbalwedstrijd of de film... Hoe ga je daar ooit een leuke vrouw tegen komen!?
Denk dat het gesprek tussen mij en Lavender jou wel bekend voorkomen dan. Ook in bepaalde mate van FCBM. Hij heeft dat ook dat tijd zo snel gaat. Je bent opeens in de 30! :O

Ik vind het positief om te lezen dat je nadenkt over jezelf. Jij moet helemaal aan niemands haar verwachtingen voldoen :) Jij bent gewoon jij. Het is leuk voor jou, als iemand jou leuk vindt om jou.

Je hebt nog tijd zat als 30-jarige :) Zodra je haar vindt, kan het best snel gaan. Ik bedoel. Stel je ontmoet haar volgend jaar. Je bent een paar jaar met zn tweetjes, gaat samenwonen en dan kan je nog voor je 35e vader worden. Of sneller of later. Het is mooi als je op een gangbare leeftijd vader kan worden. Maar het leven laat zich niet daardoor leiden :biggrin:

En inderdaad, je moet zelf wellicht wat meer in actie komen en durven. Online daten niks voor jou? Je kan het proberen. En anders sporten bij een vereniging? Ipv thuis een biertje doen met vrienden, in de stad? Daar ook de voetbalwedstrijden kijken? Anders nieuwe, leuke activiteiten ondernemen zoals NLMK? Straks in de zomer festivals? Ik hoor steeds vaker dat mensen daar elkaar tegen komen
coolpack2 schreef:
04-12-2019 08:41
Heb derde afspraak voorgesteld en die gaat volgende week plaatsvinden,ben benieuwd!
Jaaaaaaa :cheer2: Super leuk!
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
04-12-2019 08:41
Heb derde afspraak voorgesteld en die gaat volgende week plaatsvinden,ben benieuwd!
Yeah! :yes:

Veel plezier Coolpack :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
04-12-2019 13:53
Herkenbaar dat praten over gevoelens belangrijk zijn. Ik heb dit weer ergens anders vandaan wat specifiek voor ENFJ's geschreven was, maar ik denk dat dit geld voor de Feeling-mensen:
Always tell them consistently how you feel and what you value and what you stand for and your boundaries. Communicate what makes you comfortable. Do not be afraid of embarrassment. They rely on you being selfish enough to tell them what you expect of them (as long as it doesn’t break their ethical rules). They just want to make you happy.

Praten over je gedachtes en gevoelens is een must voor mij :) Ik wil graag weten waar mensen staan en hoe ze zich voelen. Daar word ik happy van. Ik doe er veel aan om iemand anders happy te maken. Veel mensen zien dit als een slecht iets, met name de Introverted Feelers vermoed ik. Maar er is wat dat betreft geen goed of fout. Belangrijk is dat je ook voldoende oog heb voor je eigen behoeftes.

Ik denk dat iedereen een relatie wil diep van binnen. Niet willen maakt je minder kwetsbaar, wat je stelt je niet afhankelijk op van iets of iemand. Ook voor jou zijn er mannen die bij je passen Lavender :) Alleen die zoektocht :nut: Dat is echt iets waar men doorheen moet. Als ik een rondje swipen doe op Tinder, denk ik echt wat een bagger (sorry). Maar als ik dan een paar leuke matches heb, komt er dikwijls een date uit. Het begint bij een match en vanaf daar zie je wel weer toch?'
Ik had ook niet durven zeggen dat een maand geleden ik zo'n leuke match eruit kwam en hoe dat tot nu toe ontwikkeld heeft. Het begint echt met het aangaan en heel veel kikkers kussen. Echt veel kikkers ;-D Dan komt er vanzelf een keer een prins langs. Ik bedoel, kijk naar Mick en Joys :) :heart:

En je bent zeker niet alleen maar goed voor de rebound, therapeut. Jammer dat die trend er is. Het is gewoon net niet. En dat moet je aan jezelf aantrekken. Daarmee eigen je jezelf schade toe. Zonde toch?

Typisch hoe je jezelf gek kan maken en klem kan zetten he? Ik dacht dat ik 'veilig' was door te gaan daten en te denken dat het toch op niets uitloopt. Want veel kikkers :) En nu komt er een mogelijk prins voorbij en ben ik van de leg. Ik blijf erbij dat angst geen goede raadgever is. Het is niet leuk om de deksel op je neus te krijgen. Maar doordat je het niet aangaat, gaat het ook niet voor je gebeuren. Wel lekker veilig, dat wel ;)

Dus waar je ga je die leuke mannen tegenkomen? :rolling:
De Engelstalige is perfect van toepassing ;-)

Dat is waar, ik zeg enkel dat ik geen relatie wil om niet kwetsbaar te zijn, om het single zijn gewoon te aanvaarden. Stiekem vind ik het gewoon rot! Je hebt gelijk, liefde bestaat en zit soms in een klein hoekje.

Het lijkt echt een trend! Daar sta je dan: je hart in duizend stukjes, onredelijke gedachten over jezelf en al je vrienden die van een relatie die aan aantal jaar heeft geduurd na enkele maanden terug aan 'het lief' zijn. Hoe dan?
Toegegeven sluit ik me de laatste tijd een beetje op. Ik zit met grote twijfels over de liefde, ik denk dat liefde voor mij niet is weggelegd, denken dat ik niet genoeg ben en zoals You_gotta_be_tough om aan de verwachtingen te voldoen, bang om niet leuk genoeg te zijn,... Hoewel ik tijdens stille momentjes die gevoelig zijn voor piekeren ik mezelf ik mezelf peptalks geef, blijft het gevoel hangen dat ik een afknapper op mezelf ben. Een beetje zoals dit schattige meisje: https://www.youtube.com/watch?v=qR3rK0kZFkg

Ik voel me (nog) niet/niet meer de beste versie van mezelf. Toch niet op dit moment. Het schommelt echt. Ik merk dat ik niet meer weet hoe ik leuk met mannen kan omgaan. Ik zie er goed uit, ik kan boeken schrijven over openingszinnen van mannen tijdens uitgaan. Ik heb met enkele vriendinnen een diepe band. Ik vind het fijn als ze me zeggen dat ik hun na een lange dag terug vrolijk kan maken door fijn en gezellig te praten en dat ik hun doe lachen. Heel erg diep van binnen weet ik denk ik wel dat ik een goede partij ben of relatiemateriaal ben. Ik denk ook dat de mannen die me als 'tussenvriendin' zagen dat er zeker iets was door hoe ze naar me keken en met me omgingen, maar net niet genoeg. Omdat er steeds iets niet leek te kloppen hield ik de boot af. Het lijkt alsof ik het gewoon ben om me niet kwetsbaar op te stellen, het gewoon ben om, hoe beschrijf ik dit gevoel,... om me niet veilig te voelen, dus een muur rond me hartje heb gebouwd. Daarom dat ik me veilig voelen erg belangrijk vindt, maar ik heb een sterke verdediging- en afweermechanisme die niet bij een eerste ontmoeting zal vallen :cry:

Ik ben nu ook mijn wonden aan het likken. De man waar ik twee maanden geleden onder de indruk van was, maar net single was, heeft een nieuwe vriendin. Ik dacht nog toen we elkaar toevoegden op sociale media: "Ik geef die jongeman tijd zodat hij op gemakje zijn lange relatie kan verwerken want ze waren erg intens en klef." Ik ben blij voor hem, liefde bestaat en kan er ook voor mij zijn. Ik ben, hoe belachelijk het ook klinkt,... teleurgesteld. Na minder dan zes maanden terug een vriendin. Ik had hoop om rond de feestdagen hem terug te contacteren en fijn te praten om eventueel zelf eens af te spreken. Argh, dom van me :wtf: Door in me veilige cocon te blijven omdat ik zo bang was dat hij me een afknapper vond tijdens onze eerste ontmoeting heb ik dus gewacht. Liefde is geen competitie en allés is mogelijk, maar,... :furious: :furious: :furious: Ik hoop dat jullie me nu niet een klets in me gezicht geven, want ik schaam me een beetje :frusty:

Ik ben zo tegenstrijdig :@@:
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
04-12-2019 13:59
Haha! Alsof ik mijzelf lees. Ik kan heerlijk in mijn eentje thuis rommelen. Bedenken wat ik ga koken, boodschappen doen, muziek/podcast op en gaan koken. Netflixen, film kijken. Of hier kletsen met jullie :) Ik kan ook goed samen, alleen zijn. Dus gewoon beetje hangen. Spelletjes spelen. Ik hoef niet altijd erop uit en allemaal prikkels opzoeken (ik hou van onder de mensen zijn, lekker de stad in, festivals etc) Vind ik ook leuk, maar de afwisseling dus. Ik ben een flapuit en raar. Zo grappig om te lezen hoe jij jezelf omschrijft :D

MBTI is vooral om anderen (en mijzelf) beter te begrijpen. En daardoor weet je of bepaalde kenmerken en gedrag goed bij je passen. Ik kan niet goed overweg met mensen die een sterke S of T ontwikkeld hebben die botsten met mijn N of F. Maar in balans, dan zou ik best bij een INTP, ISTJ etc passen. Het gaat om de bingo dus :)
Grappig dat ik op een kleine 300 km van de Nederlandse hoofdstad hier nu schrijf en toch zoveel herken/gemeenschappelijk lijkt te hebben met jullie :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
04-12-2019 14:08
Denk dat het gesprek tussen mij en Lavender jou wel bekend voorkomen dan. Ook in bepaalde mate van FCBM. Hij heeft dat ook dat tijd zo snel gaat. Je bent opeens in de 30! :O

Ik vind het positief om te lezen dat je nadenkt over jezelf. Jij moet helemaal aan niemands haar verwachtingen voldoen :) Jij bent gewoon jij. Het is leuk voor jou, als iemand jou leuk vindt om jou.

Je hebt nog tijd zat als 30-jarige :) Zodra je haar vindt, kan het best snel gaan. Ik bedoel. Stel je ontmoet haar volgend jaar. Je bent een paar jaar met zn tweetjes, gaat samenwonen en dan kan je nog voor je 35e vader worden. Of sneller of later. Het is mooi als je op een gangbare leeftijd vader kan worden. Maar het leven laat zich niet daardoor leiden :biggrin:

En inderdaad, je moet zelf wellicht wat meer in actie komen en durven. Online daten niks voor jou? Je kan het proberen. En anders sporten bij een vereniging? Ipv thuis een biertje doen met vrienden, in de stad? Daar ook de voetbalwedstrijden kijken? Anders nieuwe, leuke activiteiten ondernemen zoals NLMK? Straks in de zomer festivals? Ik hoor steeds vaker dat mensen daar elkaar tegen komen
Dit heb ik ook. Ik ben pas over twee jaar dertig. De tijd gaat snel. Als single lijkt je leven soms stil te staan. Relaties in je omgeving gaan uit en sommige hebben op minder dan zes maanden een nieuwe partner. Anderen zijn dan weer erg hard opzoek of zijn bang om hun hartje open te stellen, ook al zijn het echt leuke toffe knappe mensen. Anderen die dan weer wel jaren een relatie hebben trouwen en krijgen kinderen. Het lijkt alsof je toeschouwer bent van je eigen leven.

Het komt allemaal goed met ons! Alleen nog durven,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven