Vriend boos weggegaan

06-11-2019 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kwam net thuis van rijles, hij was erg moe en kon zich daarom niet concentreren, dus heeft hij korter les gehad dan gepland. Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde' Waarop hij zei: 'Ja jij wilt altijd aandacht. Ik ben weg hier en hij heeft boos de fiets gepakt. Ik heb hem maar laten gaan, want tegenhouden heeft geen zin. Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden. Ik heb geen idee waar hij nu heen is, maar ik zit met een rotgevoel nu. Vinden jullie dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Maakt het uit wie er gelijk heeft?
Geen idee. Klinkt meer alsof hij en jij elkaar niet zo goed begrijpen.

Ik heb het trouwens niet zo op weglopende partners. Zeker als hij niet even kan aangeven waar hij heen is en nog terug komt... dat is vals kutgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Hij was waarschijnlijk nogal overprikkeld. Ik vind het ook irritant als mijn vriend gelijk met zo’n vragenvuur komt, vooral als ik moe ben. Dan wil ik ook gewoon even rust aan mijn hoofd. Even alleen zijn in de buitenlucht kan dan zeker helpen.
Lekker passief agressief gedoe zeg.
madamecannibale schreef:
06-11-2019 19:24
Hij was waarschijnlijk nogal overprikkeld. Ik vind het ook irritant als mijn vriend gelijk met zo’n vragenvuur komt, vooral als ik moe ben. Dan wil ik ook gewoon even rust aan mijn hoofd. Even alleen zijn in de buitenlucht kan dan zeker helpen.

Dan zeg je: ik ga even een rondje om. Ben zo terug. Laat me maar even. Voor mijn part pissed.

Maar zo weggaan en je partner zo achterlaten. Neh. Niet zo sjiek.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 19:26
10.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, hij moet wel een echte rotdag gehad hebben want vind dit niet echt een normale reactie. Als wij een rotdag hebben, praten we daarover. Dan ben je het een beetje kwijt. Jij stelt je niet aan, maar hij.
Als je dat al eerder meegemaakt hebt, dan kun je daar toch rekening mee houden en hem eerst rustig laten afschakelen voordat je hem gaat overvallen met vragen?
Lijken me ook nog vrij irrelevante vragen want wat doet het er toe waar hij gereden heeft?
madamecannibale schreef:
06-11-2019 19:24
Hij was waarschijnlijk nogal overprikkeld. Ik vind het ook irritant als mijn vriend gelijk met zo’n vragenvuur komt, vooral als ik moe ben. Dan wil ik ook gewoon even rust aan mijn hoofd. Even alleen zijn in de buitenlucht kan dan zeker helpen.
Dit ja. Laat hem even met rust en stuur vanavond voordat je gaat slapen of morgenochtend een bericht. Of wonen jullie samen?
En biedt je excuses aan.
Alle reacties Link kopieren
Zulke opgefokte mensen kunnen beter geen rijbewijs halen. Gaat zich straks op de weg zeker op andere weggebruikers afreageren met zijn middelvinger, bumperkleven en ander fout gedrag als hij een zware dag heeft gehad.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt jong, dit is herkenbaar van lang geleden voor ons. Het is niet redelijk van hem, maar ik zou me er nu niet druk om maken. Het zakt wel weer en dan kun je het er dan over hebben, of hij de volgende keer anders kan aangeven dat hij rust wil. Maar als hij echt met rust gelaten wilde worden waarom kwam hij dan bij jou op bezoek?
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 19:25
Dan zeg je, ik ga even een rondje om. Ben zo terug. Laat me maar even.
Hij wil waarschijnlijk ook gewoon zonder gezeik aan z'n kop op de bank kunnen ploffen en niet bij thuiskomst het huis moeten uitvluchten.
Vraag hem, later, als jullie rustig zijn, of hij een volgende keer anders wil reageren. Het zou voldoende moeten zijn als hij kalm zegt: "laat mij maar even met rust".
Dan moet jij daar natuurlijk niet op reageren met: "wat is er dan?..."
redbulletje schreef:
06-11-2019 19:25
Als je dat al eerder meegemaakt hebt, dan kun je daar toch rekening mee houden en hem eerst rustig laten afschakelen voordat je hem gaat overvallen met vragen?
Lijken me ook nog vrij irrelevante vragen want wat doet het er toe waar hij gereden heeft?
Hij kan dat ook even normaal melden.
redbulletje schreef:
06-11-2019 19:26
Hij wil waarschijnlijk ook gewoon zonder gezeik aan z'n kop op de bank kunnen ploffen en niet bij thuiskomst het huis moeten uitvluchten.

Hij hoeft niet te vluchten. Kom op. En zo weggaan is gewoon kleutergedrag.
Ik ga ook wel eens afkoelen buiten. En soms ook heel erg kwaad. Maar op die manier weggaan en partner in ongewisse laten is gewoon kutgedrag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 19:28
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat Redbulletje zegt. En je was passief-agressief met je opmerking.
redbulletje schreef:
06-11-2019 19:26
Hij wil waarschijnlijk ook gewoon zonder gezeik aan z'n kop op de bank kunnen ploffen en niet bij thuiskomst het huis moeten uitvluchten.
Dan moet ie niet samen gaan wonen :mrgreen:
Fluffy85 schreef:
06-11-2019 19:22
Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde'
Lekker passief agressief, deze vraag. Je vriend heeft gelijk. Jullie communicatie is niet echt gezellig, hé?
COtweepuntnul schreef:
06-11-2019 19:24
Lekker passief agressief gedoe zeg.
Ja, van beide. "Ik toon alleen interesse, ik zou het leuk vinden als dat bij mij ook eens zou gebeuren..." en dat hij er dan als een kleuter van door stampt.
Ik denk dat jullie nog jong zijn, TO. Mijn man en ik zijn ook al sinds heel jong samen (wel meerderjarig maar echt jong) en wij hebben ook een beetje moeten leren volwassen met elkaar om te gaan. Ga het gesprek met hem aan als hij rustig is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 19:24
Geen idee. Klinkt meer alsof hij en jij elkaar niet zo goed begrijpen.

Ik heb het trouwens niet zo op weglopende partners. Zeker als hij niet even kan aangeven waar hij heen is en nog terug komt... dat is vals kutgedrag.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
eens met RB
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de informatie waar hij heeft gereden van belang?

Het staat los van het feit dat hij moe is en ook van hoe hij zich voelt. Kortom met die vraag toon je geen belangstelling en komt eerder over als kletsen om het kletsen. Zijn reactie is wellicht wat overtrokken. Hij had beter kunnen zeggen laat mij even met rust want ik ben moe. Maar goed je eigen aandeel in gesprekken kun je veranderen het zijne niet.

Ik vind niet dat die vraag echt ergen op slaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat Redbulletje zegt. En je was passief-agressief met je opmerking.
Alle reacties Link kopieren
jij had hem met rust moeten laten en zeker niet zo hatelijk/sarcastisch moeten reageren, hij had op een andere manier kunnen reageren.
Maar heel eerlijk, je zou mij ook in de gordijnen jagen met zulke opmerkingen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde'


En dan vind je het gek dat iemand die al overprikkeld en moe is daar boos op reageert? Wat een passief-agressieve opmerking zeg... Ik zou dan ook denken pff ik ga wel even weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven