Tepelpiercing, man vindt het niets

07-11-2019 08:57 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan onder heel veel pijlers, maar ik heb even voor Relaties gekozen omdat het uiteindelijk gaat om de verstandshouding tussen mij en man. Ik denk er al een paar jaar over om een tepelpiercing te laten zetten. Wens is altijd een beetje op de achtergrond gebleven, omdat ik weet wat man van lichaamsversiering vindt (alles meer dan het standaard gaatje in je oor vindt hij niet mooi...). Sinds een paar maanden weet ik echter zeker dat ik er een wil en ik ben dan ook van plan deze binnenkort te laten zetten.

Maarrr... (want die is er natuurlijk altijd op deze pijler) man vindt het dus echt helemaal, driehonderd keer niets. En ja, we leven in 2019. Ik heb zelf in handen wat ik met mijn eigen lichaam doe. Als ik het doe is het ook niet alsof we uit elkaar gaan. Hij legt mij ook niet op dat het niet mag. Maar we streven ook naar een fijne relatie, waarin we allebei mogen uitspreken wat hij/zij ergens van vindt en dit vindt hij oprecht lelijk. Waarom zou ik dan iets aan mijn lichaam doen, waarvan ik weet dat degene die mijn lichaam net zo vaak naakt zie als ik het echt niet mooi vindt. Dat voelt niet helemaal eerlijk naar hem toe. En wat gaat het doen voor ons seksleven?

Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 243

Gewoon laten zetten. Jouw lijf, jouw beslissing. (23%)
Niet doen. Jouw man moet er immers naar 'kijken'. (44%)
Niet doen, want ik vind tepelpiercings lelijk. Verder is het natuurlijk jouw lichaam, dus als jij dat wilt. (30%)
Anders, zie toelichting reactie. (3%)
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
helemaal eens met Star. ik zou het om dezelfde reden ook niet doen.
En doooooor!
Ik zou niet blij zijn als mijn man een tepelpiercing zou laten zetten. Ik denk dat ik er zelfs op zou af knappen en liever zou hebben dat hij zijn shirt aan hield tijdens de daad :p

Natuurlijk is het jouw lichaam, maar jullie zijn ook een stel en willen elkaar aantrekkelijk vinden. Dus hoe belangrijk is dat ding voor je? Zo ontzettend belangrijk dat je voor lief neemt dat je man je minder aantrekkelijk vind? Dan moet je het zeker doen. Ik persoonlijk zou het niet hebben gedaan.
Hoe is je haardracht?
Heb je een kort, pittig kapsel, terwijl je man jouw haar het liefst lang ziet?

Heeft hij een baard, terwijl jij baarden afschuwelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Dus dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar twee mensen die jouw tepelpiercing gaan zien denk ik? Jij en je man? Dan zou ik zijn stem wel best zwaar mee laten wegen denk ik, maar ook omdat voor mij zo'n piercing dan niet meer het gewenste effect zou hebben: mezelf mooi en zelfverzekerd laten voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tepelpiercing een behoorlijke impact hebben. Het is niet te vergelijken met een kapsel of een andere smaak kleren. Je ziet het niet alleen, je voelt het ook tijdens seks.

Ik zou hier dus zeker rekening mee houden.

Persoonlijk vind ik het ook echt onpasselijk lelijk. Als ik er een in de sauna zie kijk ik echt een andere kant op. Maar dat kan je bij een partner niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Verstand van piercings heb ik niet, dus daarom vraag ik me af hoe definitief het is? Een tatoeage kan niet (zomaar) weggehaald worden, maar een piercing kun je uitdoen toch?
Daar bedoel ik mee dat je het kan laten zetten en als het echt een negatieve werking heeft op je man/relatie, dan kun je nog overwegen om je piercing te verwijderen....denk ik
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Scheelt mij weer typen
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je er één ? Waar is jouw wens op gebaseerd ?

Ik weet er trouwens te weinig van ... is het zo, net als bij een oorbel, dat je de piercing ook makkelijk in en uit kan doen ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik ben niet zo van 'rekening houden' met man. Ik verf mijn haar in mijn favokleur, ik koop kleding die ik leuk vind en ik neem tattoo's als ik dat wil. En ik had zelf overal gaten en een hele dunne piercing in wenkbrauw en een neusknopje.

Ik denk erover om mijn neusgaatje opnieuw laten schieten.

Nu ben ik iemand waarvan hij wist vanaf dag 1 ( en daarvoor zag hij mij ook al maanden voorbijschuivelen) dat ik draag en doe wat ik wil. En echt niet voor man ineens dingen zou laten of juist aan gaat doen. Nee. Dat weet hij en daar is hij opgevallen. ;-)

Maar deze is nogal wat. Een tepelpiercing is een gat door je tepel. Dat duurt maanden en is heel gevoelig voor haken en aanraken.

Alleen jij weet hoe graag jij het wil en of hij daar op af gaat knappen of niet.
Dit zou een van de weinige dingen zijn waarbij ik wel zijn wens zou laten meetellen. En dan me zelf echt afvragen of ik het echt zoooo graag wil.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:08
12.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja een piercing kan in en uit, maar de eerste maanden natuurlijk niet. Als het überhaupt al goed heelt. Door wrijving van BH of kleding is het een piercing die soms lastig wil helen (en uit ervaring kan ik je vertellen dat het echt heel vervelend is als het niet goed heelt en je er de hele dag en vooral tijdens seks non stop om moet denken).
Ik heb ze dan ook niet meer en ik vind het inmiddels ook lelijk. :geek:
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij het en waarom vindt hij het niets?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker rekening houden met mijn man, maar verder is een tepelpiercing sowieso kut. Het duurt mega lang voordat het geneest, blijft enorm gevoelig, is ook zeer infectiegevoelig en als je hem eruit haalt blijft het altijd zichtbaar.
Ik wil mijn haar altijd mooi opsteken of vlechten maar man heeft liever dat ik het los draag. Dus los it is.

Ik heb overigens onwijs veel spijt dat ik ooit een navelpiercing heb gehad. Het was als tiener onwijs hip maar nu ziet het er lelijk uit..
Alle reacties Link kopieren
Was voor en reden om het niet te doen. Ik vind een tepelpiercing prachtig, maar mijn partner vind het niet mooi. Dus dan maar niet....
Behoorlijke impact nog wel. :nut: Het is een ringetje door een tepel.

Mijn man wil een tattoo. Ik vind hem al heel mooi zoals hij is. Maar als hij dat graag wil en er zich goed bij voelt, moet hij het vooral doen. Hij krijgt er niet magisch een minder leuk karakter van.
anoniem_159082 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:17
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk...aan de ene kant zeg ik rekening met elkaar houden ja. Maar aan de andere kant vind ik ook dat je dingen voor jezelf kan en mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je de tepelpiercing? Voegt het voor jouw waarde toe aan je seksleven? Dan kun je dat misschien ook uitleggen naar je man zodat hij die waarde ook ziet. Of is het een esthetisch ding?

Ik heb het wel eens overwogen uit een soort van uitdaging naar mezelf. Klinkt stom en daarom het uiteindelijk niet gedaan, maar ik had behoefte om een grens te verleggen voor mezelf of zo en ee tepe;piercing leek me wel wat. Uiteindelijk niet gedaan, het gevoel waaide over. Maar jij wil het kennelijk al een tijd, dus bevlieging is het ook niet.

Afijn, als je weet waarom je het wil kun je het misschien ook beter uitleggen.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:20
0.16% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
laatbloeiertje schreef:
07-11-2019 09:16
Behoorlijke impact nog wel. :nut: Het is een ringetje door een tepel.

Mijn man wil een tattoo. Ik vind hem al heel mooi zoals hij is. Maar als hij dat graag wil en er zich goed bij voelt, moet hij het vooral doen. Hij krijgt er niet magisch een minder leuk karakter van.

Als die kerel er vervolgens niet meer op wil. dan is dat toch een behoorlijke impact.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 09:18
Als die kerel er vervolgens niet meer op wil. dan is dat toch een behoorlijke impact.
Inderdaad, het zou me toch niet leuk lijken als mijn man iets aan mijn lichaam afschuwelijk (dus wel een graadje erger dan 'wat minder leuk') zou vinden en ons seksleven eronder zou lijden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
toeffie schreef:
07-11-2019 09:14
Ik wil mijn haar altijd mooi opsteken of vlechten maar man heeft liever dat ik het los draag. Dus los it is.

Ik heb overigens onwijs veel spijt dat ik ooit een navelpiercing heb gehad. Het was als tiener onwijs hip maar nu ziet het er lelijk uit..

Daar zou ik dan weer een heel stuk minder rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
07-11-2019 09:17
Moeilijk...aan de ene kant zeg ik rekening met elkaar houden ja. Maar aan de andere kant vind ik ook dat je dingen voor jezelf kan en mag doen.
Het zijn geen laarzen of haarstijl die de ander echt afschuwelijk vindt en die je soms wel, soms niet draagt. Het is juist iets wat meestal alleen maar een partner ziet ( of je moet bijv een sauna ganger zijn ) en dan is het ook nog iets permanents.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tepelpiercing iets anders dan slechts een kwestie van ‘een aantrekkelijk uiterlijk hebben’. Zo’n piercing voel je tijdens de seks en die heb je, naar ik aanneem, alleen met je man. Ik zou hem dan ook een grote stem geven bij een dergelijke keuze.

Mijn man vindt kale hoofden sexy maar al mijn haar zit er nog aan.
Dat vind toch echt iets anders; het heeft namelijk tijdens de seks minder impact.

Ik heb nog een vraag, want ik begrijp zo’n piercing niet zo goed. Dat komt omdat ik zelf altijd mijn best doe om mijn aandacht niet op mijn borsten te vestigen en ook beha’s er op uitzoek zodat er geen tepels te zien zijn door mijn kleding heen.

Is dat dan wel de bedoeling bij een tepelpiercing, dat je het door kleding heen ziet?

Of ziet alleen je man je sieraad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven