Vriendin zwanger relatie uit.

07-11-2019 13:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

ik had een relatie met een dame en ze is best snel zwanger geworden na de eerste week,
Alles leek heel leuk te gaan en goed te zijn en nu was ze er klaar mee en heeft ze er een punt achter gezet.
nou 'ons' kind zou over 5 maanden geboren worden en ik was echt blij heb een fulltime baan alles geregeld,
terwijl ik werkte lag zij thuis op bed waaraan ik me ook irriteerde het gaat niet allemaal vanzelf en mijn grootste zorg is dat het kind NIKS tekort komt, dat is prioriteit nummer 1.
nu negeert ze mij volledig en krijg ik nergens antwoord op ik heb gezegd het gaat me niet meer om jou dat jij weg wilt dat is jouw keuze maar..
ik krijg geen antwoord op wanneer echo's zijn ik kan geen afspraken met haar maken over hoe en wat nu met het kind ik had dit nooit zien aankomen.

ik ben aan het piekeren en piekeren over hoe nu verder want ik wil gewoon m'n kind kunnen zien straks.
ik ben zo van het kind 'moet' beide ouders gewoon kunnen zien (M.u.v erge gebeurtenissen) dan snap ik het,

Hoe sta ik in m'n recht en wat kan ik doen?

Ik wil het kind niet bij haar weghouden dat is meer dan logisch,
ik wil alles op een normale manier doen.
Alle reacties Link kopieren
Juridisch: Je kan je kind erkennen tijdens de zwangerschap of de aangifte van de geboorte. Dat is niet hetzelfde als gezag hebben/krijgen over je kind.
Erkennen betekent dat je juridisch ouder wordt van je kinden dat er ook een onderhoudsverplichting komt van jou naar het kind toe en je hebt dan ook recht op omgang met het kind. Alleen... hiervoor heb je toestemming nodig van de moeder, jouw ex dus. Ik zou haar in dit stadium een vriendelijke brief/email sturen met het verzoek e.e.a. uit te praten mbt de komst van de baby en wat jullie van elkaar verwachten. Als ze daarop niet wil reageren, kun je een familierecht advo in de arm nemen om haar in beweging te krijgen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste week zwanger? Weet je zeker dat het jouw kind is?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
En als het jouw kind is dan staat je nog een hoop ellende te wachten met een vrouw die zo reageert, vreselijk. Sterkte.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
07-11-2019 14:19
Na de eerste week zwanger? Weet je zeker dat het jouw kind is?
Sorry, niet leuk, maar dit is ook mijn eerste gedachte. Maar goed, een DNA test regelen zal de verstandhouding wellicht ook niet erg verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Goede vriend in onze omgeving zit in hetzelfde schuitje.
Kindje is nu 1.5. Erkenning is ondertussen afgedwongen, maar ziet zijn kind nog steeds maar 2x in de week voor een paar uurtjes. Instanties hadden zelf ook door dat er iets niet pluis was met de situatie. Hij is nog steeds aan het vechten. Je hebt rechten iig, maar hoe je erachter aan moet gaan weet ik niet precies.
Waarom irriteerde je je eraan dat zij op bed lag? Was dat vanwege zwangerschapsklachten en bagatelliseerde jij die?
Inderdaad je kan ook eerst een vaderschapstest eisen en dan alles goed regelen.
-jolijn- schreef:
07-11-2019 14:27
Waarom irriteerde je je eraan dat zij op bed lag? Was dat vanwege zwangerschapsklachten en bagatelliseerde jij die?
Oh maar niet reageren over vragen over echo's en to negeren is vrij normaal?
Maar ze is bij je ingetrokken begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Doe je goed pik
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
07-11-2019 14:33
Doe je goed pik
Lekker constructief weer....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
07-11-2019 14:35
Lekker constructief weer....
Ik herinner me niet dat ik daarvoor getekend heb bij het aanmaken van mijn account.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
07-11-2019 14:33
Doe je goed pik

ViezeHond schreef:
07-11-2019 14:36
Ik herinner me niet dat ik daarvoor getekend heb bij het aanmaken van mijn account.
Sorry maar ..
:rofl: :HA:
2019 schreef:
07-11-2019 14:29
Oh maar niet reageren over vragen over echo's en to negeren is vrij normaal?
Ik lees tussen de regels door dat het al vijf maanden gezeik en veroordeling is heen en weer en dat ze er een punt achter gezet heeft.
Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar misschien pas een paar weken geleden. Dan zit je als zwangere alleenstaande niet te wachten op dit soort aandachttrekkerij (want : hoeveel echo's zijn er eigenlijk in een zwangerschap en is dat niet allang bekend?).
vandaar mijn vraag: hoe bont heeft TO het precies gemaakt en hoe vers zijn de wonden?
Alle reacties Link kopieren
Ga nu alvast juridisch advies inwinnen. Zo te lezen gaat zij het je hoe dan ook niet makkelijk maken. Waarschijnlijk komt ze straks wel bij jou voor geld, maar mag jij het kind alleen af en toe op haar voorwaarden zien. Zorg dat je nu al uitzoekt wat je rechten en plichten zijn. Leg een dossier aan van alles wat er gebeurt. Dus jouw pogingen tot contact over het kind, haar weigering tot het geven van informatie. Dan kun je iig laten zien dat je altijd je best hebt gedaan om een vader te worden/zijn. Ik zou wel, als het kind er straks is, een dna test laten doen. Dan heb je 100% zekerheid dat je het eventuele gevecht aan gaat voor een kind dat ook echt van jou is.
-jolijn- schreef:
07-11-2019 14:39
Ik lees tussen de regels door dat het al vijf maanden gezeik en veroordeling is heen en weer en dat ze er een punt achter gezet heeft.
Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar misschien pas een paar weken geleden. Dan zit je als zwangere alleenstaande niet te wachten op dit soort aandachttrekkerij (want : hoeveel echo's zijn er eigenlijk in een zwangerschap en is dat niet allang bekend?).
vandaar mijn vraag: hoe bont heeft TO het precies gemaakt en hoe vers zijn de wonden?
Gelukkig het ligt weer aan een ander..
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
07-11-2019 14:40
Ga nu alvast juridisch advies inwinnen. Zo te lezen gaat zij het je hoe dan ook niet makkelijk maken. Waarschijnlijk komt ze straks wel bij jou voor geld, maar mag jij het kind alleen af en toe op haar voorwaarden zien. Zorg dat je nu al uitzoekt wat je rechten en plichten zijn. Leg een dossier aan van alles wat er gebeurt. Dus jouw pogingen tot contact over het kind, haar weigering tot het geven van informatie. Dan kun je iig laten zien dat je altijd je best hebt gedaan om een vader te worden/zijn. Ik zou wel, als het kind er straks is, een dna test laten doen. Dan heb je 100% zekerheid dat je het eventuele gevecht aan gaat voor een kind dat ook echt van jou is.
Dat kan helaas niet zomaar zonder toestemming van de moeder! De moeder moet instemmen met zo'n DNA test.

Voor de duidelijkheid: in beginsel kan TO niet zonder toestemming van de moeder overgaan tot erkenning. Zoals eerder gezegd, Zodra TO een/zijn kind erkent, wordt hij daardoor juridisch vader en komt zo in een familierechtelijke betrekking met het kind te staan.

Als de ex niet meewerkt, kan de ontbrekende toestemming van de moeder kan door de toestemming van de rechtbank worden vervangen, maar alleen indien de erkenning de belangen van de moeder bij een ongestoorde verhouding met het kind of de belangen van het kind niet zou schaden.

Hetzelfde geldt voor het afdwingen van een DNA test. Als de aankomende moeder weigert, dient de rechtbank een belangenafweging afweging te maken. Het uitgangspunt is dat zowel het kind als de verwekker aanspraak hebben op een relatie en dat deze relatie wordt erkend als een familierechtelijke betrekking. De wetgever heeft daarbij zoveel mogelijk willen aansluiten bij de biologische werkelijkheid. Anders gezegd: als de rechter genoeg aanknopingspunten ziet om aan te nemen dat TO de mogelijke vader is, dan kan de moeder dus gedwongen worden mee te werken aan een DNA-onderzoek om dit vaderschap aan te tonen.

Maar goed, in dit geval betekent dat dus dat als TO er met zijn ex onderling niet uitkomt, dat hij een advo in de arm moet nemen om het vaderschap vast te stellen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
2019 schreef:
07-11-2019 14:40
Gelukkig het ligt weer aan een ander..
Een ander, dan... jou? mij? TO? Beetje vaag.
Maar kun je je indenken dat er nog een andere kant is, die ik in elk geval tussen de regels door meen te lezen? Mag de vraag niet gesteld worden of de TO misschien op het verkeerde moment op knopjes aan het drukken is? Of is een vrouw altijd fout omdat ze de macht heeft om zwanger te zijn?
-jolijn- schreef:
07-11-2019 15:08
Een ander, dan... jou? mij? TO? Beetje vaag.
Maar kun je je indenken dat er nog een andere kant is, die ik in elk geval tussen de regels door meen te lezen? Mag de vraag niet gesteld worden of de TO misschien op het verkeerde moment op knopjes aan het drukken is? Of is een vrouw altijd fout omdat ze de macht heeft om zwanger te zijn?
Ja het ligt meteen aan to .. dat wil je toch zeggen?
Jij kent ook niet alles, of toch wel? Dat je meteen richting to begint te wijzen?
Zijn jullie nooit samen naar de dokter geweest voor een echo?

Heeft ze alleen gezegd dat ze zwanger is en verder niks?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen maar op bed kunnen liggen toen ik zwanger was...had wel anders gewild maar ja...kon niet. Misschien ook oog voor haar hebben? Ze is geen broedmachine.
2019 schreef:
07-11-2019 15:11
Ja het ligt meteen aan to .. dat wil je toch zeggen?
Jij kent ook niet alles, of toch wel? Dat je meteen richting to begint te wijzen?
Ik stelde een vraag. Jij daarentegen...
Alle reacties Link kopieren
Even voor de beeldvorming.

Na 1 week zwanger dus na 3/4 weken kwamen jullie er achter zwanger te zijn, en nu dus 4 maanden zwanger...

Dus net uit het eerste trimester van de zwangerschap, het eerste trimester is het ergste met misselijkheid, vermoeidheid, enz...

Je partner is nu dus 16+ weken zwanger en jullie kunnen dus een pret echo laten maken waarin jullie ook het geslacht van jullie baby kunnen ontdekken (deze echo is op eigen kosten maar niet al te duur).
Je zou zelf een afspraak kunnen maken voor deze echo en de moeder van je kind hiermee kunnen opvrolijken/ jullie relatie weer proberen te verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
zwanger na een week??? hadden jullie dan al zo snel seks? hoelang kenden jullie elkaar! erg onverantwoordelijk dat mens ! en idd zeker dat het uw kleine is, zou beginnen met dna test op te vragen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven