Enorme klik en op gemak, niet echt verliefd..

07-11-2019 16:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende is mijn situatie: ik ben nu krap 3 maanden aan het daten met een hele lieve man.
We hebben een enorme klik en ik voel me echt op mijn gemak bij hem. Hij is wel het type man dat er serieus voor wil gaan en graag een serieuze relatie wil hebben. Dat is ook wat ik wil. Het liefst wil ik nu op mijn leeftijd iemand vinden met wie ik een gezin kan starten. Met deze man zou dat kunnen, zo’n man is het. Hij is erg duidelijk in dat hij het liefst een stabiele relatie met mij wil.
Ik heb een soort gevoelens voor hem, als in dat ik me ontspannen en fijn voel in zijn bijzijn. Dat ik heerlijk met hem kan kletsen. Dat ik het gezellig vind. En toch twijfel ik! ECht heel vervelend. Ik durf me ook niet compleet open te stellen omdat ik niet het ‘gevoel’ heb dat hij ‘het’ is. Hij ‘raakt’ me niet enorm in mijn hart.. ik weet niet hoe ik het kan noemen. Ik ben niet echt verliefd, ik voel niet de drang om me te settelen met hem of heb geen echt beeld van hem in mijn hoofd om met hem samen te wonen of te trouwen. Als we niet samen zijn denk ik niet heel veel aan hem.
De seks is, als hij er eenmaal is, geweldig. Maar ik voel niet de drang om hem te bespringen. Ik heb niet dat ik niets liever wil dan bij hem zijn, zoals ik eerder wel eens gehad heb bij andere mannen. Als we elkaar 2 dagen zien vind ik het daarna ook wel prettig om alleen te zijn, hoe leuk het ook samen is. Van mijn kant voel ik geen enorme passie of die echte lust die je soms in het begin van een relatie kan voelen. Wel voel ik de fijne rust van iemand die me echt heel leuk vindt, me met respect behandeld, geen player is etc.

Is dit nou wat ze noemen een soort ‘rustige’ liefde, of is hij het inderdaad gewoon niet voor mij. Ik ben namelijk wel heel erg op hem gesteld en zou het ook heel jammer vinden om hem niet meer te zien.
haarcavia wijzigde dit bericht op 07-11-2019 16:08
13.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe waren je relaties hiervoor? Kort of heftig/onstabiel, wel verliefde gevoelens, maar het werkte nooit?
Of waren je relaties wel met die verliefde gevoelens toen hele fijne, stabiele, langdurige relaties?
winkje87 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 16:11
10.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hiervoor 1 echt lange relatie gehad. Dat was ongeveer vergelijkbaar met dit; een rustige betrouwbare man die ik ook leuk vond maar waar ik geen brandende verliefdheid voor voelde maar wel ik steeds meer van ging houden. Ik moet zeggen dat ik in die relatie wel regelmatig verliefd ben geweest op andere mannen en daarover fantaseerde en ook wel gedacht heb: is dit wel ‘mijn’ man/passen we goed genoeg bij elkaar etc.

Daarnaast heb ik nog een aantal heftige verliefdheden gekend die leiden tot een korte relatie maar uiteindelijk niet werkten. Misschien wil ik ook iets wat niet bestaat: een langdurige en stabiele relatie met iemand waar je ook nog smoorverliefd op bent en die je de kleren van het lijf wil scheuren
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per persoon. Ik weet van mezelf dat mijn radar een beetje verstoord is, zeg maar. Dus als ik heftig verliefd word, negen van de tien keer is dat niet de beste keus voor mij als ik iets stabiels en langdurigs wil. Maar dat heb ik ondervonden met een psycholoog. Ik wil en kan natuurlijk niks zeggen over hoe dat bij een vreemde is op een forum.

Maar wel iets om over na te denken mbt je keuze of je dit een kans wil geven, mocht je je hierin herkennen. En zoals je al aangaf zelf; dingen kunnen groeien.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al lang op jezelf? Dat speelt ook mee misschien. En hoe waren voorgaan de relaties?


Bedenk je dat verliefdheid niet nodig is om een leven lang van iemand te houden.
Een langzaam groeiende liefde is voor mij veel waardevoller dan een verliefdheid die er patsboem is en ook zo weer weg kan zijn.

Mijn radar is ook kapot. ;)

Maar mist er iets? Hier was het een beetje hetzelfde. Was echt wel gek op vriend maar hij was te lief en te zachtaardig ofzo. Beetje lastig omschrijven... En toen ineen bleek hij toch ook over andere kwaliteiten te bezitten :) en was het ineens pats boem... en was ik verloren...

Nog steeds :flirting:
trien30 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 16:22
2.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een beetje als Winkje gehad. Heel lang alleen, veel korte relaties, stormachtige flings die allemaal op niets uitliepen.
Toen ik mijn huidige vriend ontmoette had ik ook zo'n gevoel als jij. Iets minder sterk als jij misschien, want ik vond hem wel leuk, maar had ook niet van die heftige gevoelens.

Toen ik me bedacht dat mijn manier van selecteren dus niet werkte en ik misschien wel naar de verkeerde dingen zocht viel het kwartje een beetje.
Ik heb het zich rustig laten ontwikkelen en nu zijn we een jaar samen, wonen samen en is die man echt een godsgeschenk waar ik niet meer zonder wil.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien heeel vaag en gemeen (zo bedoel ik het niet, want het is een man die respect verdient en waar ik niet lullig over wil doen) maar ik weet niet zeker of hij echt iemand is waar ik van kan gaan houden. meestal hebben mannen ‘iets’ wat me dus al vrij snel een soort ‘vertederd’ gevoel geeft en dan ga ik van ze houden. Dat mist hij als het ware. Dat bedoel ik met dat hij me niet meer ‘raakt’ dan bijvoorbeeld een gewone vriend.

Ik wil echter zijn kwaliteiten (en dat zijn er heel wat!) ook proberen te koesteren en wil het niet bij voorbaat al weggooien omdat ik nu nog niet echt heftige gevoelens heb of tot over mijn oren verliefd ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Je komt iemand tegen, en hij is leuk en geweldig en alles, maar ja, die gevoelens blijven uit.
Dat werd bij mij uiteindelijk toch niks.
Je gaat dan echt lopen zoeken naar gevoelens en er allerlei redenatie op los laten. Maar wat niet is komt bij mij dan ook niet.
In jou geval ben je ook nog toe aan settelen en hij wil wel ... En dan is het nog moeilijker om te denken, ik wacht op die ene waar ik echt weke knieën van krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel getwijfel, ben van mening dat je na 3 maanden nog erg verliefd moet wezen allebei. Als dat niet zo is, komt dat ook niet meer. Mijn mening hoor.
Ik kan me echt niks voorstellen bij een relatie beginnen met iemand waar ik niet hartstikke verliefd op ben.
Bij mij komt dat niet later opeens nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat zegt mij vrij weinig. "iets" en "raken". Is dit heel anders dan met je langdurige ex?

Als je echt puur vriendschappelijke gevoelens hebt, dan houdt het natuurlijk op. Maar ik vraag me dan af waarom je met hem aan het daten bent.

Persoonlijk zou ik het denk een half jaartje geven. Sowieso geen haast hebben met dit soort dingen lijkt me heel gezond. Je kan iemand echt niet kennen met 3 maanden.
Straks schopt hij puppys in zijn vrije tijd. Weet jij veel ;)
Alle reacties Link kopieren
Stormachtige verliefdheden werken voor mij ook niet.

Maar iemand die op papier heel goed bij me past, en dan denken "ach dat van vroeger dat was ook maar kalverliefde" of "misschien voel je gewoon niet meer zoveel als je ouder wordt", dat werkt ook niet. Ik heb ongeveer een jaar een relatie gehad met zo'n vrouw die aan alle vinkjes op mijn wensenlijstje voldeed, met wie het meteen heel veilig voelde, maar ik was eigenlijk niet verliefd. Uiteindelijk bleken we elkaar ook totaal niet te snappen en werden de irritaties groter en groter.

Voor mij is toch wel verliefdheid nodig, maar dan een soort diepe kalme verliefdheid, dat ik wel veel aan iemand moet denken en dan merk dat ik zit te glimlachen. En als ik haar zie, verdwijnt wel de rest van de wereld.
Niet zo'n woeste verliefdheid waardoor je helemaal niks meer kan eten of allemaal fouten maakt op je werk.

Wat voor jou wel of niet werkt, dat weet ik niet. Ik denk dat elke match totaal anders is en een andere dynamiek heeft. Ik ken stellen die juist veel passie hebben maar ook veel ruzies. Stellen die dikke maatjes zijn maar waarvan ik denk dat ze nooit meer seks hebben. Stellen die bij elkaar zijn gekomen omdat ze niet alleen wilden zijn en ach het paste best aardig. (Heeeeel veel) stellen die bij elkaar blijven omdat ze niet alleen durven te zijn.

Wat ik alleen wel vind: dat hij een recht heeft om dit te weten, hoe jij je voelt. Het kan zijn dat hij dat genoeg vindt, en dat jullie rustig samen kunnen kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar dan komt het niet als een donderslag bij heldere hemel als jij opeens niet verder wilt. En misschien als je het uitgesproken hebt, dat de druk voor jou opeens wegvalt, je hart opengaat en je gevoelens voor hem opeens sterker worden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mijn man en ik zijn 10 jaar samen en nooit echt zo verliefd geweest, het gaat gewoon vanzelf om samen te zijn en samen te leven. We houden veel van elkaar maar elkaar echt bespringen en de hele dag aan elkaar denken hebben we nooit gehad.
Misschien moet je het een kans geven? Het klinkt te waardevol om af te schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Oh, heel herkenbaar. Ik heb 2 jaar heel veel gedate en vaak mijn neus gestoten. Toen ontmoette ik man en het was pas liefde op het zesde gezicht. Het is heel langzaam gegroeid. Ik heb het echt bewust lang de kans gegeven omdat ik niet veel leuke mannen ontmoette, die iets op wilden bouwen (met mij ook nog). Nu zijn we zeven jaar samen en hebben een kindje. Het is allemaal heel weloverwogen en prettig. Niet stormachtig, maar ik ben er erg gelukkig mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat wel heel mooi om te lezen hoor, van Trien30, Merylstreepje, Smam1517 en AaltjeR! Dat het zo ook prima kan.

We moeten met zijn allen niet vergeten dat we enorm geïndoctrineerd zijn door Hollywood. Maar vergeet ook niet wat je dan voorgeschoteld krijgt en hoe onrealistisch dat is. Het script van ongeveer 80% van de romantische comedy's:
- Boy meets girl. Ze vinden elkaar superirritant en kibbelen veel.
- Even later vindt opeens de jongen stiekem het meisje toch wel leuk.
- Meisje date ondertussen met de populairste jongen, jongen 2, die een lul is.
- Jongen 1 stalkt meisje tot vervelens toe bij haar huis en op gênante, publieke manieren (bijvoorbeeld een lied zingen of een proclamatie door een microfoon doen waar haar hele klas/werk bij is).
- Meisje valt als door een wonder toch opeens head over heels voor jongen 1 en dumpt jongen 2. Ze kussen.
- Einde van de film.

Of varianten hierop waarbij bijvoorbeeld de ene eerst de andere niet ziet staan, totdat na een metamorfose....

Allereerst: in het echt zou je zo'n stalker melden bij de politie of je grote hond er op af sturen.

En altijd gaat die hele film over de aanloop naar die eerste kus. Alsof het dan automatisch voor altijd goed blijft gaan, als je maar verliefd begint te kussen. En je ziet nooit hoe het een maandje later gaat. Of ze dan nog steeds zo verliefd zijn. Of een jaar later. En of ze eigenlijk wel bij elkaar passen. Of nou ja, daar gaan dan die 20% andere romcoms over.

Verliefdheid is helemaal geen garantie voor geluk. Maar of het helemaal zonder verliefdheid lukt, dat verschilt denk ik per persoon.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zolang jij je niet echt openstelt, dat het er sowieso niet van komt. Pas als je dat doet weet je of het echt wel of niet iets wordt. Als je met 1 voet buiten de deur staat en niet volledig jezelf kan zijn, natuurlijk voelt dat niet goed... Van beide kanten niet.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dit is geen rustige liefde, want de liefde ontbreekt. Je weet zelf ook wel dat dit niet iemand is waar je gelukkig mee wordt, maar je wilt te graag dus je neemt het voor lief dat je hem niet echt leuk vindt. Als je jonger was geweest had je zeker even verder gekeken. Doe dat nu ook, want het slaat nergens op om iets te hebben met iemand waar je niet warm of koud van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik herlees wat je schrijft dan zijn alle ingrediënten voor een fijne relatie aanwezig. Er is een klik, het is gezellig en de seks is goed. Wat je denkt te missen is misschien wel helemaal niet nodig. Bekijk het op een date to date basis. Zolang het leuk is ga je door, je komt er vanzelf achter of dit hem wel of niet is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige man was ik niet dol verliefd op, maar ik was meteen gek op hem, voelde me heerlijk bij hem, en de chemie is er na 14 jaar nog steeds. We hebben dan ook zeer regelmatig seks. Mijn heftige verliefdheden werden niks. Maar dat zegt ook niks vind ik. Als het goed zit, weet je dat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je jezelf nu wel eens echt openstellen voor hem. Zo heel veel risico loop je daar niet mee aangezien je geen passionele toestanden voelt/hebt. Het zou misschien wel een deur kunnen openzetten naar nog verborgen kwaliteiten/aantrekkingskracht/x factor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij in de oren als ‘you’re just not that into him.’

Aan de andere kant, de beste huwelijken zijn volgens mij niet gebaseerd op verliefdheid.

Lastig, lijkt me. Ik was heel erg verliefd op mijn man, nu niet meer zo als toen, maar het kriebelt toch nog steeds wel af en toe en dat vind ik toch fijn, dat dat na bijna 9 jaar nog steeds kan. Aan de andere kant heb ik er in de praktijk op zich veel meer aan dat hij m’n beste maatje is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Niet gebaseerd op verliefdheid nee, omdat dat overgaat in houden van als het goed is.

Maar een relatie met iemand krijgen zonder dat je eerst verliefd op elkaar bent? Kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen.
Klinkt verstandshuwelijk- achtig.

Al lees ik hier ook wel verhalen waar ik het van kan snappen, van beetjegek bijv.
Voor mezelf zie ik dat niet gebeuren op die manier.
Verliefd worden en beste maatjes zijn, dat is mijn relatie vent.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-11-2019 19:55
Niet gebaseerd op verliefdheid nee, omdat dat overgaat in houden van als het goed is.

Maar een relatie met iemand krijgen zonder dat je eerst verliefd op elkaar bent? Kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen.
Klinkt verstandshuwelijk- achtig.

Al lees ik hier ook wel verhalen waar ik het van kan snappen, van beetjegek bijv.
Voor mezelf zie ik dat niet gebeuren op die manier.
Verliefd worden en beste maatjes zijn, dat is mijn relatie vent.
Maar zijn alle verstandshuwelijken slechte huwelijken? Dat geloof ik dus niet. Net zoals dat ik niet geloof dat alle huwelijken die ooit begonnen met verliefdheid goed zijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zeg ik ook niet, zeg alleen dat ik er zelf niet aan moet denken een relatie te hebben zonder eerst verliefd te zijn (geweest) op diegene.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-11-2019 20:21
Nee dat zeg ik ook niet, zeg alleen dat ik er zelf niet aan moet denken een relatie te hebben zonder eerst verliefd te zijn (geweest) op diegene.
Nee ik ook niet, maar ik heb makkelijk praten want ik ben al getrouwd met de man waar ik heel vreselijk smoorverliefd op was :P

Ik weet wel dat ik altijd heel graag kinderen heb gewild en op een gegeven moment misschien liever een fijn gezin zou hebben met iemand waar ik nooit smoorverliefd op ben geweest, dan alleenstaande moeder te zijn (bewust of verlaten door een eikel waar ik wel erg verliefd op was ;) ) of helemaal geen kinderen te krijgen.

Maar weet niet of dat bij TO een rol speelt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven