Vriendschap tussen vriend en vriendin? (Geen OP)

08-11-2019 09:16 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2019 13:16
Reden: Op verwijderd
99.23% gewijzigd
Zelfs als het uit is en ze zich aanbiedt kiest hij voor jou dus maak je niet druk. Ik zou dat mokkel er wel even op aanspreken maar dat is volgens het Viva forum niet stijlvol.
Persoonlijk zou ik me daar niet prettig bij voelen. Vriendschap ok, maar met hem het bed in willen duiken terwijl jullie net uit elkaar zijn. Tja, weinig respect voor jou dan van haar kant..
Neem aan dat jullie elkaar ook kennen, als je al jaren samen bent met je vriend?

En daarnaast, hoezo nodig je iemand waar je een vriendschap mee hebt uit voor seks? Zij vindt hem mogelijk veel leuker dan alleen vriendschap en dacht meteen haar slag te kunnen slaan ofzo..

Ik vind het vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Van hem wel, maar van haar niet...
Toch is het wel een beetje het kat op het spek binden. Ze hebben op het punt gestaan wel iets te doen en zij heeft duidelijk gevoelens voor hem, anders stel je dat niet zomaar voor.
Ik zou er eerlijk gezegd wel moeite mee hebben en dat ook zeggen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hm :-? Ik zou haar niet zo leuk meer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
08-11-2019 09:22
Persoonlijk zou ik me daar niet prettig bij voelen. Vriendschap ok, maar met hem het bed in willen duiken terwijl jullie net uit elkaar zijn. Tja, weinig respect voor jou dan van haar kant..
Neem aan dat jullie elkaar ook kennen, als je al jaren samen bent met je vriend?

En daarnaast, hoezo nodig je iemand waar je een vriendschap mee hebt uit voor seks? Zij vindt hem mogelijk veel leuker dan alleen vriendschap en dacht meteen haar slag te kunnen slaan ofzo..

Ik vind het vreemd.

Helemaal mee eens. In mijn ogen hoort seks niet bij vriendschap, dus zou ik mij nogal ongemakkelijk voelen bij deze situatie. Daar komt dan ook nog eens bij dat dit wel héél snel gebeurde na jullie breuk. Leuk, hoor ... Voor mij zou dit dus een grens overschrijden. Hoe voel je je er zelf bij? Wat zegt je vriend ervan?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Artricks schreef:
08-11-2019 09:25
Helemaal mee eens. In mijn ogen hoort seks niet bij vriendschap, dus zou ik mij nogal ongemakkelijk voelen bij deze situatie. Daar komt dan ook nog eens bij dat dit wel héél snel gebeurde na jullie breuk. Leuk, hoor ... Voor mij zou dit dus een grens overschrijden. Hoe voel je je er zelf bij? Wat zegt je vriend ervan?
Ik voel me hier zelf niet prettig over en heb dit aan mijn vriend laten weten. Hij zegt dat het alleen om een vriendschap gaat en dat hij voor haar geen gevoelens heeft gehad. Hij zegt ook zijn vriendschap niet te willen laten vallen aangezien ze al zo lang bevriend waren en dat als hij haar echt zag zitten, hij wel met haar seks zou hebben gehad en met haar geweest was. Dus de keuze aan mij is of het accepteren of uit elkaar gaan wat ik erg moeilijk vind.
Het-groepje schreef:
08-11-2019 09:19
Zelfs als het uit is en ze zich aanbiedt kiest hij voor jou dus maak je niet druk. Ik zou dat mokkel er wel even op aanspreken maar dat is volgens het Viva forum niet stijlvol.
Maar ja, moet een mens altijd stijlvol zijn?
In die week heeft hij veel contact gehad met een van zijn vrouwelijke vrienden en zij heeft hem uitgenodigd om naar haar toe te komen voor seks.

Hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie één week uit elkaar waren dan zou ik me wel zorgen maken hoe snel zij hebben bedacht om seks te hebben.
Niet dat het een gegeven is dat ze ooit seks zullen hebben maar ik zou vooral aan hem wel duidelijk willen maken wat dit met je doet
Alle reacties Link kopieren
medy99 schreef:
08-11-2019 09:29
Ik voel me hier zelf niet prettig over en heb dit aan mijn vriend laten weten. Hij zegt dat het alleen om een vriendschap gaat en dat hij voor haar geen gevoelens heeft gehad. Hij zegt ook zijn vriendschap niet te willen laten vallen aangezien ze al zo lang bevriend waren en dat als hij haar echt zag zitten, hij wel met haar seks zou hebben gehad en met haar geweest was. Dus de keuze aan mij is of het accepteren of uit elkaar gaan wat ik erg moeilijk vind.

Lekker makkelijk om dat te zeggen, "Anders had ik wel seks met haar gehad." Hij stemde er toch eerst mee in? o_o Verder vind ik het ook wel venijnig dat hij jou voor een dilemma stelt en liever met jou breekt dan dat hij haar niet meer ziet.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
SugarCookie schreef:
08-11-2019 09:35
Als jullie één week uit elkaar waren dan zou ik me wel zorgen maken hoe snel zij hebben bedacht om seks te hebben.
Niet dat het een gegeven is dat ze ooit seks zullen hebben maar ik zou vooral aan hem wel duidelijk willen maken wat dit met je doet

Precies.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Als er niets gebeurd is, hij niets voor haar voelt en het allemaal niets voorstelt, waarom heeft hij het je dan verteld, aangezien jij er blijkbaar toch niks van mag vinden of zeggen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
08-11-2019 09:34
Hoe weet je dat?
Hij Is hier toen we bij elkaar kwamen eerlijk over geweest en heeft me zelfs het gesprek laten lezen waarin hij ook zegt dat hij niet naar haar toe zal komen ivm mij.
Alle reacties Link kopieren
Neeu, een mens hoeft niet altijd stijlvol te zijn. Was zij dat wél dan?

Ik zou haar echt niet meer vertrouwen/ in huis willen en dat soort dingen. Zou geen rust hebben als zij afspreken.
Heb zelf zoiets meegemaakt, en dat ging wel mis. Wees blij met je vriend!! Als ik het over kon doen had ik veel eerder "ingegrepen", de redenen dat ik dat toen niet deed ga ik nu niet vertellen, dan wordt het zo'n lang verhaal.
Laat ik zeggen dat ik zelf toen ook niet goed bezig was en onze relatie soort van uit.
En toch, ik heb er nog steeds weleens last van.
justagirly wijzigde dit bericht op 08-11-2019 09:38
6.74% gewijzigd
medy99 schreef:
08-11-2019 09:36
Hij Is hier toen we bij elkaar kwamen eerlijk over geweest en heeft me zelfs het gesprek laten lezen waarin hij ook zegt dat hij niet naar haar toe zal komen ivm mij.
Hij wil graag een veer in zijn reet? Wat een eikel.
SugarCookie schreef:
08-11-2019 09:35
Als jullie één week uit elkaar waren dan zou ik me wel zorgen maken hoe snel zij hebben bedacht om seks te hebben.
Niet dat het een gegeven is dat ze ooit seks zullen hebben maar ik zou vooral aan hem wel duidelijk willen maken wat dit met je doet

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
medy99 schreef:
08-11-2019 09:29
Ik voel me hier zelf niet prettig over en heb dit aan mijn vriend laten weten. Hij zegt dat het alleen om een vriendschap gaat en dat hij voor haar geen gevoelens heeft gehad. Hij zegt ook zijn vriendschap niet te willen laten vallen aangezien ze al zo lang bevriend waren en dat als hij haar echt zag zitten, hij wel met haar seks zou hebben gehad en met haar geweest was. Dus de keuze aan mij is of het accepteren of uit elkaar gaan wat ik erg moeilijk vind.
In principe heeft hij natuurlijk niets verkeerd gedaan, maar zoals jij het hierboven omschrijft lijkt hij weinig begripvol te zijn voor jouw gevoelens hierover
Alle reacties Link kopieren
Doet inderdaad pijn als zoiets zo snel gebeurt. Wees blij dat je vriend zo gereageerd heeft. Maar hoe hij nu doet vind ik wel een dingetje. Ik zou het niet zo chill vinden allemaal, dat contact. Kan zijn dat mijn reactie gekleurd is door mijn ervaring natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als zijn loyaliteit naar haar zo groot is dan had hij lekker zijn mond moeten houden over dat incident, en niet jou met een k*tgevoel opzadelen door je dit te vertellen en je ook nog even te laten weten dat als je die vriendschap niet ziet zitten, het over is tussen jullie. Hij pakt dit echt heel raar aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Die vriendin voelt blijkbaar meer voor hem en probeerde wel heel snel haar kans te pakken.

Mijn eigen ervaring is dat als één van de twee meer dan vriendschap voelt en dat ook heeft uitgesproken, dat dat de vriendschap zeker verandert. Maar hij heeft in eerste instantie ook toegehapt. Er zit dus blijkbaar wel een seksuele aantrekkingskracht tussen die twee en de vriendin wil daar in ieder geval wel naar handelen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
medy99 schreef:
08-11-2019 09:36
Hij Is hier toen we bij elkaar kwamen eerlijk over geweest en heeft me zelfs het gesprek laten lezen waarin hij ook zegt dat hij niet naar haar toe zal komen ivm mij.
Nou ja, dit vind ik ook echt vreemd. Hoezo heeft hij het verteld en je dat gesprek laten lezen, om vervolgens jou voor de keus te stellen.
Hij zadelt jou met een onnodig kut gevoel op en daar moet je het maar mee doen? :bonk:

Ik denk dat de relatie beter uit had kunnen blijven. Beetje gevoelloos van hem.
Volgens mij sta ik hier alleen in maar vraag me af waarom dat "mokkel" nou zo fout zat en/of zelfs aangesproken zou moeten worden? Hij was niet bezet.

Vind het kwalijker dat hij doet alsof hij zo'n superman is. Ergens wilde hij het wel want hij stemde in eerste instantie in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijn eerlijkheid wel waarderen hoor
sugarcookie wijzigde dit bericht op 08-11-2019 09:51
78.64% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
08-11-2019 09:50
Volgens mij sta ik hier alleen in maar vraag me af waarom dat "mokkel" nou zo fout zat en/of zelfs aangesproken zou moeten worden? Hij was niet bezet.

Vind het kwalijker dat hij doet alsof hij zo'n superman is. Ergens wilde hij het wel want hij stemde in eerste instantie in.
En daarna moest TO hem nog even een schouderklopje geven omdat hij het toch maar niet gedaan had. De held.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven