Vertrouwen is weg

09-11-2019 08:13 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben even benieuwd naar jullie neutrale meningen.
12jr samen, (in mei pas getrouwd) en 3 kinderen.
Bijna 5 jaar geleden is hij vreemd gegaan. Ik ben daar achter gekomen doordat ik een voorgevoel had en dat werd versterkt door een foto die hij per ongeluk liet zien op zijn telefoon terwijl hij andere foto's liet zien. Ik heb hem toen gevraagd of er iets was dat hij wilde vertellen, of er een ander was. Hij ontkende alles recht in mijn gezicht meerdere keren. Het zat me niet lekker, dus de volgende dag in n onoplettend moment in zijn tel gekeken en mijn grootste angst werd bevestigd. Er was wel degelijk een ander.
Zonder al te veel details te geven, het waren collega's, hij reed regelmatig naar haar woonplaats, ze praatten ook over seks en ze lachten om mijn onwetendheid en goedgelovigheid. Ik was kapot.
Volgens hem bleef het bij app contact, ik probeerde dat te geloven. Nu achteraf weet ik natuurlijk wel beter.
Kortom vertrouwen kapot.. vanwege de kinderen hem toch nog een kans gegeven.
Dat is nu bijna 5 jaar geleden. Tussendoor nog wat "kleine dingen" gehad die ook weer wat deukjes gaven in het vertrouwen, maar nu ging het eigenlijk weer goed.
Tot ik dus afgelopen week van een vriend van hem hoorde dat hij in een hoerentent is geweest een aantal weken geleden. Terwijl ik dacht dat hij weg was voor zijn sport. (Nu is hij onderweg daar geweest) Ik heb hem de kans gegeven om het zelf op te biechten als hij iets heeft gedaan wat niet kon, weer loog hij in mijn gezicht dat er niks was.
Uiteindelijk moest hij dus wel toegeven dat hij daar was geweest, maar steeds veranderde zijn verhaal. Eerst was het lang geleden,wat dus niet waar is. Toen was hij er maar 5 min en later bleek dus een uur. Hij beweert dat hij niks heeft gedaan, alleen die maat die met hem mee reed.
Volgens hem heeft hij het die andere vriend verteld omdat hij er zo mee zat, maar die vriend zei tegen mij dat hij er juist stoer over deed. Ook over dat vreemdgaan 5 jaar geleden.
En vervolgens nadat alles uit was gekomen werd mijn man dus boos op die vriend "ik dacht dat ik je kon vertrouwen", maar die vriend kent mij ook en hij kon het niet meer aan om het voor zich te houden.

Mijn vertrouwen is compleet kapot geknapt.
Ik geloof hem niet meer op zijn woord, ik twijfel of hij echt niks gedaan heeft.
Ten eerste dat hij daar is geweest, ten tweede dat hij erover heeft gelogen/verzwegen en ten derde dat hij er stoer over doet. Echt.. kom op zeg je bent toch geen puber meer. Ik vind het ook gewoon respectloos naar/over mij.
Plus al die dingen uit het verleden komen weer boven.
Ik voel me zo gebroken en moe van binnen.

Hij zit nu volledig in de slachtofferrol en het doet me helemaal niks. Nu ineens is zijn hele gedrag veranderd. Wat eerst nooit kon, kan nu ineens wel. Complete mindfuck.
Hij wil er alles aan doen om het te lijmen. Om het gezin compleet te houden. Al is er n klein kansje dat het goed komt dan wil hij die kans aangrijpen en er alles aan doen. Maar als ik besluit om te scheiden zal hij dat moeten accepteren zegt hij. Ondertussen probeert hij me aardig te manipuleren, dringt zich constant aan me op, zegt de hele tijd lieve dingen of wil me aanraken.
Daarbij is hij altijd ontzettend wantrouwend naar mij geweest, ben een huismus geworden, doet moeilijk als ik dingen voor mezelf wil gaan doen.. en nu kan het ineens allemaal wel.
Ik wil nu tijd en rust.. Ik neig heel erg naar scheiden. Ik ben op. Het heeft me al zo veel jaar zo veel energie gekost om hem dat vertrouwen te geven en nu weer dit. Ik zie geen liefdevolle toekomst meer. Alleen een toekomst met angst en onzekerheid en toneelspel omdat ik weet dat er toch wel weer iets gaat gebeuren. Ik durf hem niet meer te vertrouwen. Ik durf me niet meer open te stellen.
Alleen... de kinderen...
Ik neem nu geen definitieve beslissing omdat ik niks overhaast vanuit emotie wil doen.

Wat vinden jullie van de hele situatie?
Wat ik vind? Dat je 5 jaar geleden al had moeten scheiden. Wat een sneuneus zeg, die vent van jou.

Kies voor jezelf en je kinderen TO!
Ik vind het bizar dat je met al je kennis over hem eerst trouwt en dan klaagt dat hij precies de man blijkt te zijn die je wist
Alle reacties Link kopieren
Allereerst :hug:

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar die krijgen vaak meer van die spanning mee dan je denkt.

Je vertrouwt hem niet meer en dat snap ik helemaal. Je hebt het geprobeerd. Een scheiding is nooit leuk, maar soms is het alternatief nog erger...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Je wist al dat hij niet te vertrouwen is.
Waarom forceer je jezelf om hem te vertrouwen? Hij is een man die jou niet trouw wil blijven, dus wat verwacht je nou van hem? Je weet toch al waar je aantoe bent? Dit is wie hij is. Je neemt dat voor lief of niet en dan ga je bij hem weg.
Zo te horen is jullie relatie sowieso knudde, want als hij jou veranderd heeft in een volgzame huismus, dan gaat er iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je nu niets beslist, tijd zal raad geven, er is nergens haast bij.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Eerst :hug:

En zeg hem zijn koffers te pakken.
Hij respecteert jou en jullie gezin niet. Hij heeft deze keuzes gemaakt dus hoef jij en je kinderen zeker niet uit jullie omgeving te vertrekken.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel klaar mee zijn. Dus ik zou gaan scheiden, zeker wel. Je laat toch niet zo over je heenlopen, als een deurmat? Heel rot voor de kinderen, ja, maar dat was voor hem ook geen reden om zich te gedragen. En dat liegen ook, dat maakt het allemaal nog veel walgelijker. Nee hoor, dit is een vreselijke man die je nu probeert te manipuleren en zich opdringt.
Dat gelieg zou me de neus uit komen. Alleen daarom al zou het klaar zijn. Je hebt kinderen samen, dat is echt ruk. Maar dit is geen doen. Als hij niet monogaam kan of wil zijn kon je er nog over praten. Maar met dat liegen en zelf achterdochtig doen (zoals de waard is...) zou ik niet kunnen leven. Sterkte, heel naar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
09-11-2019 08:19
Ik vind het bizar dat je met al je kennis over hem eerst trouwt en dan klaagt dat hij precies de man blijkt te zijn die je wist
Ja dat is eigenlijk ook bizar.
Maar ik heb er toen voor gekozen om verder te gaan en het ging goed. En ik geloofde (of heb mezelf dat wijsgemaakt) dat hij niet weer zoiets zou doen.
Daarom is dit nu ook weer rauw op mijn dak gekomen - en tegelijk ook weer niet. Heel dubbel..
Ik geloofde echt in een mooie toekomst na al die jaren verdriet die ik heb gehad (waarin mijn vader 2 jaar geleden ook is overleden)
Als je nu weggaat ben je niet degene die het gezin uit elkaar trekt. Dat heeft hij 5 jaar geleden al gedaan. En toen had je inderdaad weg moeten gaan, blijkt nu. Want het is niet veranderd, hij is niet veranderd.

Ik zou hem met de kinderen thuis laten zitten en zelf een tijdje bij een vriendin/je ouders gaan logeren. Weg uit de situatie. Laat hem maar eens zien hoe het gescheiden leven met 3 co-ouder kinderen is. Of hij dan nog zo’n stoere man is en tijd heeft om naar de hoeren te gaan.

Ga
Weg

Echt!
Een man die zo totaal geen respect voor je heeft dat ie je bedriegt, klein houdt, tegen je liegt en opschept over zijn vreemdgaan ben je beter kwijt.
Het zal een lastige tijd worden als je wil scheiden, maar aan het eind ben je wel op een punt dat je zelf invulling aan je leven kunt geven, met zelfvertrouwen.
Voor kinderen is het ook geen goed voorbeeld om hun moeder zo gekleineerd te zien.
Ik zou bij een scheiding wel ervoor waken om de kinderen bij jullie sores te betrekken en ervoor zorgen dat ze een goede relatie met hun vader houden.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden natuurlijk. Kies voor jezelf en de kinderen. Zonder vertrouwen is er geen gezonde relatie.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
09-11-2019 08:22
Ik zou er wel klaar mee zijn. Dus ik zou gaan scheiden, zeker wel. Je laat toch niet zo over je heenlopen, als een deurmat? Heel rot voor de kinderen, ja, maar dat was voor hem ook geen reden om zich te gedragen. En dat liegen ook, dat maakt het allemaal nog veel walgelijker. Nee hoor, dit is een vreselijke man die je nu probeert te manipuleren en zich opdringt.
Daar heb je gelijk in..
Dat hij een gezin heeft hield hem ook niet tegen om deze dingen te doen. Dat is wel een goede om te onthouden. Want ik voel me nu heel erg alsof de keuze in mijn handen ligt. Dus dat ik in de hand heb dat het leven van mijn kinderen getekend gaat worden. Terwijl hij daarvan de oorzaak is natuurlijk, niet ik.
Alle reacties Link kopieren
Los van het vreemdgaan vind ik dat jij een huismus bent geworden doordat hij moeilijk doet over van alles meer dan genoeg reden om hard weg te rennen! Je hebt maar 1 leven en in een relatie hoor je elkaar te steunen in ontwikkeling en ook dingen voor jezelf hobby’s
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO, wat ontzettend vervelend voor jou en de kinderen. Maar zoals je zelf al zegt, je toekomst zal er een zijn van angst, gebrek aan vertrouwen, wellicht jaloezie (omdat hij niet te vertrouwen is) en onzekerheid. Doe het jezelf niet meer aan. Het slurpt energie. Ik denk dat je je, eenmaal zonder hem, een heel stuk beter gaat voelen, misschien wel over alles.
Sterkte.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Dat hij nu zo "lief" doet is natuurlijk de zoveelste manipulatie.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden! Deze man verandert heus niet ineens.
Alle reacties Link kopieren
mensen maken fouten, jij en ik ook.

Ik behoor tot de groep die in tweede kansen geloofd. Geloof me, er is volgens mij geen relatie die 100% is zoals in de film en boekjes.

Jullie zijn elkaar kwijt geraakt en goed communiceren lukt nu niet goed. Relatietherapie kan dan een goede eerste stap zijn. Niet met als doel om bij elkaar te blijven, maar als doel om beter te communiceren. En dan te beoordelen of dat er nog voldoende basis is om samen door te gaan. Of te besluiten om uit elkaar te gaan. Maar ook bij scheiden moet je goed met elkaar kunnen praten en communiceren.

Scheiden levert in veel gevallen meer problemen op dan dat deze oplost.

Hier op het Forum wordt vaak direct geroepen "scheiden". Ik ben van mening dat dit niet automatisch moet volgen.

Mijn relatie is ook door heel zwaar weer gegaan. Uit eindelijk zijn we beide tot de conclusie gekomen dat het leven samen leuker is dan zonder elkaar. Daar ging best veel tijd overeen. Beide boos, kwaad, gefrustreerd, zielig, slachtoffer, etc. Allemaal heel begrijpbare reacties. Het vertrouwen is terug, uiteraard realiseren we ons dat iedereen fouten kan maken, en het geen garantie is. Maar hebben die periode afgesloten, en hopelijk geleerd van onze fouten, en richten ons niet op het verleden, maar op het heden en toekomst.

Ik ben blij dat we er samen hard aan gewerkt hebben om elkaar weer te vinden, in te zien hoe het is mis gegaan. Dat we beide een aandeel hadden en dat we elkaar vergeven hebben. De foute keuzes zijn gemaakt, dat kan je niet meer veranderen.

Heel veel wijsheid!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kan hij tijdelijk niet even ergens anders verblijven zodat jij je rust kunt nemen?
Lijkt me niet dat je die hebt met zijn manipulerende gedrag.

Verder zou ik geen 1 leugen meer trekken, die kunnen je echt kapot maken, ook in eventuele volgende relaties.

Tijd voor jezelf zonder hem, ik hoop dat je dat kunt krijgen.
Sterkte!
Scheiden levert in veel gevallen meer problemen op dan dat deze oplost.
Dat je het in dit geval je strot uit krijgt zeg.

Die vrouw wordt totaal niet gerespecteerd door haar man. Hij maakt haar belachelijk bij vrienden en is ontrouw.
Alle reacties Link kopieren
Lelie12 schreef:
09-11-2019 08:26
Daar heb je gelijk in..
Dat hij een gezin heeft hield hem ook niet tegen om deze dingen te doen. Dat is wel een goede om te onthouden. Want ik voel me nu heel erg alsof de keuze in mijn handen ligt. Dus dat ik in de hand heb dat het leven van mijn kinderen getekend gaat worden. Terwijl hij daarvan de oorzaak is natuurlijk, niet ik.

Onthoud dat laatste heel goed!

Tuurlijk laat je de kinderen het liefst opgroeien in een compleet gezin. Maar soms zit dat er gewoon niet in.

Een scheiding is erg voor kinderen, maar dat is vast beter dan opgroeien in een gezin die barst van de spanning, ongelijkwaardige verhoudingen en een (terecht) gebrek aan vertrouwen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hij zal de kuteigenschappen in zijn karakter niet kunnen wijzigen, anders had hij dat vijf jaar terug al moeten doen. Zijn achterdocht naar jou toe is bovendien erg giftig gebleken als jij nu tot de conclusie komt dat het heeft veranderd wie jij bent. Hij heeft met zijn hoerenbezoek en zijn gelieg daarover gekozen voor een scheiding, maar blijkbaar is hij te laf om zelf die conclusie te trekken en geeft hij zelfs jou het gevoel dat jij hier nu voor kiest. De hoogste tijd om hem het huis uit te zetten en alles voor de scheiding te gaan uitzoeken.

:hug:

Jij bent een (voor deze man veel te) lieve vrouw, TO. Aan jou ligt het niet. Kies nu voor jezelf en je kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, en hij steekt nog steeds niet de hand in eigen boezem maar beschuldigd jullie beider vriend die je alles heeft verteld?
Hij vind dus nog steeds niet erg dat hij je heeft belazerd maar vind het erg dat het is uitgekomen?
Wat een manipulatieve loser.
hamerhaai schreef:
09-11-2019 08:42
mensen maken fouten, jij en ik ook.

Ik behoor tot de groep die in tweede kansen geloofd. Geloof me, er is volgens mij geen relatie die 100% is zoals in de film en boekjes.
Mijn hemel, hamerhaai, lees de OP voor je reageert. Dit huwelijk was al de tweede (of derde of vierde) kans.

En het is "de groep die geloofT", met een T, want derde persoon enkelvoud.

Ik hoop dat TO je onder de negeer zet, want aan zo'n reactie heeft ze echt helemaal niks. Ze wordt gekleineerd en gemanipuleerd en dat vat jij samen onder de noemer "mensen maken fouten". Ga je mond spoelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven