2 leuke mannen in mijn leven, dilemma

09-11-2019 09:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Recent heb ik een relatie van ongeveer 10 maanden afgebroken. Ik ben de tijd aan het nemen om weer even tot mezelf te komen en ben ook niet iemand die zich van het ene in het andere wil storten.
Nu is het alleen zo dat er 2 mannen in mijn leven zijn die aan hebben gegeven graag met me te daten, en beiden zijn het hele leuke mannen. Ik wil echter niet met hen allebei tegelijk gaan daten omdat ik dat niet netjes vind. Over een maandje ben ik denk ik wel weer klaar om te daten en ik zal dus uiteindelijk (als zij dan allebei ook nog willen natuurlijk!) 1 man willen kiezen waar ik rustig mee wil daten. Beiden vind ik echt leuk, maar wel op een andere manier. Ik zal ze omschrijven als meneer A en meneer B:

Meneer A ken ik via een hobby, dus we delen diezelfde passie. Over deze passie kunnen we ook urenlang praten. Het is een gevoelige man en we hebben diepgaande gesprekken. Ik voel me daarin wel verbonden met hem, het gaat vaak ook over persoonlijke zaken. Hij heeft wat kleine issues (zoals verlatingsangst) waar we over praten. Als ik een relatie met hem zou hebben zou het volgens mij een toegewijde, betrouwbare partner zijn. Hij is echter wel wat zwaar op de hand. Ik vind hem best wel aantrekkelijk, maar ‘mijn hormonen’ doen niet zoveel. Hij is erg intelligent en genuanceerd. Het is rustig, gezellig en prettig om bij hem te zijn.

Meneer B ken ik via onze vriendengroep, hij is net pas bevriend met de vriend van een vriendin van mij. Het is ook een lieve man en erg vrolijk. We kunnen lekker kletsen en samen veel lachen, als we kletsen vliegt de tijd voorbij en ik voel me nadat ik hem heb gezien heel vrolijk, vind hem jammer dat ik dan weg moet. De gesprekken zijn wel oppervlakkiger dan met meneer A en soms vallen er hele korte stiltes, die niet ongemakkelijk zijn. Ik weet alleen niet of we, als we elkaar vaker zouden zijn, heel veel uit te wisselen hebben. Ik vind hem schattig en ontzettend aantrekkelijk tegelijk. Hij doet iets met me waardoor ik hem tegelijkertijd wil knuffelen, maar ook de kleren van zijn lijf wil scheuren. Qua hormonen doet hij dus zeker iets met me, maar dat moet natuurlijk niet de doorslag geven. Ik kijk regelmatig stiekem naar zijn foto’s omdat ik hem echt aantrekkelijk vind en voel dat kleine vlinders. Ik weet dus alleen niet of het zo ‘diepgaand’ zal klikken als met meneer A, ook omdat ik meneer B nog maar heel kort ken.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Je kent ze beiden al en spreekt ook met ze. Wat houdt dat daten dan in? Uitgaan? Seks?
Verder zou ik denk ik wel met beiden afspreken. Als je daar duidelijk over bent tegen allebei, wat is er dan niet netjes aan?
Wie heeft de dikste portemonnee?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet vaker vriendschappelijk met B praten om te ontdekken of jullie ook dieper kunnen praten? Dit kan heel ongedwongen aangezien jullie elkaar tegenkomen in de vriendengroep. De aantrekkingskracht is wel heel belangrijk. Stel, je zou met A gaan daten, dan kom je B nog steeds tegen bij je vrienden. En bij hem voel je zelfs vlinders als je hem ziet. Dus dat eerst maar eens ontdekken.
Ik zou mijn idee over “netjes” wat pragmatischer invullen
Alle reacties Link kopieren
Als je zo twijfelt, misschien zijn ze het dan allebei niet?
Bij meneer A zou ik het bij vriendschap houden en meneer B zou ik beter willen leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst meneer B en als jullie uitgekeken zijn op elkaar, meneer A.
Maar dat is maar een slag in de lucht, gebaseerd op wat je zelf schrijft. Ik 'hoor' je zeggen dat je meneer A maar saai vindt en je wil met meneer B lichamelijk aan de gang. Het kan best zijn dat meneer B jouw rebound is.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
09-11-2019 09:55
Bij meneer A zou ik het bij vriendschap houden en meneer B zou ik beter willen leren kennen.

Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je weet nu al hoe je je over een maand voelt? Waarom mag je ze niet allebei daten?

A is denk ik je beste vriendin en voor B voel je ook niet genoeg.

Waarom mag je niet gewoon vrij zijn van jezelf om dat te experimenteren met meerdere personen te daten en misschien wel een meneer C te vinden?

Wat leg je jezelf veel beperkingen op....

Het leven bestaat niet uit maar 2 keuzes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
09-11-2019 09:55
Eerst meneer B en als jullie uitgekeken zijn op elkaar, meneer A.
Maar dat is maar een slag in de lucht, gebaseerd op wat je zelf schrijft. Ik 'hoor' je zeggen dat je meneer A maar saai vindt en je wil met meneer B lichamelijk aan de gang. Het kan best zijn dat meneer B jouw rebound is.
Meneer A is dan om op terug te vallen / tweede “ veilige” keuze dat is ook sneu
Ik zou voor B gaan de liefde moet wel hartstochtelijk zijn voor mij in het begin.
Waarom zou je ze niet tegelijkertijd wat beter gaan leren kennen?

Waarom mag je hormoongevoel niet de doorslag geven?

Waarom wil je pas over een maand gaan daten als je ze nu allebei leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is nou juist dat ik voor meneer B eigenlijk al vrij veel voel. Echt al kriebels en een beginnende verliefdheid, leuke klik etc.
Menner A is momenteel inderdaad echter een vriend waarvan ik me afvraag of er ook ‘meer’ in zit. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe trouwens!

Misschien moet ik mezelf inderdaad ook niet van dat soort beperkingen opleggen en meer go with the flow doen
Alle reacties Link kopieren
Of C inderdaad :P

A lijkt me persoonlijk erg vermoeiend, iemand die zwaar op de hand is. Dat ben ik zelf absoluut niet, dus dat zou niet matchen. Maar misschien past dat wel bij jou, TO? Daarnaast doet hij je zo te lezen weinig qua seksuele aantrekkingskracht.

B heeft een grote plus en dat is dat de seksuele aantrekkingskracht er zo te lezen wel is. Eigen ervaring: zonder die aantrekkingskracht wordt het bij mij niets.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Inderdaad. Niet zoveel je ratio volgen en dingen uitdenken. Maar voelen. Voelen voelen voelen en doen.
Alle reacties Link kopieren
Suzykjoew schreef:
09-11-2019 10:03
Het probleem is nou juist dat ik voor meneer B eigenlijk al vrij veel voel. Echt al kriebels en een beginnende verliefdheid, leuke klik etc.

Spreek dan af met B :-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ikkuz schreef:
09-11-2019 10:08
Maar voelen. Voelen voelen voelen en doen.
Bij voorkeur piemels.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
09-11-2019 09:55
Bij meneer A zou ik het bij vriendschap houden en meneer B zou ik beter willen leren kennen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
En kleine issues, verlatingsangst?
Is dat iets kleins...?
🤔
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon met beide mannen vriendschappelijk blijven omgaan, er bij gelegenheid iets mee drinken, of samen uit eten of naar het theater, en dan ontdek je toch vanzelf of één van beiden (of geen van beiden, dat kan bij nader inzien ook) je dusdanig bevalt dat je er een stap verder mee wilt gaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
B
Als je twijfelt tussen twee personen kies dan niemand. Je vindt ze beiden niet leuk genoeg, anders zou je niet zo moeilijk doen met je ‘ik ben er over een maandje wél klaar voor’. Wat een waanzin trouwens om over mensen en daten te praten alsof je het hebt over het uitzoeken van een nieuwe spijkerbroek in een winkel. Het is nu al te voorspellen dat het niets wordt met die mensen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-11-2019 10:12
Je kunt toch gewoon met beide mannen vriendschappelijk blijven omgaan, er bij gelegenheid iets mee drinken, of samen uit eten of naar het theater, en dan ontdek je toch vanzelf of één van beiden (of geen van beiden, dat kan bij nader inzien ook) je dusdanig bevalt dat je er een stap verder mee wilt gaan?
Ze heeft toch al de kriebels van meneer B?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
09-11-2019 10:15
Ze heeft toch al de kriebels van meneer B?
Als dat zo is, waarom dan een topic openen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je al de kriebels hebt van B dan snap ik niet dat A nog een optie is. Ik ben bang dat je met A een hoop problemen gaat krijgen met zijn verlatingsangst en nog meer "kleine" issues.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven