Vriend heeft 'bijzonder' app contact met ex-vrouw

13-11-2019 16:34 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben sinds 3 jaar een (lat) relatie. Daarvoor hadden we allebei een huwelijk/relatie van ruim 30 jaar. Al 3 jaar waren we heel gelukkig met elkaar (dacht ik....) en maakten we toekomstplannen voor ons samen.

Nu blijkt dat mijn partner al jaren (sinds hun scheiding) een 'bijzondere' manier van communiceren heeft met zijn ex-vrouw. Zij appen elkaar niet dagelijks maar wel heel regelmatig. Ieder appje begint met 'schatje', 'liefje', 'lieverd' etc etc. En ieder appje wordt afgesloten met hartjes en kusjes etc. Verder schrijven ze heel liefdevol naar elkaar 'Zo fijn om je weer even gesproken te hebben', 'Ik denk nog bijna dagelijks aan je', 'Wat zag je er weer mooi uit' etc. Ze sturen elkaar foto's van dingen die hen aan elkaar doen denken en zijn erg geïnteresseerd in elkaars doen en laten,

Ik heb hier veel moeite mee. Zeker omdat hij aangaf dat ze alleen app contact hadden over de kinderen (uitwonend en studerend) en dat dit heel incidenteel is en redelijk 'zakelijk'. Nu blijkt dit helemaal niet te kloppen.

Ik ben benieuwd of ik overtrokken reageer of dat dit echt rare teksten zijn om naar elkaar te sturen als je al jaren gescheiden bent.

Overigens ben ik niet bang dat hij vreemgaat met haar, uit alle berichten bleek duidelijk dat ze elkaar niet vaak zien. Het gaat mij puur om de uitingen die ze over en weer doen én het feit dat hij hierover gelogen heeft.
Als je elkaar leuk vindt dan zijn dit doodnormale teksten. Je kunt elkaar heel erg leuk vinden, terwijl je toch gescheiden bent.
Wat zegt hij als je hem vertelt dat je in zijn telefoon hebt gekeken en dit soort berichten hebt gezien? Is het wel zijn ex die hij iets stuurt of is het een ‘alias’ van een minnares?
Weet niet waarom ze gescheiden zijn, maar als dit was omdat ze als vrienden/broer en zus leefden zullen er weinig negatieve gevoelens over elkaar zijn en ze hebben wel van elkaar gehouden, lief en leed gedeeld en kinderen gekregen. Kan me voorstellen dat er dan altijd een liefdevolle band bestaat, ook al ben je niet meer verliefd op elkaar.

Dat hij heeft gelogen over het contact is wel fout.
Ik zou hier op z'n minst het gesprek over aan gaan en uitleggen waarom jij hier zo van baalt en dat het wellicht een veel minder groot, of zelfs geen, issue was geweest als hij het meteen met je had gedeeld, maar dat het nu veel wantrouwen opwekt.
Als het mijn partner betrof zou ik ook laten weten dat ik vanaf nu verwacht dat hij open kaart speelt en nog een leugen is onacceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze zo goed met elkaar door 1 deur kunnen, maar ik snap wel dat je dit soort appjes wel 'bijzonder' vindt. Zou ik denk ik ook wel vinden, juist omdat hij een andere draai aan die appjes gaf dan jij gelezen hebt.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Prettig als exen elkaar de hersens niet inslaan, maar bij dit soort teksten zou ik me afvragen waarom ze ooit gescheiden zijn. Raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tekst 'ik denk nog bijna dagelijks aan je' echt heel vreemd als je al jaren gescheiden bent. En letterlijk altijd elkaar aanspreken met schatje en liefje vind ik ook gek. En zeker fijn dat ze op goede voet staan. Dat sta ik gelukkig ook met mijn ex-partner maar ik heb geen enkele behoefte om hem te appen dat ik aan hem denk, dat hij er weer zo goed uit zag en dat ik er zo naar uitkijk om hem weer te zien. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm bij mij zou dit een `red Flag` gevoel oproepen.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk niet normaal dat iemand die gescheiden is zulke woorden en zinnen zegt tegen een ex, al helemaal als hij een relatie heeft met jou.
Het is begrijpelijk dat je hier veel moeite mee hebt. Niemand zou dit fijn en oke vinden.

Misschien, hoe moeilijk ook, met je hierover met je vriend in gesprek. Uitleggen dat zulke woorden zoals "schatje" en "lieverd" jou geen goed gevoel geven.
Natuurlijk hebben zij een vriendschappelijke relatie in verband met verbonden aan elkaar zijn door hun kinderen, maar ex partners gaan echt niet "lieverd" etc. tegen elkaar zeggen als ze geen romantische gevoelens meer hebben voor elkaar. Dat geloof ik in ieder geval.
Hij heeft geen romantische relatie meer met zijn ex, maar juist met jou. Hij zou die dingen tegen jou moeten zeggen en niet tegen zijn ex partner.

Sterkte in ieder geval, dit moet niet makkelijk voor je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Altijdgelukkig schreef:
13-11-2019 16:44
Ik vind de tekst 'ik denk nog bijna dagelijks aan je' echt heel vreemd als je al jaren gescheiden bent. En letterlijk altijd elkaar aanspreken met schatje en liefje vind ik ook gek. En zeker fijn dat ze op goede voet staan. Dat sta ik gelukkig ook met mijn ex-partner maar ik heb geen enkele behoefte om hem te appen dat ik aan hem denk, dat hij er weer zo goed uit zag en dat ik er zo naar uitkijk om hem weer te zien. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Hmmm.....zou ik ook niet echt veel gelukkiger van worden nee, ik snap je wel.
Dat zijn teksten waarvan ik eerder zou verwachten dat hij ze aan jou stuurt.

Heb je het er al eens over gehad met 'm? Zou ik toch wel doen, het zit je duidelijk niet lekker.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Hij stuurt mij dit soort berichten ook. En ik dacht dat hij dat alléén naar mij deed. Niets is minder waar blijkt nu. En dat steekt.

Ik heb het besproken ja. Hij snapt het. In eerste instantie niet echt. Tot ik hem vroeg om de rollen om te draaien en zich voor te stellen dat ik dat schreef naar mijn ex en omgekeerd. Tja, dat maakte wel wat duidelijk.

Hij geeft aan er niets mee bedoeld te hebben. Maar waarom hij al jaren zo'n 'intiem' app contact onderhoudt met zijn ex kon hij zelf ook niet goed verklaren. Hij heeft spijt, heel veel spijt omdat hij ziet wat het met mij doet. Ik ben boos en verdrietig. Voel me belazerd.

En voor degene die het vroeg: ik zat niet in zijn telefoon te neuzen. Ik was (met zijn medeweten en toestemming) even achter zijn laptop gekropen om wat uit te zoeken voor onze volgende vakantie. Toen ik internet opende startte whatsapp direct op en stond haar appje op het scherm. Door alle hartjes en kusjes-smileys werd mijn aandacht wel getrokken en heb ik een aantal appjes gelezen. Heel pijnlijk om te lezen dat hij tijdens onze vakantie haar heeft zitten appen bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier niet blij van worden
Contact, prima en fijn als dat goed verloopt, maar dingen als: Lieverd, schat, denk elke dag aan je? Daar zou ik snel klaar mee zijn
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij het begrijpt. Blijf erover praten met elkaar.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
sakamanga schreef:
13-11-2019 16:42
Prettig als exen elkaar de hersens niet inslaan, maar bij dit soort teksten zou ik me afvragen waarom ze ooit gescheiden zijn. Raar.
Dit. Al die koosnaampjes?! Waarom??!
Snap je gevoel heel goed :hug:
Ik hoop dat hij, nu hij het dus opeens wel snapt, ermee ophoudt.
justagirly wijzigde dit bericht op 13-11-2019 17:10
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Altijdgelukkig schreef:
13-11-2019 17:01


Hij geeft aan er niets mee bedoeld te hebben. Maar waarom hij al jaren zo'n 'intiem' app contact onderhoudt met zijn ex kon hij zelf ook niet goed verklaren. Hij heeft spijt, heel veel spijt omdat hij ziet wat het met mij doet. Ik ben boos en verdrietig. Voel me belazerd.
hij heeft je niet belazerd toch?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:09
hij heeft je niet belazerd toch?
Hij loog anders wel tegen haar over de manier waarop ze nog contact hadden.
Alle reacties Link kopieren
En hij mist haar nog elke dag...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-11-2019 17:11
Hij loog anders wel tegen haar over de manier waarop ze nog contact hadden.
nee hoor, hij heeft het niet genoemd
dat is wat anders

hij zag er blijkbaar geen kwaad in, en niks vermeldenswaardigs
Alle reacties Link kopieren
Kan.
Best wel dom i.m.o.
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:13
nee hoor, hij heeft het niet genoemd
dat is wat anders

hij zag er blijkbaar geen kwaad in, en niks vermeldenswaardigs
Dat hoeft helemaal niet, natuurlijk. Hij kan het ook heel bewust verzwegen hebben.

En tegen je partner zeggen dat je alleen (sporadisch) contact hebt met ex, en alleen over de kinderen, terwijl je elkaar constant bestookt met koosnaampjes en liefdevolle berichten uitwisselt, vind ik wel een vorm van liegen, eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-11-2019 17:17
Dat hoeft helemaal niet, natuurlijk. Hij kan het ook heel bewust verzwegen hebben.

En tegen je partner zeggen dat je alleen (sporadisch) contact hebt met ex, en alleen over de kinderen, terwijl je elkaar constant bestookt met koosnaampjes en liefdevolle berichten uitwisselt, vind ik wel een vorm van liegen, eigenlijk.
als je iemand echt wil belazeren, dan verberg je het beter toch?
Dan gooi je die appjes weg ofzo.
En TO mocht gewoon zijn telefoon pakken. Ik denk (=aanname) dat TO's vriend wat naief is
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof ze spijt hebben van de scheiding: 'ik denk nog iedere dag aan je'. Waarom zijn ze gescheiden?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:13
nee hoor, hij heeft het niet genoemd
dat is wat anders

hij zag er blijkbaar geen kwaad in, en niks vermeldenswaardigs
Ik denk redelijk nuchter te zijn in dit soort dingen, maar een ex steeds zo benaderen gaat mij ook wat ver eerlijk gezegd. Met name omdat hij zelf er een andere draai aan gaf voor TO het las.
Fijn dat hij nu door lijkt te hebben dat het allemaal misschien toch wel wat overdreven was.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
13-11-2019 17:21
Ik denk redelijk nuchter te zijn in dit soort dingen, maar een ex steeds zo benaderen gaat mij ook wat ver eerlijk gezegd. Met name omdat hij zelf er een andere draai aan gaf voor TO het las.
Fijn dat hij nu door lijkt te hebben dat het allemaal misschien toch wel wat overdreven was.
dat is ook mijn beeld: een naïeveling
Hij staat alleen nu wel op 1-0 achterstand, zoiets kan een keer gebeuren, maar maak er geen gewoonte van
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:18
als je iemand echt wil belazeren, dan verberg je het beter toch?
Dan gooi je die appjes weg ofzo.

En TO mocht gewoon zijn telefoon pakken. Ik denk (=aanname) dat TO's vriend wat naief is
Jij heb de mensheid echt heel hoog zitten he? ;)

Sommige mensen zijn nu eenmaal heel dom. Of denken dat hun partner heel dom is... wat ook dom is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:23
dat is ook mijn beeld: een naïeveling
Hij staat alleen nu wel op 1-0 achterstand, zoiets kan een keer gebeuren, maar maak er geen gewoonte van
Ja, eens.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven