Loslaten of wachten?

17-11-2019 21:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Een maand geleden heb ik echt een hele leuke man leren kennen. Vanaf de eerste date was er meteen een enorme vonk en hebben we elkaar bijna iedere dag gezien. Na twee jaar single te zijn geweest, voelde ik eindelijk weer echte verliefdheid. Ik dacht dat ik na het overlijden van mijn ex dit niet meer kon voelen, maar dit met hem is zo intens. En het maakt me zo blij!

Alleen komt hij net (een maand) uit een relatie van 15 jaar en heeft hier veel verdriet nog van. Als hij bij mij is voelt ie zich gelukkig, maar zodra hij naar huis gaat (waar zij ook nog woont) komt dat verdriet weer opzetten. Volgende week gaat hij verhuizen naar een eigen appartement en nu hebben zijn vrienden gezegd dat hij echt even tijd voor zichzelf moet nemen om alles een plekje te kunnen geven. Wat ik ook begrijp, want na zo een lange tijd heb je ook wat te verwerken. Nu heeft hij besloten om ons contact te stoppen, omdat ondanks dat ik zeg dat ik met zijn situatie kan omgaan hij het niet over zijn hart kan verdragen om mij in welke vorm dan ook zal teleurstellen. Hij kan niet garanderen dat het gevoel wat hij voor mij heeft blijft en dat vind ie moeilijk. Omdat het zo snel is en dus ook wellicht niet reëel.

Nu hebben we wel over twee maanden een date ingepland, om te kijken waar we dan staan. Ongeacht wat er in de tussentijd gebeurd. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie vinden.... Moet ik hem loslaten en eventueel weer gaan daten met andere mannen of op hem blijven wachten?

Ik vind hem echt zo leuk....maar wil ook geen re-bound zijn.
Oei, wat lastig!
Toch bijzonder dat je zo'n man hebt gevonden bij wie je opnieuw een vonk voelt. Maar ik vraag me wel af, voelt hij hetzelfde voor jou? Neemt hij afstand omdat zijn vrienden dat zeggen of omdat hij dat zelf wilt? Ik vind het wel wat apart dat hij het contact wil verbreken en pas over 2 maanden af wil spreken. Hoe belangrijk ben jij voor hem? Kun je daarover in gesprek gaan met hem, waarbij je de vraag die je nu stelt aan hem voorlegt? Dat je vraagt wat hij nu van jou verwacht/hoopt en wat hij voor je voelt? Want jij hebt recht op eerlijkheid van zijn kant! Succes!
Ik zou verder daten en mocht het zo moeten zijn dan vinden jullie elkaar over een jaar ook wel weer. Ga verder met je leven en blijf niet op hem wachten want de kans dat je dan teleurgesteld wordt is aanwezig.
Niet gaan wachten. Deze man is net vrijgezel. Iemand die nog zo verdrietig is en de vorige lange relatie nog niet heeft verwerkt is geen relatiemateriaal. Waarom zou je wachten? Dan word je teleurgesteld. Ga door met je leven zonder hem en wie weet komt hij ooit weer op je pad.
Niet wachten en die date over 2 maanden afzeggen.
Ik zie dat mijn bericht een kopie lijkt van de vorige, maar het is toevallig dezelfde gedachte.
Ik zou geen zin hebben in dat wachtbankje om dan over 2 maanden te horen dat ie er ofwel nog altijd niet klaar voor is, ofwel dat er intussen een ander is.

Als het ment to be is komen jullie ooit nog eens samen, maar anders ... up to the next.


Het is hij die zelf is beginnen daten terwijl ie nog met een halve voet in zijn oude relatie zat.
En niet zomaar 1 date, maar 3 à 5 keer per week een aantal weken lang.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 21:55
26.06% gewijzigd
Alsof hij over 2 maanden wel helemaal over een relatie van 15 jaar is. Wat een raar gedoe. Waarom heb je daar uberhaupt zin in, ben je echt zo wanhopig?
Het overlijden van je ex? Jullie waren al uit elkaar toen hij overleed?




On topic: ik zou niet gaan wachten op hem. Mocht je een andere leuke man tegenkomen, gewoon gaan daten. Mocht je niemand tegenkomen, dan kun je over een week of zeven nog bepalen of je hem weer wilt zien of niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Marana post_id=30633956 time=1574024330 user_id=385856]
Het overlijden van je ex? Jullie waren al uit elkaar toen hij overleed?

Ja, we waren net een maand uit elkaar na een relatie van 6 jaar. Dus dat heeft er voor gezorgd dat ik pas sinds een paar maanden weer helemaal lekker in m'n vel zit en ook weer kan openstellen voor andere mannen. En dan komt er zo een man op je pad...
Alle reacties Link kopieren
Annawanna schreef:
17-11-2019 21:45
Oei, wat lastig!
Toch bijzonder dat je zo'n man hebt gevonden bij wie je opnieuw een vonk voelt. Maar ik vraag me wel af, voelt hij hetzelfde voor jou? Neemt hij afstand omdat zijn vrienden dat zeggen of omdat hij dat zelf wilt?!
Hij wil dat ook zelf, want hij merkt dat hij nu tussen twee emoties in zit. Maar zegt dan ook weer dat hij er over een week weer heel anders over kan denken. Als hij namelijk niet net uit een relatie zou komen, zou hij 100% voor mij zijn gegaan.
Lastig, ik denk dat het voor jullie beiden niet verkeerd je een tijdje op jezelf te focussen en elkaar ruimte en rust te geven. En van daaruit verder kijken hoe het verloopt. Als hij echt gevoelens voor je heeft dan komt hij wel terug.
MD24 schreef:
17-11-2019 22:04
Hij wil dat ook zelf, want hij merkt dat hij nu tussen twee emoties in zit. Maar zegt dan ook weer dat hij er over een week weer heel anders over kan denken. Als hij namelijk niet net uit een relatie zou komen, zou hij 100% voor mij zijn gegaan.
Dat klinkt niet echt goed vind ik. Het geeft in iedergeval aan dat het voorlopig niets wordt. Als hij je echt fantastisch had gevonden, dan had hij niet zo’n uitspraak gedaan. Hiermee houdt hij je aan het lijntje. Alsof hij de opties wil openhouden. Laat maar voorlopig gaan. 15 jaar relatie is niet binnen een paar maanden verwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het gelijk een relatie zijn? Je kan toch elkaar gewoon iedere week een avondje zien en het fijn hebben? Verder geen druk of verwachtingen erbij. Na een half jaar zie je wel of er een relatie in zit, of niet.
Hij stopte met het contact, dus er valt weinig rustig aan te doen verder.
Het is klaar. Ik zou dit loslaten. Hij gaat er niet voor.
MD24 schreef:
17-11-2019 22:04
Hij wil dat ook zelf, want hij merkt dat hij nu tussen twee emoties in zit. Maar zegt dan ook weer dat hij er over een week weer heel anders over kan denken. Als hij namelijk niet net uit een relatie zou komen, zou hij 100% voor mij zijn gegaan.
is natuurlijk onzin
MD24 schreef:
17-11-2019 21:38
Nu heeft hij besloten om ons contact te stoppen, omdat ondanks dat ik zeg dat ik met zijn situatie kan omgaan hij het niet over zijn hart kan verdragen om mij in welke vorm dan ook zal teleurstellen. Hij kan niet garanderen dat het gevoel wat hij voor mij heeft blijft en dat vind ie moeilijk. Omdat het zo snel is en dus ook wellicht niet reëel.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie vinden.... Moet ik hem loslaten en eventueel weer gaan daten met andere mannen of op hem blijven wachten?
Ik heb geleerd dat mannen heel duidelijk communiceren. Ze zeggen hoe het is. Aan jou of je dat wil horen.
Jouw vriend heeft jullie relatie na een paar intensieve weken samen uitgemaakt. Hij kan niet garanderen dat zijn gevoel voor jou blijvend is.

Hij zegt het heel duidelijk: het was gezellig, maar je bent geen blijvertje.
Ik raad je dus aan niet te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niets van is dit dezelfde man en zelfde verhaal als het topic dat je 2 jaar geleden hebt geopend?
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
17-11-2019 23:49
Ik snap er niets van is dit dezelfde man en zelfde verhaal als het topic dat je 2 jaar geleden hebt geopend?
ik snap het ook niet. Of TO komt steeds dezelfde man tegen en vergeet dat hij dezelfde is? Twee jaar geleden kwam ze uit een relatie en nu is er een ex dood. Maar wie dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weer gaan daten en deze situatie proberen los te laten.
Doe je dat niet dan blijf je toch van binnen hoop houden en beinvloed je de situatie.
Zet je gedachten op een nieuwe koers en mocht na een tijd blijken dat jullie toch elkaar weer vinden, dan is dat dus zo en ga je van daaruit verder
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft alleen voor de afleiding elke dag met je afgesproken?
En nu kan je 2 maanden op je handen gaan zitten. Jouw gevoelens doen niet terzake?
Alle reacties Link kopieren
ramy72 schreef:
17-11-2019 23:32
Ik heb geleerd dat mannen heel duidelijk communiceren. Ze zeggen hoe het is. Aan jou of je dat wil horen.
Jouw vriend heeft jullie relatie na een paar intensieve weken samen uitgemaakt. Hij kan niet garanderen dat zijn gevoel voor jou blijvend is.

Hij zegt het heel duidelijk: het was gezellig, maar je bent geen blijvertje.
Ik raad je dus aan niet te wachten.
Dit!
Je kent iemand een maand, die tevens een maand uit een relatie komt.
Hij was gelukkig als hij bij jou was, maar verdrietig als hij weer thuis kwam waar zijn ex ook nog woonde.
Nu heeft hij een eigen appartement en heeft hij zijn adres om uit de situatie (samenwonen met zijn ex), te ontsnappen, niet meer nodig....

Loslaten en niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Let it goooo, let it goooo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu helemaal geen beslissing nemen, maar over twee maanden kijken of je allebei die date door wil laten gaan. Besluit je in de tussentijd dat je al die onzekerheid toch niet ziet zitten, dan zeg je die date af. Kom je in de tussentijd iemand anders tegen (goed, die kans lijkt me klein als je hem zo leuk vindt, maar je weet nooit) dan zeg je de date af. Heb je tegen die tijd behoefte om hem te zien en wil je weten hoe de vlag erbij hangt en wil hij ook op date dan ga je.

Ik zou niet eenzijdig gaan zitten wachten tot hij iets besloten heeft, ik zou ook niet op voorhand de deur al dicht gooien. Je ziet het wel. En in de tussentijd zou ik geen contact opnemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven