Loslaten of wachten?

17-11-2019 21:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Een maand geleden heb ik echt een hele leuke man leren kennen. Vanaf de eerste date was er meteen een enorme vonk en hebben we elkaar bijna iedere dag gezien. Na twee jaar single te zijn geweest, voelde ik eindelijk weer echte verliefdheid. Ik dacht dat ik na het overlijden van mijn ex dit niet meer kon voelen, maar dit met hem is zo intens. En het maakt me zo blij!

Alleen komt hij net (een maand) uit een relatie van 15 jaar en heeft hier veel verdriet nog van. Als hij bij mij is voelt ie zich gelukkig, maar zodra hij naar huis gaat (waar zij ook nog woont) komt dat verdriet weer opzetten. Volgende week gaat hij verhuizen naar een eigen appartement en nu hebben zijn vrienden gezegd dat hij echt even tijd voor zichzelf moet nemen om alles een plekje te kunnen geven. Wat ik ook begrijp, want na zo een lange tijd heb je ook wat te verwerken. Nu heeft hij besloten om ons contact te stoppen, omdat ondanks dat ik zeg dat ik met zijn situatie kan omgaan hij het niet over zijn hart kan verdragen om mij in welke vorm dan ook zal teleurstellen. Hij kan niet garanderen dat het gevoel wat hij voor mij heeft blijft en dat vind ie moeilijk. Omdat het zo snel is en dus ook wellicht niet reëel.

Nu hebben we wel over twee maanden een date ingepland, om te kijken waar we dan staan. Ongeacht wat er in de tussentijd gebeurd. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie vinden.... Moet ik hem loslaten en eventueel weer gaan daten met andere mannen of op hem blijven wachten?

Ik vind hem echt zo leuk....maar wil ook geen re-bound zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jij schrijft zelf dat jij de tijd nodig had na het overlijden van je ex,en nu vind je het lastig om je positie te bepalen bij een man die ook even pas op de plaats maakt? Mij lijkt dat alleen maar verstandig van hem.
Geef hem die 2 maanden, laat het bij jou ook even bezinken zodat jij bij jezelf goed aanvoelt wat jij nu eigenlijk wilt zodat jij over 2 maanden ook duidelijk kunt zijn naar hem.
Wat zijn 2 maanden nou eenmaal? Als jullie ment to be zijn dan komt het goed en komt het niet goed dan ga je over 2 maanden weer lekker daten met andere mannen, dat kun je nu ook doen trouwens als jij daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
17-11-2019 21:49
Ik zou verder daten en mocht het zo moeten zijn dan vinden jullie elkaar over een jaar ook wel weer. Ga verder met je leven en blijf niet op hem wachten want de kans dat je dan teleurgesteld wordt is aanwezig.
helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel wijs besluit van hem. Zijn leven staat op dit moment volledig op zijn kop. Zijn relatie is na 15 jaar tijd voorbij. Hij verlaat zijn thuis. Hij heeft tijd en ruimte nodig om zijn verdriet een plek te geven.

Je zegt: 'Ik vind hem echt zo leuk, maar ik wil ook geen re-bound zijn'. Dat wil hij zelf ook niet, vandaar zijn besluit. Ik snap dat het moeilijk is. Vestig in elk geval niet alle hoop op jullie date. In 2 maanden tijd kan een hoop veranderen, maar de meesten hebben toch wel wat langer nodig om hun relatiebreuk te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de fijne reacties! Ik ga hem loslaten en wellicht komen we elkaar op een ander moment nog eens tegen. Zo niet, dan niet :)
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
18-11-2019 11:50
Je kent iemand een maand, die tevens een maand uit een relatie komt.
Hij was gelukkig als hij bij jou was, maar verdrietig als hij weer thuis kwam waar zijn ex ook nog woonde.
Nu heeft hij een eigen appartement en heeft hij zijn adres om uit de situatie (samenwonen met zijn ex), te ontsnappen, niet meer nodig....

Loslaten en niet wachten!

Dit ja. Als hij door wilde gaan dan deed hij dat wel, maar nee hij zet er een punt achter.
Susan schreef:
18-11-2019 12:02
Ik zou nu helemaal geen beslissing nemen, maar over twee maanden kijken of je allebei die date door wil laten gaan. Besluit je in de tussentijd dat je al die onzekerheid toch niet ziet zitten, dan zeg je die date af. Kom je in de tussentijd iemand anders tegen (goed, die kans lijkt me klein als je hem zo leuk vindt, maar je weet nooit) dan zeg je de date af. Heb je tegen die tijd behoefte om hem te zien en wil je weten hoe de vlag erbij hangt en wil hij ook op date dan ga je.

Ik zou niet eenzijdig gaan zitten wachten tot hij iets besloten heeft, ik zou ook niet op voorhand de deur al dicht gooien. Je ziet het wel. En in de tussentijd zou ik geen contact opnemen.
Dit, je gooit jezelf in de wacht voor iets of iemand die in een verwerking zit, dat kan 2 maanden duren maar ook 2 jaar of het wordt achteraf toch niets. Het is voor nu gewoon jammer want het had zo leuk kunnen zijn maar zo gaan die dingen wel vaker. En ergens zou je ook opgelucht moeten zijn, iemand die zo kort uit een langdurige relatie is heeft nog heel wat achter zich te laten en wil vaak graag zichzelf opnieuw uitvinden.
Alle reacties Link kopieren
Die is voorlopig nog niet toe aan zijn hart geven. Zijn pik wel, dat wel uiteraard...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven