Advies raad nodig

18-11-2019 22:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Raad /advies nodig.

Op verjaardagen van mijn familie wordt er heel veel gedronken en ook wel gegeten.
Nu vind ik drank geven prima maar niet als er te veel wordt gedronken en visite weggedragen moet worden
Nu ben ik jarig ik met de kerst en trakteer ik wel eens op amandelstaven en maak ik wel eens andere hapjes klaar dan andere familie leden.
Nu ben kreeg ik van mijn ene broer te horen dat mijn andere broer zich afvroeg waarom ik niet zelfde deed als de rest van de familie Want hij komt toch uit zelfde nest ?

En of ik daar daar met mijn komende verjaardag rekening mee wilde gaan houden?
Dat er wel gebak en meer hapjes moeten komen!

Moet ik dit accepteren van mijn ene broer?
Ieder geeft zijn verjaardag op eigen manier of denken jullie daar anders over ?
Wat je in je eigen huis op je eigen verjaardag doet moet je zelf weten. Ik geef in elk geval mijn visite niet zoveel te drinken dat ze weggedragen moeten worden. Ik houd het graag gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Huuuuuh.
Alle reacties Link kopieren
Dus dit krijg je niet rechtstreeks te horen maar via je andere broer? Leuk van ze. Ik zou het doen zoals jij het wil; het is jouw verjaardag toch!
Als je alleen op banketstaaf trakteert voor een hele verjaardag is dat wel wat karig. Maar als je verder meer dan genoeg te eten en te drinken hebt, dan zie ik het probleem niet, puur omdat het ander eten is.

Als een sibling van mij super karig zou doen op een verjaardag, dan zou ik daar ook wel wat van zeggen.

En ik voel me niet verantwoordelijk als andere mensen van mijn feestje weggedragen moeten worden. Ik zorg dat er genoeg te drinken is, volwassenen dienen zelf hun limiet te bepalen. Iemand die afgevoerd moet worden, wordt volgend jaar niet uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar! Jouw verjaardag, jouw feestje toch? Al serveer je alleen koffie, thee en een biscuitje. Zou wel karig zijn, maar uiteindelijk komen ze voor de gezelligheid met jou en niet voor het eten en drinken lijkt me? Zo wel, dan zeker niks aanpassen ene wachten tot ze vanzelf niet meer komen, die mensen ben je liever kwijt dan rijk 😉
Alle reacties Link kopieren
Je maakt andere hapjes dan de rest klaar?
Als er meer dan genoeg in huis is, zie ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je serveert andere hapjes dan ze gewend zijn. Niks mis mee zolang er genoeg is.
Jouw verjaardag, jouw feestje.
Alle reacties Link kopieren
Niks van aan trekken, het is jou feestje. En als ze alleen maar komen om te zuipen, blijven ze maar thuis. Ik kom bij mn broer ook op een verjaardag waar bijna niks geserveerd wordt. Denk je dat ik me daar druk om maak? Hun feest.
Hier thuis haal ik 2 kratten bier, en op is op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
18-11-2019 23:22
maar uiteindelijk komen ze voor de gezelligheid met jou en niet voor het eten en drinken lijkt me? Zo wel, dan zeker niks aanpassen ene wachten tot ze vanzelf niet meer komen, die mensen ben je liever kwijt dan rijk 😉
Nou ik ben zelf heel erg van een kaasplankje en lekkere borrelhapjes maar ik heb 1 vriendin die op haar feestje altijd alleen maar, hummus met wortel en celery stick serveert met geluk nog een quinoa salade.
Daar word ik toch echt niet gezelliger van en ben blij als ik op weg naar huis bij de snackbar kan stoppen omdat ik honger heb.
Minik schreef:
18-11-2019 23:22
Wat raar! Jouw verjaardag, jouw feestje toch? Al serveer je alleen koffie, thee en een biscuitje. Zou wel karig zijn, maar uiteindelijk komen ze voor de gezelligheid met jou en niet voor het eten en drinken lijkt me? Zo wel, dan zeker niks aanpassen ene wachten tot ze vanzelf niet meer komen, die mensen ben je liever kwijt dan rijk 😉
Nou, een verjaardag met 1 biscuitje en een halve augurk zou ik het jaar erna vriendelijk overslaan. "Je komt voor de gezelligheid" betekent gewoon "ik ben een krent met principes".
En je trakteert "weleens" op een amandelstaaf, to? Niet elk jaar dus?
Alle reacties Link kopieren
Al serveren ze niks, ik kom niet voor de honger hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
19-11-2019 00:02
Nou ik ben zelf heel erg van een kaasplankje en lekkere borrelhapjes maar ik heb 1 vriendin die op haar feestje altijd alleen maar, hummus met wortel en celery stick serveert met geluk nog een quinoa salade.
Daar word ik toch echt niet gezelliger van en ben blij als ik op weg naar huis bij de snackbar kan stoppen omdat ik honger heb.

Loop ik alweer hopeloos achter als ik zoiets nog steeds gewoon bleekselderij noem?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-11-2019 02:18
Loop ik alweer hopeloos achter als ik zoiets nog steeds gewoon bleekselderij noem?
Dank je :) sorry ik woon al jaren in het buitenland en kon gewoon echt de Nederlands benaming niet meer herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op je eigen manier vieren. Wij hebben bijvoorbeeld nooit bier op verjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje houdt ook niet van alcohol. Ze nodigt dan vaak uit voor vroeg op de middag zo van 13.00 - 17.00 uur. Taart/gebak met koffie/thee en verder is er fris. Nootje, chips en toastjes of stokbrood met smeersel. Wanneer je het een bepaalde tijd houdt dan hoeft alcohol en eten geen issue te zijn.
EmmadePemma schreef:
19-11-2019 06:08
Mijn zusje houdt ook niet van alcohol. Ze nodigt dan vaak uit voor vroeg op de middag zo van 13.00 - 17.00 uur. Taart/gebak met koffie/thee en verder is er fris. Nootje, chips en toastjes of stokbrood met smeersel. Wanneer je het een bepaalde tijd houdt dan hoeft alcohol en eten geen issue te zijn.
Dus omdat je het zelf niet drinkt krijgen je gasten het ook niet en wordt er verjaardag ook nog eens op "dit zijn toch geen tijden voor alcohol" gehouddn? Dat is geen logica, dat is gewoon enorm ongastvrij. En alcohol/hapjes is niet afhankelijk van de tijd, het overgrote deel vindt dit gewoon bij verjaardagen horen. Of dat nou in de middag is of 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Zij houdt niet van mensen die onder invloed zijn. Eigenlijk is het veel raarder dat alcohol zo algemeen geaccepteerd is. Waarom is het gastvrij om een gif te schenken? Ik houd ook van een wijntje af en toe, maar je kan niet 1 middagje zonder?
EmmadePemma schreef:
19-11-2019 06:34
Zij houdt niet van mensen die onder invloed zijn. Eigenlijk is het veel raarder dat alcohol zo algemeen geaccepteerd is. Waarom is het gastvrij om een gif te schenken? Ik houd ook van een wijntje af en toe, maar je kan niet 1 middagje zonder?
Omdat je je echt niet per definitie hoeft te bezatten, omdat er heel veel mensen zijn die alcohol gewoon lekker vinden en er geen taboe van maken. Ik eet geen vlees, maar ik peins er niet over om dat nooit te serveren omdat ik weet dat anderen het wel lekker vinden. Je geeft een feestje voor je gasten, dus dan hou je er rekening mee wat zij willen, niet alleen wat jij wilt. Het gaat dus niet om het wel of niet zonder alcohol kunnen, het gaat erom dat het ongastvrij is om alleen rekening te houden met je eigen wensen (als gastvrouw/heer).
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan niemand van jou verwachten dat jij feestjes opeen bepaalde manier viert.
Maarrr ik heb een hele lieve neef, waar ik van weet dat zij erg karige feestjes geven. En dat is toch jammer, helemaal als je reistijd hebt en er hongerig vandaan komt. Na een feest langs de Mac is wat sneu
Alle reacties Link kopieren
Deze discussie gaat langzaam de kant op waar de rook-discussie ooit zat.
To vindt het niet fijn om dronken mensen op haar feestje naar buiten te moeten dragen. Prima toch?
Blijkbaar kunnen de gasten zich niet inhouden.
Is ook wel wat van te zeggen. Als gast gedraag je, je.
Maar wat doe je dan?
Mijn schoonzus drinkt alleen icetea. Ik niet. Dus mijn keuze is water.
Qua hapjes: het is jou verjaardag. Als jij het leuk vindt om een bak pepernoten te bakken moet je dat doen.
Aan de andere kant: ik verwacht wel een vlaai, iets waarop ik even vooruit kan.
Maar goed, ik kom uit het zuiden. We zijn bourgondiers.
Kun je niet én een banketstaaf én vlaai/ chips/ bitterballen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-11-2019 06:18
Dus omdat je het zelf niet drinkt krijgen je gasten het ook niet en wordt er verjaardag ook nog eens op "dit zijn toch geen tijden voor alcohol" gehouddn? Dat is geen logica, dat is gewoon enorm ongastvrij. En alcohol/hapjes is niet afhankelijk van de tijd, het overgrote deel vindt dit gewoon bij verjaardagen horen. Of dat nou in de middag is of 's avonds.
Ik heb ook geen alcohol in huis. Dat drink je thuis maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een combi doen van zoet en hartig bijv: amandelstaaf en sauzijcenbroodjes dan is er een keuze en met klassiek gebak of bijv vlaaien stel je vaak ook niemand teleur. Sommige mensen houden niet van aparte hapjes. Ik heb familieleden die geen vis lusten, geen ei, geen paddenstoel en geen vreemde kazen. Die doe ik toch het grootste plezier met klassiek nootjes, chips, blokjes Hollandse kaas en plakjes worst en evt. bittergarnituur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind banketstaaf in plaats van taart best wel schraal eigenlijk. Ik zou zoiets ook tegen mijn broer kunnen zeggen als hij dat zou serveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven