Stokende ex

19-11-2019 08:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Lees vaak viva forum topics en dacht nu laat ik zelf is iets plaatsen. Ik zit namelijk (Vind ik zelf) in een best lastige situatie en vraag mij af hoe andere hiermee omgaan.

Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie met mijn vriend. We wonen ongeveer een jaar samen. Vanaf het begin van onze relatie stookt zijn ex (met wie hij kinderen heeft) tussen ons door fake mailtjes naar mij te sturen.

Na een tijd is dat gelukkig gestopt. Maar ik heb het idee dat zij nog lang niet over hem heen is.

Een tijd geleden kwamen er namelijk via via een persoon die zijn ex en ik beide kennen verhalen naar boven over dat mijn vriend zijn ex terug zou willen en haar bedreigt om niks aan mij te vertellen. Zijn ex zou berichten op haar telefoon daarvan hebben.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Onze hele relatie draait al om haar, omdat 1 van mijn grootste angsten is dat hij haar terug wilt. Moet ik deze geruchten negeren? Ik weet het niet..

Help me out !
Geeft hij jou het gevoel dat hij haar ieder moment terug kan willen? Of is dat een nergens op gebaseerde angst gevoed door een stel buitenstaanders?

En zij is dus niet de enige die stookt. Wie is die andere persoon, heeft diegene een goede reden om tegen jou te liegen daarover?
Alle reacties Link kopieren
Als je hele relatie om zijn ex draait, zou ik er mee stoppen. Het leven is al gedoe genoeg, daar heb je geen onzin bij nodig. Kies een leuk leven, geen geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Alleen je vriend heeft de antwoorden die je zoekt. Praat dus met hem. Overigens zal zij altijd een rol in zijn leven spelen door de kinderen. Daar zul jij een modus in moeten vinden. Als je vindt dat jullie hele relatie om haar draait waarbij de rol van de kinderen ondergeschikt is, moet je je conclusies trekken.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 19-11-2019 09:29
64.06% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet leuk.
Waarom vertrouw je niet op je vriend?
Alle reacties Link kopieren
sa1001947439 schreef:
19-11-2019 08:43
Onze hele relatie draait al om haar, omdat 1 van mijn grootste angsten is dat hij haar terug wilt.

Waarom heb je een relatie met hem, als je hem blijkbaar niet eens vertrouwt?
Alle reacties Link kopieren
Het is maar met welk drama je je bezig wilt houden.

Of je vertrouwt je vriend of niet. Daar doet een stokende ex niets aan af. Je bent al 3 jaar bij elkaar. Inmiddels weet je dan toch wel hoe je vriend in elkaar zit. Misschien maakt jou vriend jou wel bang met nepaccounts en vage zaken over zijn ex en houdt hij jou daarmee klein en bang.

Sowieso zou ik mij niet zo willen voelen.
Regelmatig verschijnen hier topics in de trant van “ ik weer dat X vreemdgaat, moet ik de partner inlichten”. De mensen die “ ja” zeggen geven aan dat dat is omdat ze het zelf ook zouden willen horen, en dat ze het altijd zullen geloven omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat vrienden erover zouden liegen.

Wat de praktijk is zien we hier. Ondank dat het bericht van diverse bronnen komt, gelooft en vertrouwt TO haar vriend en wordt e.e.a afgedaan als “ stoken”.

Welk belang heeft ex erbij om dat te doen? Wat is de reden dat ze uit elkaar gingen? En vooral wat zou het belang kunnen zijn van die 3e partij? Ik denk dat er meer mensen zijn die vanuit een overdreven rechtvaardigheidsgevoel menen partners van vreemdgangers te moeten waarschuwen dan dat er mensen zijn die bewust gaan stoken in een relatie waar ze niet zelf onderdeel van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wil zijn ex hem nog steeds terug?
Zo ja, als hij haar ook terug wil zou hij dat dan gewoon kunnen doen en zie ik het nut niet echt van bedreigen. Klinkt niet logisch.

Bedreigen klinkt trouwens niet best. Als je je vriend er wel voor aan ziet dat hij iemand zou bedreigen zou ik nog eens nadenken of hij een fijn persoon voor je is.

Verder, wie is de persoon van wie je het gehoord hebt? Zelf ben ik van het weten dus ik zou tegen die persoon zeggen van stuur maar door en dan kijk ik er naar. En dan met vriend in gesprek.

Als je de berichtjes krijgt en ze dus daadwerkelijk blijken te bestaan zijn ze of echt of gefabriceerd. Zie je haar ervoor aan om ze te fabriceren? Het is nl vrij gestoord dus niet per se logisch.

Mocht dat wel zo zijn dan zal vriend het in ieder geval met zijn ex moeten opnemen dat dit soort dingen niet in belang van kind zijn.

Maar logischer is dat ze echt zijn, mits ze bestaan, dus dat zou ik dan wel even onderzoeken.
menta wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:09
8.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat waren die fake mails eigenlijk voor iets?
Alle reacties Link kopieren
Heb een soortgelijke relatie gezeten, achteraf bleek dat ex van ex vriend,
samen onder een Hoedje speelde.
Ook (kind) Samen.

Ook al Vertrouwde ik ex Compleet, bleek hij me ook nog eens bedonderd te hebben, niet met haar maar een ander.

Misschien wist zijn ex- vriendin dat en Chanteerde ze hem daarmee, zeker weten doe ik nooit.

Maargoed, dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn, maar wil je in deze Drama blijven To?
:bonk:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
19-11-2019 09:22
Als je hele relatie om zijn ex draait, zou ik er mee stoppen. Het leven is al gedoe genoeg, daar heb je geen onzin bij nodig. Kies een leuk leven, geen geneuzel.
Goed advies!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
19-11-2019 09:22
Als je hele relatie om zijn ex draait, zou ik er mee stoppen. Het leven is al gedoe genoeg, daar heb je geen onzin bij nodig. Kies een leuk leven, geen geneuzel.
Vind ik ook
Zeker als er kinderen betrokken zijn
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, alsof een leven zonder (stalkende) ex al niet vermoeiend genoeg is.
Ik zou op een gegeven moment afhaken.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
19-11-2019 10:06
Heb een soortgelijke relatie gezeten, achteraf bleek dat ex van ex vriend,
samen onder een Hoedje speelde.
Ook (kind) Samen.

Ook al Vertrouwde ik ex Compleet, bleek hij me ook nog eens bedonderd te hebben, niet met haar maar een ander.

Misschien wist zijn ex- vriendin dat en Chanteerde ze hem daarmee, zeker weten doe ik nooit.

Maargoed, dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn, maar wil je in deze Drama blijven To?
:bonk:

Dat zei ik ook al TO, iemand houdt alleen vast omdat hij/zij er zelf ook iets uit haalt. Die ex doet dat niet voor niets. Jouw vriend is hier bij betrokken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je bij iemand willen zijn, die liever bij iemand anders is? Als je oprecht van iemand houdt, wil je toch dat diegene gelukkig is? Als je echt denkt dat hij gelukkiger is met zijn ex, dan zou ik hem loslaten
Een relatie hoort iets toe te voegen.
Iets positiefs. Jou levert het angst op. Dat is niet de bedoeling.
Zo’n stokende ex en al die roddels over je vriend komt over alsof je in een asociale omgeving zit met rare mensen. Heb je daar zin in?
Dat je een topic opent over je relatie zegt al genoeg. Ik zou het wel weten. Jij ook denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat t stoken en dat ie niet gewoon vreemd gaat met zijn ex? Ik vind t maar een raar verhaal. Wat voor nut heeft zij bij die fake mailtjes.
Wat zijn/voor fake mailtjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven