Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Voorkomen dat de bank wegloopt, slap hangen en lullig kijken. En dat ongeveer 7 dgn p/w.
Wij zijn nooit vier avonden achter elkaar samen thuis. Door de week is vaak een van ons sporten. Of naar vrienden/familie. In de weekende toch wel vaak 1 avond dat we samen weg zijn. Naar een feestje of een spelletje spelen met vrienden.
We zijn zo'n 2 avonden in de week thuis en kijken dan vaak Netflix. In de zomer zitten we vaak buiten met een wijntje.
Gatekeeper* schreef:
26-11-2019 15:12
Voorkomen dat de bank wegloopt, slap hangen en lullig kijken. En dat ongeveer 7 dgn p/w.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Man is savonds werken.
Wij hebben kinderen en een hond, dus dan is de avond sowieso al snel gevuld.
Ik ben tegen 21 uur klaar met kinderen naar bed brengen,helpen met huiswerk,douchen,huis opruimen,tassen voor volgende dag klaarzetten,hond uitlaten .
Dan plof ik meestal achter de laptop met muziek op,terwijl ik op een 2e tabblad nieuws,forums en columns lees,filmpjes kijk,werk voorbereid, recepten opzoek.....
En momenteel ben ik avonden zoet met surprises helpen maken en kadootjes inpakken.
Rond 22 uur ga ik naar bed.
In het weekend als man er wel is kijken we film,halen eten of gaan uiteten.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport 1 avond in de week alleen, 1 avond met mijn vriend samen. Daarna zetten we vaak samen een serie aan.

Doen ook vaak samen spelletjes (potje darten, potje kaarten, stratego ofzo) en gaan ook regelmatig spontaan een avondje de stad in (5 min lopen) om een filmpje of een terrasje te pakken. Dat is echter niet wekelijks, meer maandelijks.

Meestal ook 1 avond in de week dat ik lekker een boek lees en mijn vriend huiswerk ofzo doet.
Alle reacties Link kopieren
buiten wat huishouden elke avond niks eigenlijk en bingewatchen en overdag gewoon werken.
savonds is mijn energie op en ben ik dan blij dat ik geen kleine heb die ik moet brengen naar de voetbal of balletles na mijn uren.
Alle reacties Link kopieren
Maandag en dinsdag samen wandelen en tv kijken, woensdag en donderdag samen fitnessen, vrijdag spreekt man incidenteel met zijn vrienden af, maar doorgaans zijn we dan gewoon thuis. Ik ga dan meestal boven series terugkijken en man beneden computerspel doen en tv kijken. Weekend varieert, soms gaan we weg (meestal uit eten of naar verjaardag) soms zijn we thuis. We gaan nooit samen op stap, want we zijn niet zo'n uitgaanstypes.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Op dinsdagavond werk ik en ben ik om 20:30 thuis. Dan ga ik douchen en eet ik nog een kom soep en kijken we meestal samen het een en ander van een aflevering.
De rest van de week kijken we of samen iets als we iets echt volgen of de een in de slaapkamer en de ander op de bank of naast elkaar met een koptelefoon op de een op tv en de ander op de iPad. Soms gaan we op woensdagavond of donderdagavond of ooit eens op vrijdagavond boodschappen doen samen als dat beter uitkomt dan overdag of het aankomend weekend.
Af en toe ga ik naar een pubquiz, heel zelden gaan we sporten maar dat doe ik liever s’morgens of s’middags als ik vrij ben.
En heel af en toe doordeweeks naar vrienden maar dat doen we liever in het weekend.
In het weekend zijn we op feestjes, visite of bij een evenement en als dat niet zo is kijken we een film.
Niks bijzonders dus.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-11-2019 15:04
Oh op vrijdag doen we altijd een non digital Friday: mobiels weg en dan kiezen we omstebeurt een plaat (echt een LP :)) die we draaien. En we drinken er een wijntje bij.
Heel leuk dit!
Alle reacties Link kopieren
In de weekenden als we samen zijn en thuis blijven, spelen we ook regelmatig rummicub ofzo.
Klinkt suf ( ja eigenlijk heel suf) maar we hebben dan echt de grootste lol samen.
Muziek erbij, foute 80ties ofzo, hapjes op tafel en nou ja zoiets.
Meestal zijn we ook niet zo serieus,is meer slappe lach vaak dan dat er fanatiek gespeeld wordt.

Jee...
Wat een suf stel zijn wij eigenlijk :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Lief en ik wonen niet samen maar als we in het weekend samen zijn dan is het vaak muziek luisteren, praten, seksen, onder het genot van iets lekkers, wijntje of speciaalbiertje erbij. Ik kan er echt van genieten. We zien elkaar alleen in het weekend, dus nemen we dan de tijd voor elkaar ♥️
Alle reacties Link kopieren
Tja.. niet zo veel en toch altijd druk :D 2 soms 3x per week een film en dan met wat eten lekker op de bank. Verder eten wij laat. Mijn vriend is er veel niet en ipv te stappen oid zit hij liever de hele avond met mij te skypen :D
Als hij vrij is en hier zitten we ook wel veel muziek te maken.
Alle reacties Link kopieren
we zitten eigenlijk nooit op de bank doordeweeks
ik sport ma, wo, do-avond (en in het weekend overdag). Ik doe bestuurswerk, ook vaak in de avonden
1 avond hebben we rijdienst voor sport kind2

Vrijdagavond om de week voetbal, hij gaat vrijwel altijd, ik af&toe (en dan zak ik op de bank en besef me, dat er geen hol op tv is) of we wandelen even centrum in. Kinderen zijn groot, dus pa&ma kunnen even samen biertje drinken/film etc
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 15:41

Jee...
Wat een suf stel zijn wij eigenlijk :wtf:
Zo suf :P Nee joh , lekker toch juist als je samen zo’n lol kunt hebben?
Alle reacties Link kopieren
nadat de kinderen in bed liggen en het huis is opgeruimd?

Overwerk, tv kijken, administratie, maar ook kletsen, plannen maken, spelletje doen
1-2 avonden per week zijn we ieder van huis (sport, werk-event, vrienden zien). Als ik alleen thuis ben kijk ik dan meestal een slappe film
1 avond per week gaan we samen 'uit'.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 15:41
In de weekenden als we samen zijn en thuis blijven, spelen we ook regelmatig rummicub ofzo.
Klinkt suf ( ja eigenlijk heel suf) maar we hebben dan echt de grootste lol samen.
Muziek erbij, foute 80ties ofzo, hapjes op tafel en nou ja zoiets.
Meestal zijn we ook niet zo serieus,is meer slappe lach vaak dan dat er fanatiek gespeeld wordt.

Jee...
Wat een suf stel zijn wij eigenlijk :wtf:
nee joh, leuk juist. Wij hebben periodes dat we samen ingewikkelde technisch lego bouwen hahaha. Heerlijk! Muziekje erbij , wijntje erbij en dan samen prutsen.
Alle reacties Link kopieren
1 of 2 avonden per week werk. 1 avond gebruik ik als spa avondje (in bad, haar- en gezichtsmasker, nagels lakken etc). Andere avond is een vaste familie avond. Dan heb ik 1x per week familie die mee eet. Vaak nog een avondje met vriendinnen afspreken of uit eten.

Soms snak ik echt naar een tv avondje. In de zomermaanden ben ik praktisch niet thuis in de avonden. In de winter weer iets meer.
Zou ook wel meer hobby's willen beoefenen, maar schijnbaar vind ik een sociaal leven toch belangrijker.
Wat een luxeprobleem heb jij als je zelf moet kiezen wat je 's avonds doet :-D
Geniet er nog maar van zolang het duurt.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
26-11-2019 16:08
Wat een luxeprobleem heb jij als je zelf moet kiezen wat je 's avonds doet :-D
Geniet er nog maar van zolang het duurt.
waarom zolang het duurt? als je bewust kinderloos bent, kun je er toch van blijven genieten?
Alle reacties Link kopieren
Ik sport een paar avonden per week, maar als ik dan terug ben gaan we ook gewoon op de bank liggen en Netflix kijken. Meestal vind ik dat heerlijk, maar ik herken het wel dat je het soms opeens saai vindt. De truc is dan meestal om de tv en de telefoons uit te laten. En dan inderdaad lezen, een puzzel maken, koekjes bakken, een avondwandeling maken, dat soort dingen. Soms gaan we naar de bios of een voorstelling, maar niet zo heel vaak. Soms komt er iemand langs of gaan we/een van ons bij iemand langs.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer fietsen zeker laat op de avond. Dan vertrekken we rond 22.30 en komen rond 00.30 ofzo weer thuis.
Met kouder weer zitten we toch meer op de bank tv te kijken. Of ik ben aan het knutselen/puzzelen en mijn man doet een spel op de tv. Lekker kaarsjes aan, gordijnen dicht, heerlijk!
We doen ook een spel op de telefoon waarvoor je naar buiten moet dus dat doen we soms met de auto als het donker en koud is.

We hebben onlangs ook weer een nieuw bordspel voor 2 gekocht dus zodra de zelfgemaakte kerstkaarten af zijn gaan we ons daar eens op storten.
Sowieso doen we ook dus wel dingen als yatzee enzo. Super suf maar he we vinden het beide leuk dus waarom niet.

En natuurlijk zo af en toe wandelen, drankje doen ergens, bioscoop, theater, uit eten maar zeker niet wekelijks helaas zit dat er financieel gewoon niet in.
Zo eens in de maand a 6 weken zijn we een dag en avond samen naar de sauna.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 26-11-2019 16:27
4.36% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik op de bank aan de salontafel op de laptop. (Internet)
Hij in zijn bureaustoel in dezelfde ruimte aan 't bureau op zijn laptop. (Internet, spelletjes, ...)
Of 1 van ons 2 zit te lezen.

Ik zit ook af en toe voor tv, hij kijkt soms mee.



Ik moet Spaanse voorouders hebben volgens mij, want wij eten ook standaard "laat". Ik sta rustig nog om 21u te koken.
En de tijd dat man ploegendiensten draaide stond het eten klaar om 22u30 zodat we samen konden eten.
Alle reacties Link kopieren
ik beklaag mensen die savonds nog hun klein mannen na hun werk nog overal naartoe moeten sleuren...zo'ne stress, als ik dan moeders hoor op de trein aan telefoon dan is het van boodschappen gedaan, al gegeten, of al huisgewerkt gemaakt, dat is pas stress!
Alle reacties Link kopieren
ik eet savonds samen met mijn dagelijkse tv serie dat om 20 uur begint.
COtweepuntnul schreef:
26-11-2019 14:39
Ik schrijf en hij speelt piano.
Klinkt romantisch ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven