Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Alle reacties Link kopieren
In weken dat we niks hoeven, lees ik veel of zit ik op de iPad. Man werkt het huishoudboekje bij op de laptop, studeert of hij kijkt voetbal.
Samen kijken we ER, Wie is de mol of een documentaire (zoals ‘Rotjochies’ gisteravond).
Of we kletsen en luisteren muziek bij de haard.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk meerdere avond per week. Als we samen zijn lees ik vaak een boek en kijkt hij televisie. Of we kijken samen een serie, gaan wandelen of samen naar de sportschool.
Ik sport meestal in de avond. Meestal 2 tot 3 avonden per week.
Verder rommel ik in de avond soms wat aan (administratie, huis opruimen, leuke klusjes doen). Regelmatig ga ik eten bij de buren (of de buren bij mij) en in de avond een bordspelletje spelen.

In de winter neem ik vaak overdag wat langer pauze (uurtje of 2/3) om bij daglicht te wandelen met de hond. Dan werk ik in de avond wat langer door (zzp-er).

Eens per week probeer ik in de avond thuis te zijn om lekker te netflixen of een boek te lezen. Maar dat lukt niet altijd (komt in de praktijk meer neer op eens in de twee weken).
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 5 dagen in de week, daarnaast speel ik in een 2-tal orkesten doordeweeks, volg daarnaast pianolessen. Dus moet ook thuis repeteren.

Eens per maand speel ik nog bij een ander orkest.

Zit tevens in meerdere besturen, dus ook regelmatig heb ik wel vergaderingen of andere bestuurlijke neventaken die in de avonduren gedaan moeten worden.

Ik zwem ook nog 1 avond in de week.
Mijn weken zitten dan ook best wel vol :-) Lijkt me heerlijk om mij eens te vervelen na mijn werk.

Een aantal besturen heb ik al aangegeven dat ik wil minderen. Dus de komende 3 jaar ga ik zo langzamerhand afbouwen.
Dan heb ik nog een 3-tal avonden in de week vaste dingen, maar iig 2 vrije avonden!
Herkenbaar! Ik zei gisteren precies hetzelfde tegen mijn man. Wat doen andere mensen nu op een avond.
Soms ben ik 2 avonden aan het werk. Sowieso 1 avond sporten en 1 ochtend in het weekend. Savonds na het eten doen wij ook eigenlijk niets bijzonders. Als zoon op bed ligt, kop thee, first dates. Tv kijken. Netflixen. Muziek luisteren. Soms krijg ik het op mijn heupen en ga ik de keuken helemaal uitsoppen. Maar meestal niets. Lekker relaxen.
icequeen2000 schreef:
26-11-2019 16:20
ik beklaag mensen die savonds nog hun klein mannen na hun werk nog overal naartoe moeten sleuren...zo'ne stress, als ik dan moeders hoor op de trein aan telefoon dan is het van boodschappen gedaan, al gegeten, of al huisgewerkt gemaakt, dat is pas stress!
Heerlijk juist! Nu de kinderen volwassen zijn mis ik dat soms. Overigens kwam er nooit sleuren aan te pas. Gewoon lekker sporten/ muziek maken terwijl wij als ouders kletsten en wat dronken.
2 avonden met de jongste mee naar de sport. We kijken samen masterchef en gaan daarna ieder onze eigen gang. Er ligt altijd een legpuzzel op de tafel die (af) gemaakt moet worden. De kinderen gaan na het eten hun eigen gang (sporten, werken en netflixen/disney+).
Ik moet 4 dagen per week om half 6 eruit en vertrek tussen 9 en half 10 naar boven. Mijn man vindt het heerlijk om zelf nog even aan te rommelen beneden.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
26-11-2019 16:20
ik beklaag mensen die savonds nog hun klein mannen na hun werk nog overal naartoe moeten sleuren...zo'ne stress, als ik dan moeders hoor op de trein aan telefoon dan is het van boodschappen gedaan, al gegeten, of al huisgewerkt gemaakt, dat is pas stress!
praat Nederlands met me
lilalinda wijzigde dit bericht op 26-11-2019 17:12
0.28% gewijzigd
2 avonden zijn we samen weg voor gemeenschappelijke hobby.
Bordspellen doen we ook graag samen, maar ook met anderen.
Op avonden waarop de een liever op netflix zit en de ander liever internet afstruind doen we dat meestal los van elkaar. (lat relatie)
In de zomermaanden lopen we vaker savonds een rondje samen.
En natuurlijk zijn er ook etentjes, cabaret of concertavonden maar die zijn er niet elke week.
Ik heb twee banen en een serieuze vrijwilligersbaan. Ik heb misschien 1 avond per week echt vrij. Voor mijn man geldt hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een paar keer per week nachtdienst dus dan ligt hij een deel van de avond te slapen en daarna gaat hij werken. Ik kijk dan meestal tv (Netflix) of zit te forummen/haken/in mijn bullet journal te schrijven met een muziekje aan. Ook app of bel ik 's avonds als ik alleen ben veel met vrienden/vriendinnen.
Op de avonden dat hij er wel kijken we samen onze series, en in het weekend komen er vrienden of ga ik naar vriendinnen ofzo. (ook wel eens doordeweeks, net hoe het uitkomt)
Ook doen we wel eens een spelletje en in de zomer gaan we vaak een stuk lopen of fietsen 's avonds.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 26-11-2019 17:23
Reden: iets toegevoegd
6.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie (en ik) veel samen met jullie partner. Dat is heel ongezond heb ik hier net geleerd.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
26-11-2019 16:06
nee joh, leuk juist. Wij hebben periodes dat we samen ingewikkelde technisch lego bouwen hahaha. Heerlijk! Muziekje erbij , wijntje erbij en dan samen prutsen.
Oh, das ook een leuk idee!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lat-relatie.
Dus als ik mij verveel, bel ik vriendlief op!

Verder bepaalde programma’s op tv kijken.
Muziek luisteren, dansen door de kamer 🥰, kaartjes schrijven, lezen, was opvouwen, keuken schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens ook wel leuk vond zijn die verschillende potten met kaartjes!!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-11-2019 15:54
Zo suf :P Nee joh , lekker toch juist als je samen zo’n lol kunt hebben?
Ja maar kom op, rummicub.
Dat kan je toch eigenlijk niet hardop zeggen :D
beetjegek schreef:
26-11-2019 17:05
Wat doen jullie (en ik) veel samen met jullie partner. Dat is heel ongezond heb ik hier net geleerd.
Hangt er vanaf wat je doet. Samen tv kijken is niet echt denderend nee. Seks versterkt de band dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:12
Ja maar kom op, rummicub.
Dat kan je toch eigenlijk niet hardop zeggen :D
Onze oudste (20) doet graag bordspellen, en ik vind daar zo vreselijk geen hol aan
Af&toe ben ik brave moeder en speel een spelletje met haar. Maar echt, kan me er heel slecht toe zetten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan altijd uit elkaar als dochter op bed ligt haha. Ons eigen ding doen, ik lees of zoek foto’s uit op de pc of knutsel of kijk een serie. Ben ook regelmatig weg s avonds naar een vriendin of sporten of in bad.
Mijn vriend zit vaak op zolder op de pc. Rond half tien kruipen we met thee en een dekentje bij elkaar en kijken we serie ook douchen we vaak samen voor t slapen. Hij eerst eronder dan ik erbij dan hij eruit en ik nog ff alleen.

Sommige avonden doen we wat samen bv film kijken met wat lekkers dat overleggen we dan wel.
Ook hebben we wel avonden dat we allebei met laptop aan tafel zitten en onderwijl kletsen. Soms zoeken we samen dingen uit op de laptop of zitten we met wat drinken in de tuin.

Zomers ben ik meestal s avonds naar mijn paard en dat vind hij prima. Ik zorg dan ook dat ik rond half tien thuis ben om even samen serie te kijjen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
26-11-2019 16:06
nee joh, leuk juist. Wij hebben periodes dat we samen ingewikkelde technisch lego bouwen hahaha. Heerlijk! Muziekje erbij , wijntje erbij en dan samen prutsen.
Wij hebben pas met een paar van de kinderen op zondag zitten tekenen.
Een stilleven op tafel gezet en proberen na te tekenen.
En we hebben niet eens jonge kinderen,hahaha
We hadden even een opvoedkundig verantwoorde oprisping.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-11-2019 17:13
Hangt er vanaf wat je doet. Samen tv kijken is niet echt denderend nee. Seks versterkt de band dan weer wel.
seks is prima
en gewoon een avond kletsen over het leven, waarden, dingen uit het nieuws etc.
Dat je je weer even beseft dat je hetzelfde denkt over veel dingen of dat de ander ergens op een andere manier tegen aan kijkt die ook interessant is
Ook erg fijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben regelmatig een paar weken achter elkaar weg voor mijn werk, en op de hotelkamers zapp ik heel wat af. Nog nooit wat bijzonders gezien geloof ik. Als ik thuis ben gaat de TV nauwelijks aan, yoga, wat werken, naar de tennisclub, zomers naar het terras. Ik val ook vaak in slaap als ik de TV aanzet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-11-2019 17:14
Onze oudste (20) doet graag bordspellen, en ik vind daar zo vreselijk geen hol aan
Af&toe ben ik brave moeder en speel een spelletje met haar. Maar echt, kan me er heel slecht toe zetten
Ja zo’n moeder had ik ook.
Die had echt een enorme bloedhekel aan bordspellen.
Ik ben mijn jeugd aan het inhalen denk ik ;-)

Hier houden er wel veel van bordspellen, alleen dan weer niet hetzelfde soort.
Ik haat monopoly, vinden ze hier wel allemaal leuk.
Roep ik een keer, zullen we een spelletje doen? Word er collectief besloten dat het monopoly wordt, zit ik dus alsnog alleen op de bank.
Ik ben dol op 30 seconds spelen, vindt hier alleen mijn oudste dochter en oudste zoon leuk, maarja die wonen niet meer thuis, dus wil niemand het met spelen met mij.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
26-11-2019 17:16
Ik ben regelmatig een paar weken achter elkaar weg voor mijn werk, en op de hotelkamers zapp ik heel wat af.
Voor dat soort hotelavonden, heb ik Netflix op mijn telefoon & tablet
Want van TV moet je het zeker niet hebben
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-11-2019 17:13
Hangt er vanaf wat je doet. Samen tv kijken is niet echt denderend nee. Seks versterkt de band dan weer wel.
Kan ook prima tegelijkertijd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven