Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:20
Ja zo’n moeder had ik ook.
Die had echt een enorme bloedhekel aan bordspellen.
Ik ben mijn jeugd aan het inhalen denk ik ;-)

Hier houden er wel veel van bordspellen, alleen dan weer niet hetzelfde soort.
Ik haat monopoly, vinden ze hier wel allemaal leuk.
Roep ik een keer, zullen we een spelletje doen? Word er collectief besloten dat het monopoly wordt, zit ik dus alsnog alleen op de bank.
Ik ben dol op 30 seconds spelen, vindt hier alleen mijn oudste dochter en oudste zoon leuk, maarja die wonen niet meer thuis, dus wil niemand het met spelen met mij.
Ik vind een spel al snel te lang duren (heb ik met films ook, 1,5 uur kan mijn spanningsboog niet aan)
of te ingewikkeld Vergeet ik de regels
Vervelend voor oudste, gelukkig is haar vader geduldiger, die schuift nog wel eens aan voor een potje Monopoly
lilalinda schreef:
26-11-2019 17:14
Onze oudste (20) doet graag bordspellen, en ik vind daar zo vreselijk geen hol aan
Af&toe ben ik brave moeder en speel een spelletje met haar. Maar echt, kan me er heel slecht toe zetten
Lol, ik speel juist heel graag spellen en merk dat de meeste mensen uit mijn omgeving het erg leuk vinden om mee te doen.

Maar ik speel geen rummikub maar echt de nieuwere spellen, wellicht scheelt dat. :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-11-2019 17:21
Voor dat soort hotelavonden, heb ik Netflix op mijn telefoon & tablet
Want van TV moet je het zeker niet hebben
Ben de laatste Nederlander zonder Netflix :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-11-2019 17:23
Ik vind een spel al snel te lang duren (heb ik met films ook, 1,5 uur kan mijn spanningsboog niet aan)
of te ingewikkeld Vergeet ik de regels
Vervelend voor oudste, gelukkig is haar vader geduldiger, die schuift nog wel eens aan voor een potje Monopoly
Mijn vader was ook meer van de spellen.
Mijn moeder bakte nog liever 100 koekjes samen met ons om daarna twee uur de ontplofte keuken weer schoon te moeten maken, dan een spelletje te doen.
Ach ieder zijn eigen interesses toch?
Ik heb bv een hekel aan sportwedstrijden kijken, ook al speelde mijn eigen kind mee.
Stond ik chagereinig langs de zijlijn in de kou, bah bah. Als ik er onderuit kon komen, deed ik dat.
lilalinda schreef:
26-11-2019 17:23
Ik vind een spel al snel te lang duren (heb ik met films ook, 1,5 uur kan mijn spanningsboog niet aan)
of te ingewikkeld Vergeet ik de regels
Vervelend voor oudste, gelukkig is haar vader geduldiger, die schuift nog wel eens aan voor een potje Monopoly
Zoek voor een leuk kort spel eens op Azul of Splendor.
Eenvoudige regels, korte speelduur maar erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
-KoekieMonster- schreef:
26-11-2019 17:24
Lol, ik speel juist heel graag spellen en merk dat de meeste mensen uit mijn omgeving het erg leuk vinden om mee te doen.

Maar ik speel geen rummikub maar echt de nieuwere spellen, wellicht scheelt dat. :)
Ik ook, ik heb ongeveer 1 keer per maand een spelletjesavond met vriendinnen. (ok, dat is vaak 1/2 spellen doen en verder vooral wijn drinken, lekker eten en ouwehoeren, maar erg gezellig. )
En als gezin doen we vaak op zondag overdag een lang spel met z'n allen.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 26-11-2019 17:31
7.09% gewijzigd
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:20
Ja zo’n moeder had ik ook.
Die had echt een enorme bloedhekel aan bordspellen.
Ik ben mijn jeugd aan het inhalen denk ik ;-)

Hier houden er wel veel van bordspellen, alleen dan weer niet hetzelfde soort.
Ik haat monopoly, vinden ze hier wel allemaal leuk.
Roep ik een keer, zullen we een spelletje doen? Word er collectief besloten dat het monopoly wordt, zit ik dus alsnog alleen op de bank.
Ik ben dol op 30 seconds spelen, vindt hier alleen mijn oudste dochter en oudste zoon leuk, maarja die wonen niet meer thuis, dus wil niemand het met spelen met mij.
Misschien is er een leuke spellenclub in de buurt waar je kan aansluiten?
Woensdag56 schreef:
26-11-2019 15:29
Heel leuk dit!
Ja het is ook erg leuk en romantisch moet ik zeggen :)
Calypso- schreef:
26-11-2019 16:21
Klinkt romantisch ❤️
Is het ook hoor :)

Hoewel, als hij soms voor de twintigste keer hetzelfde liedje gaat oefenen dan verzoek ik hem wel eens om iets anders te spelen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
26-11-2019 17:26
Ben de laatste Nederlander zonder Netflix :facepalm:
:smooch: geen zorgen, wij ook niet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
-KoekieMonster- schreef:
26-11-2019 17:29
Misschien is er een leuke spellenclub in de buurt waar je kan aansluiten?
Of ik dreig gewoon vaker hier,
Jullie gaan nu 30 seconds spelen met mij of de kamer stofzuigen, vaatwasser uitruimen, was ophangen.

Nee is wel iets wat ik zelf ook weer wat meer van stal moet halen, vroeger deden we het ook vaker eens met vrienden.
voor de liefhebbers is er op viva overigens ook een bordspellentopic. Daar staan nog veel meer tips.


thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... ges/381105
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:26
Mijn vader was ook meer van de spellen.
Mijn moeder bakte nog liever 100 koekjes samen met ons om daarna twee uur de ontplofte keuken weer schoon te moeten maken, dan een spelletje te doen.
Ach ieder zijn eigen interesses toch?
Ik heb bv een hekel aan sportwedstrijden kijken, ook al speelde mijn eigen kind mee.
Stond ik chagereinig langs de zijlijn in de kou, bah bah. Als ik er onderuit kon komen, deed ik dat.
Oh, ook de wedstrijden van eigen kind, vind ik ook niks aan. 8-)
Duurt te lang!

En belangrijke (ahum) wk's kijken we met vrienden, sta ik meer in de keuken dan bij de tv
Zodra de kids op bed liggen, ruimt man de keuken op en ik ruim het speelgoed/andere zooi op.
Daarna kijken we iets samen en gaat man daarna naar boven om te werken/eigen ding te doen OF we kijken niks samen en werken allebei apart/iets voor onszelf. Ondertussen appen we dan vaak wel tussendoor.

We hebben het momenteel allebei erg druk en veeleisende banen. En allebei rete introvert. We zijn dol op elkaar, maar iets voor jezelf kunnen doen hebben we allebei veel behoefte aan.
Dat kan gelukkig ook gewoon in onze relatie. J
lilalinda schreef:
26-11-2019 16:50
praat Nederlands met me
Ze gebruikt wel interpunctie. Dat dan weer wel.
AliM schreef:
26-11-2019 17:26
Ben de laatste Nederlander zonder Netflix :facepalm:
Join the club.

Zegt mij gewoon niets, al die Engelstalige films en reeksen.

Ik krijg de films die ik digitaal opneem al niet gekeken :-).
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-11-2019 18:35
Join the club.

Zegt mij gewoon niets, al die Engelstalige films en reeksen.

Ik krijg de films die ik digitaal opneem al niet gekeken :-).
Daar begin ik al niet eens aan, dingen opnemen. Wat ik nog wel bekijk is op BBC First dingen zoals Lewis of Midsummer Murders, een overzichtelijke moordpartij die na 90 minuten is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen Netflix.
Lezen, studie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Als het moet doe ik werk/studie/sport, als het kan kijk ik series. Liefst zonder man, moet er niet aan denken elke avond op elkaars lip te zitten. Heb tijd voor mezelf nodig.

Ik heb sowieso minstens 1 avond per week dienst, we doen 1 avond per week datenight en meestal heb ik nog 1 afspraak in de avond staan, maar die overige 4 dagen zijn voor een rondje hardlopen, het huishouden, de voorbereidingen die ik moet doen en dan zsm mijn series en metime.

Of voor de peuter, als die, zoals nu, bovenaan de trap staat te bleren dat hij niet naar bed wil :P daar ben ik vaak ook wel even zoet mee.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit net een grote lading slagroom op mijn favo appelgebakpunten en daar mee kom ik binnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Geen Netflix of Film 1. De tv springt over naar Dr Pol. Opmerkelijk hoeveel honden en katten Gizmo heten. Maar Buddy schijnt naam nummer 1 te zijn. Gisteren was er een docu over Italië vanuit de lucht. Was ook heel mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
26-11-2019 20:01
Ik spuit net een grote lading slagroom op mijn favo appelgebakpunten en daar mee kom ik binnen.
Waar moet ik zijn om ze te komen opeten :-D ?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-11-2019 20:11
Waar moet ik zijn om ze te komen opeten :-D ?
Aldi. Het zijn Aldi punten. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mogelijk languit onder een dekentje in dit jaargetij, bbc first en spotify.
Oh en de zoveelste nl’er zonder Netflix. 😇😂
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:12
Ja maar kom op, rummicub.
Dat kan je toch eigenlijk niet hardop zeggen :D
Nou dan zeg je dat je samen wild in de kroonluchter hangt :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven