Iedereen vind dat we moeten samenwonen

30-11-2019 23:32 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.

Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.

En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.

Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Ik zou lekker alleen in eigen huis blijven wonen. Dit nog 1x kenbaar maken aan hem en blijft hij zo jammeren hem dumpen. Hij en zijn familie klinken echt niet als leuke mensen.

En tegen de rest kan je ook zeggen dat ze hun klep lekker moeten houden.
Kom nog een beetje meer op voor jezelf en je kinderen. Je doet het prima zo.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 23:35
9.30% gewijzigd
Voet bij stuk houden. En er zijn echt wel andere opties dan een sociale huurwoning.
Niet doen. Jij bent niet zijn hulpverlener. Gewoon nee zeggen. Verbreekt hij de relatie dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
hij wil een goedkope babysit en huishoudster?
icequeen2000 schreef:
30-11-2019 23:35
hij wil een goedkope babysit en huishoudster?
Goedkoop ander dak zodat zijn familie in zijn huis kan zitten.

En TO moet vooral niet wat voor haarzelf willen doen.
Als je het niet wil, zeker niet doen. Jullie zijn pas een jaar samen en er zijn van beide kanten kinderen in het spel.

Ga samen wonen omdat je het graag wil, niet omdat het moet.

Hij had ookal een jaar goed zijn best kunnen doen en wat voor zichzelf en zijn kinderen te zoeken. Hij vond dat niet nodig en ziet daarom zijn kinderen weinig. Een teken dat zijn prioriteiten niet op de juiste plaats liggen.

Logisch dat zijn familie en zijn ex willen dat jullie gas samen wonen. Zijn ouders zijn hun inwonende zoon zat en zijn ex is het er zat de zorg van de kinderen alleen te doen.

Je hebt een vent zonder ballen dat hij al een jaar zo leeft en de kids op de 2e plaats zet.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 30-11-2019 23:42
57.99% gewijzigd
Ga niet zijn problemen proberen op te lossen, het is geen garantie voor liefde.
Is hij daar een haartje betoeterd
Alle reacties Link kopieren
Na een jaar is sowieso veel te snel.
Zet die dwingeland de deur uit, hij denkt helemaal niet aan jou, het belang van jouw en zijn kinderen, alleen aan het zijne.
Je bent gek, dat je elke 2 weken zijn kinderen opvangt, het is zijn probleem wat hij op jouw bordje deponeert.
Geen leuke man.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij wil de relatie hierom niet verbreken en hij zoekt ook geen babysit en huishoudster, maar dit zet nogal druk op onze relatie. Soms zegt hij: “of we nou nu of over 2 jaar gaan samenwonen!” En dan ga ik er ook echt wel tegenin, dat ik dat niet wil. Dus ik kom ook echt wel voor mezelf op. Maar de druk die ik nu voel is echt heel vervelend, vooral van de familie die mij als oplossing zien.
Alle reacties Link kopieren
Jij en jouw kinderen zijn prio #1. Dus NIET gaan samenwonen, hem dat duidelijk melden en tevens zeggen dat hij moet ophouden met zeuren en klagen. Wellicht zijn er andere wegen naar een huurhuis dan sociale woningbouw? (hangt uiteraard van de regio af, maar hier kan je nog wel eens wat vinden via bijv. een makelaar)
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:38
Nee, hij wil de relatie hierom niet verbreken en hij zoekt ook geen babysit en huishoudster, maar dit zet nogal druk op onze relatie. Soms zegt hij: “of we nou nu of over 2 jaar gaan samenwonen!” En dan ga ik er ook echt wel tegenin, dat ik dat niet wil. Dus ik kom ook echt wel voor mezelf op. Maar de druk die ik nu voel is echt heel vervelend, vooral van de familie die mij als oplossing zien.
Leuk zo'n drammer.
Alle reacties Link kopieren
vijf kinderen in een huis met een vriend die het financieel niet makkelijk heeft, god ik zou SPRINGEN van samen te wonen...not!
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:38
Nee, hij wil de relatie hierom niet verbreken
Jij toch wel?
Hij ziet een gaatje en blijft pushen in de hoop, dat je op een dag toehapt.
Alle reacties Link kopieren
Hij is al maanden bezig via makelaars, maar er is nooit wat normaals te huur onder die sociale huur grens. Anti kraak kan niet met kinderen, evenals een studenten kamer.

Ik wil ook niet samenwonen omdat het moet, maar omdat ik het wil. Maar ik word moe van zijn familie en zijn teleurgestelde gedrag. Dat zet toch wel druk.

Ik ben toch niet verantwoordlijk om dit probleem op te lossen? En dan zegt hij zo bedoel ik het niet.

En verder is het echt wel een goede man, als hij nou maar eens zijn eigen huisje zou krijgen, dan kan er weer even “normaal” gedaan worden!
Ik zou de eerst volgende keer zeggen dat je er over na hebt gedacht. En dat eigenlijk tot je kinderen volwassen en uit huis zijn helemaal niet wil samen wonen maar wil blijven latten.

Kijken wat hij dan zegt. :-D

En dan zou ik hem dumpen gok ik.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 23:43
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Iedereen vindt" er zijn er in dit geval maar 2 die iets hoeven te vinden, en dat zijn jij en jouw vriend. En zolang jullie het niet eens zijn over iets gaat dat iets gewoon niet gebeuren. Nou ja de kleine ietsen mogen wel, Als hij bij je is en jij wil boerenkool eten, , hoeft hij het niet eens te zijn, kun je toch wel doen, dan eet hij iets anders, of past zich aan. Maar dit is een groot iets, dat ligt anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe zou hij het doen als jij er niet was?
Dan had hij zelfs geen ontsnappings-ruimte in de weekends.

Zijn woonruimte zijn probleem.
Hij huurt dus desnoods maar een caravan op een bungalowpark of iets dergelijks als hij weg wil bij zijn ouders.


Je gaat niet semi-verplicht met 5 kinderen in een veel te kleine woning samenwonen.
Dan kan hij na een half jaar toch terug op zoek naar andere huisvesting omdat het alleen maar zorgt voor spanningen en een relatie-breuk.
Alle reacties Link kopieren
En ik geef niks om geld, het gaat niet om schulden ofzo bij hem maar gewoon een laag inkomen. Ik verdien ook niet veel. En ik wil hiervoor ook de relatie niet verbreken, ik wil enkel dat deze situatie opgelost word zonder dat we gaan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Omg nee niet doen hoor! Echt niet. En als hij blijft doorgaan hem zeggen dat jij er genoeg van hebt? Ik bedoel; zijn leven en zijn sores. Je wil dit niet dus echt niet doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:44
En ik geef niks om geld, het gaat niet om schulden ofzo bij hem maar gewoon een laag inkomen. Ik verdien ook niet veel. En ik wil hiervoor ook de relatie niet verbreken, ik wil enkel dat deze situatie opgelost word zonder dat we gaan samenwonen.
Zijn pakkie an.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Of hij zorgt dat hij meer inkomen genereert. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:42


Ik ben toch niet verantwoordlijk om dit probleem op te lossen? En dan zegt hij zo bedoel ik het niet.

Zo bedoelt hij het wel!
Volgens mij kan anti kraak best als de kinderen bij moeder staan ingeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven