Iedereen vind dat we moeten samenwonen

30-11-2019 23:32 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.

Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.

En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.

Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:20
Ik heb geen idee wat zijn plan zou worden als ik er niet was/niet meer in de picture ben. Ik weet het oprecht niet. Dat is wel iets om te bespreken wellicht als we het er weer over hebben.
Ik ben wel benieuwd wat zijn antwoord daarop is.

Hij maakt jou nu verantwoordelijk voor ZIJN probleem.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik idd te slap met nee zeggen, hoewel ik het nu wel doe. En voelt hij dat, dat zou kunnen. En het was wel echt leuk het eerste half jaar, dat meen ik oprecht. Alleen het laatste half jaar steeds minder en ik zoek nog steeds naar die leuke dingen, die er nog wel zijn, maar dit probleem neemt te overhand en dat vind ik zo zonde. Vakantiehuisjes heeft hij al geprobeerd, blijkt te duur en ook maar tijdelijk te zijn (paar maanden) dus geen echte oplossing
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:20
Ik heb geen idee wat zijn plan zou worden als ik er niet was/niet meer in de picture ben. Ik weet het oprecht niet. Dat is wel iets om te bespreken wellicht als we het er weer over hebben.
Hij kan gewoon niet hopen op dat gelijk welke vrouw hem én zijn kinderen maar instant in huis neemt.

Want ik doe een gokje dat als jullie straks uit elkaar gaan hij gewoon vrij snel een nieuwe vriendin heeft en ook bij haar probeert om zo snel mogelijk samen te gaan wonen.


Staat hij bovendien ook niet stil wat het met zijn kinderen doet om véél te snel in een véél te klein huis met véél te véél kinderen (en een plusmoeder) te gaan samenwonen?

Het heeft niet alleen weerslag op jou en jouw kinderen, maar ook op de zijne.

Kinderen bovendien die bij pap al 2 jaar geen stabiele basis hebben.
Want als hij ze al heeft worden ze tegenwoordig bijna altijd naar jou meegesleept omdat hij nauwelijks onderdak heeft en ze bij oma niet echt gewenst zijn.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
01-12-2019 00:19
Dit is de kern.
Hij laat jou nu haarfijn zien hoe hij in elkaar steekt. Dit zegt veel over hoe hij met tegenslag om gaat (slachtoffer). Hoe hij grenzen respecteert (niet). Hoe hij anderen de schuld geeft van wat hij zelf doet (zijn ouders jagen je niet weg, hij zelf!).
Je zegt graag weer een normale relatie te willen, maar dit is je relatie. Mooier wordt het niet.
Want nu is het een huis. Straks verliest hij zijn baan, of zijn gezondheid. Dan zullen dezelfde eigenschappen de kop op steken.
+1
Sommigen hebben er jaren voor nodig om erachter te komen, dat het niks wordt, jij weet het na een half jaar.
Het was 6 maanden leuk, het waren mooie maanden.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:12
Hij heeft overigens wel onlangs tegen zijn ouders gezegd dat ze mij wegjagen met dit gedoe. Maar dat was dan ook alles, niks tegen tantes ooms opa’s en oma’s op verjaardagen tot nu toe. Hij zegt ook heel bang te zijn me hierdoor kwijt te raken
Misschien zou je hem dan maar eens gelijk moeten geven? Weetje ik lees hij zegt, hij bedoelt, hij vindt......
En ondertussen doet hij het tegendeel. Het gaat niet om wat hij zegt, bedoelt of vindt. Het gaat erom dat hij doorgaat terwijl jij allang ‘nee’ hebt gezegd. Dat is wat je zorgelijk zou kunnen gaan vinden. Ik lees een hoop woorden en geen daden en daarnaast verontschuldig en verdedig jij je ook nog.

Stel het gaat over geheel iets anders waarop je ‘nee’ zegt. Bijvoorbeeld hij wil geld van je. Jij zegt nee en hij gaat er maar over door want hij heeft nu even geen geld, jij kunt hem toch wel even geld geven? Zijn kinderen moeten nu bij hun moeder wonen want hij heeft geen geld. Tante toos bespreekt tussen de appeltaart en het stukkie kaas ook nog even dat jij hem geld moet geven. Hij vindt dat hij dus recht op jouw geld heeft. En jouw ‘nee’ is geen punt om rekening mee te houden. Dus leg maar uit waarom jij geen geld wil verdedig je maar en heel snel. Wat het laatste is er nog niet over gezegd. Jij hebt namelijk geld en omdat jullie samen zijn heeft hij er recht op. Punt. Boeien dat je nee zegt. Dat wordt vast een ja als hij er maar lang genoeg over door gaat.

Nou zoiets dus en vervang geld gerust voor seks, groenten, vrienden, de auto etc.
Vriend zei je toch? Vrienden respecteren een ‘nee’.
enn wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:25
0.18% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook gezegd dat ik niet verantwoordelijk ben voor dit probleem en het dus niet hoef op te lossen. Reactie is dan: “O” of “Oke” en dan zwijgen
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:23
Misschien ben ik idd te slap met nee zeggen, hoewel ik het nu wel doe. En voelt hij dat, dat zou kunnen. En het was wel echt leuk het eerste half jaar, dat meen ik oprecht. Alleen het laatste half jaar steeds minder en ik zoek nog steeds naar die leuke dingen, die er nog wel zijn, maar dit probleem neemt te overhand en dat vind ik zo zonde. Vakantiehuisjes heeft hij al geprobeerd, blijkt te duur en ook maar tijdelijk te zijn (paar maanden) dus geen echte oplossing
Je ziet nu hoe hij echt is.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:04
Ik weet dat hij echt wel een eigen woning zou willen, hij wil alles aannemen wat betaalbaar is. En ik hoop gewoon dat dat snel gebeurd en we het de komende 2 jaar niet meer over samenwonen als oplossing hoeven te hebben. Maar het duurt nu al zo lang voor mijn gevoel
Jij gaat er vanuit dat de woning het grootste probleem is.

Dat is het niet. Het grootste probleem is zijn houding. Hij accepteert jouw nee niet en gaat drammen. Als het woningprobleem is opgelost dan kun je er op wachten dat dit gebeurt bij andere zaken waar jullie verschillend over denken. Ook dan zal hij op deze wijze proberen zijn zin te krijgen.

Aan jou de vraag of dat een eigenschap is waar jij mee kan leven.
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:25
Dat heb ik ook gezegd dat ik niet verantwoordelijk ben voor dit probleem en het dus niet hoef op te lossen. Reactie is dan: “O” of “Oke” en dan zwijgen
Maar intussen blijft hij wel elke 2 weken zijn kinderen meeslepen - waarbij jij heel je huis op zijn kop mag zetten en je kinderen hun kamers moeten delen - en blijft hij hopen dat je zo snel mogelijk buigt.


En als je dan een keer niet thuis bent en hij niet welkom is, is hij slecht gehumeurd want heeft hij met de kinderen vastgezeten bij oma.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:28
13.57% gewijzigd
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:20
Ik heb geen idee wat zijn plan zou worden als ik er niet was/niet meer in de picture ben. Ik weet het oprecht niet. Dat is wel iets om te bespreken wellicht als we het er weer over hebben.

Je bedoeld als hij weer zit te drammen en je er weer op moet reageren?

Vraag dat dan inderdaad maar eens: 'Wat zou je doen als ik er niet was mbt huisvesting? Want ik heb besloten dat ik nu niet en de jaren dat de kinderen nog thuis wonen, ga samenwonen. ( Ook al is dat niet zo maar dan is het maar duidelijk)

Je kan dus niet nu en niet over een half jaar of een jaar of 2 jaar bij mij intrekken. Ik heb daar echt geen behoefte aan en mijn kinderen ook niet.
Dus je moet echt aan de bak. En wil je een relatie met mij zal je moeten stoppen met het gepush. Jij en je familie. Ik hoop dat dat nu duidelijk is?'.


En waarom komen zijn kinderen in godesnaam in die weekenden mee naar jou?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:30
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:25
Dat heb ik ook gezegd dat ik niet verantwoordelijk ben voor dit probleem en het dus niet hoef op te lossen. Reactie is dan: “O” of “Oke” en dan zwijgen
Dit zegt genoeg.. Een normale verantwoordelijke man zou zeggen 'dat klopt, dat is het ook absoluut niet.' en die zou zelf een oplossing zoeken voor zijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:16
Ik doe het juist niet nu vanwege mezelf én de kinderen, laat dat duidelijk zijn. Ik ben alleen het zielige gedoe van hem nu zo zat. En dat ik dan weer medelijden krijg.
En daar rekent hij op. Je bent dus blijkbaar helemaal niet duidelijk geweest. Paaien, nat houden en aanpappen veroorzaakt drammers. En zie hier: jouw vriend is inmiddels al een drammer. Ik denk dat jij vaak water bij de wijn doet omwille van de ‘fijne’ relatie. Is die wel zo fijn?
enn wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:31
0.09% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:28
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Ik heb een antwoord voor je:

DOEI

Wat een drammer zeg, dat wil je toch niet in je leven?
Life is short. Eat dessert first.
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:28
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Juist zoals hij doet. Niets antwoorden.
Gewoon aanhoren.
Of in 't ergste geval gewoon beamen dat het lang duurt.

Krijg je er bovendien nog een gespierde vent bij straks :-D.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:31
4.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:28
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Hij wordt steeds onsympathieker.
Mens, doe jezelf en je kinderen (die ook elke 2 weken met zijn kinderen moeten bivakkeren) een plezier en brei er een eind aan.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:28
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Slachtoffer. Met hoofdletters.
Hij wacht hulpeloos tot iemand hem komt redden. Gossie, wat rot ook voor hem dat zijn leven zo moeilijk is. Alles zit tegen. En niemand werkt mee.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
01-12-2019 00:28
En het is nu niet meer dat hij het steeds vraagt, dat punt is al voorbij. Maar dan begint hij te zuchten als ik niet wil dat hij komt het weekeind of verteld over een woning waarvan hij niet ingeloot is, wat duurt het allemaal lang he. En ik heb weer ruzie thuis dus ik zit nu in mijn auto, ik ga maar weer naar de sportschool toe. Dus niet meer direct maar indirect zeg maar. Ik weet intussen niet meer wat te antwoorden
Gewoon niet op in gaan, niet op reageren.

Maar wil je nog wel een relatie met hem? Ik zou namelijk echt geen relatie willen met iemand die zo onverantwoordelijk is en zich zo kinderachtig gedraagt..
Alle reacties Link kopieren
Jeemig maar waarom luister je er elke keer naar? Ohja... medelijden was het toch? Ik hoor bijna de dramatoon als ik lees wat hij zegt. En de zuchten een steunen erbij. :-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
m-april schreef:
01-12-2019 00:31
Gewoon niet op in gaan, niet op reageren.

Maar wil je nog wel een relatie met hem? Ik zou namelijk echt geen relatie willen met iemand die zo onverantwoordelijk is en zich zo kinderachtig gedraagt..
Goede vraag. Wil jij überhaupt nog wel een relatie met deze man TO,die zo afhankelijk is van de liefdadigheid en het verantwoordelijk nemen van anderen (omdat hij dat zelf niet doet)?
Dubbel
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:35
98.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk soms ook aan ermee stoppen, of ermee stoppen tot hij een eigen huis heeft en kan bewijzen dat dit het enige probleem was zeg maar (geen karaktertrek zeg maar zoals hier gesuggereerd word) maar ik ben echt gek op hem en zijn kinderen en mijn kinderen ook op hun. Die trek ik er ook in mee als ik het uitmaak hierdoor. En dan bleek achteraf dat zijn gedrag door alle stress kwam ofzo, dat zou ik echt vervelend vinden. En toch samen gaan wonen hierdoor doe ik dus ook echt niet. Ik wil hier gewoon beter mee om kunnen gaan tot het weer rustig is zeg maar
Heeft hij die auto trouwens echt nodig?
Kan die sportschool de deur uit?
(En wie weet zijn er zo nog kosten waar hij in kan cutten.)

Elke 10 euro is winst en dan heeft hij meer te besteden aan huur.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:37
17.75% gewijzigd
Enn schreef:
01-12-2019 00:25
Misschien zou je hem dan maar eens gelijk moeten geven? Weetje ik lees hij zegt, hij bedoelt, hij vindt......
En ondertussen doet hij het tegendeel. Het gaat niet om wat hij zegt, bedoelt of vindt. Het gaat erom dat hij doorgaat terwijl jij allang ‘nee’ hebt gezegd. Dat is wat je zorgelijk zou kunnen gaan vinden. Ik lees een hoop woorden en geen daden en daarnaast verontschuldig en verdedig jij je ook nog.

Stel het gaat over geheel iets anders waarop je ‘nee’ zegt. Bijvoorbeeld hij wil geld van je. Jij zegt nee en hij gaat er maar over door want hij heeft nu even geen geld, jij kunt hem toch wel even geld geven? Zijn kinderen moeten nu bij hun moeder wonen want hij heeft geen geld. Tante toos bespreekt tussen de appeltaart en het stukkie kaas ook nog even dat jij hem geld moet geven. Hij vindt dat hij dus recht op jouw geld heeft. En jouw ‘nee’ is geen punt om rekening mee te houden. Dus leg maar uit waarom jij geen geld wil verdedig je maar en heel snel. Wat het laatste is er nog niet over gezegd. Jij hebt namelijk geld en omdat jullie samen zijn heeft hij er recht op. Punt. Boeien dat je nee zegt. Dat wordt vast een ja als hij er maar lang genoeg over door gaat.

Nou zoiets dus en vervang geld gerust voor seks, groenten, vrienden, de auto etc.
Vriend zei je toch? Vrienden respecteren een ‘nee’.
Enn omschrijft jouw irritatie alleen jij zegt het anders TO. Jij wil terug naar hoe je vriend het eerste half jaar was maar je wil er nog niet aan dat hij, onder druk, niet te beroerd is om zijn partner onder druk te zetten en emotioneel te chanteren, door de situatie zie je nu wie hij ook is en dat bevalt je niet. Ook al zou de situatie zich oplossen dan weet je nog steeds dat hij jou grenzen makkelijk voorbij gaat om zichzelf te helpen. Ik zou toch nog eens afwegen of je deze man nou leuk moet vinden. Iemand schreef het al, wees blij dat je er nu al achter bent.
Alle reacties Link kopieren
En nee, ik wil geen relatie op deze manier, ik wil dat alles weer normaal word zoals het eerst was. Misschien ijdele hoop, maar ik geef nooit zomaar op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven