Verliefd op scriptie begeleider

01-12-2019 21:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie mening over wil horen.
Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie hierbij heb ik een begeleider toegewezen gekregen van mijn eigen leeftijd (3 jaar ouder). Doordat we best veel tijd doorbrengen elke keer een hoofdstuk doornemen samen, ben ik hem leuk gaan vinden. In ieder geval ben ik anders naar hem gaan kijken. Hij helpt me erg goed en staat ook echt voor me klaar zodat ik het haal.

Nu vroeg ik mij af, ik kan hem niet uit vragen, wat kan ik doen? Zou hij mij leuk kunnen vinden? Of verbeeld ik mij dingen die hij puur doet omdat die dol is op zijn werk? Ik weet dat ik niks kan doen zolang ik srudeer, maar hoe kan je eventueel merken of hij mij ook ziet zitten? Kan ik proberen om hem wat persoonlijkee te leren kennen zonder dat ik meteen laat merken dat ik interesse heb?
Ik ben een beetje ten einde raad zoals jullie misschien kunnen merken.
Alle hulp is welkom!
Ik oktober mis je je ex, een paar dagen geleden ben je verliefd op iemand uit het buitenland en nu op je scriptiebegeleider. Ga eerst maar eens je studie afmaken. Lijkt me de meest verstandige keuze.

Sorry, dat was een jaar geleden 😅 Laatste advies blijft staan.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
01-12-2019 21:16
Ik oktober mis je je ex, een paar dagen geleden ben je verliefd op iemand uit het buitenland en nu op je scriptiebegeleider. Ga eerst maar eens je studie afmaken. Lijkt me de meest verstandige keuze.

Sorry, dat was een jaar geleden 😅 Laatste advies blijft staan.
Haha hoofdstuk met mijn ex heb ik inmiddels afgesloten. Het is beter voor allebei dat het klaar is.
Je vraagt hem deze week: "Wat ga je doen met Kerst?"
Dan antwoordt hij: "Met Kerst ga ik naar mijn schoonfamilie toe."

Zo weet je dat hij een vriendin (of vriend) heeft.
Alle reacties Link kopieren
Je kan over koetjes en kalfjes kletsen en horen wat hem bezighoudt. Om erachter te komen of hij je leuk vindt kan je hem uitvragen, wat je denk ik en volgens mij denk jij het best kan doen nadat je bent afgestudeerd. Of misschien een andere scriptiebegeleider vragen en alsnog kijken hoe hij je ziet? Dat laatste lijkt me risicovol, maar als je denkt dat het de moeite waard kan zijn kan je het proberen.

Wat zou je doen als hij je leuk vindt en jij dat weet voor je scriptie klaar is?
Alle reacties Link kopieren
Niks mee doen, verliefdheid is een gevoel en dat gaat vast wel weer voorbij. Maak je scriptie af en ga verder met je leven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Negeren.... dat wordt niks
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
01-12-2019 21:29
Je kan over koetjes en kalfjes kletsen en horen wat hem bezighoudt. Om erachter te komen of hij je leuk vindt kan je hem uitvragen, wat je denk ik en volgens mij denk jij het best kan doen nadat je bent afgestudeerd. Of misschien een andere scriptiebegeleider vragen en alsnog kijken hoe hij je ziet? Dat laatste lijkt me risicovol, maar als je denkt dat het de moeite waard kan zijn kan je het proberen.

Wat zou je doen als hij je leuk vindt en jij dat weet voor je scriptie klaar is?
Ik kan helaas niks aan andere scriptiebegeleiders vragen, omdat wij amper contact hebben met de docenten.
Maar ik denk niet dat ik hem mee uit durf te vragen dat is het probleem, omdat hij toch een docent dan is geweest. En ik zou me doodschamen als die nee zou zeggen.
Als ik wist dat die mij 100% leuk vindt dan zou ik het wel durven, maar dan als de scriptie is afgerond.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
01-12-2019 21:28
Je vraagt hem deze week: "Wat ga je doen met Kerst?"
Dan antwoordt hij: "Met Kerst ga ik naar mijn schoonfamilie toe."

Zo weet je dat hij een vriendin (of vriend) heeft.
Nee hij is vrijgezel dat weet ik al. Ik zie hem helaas pas in januari weer.
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
01-12-2019 21:55
Negeren.... dat wordt niks
Waarom denk je dat?
Justme18 schreef:
01-12-2019 21:56
Maar ik denk niet dat ik hem mee uit durf te vragen dat is het probleem, omdat hij toch een docent dan is geweest. En ik zou me doodschamen als die nee zou zeggen.
Als ik wist dat die mij 100% leuk vindt dan zou ik het wel durven, maar dan als de scriptie is afgerond.
Die garantie heb je toch nooit? Als je de buurman, de neef van je beste vriendin of de leuke jongen van de copyshop aanspreekt, kunnen ze ook 'nee' zeggen.

Enne... mee uit vragen hoeft toch niet?
Zodra je je scriptiecijfer binnen hebt, vraag je 'm of hij koffie met je wil drinken in de koffiehoek op de uni of bij Starbucks om de hoek.
Dat is minder zwaar dan een date.
Odense2 schreef:
01-12-2019 21:28
Je vraagt hem deze week: "Wat ga je doen met Kerst?"
Dan antwoordt hij: "Met Kerst ga ik naar mijn schoonfamilie toe."

Zo weet je dat hij een vriendin (of vriend) heeft.
Dit, het lijkt me tactisch erachter te komen of hij überhaupt single is voor je je in allerlei bochten gaat wringen, en elke opmerking en beweging van hem gaat analyseren. Sowieso niks doen tot je klaar bent met je scriptie!
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 21:56
Ik kan helaas niks aan andere scriptiebegeleiders vragen, omdat wij amper contact hebben met de docenten.
Maar ik denk niet dat ik hem mee uit durf te vragen dat is het probleem, omdat hij toch een docent dan is geweest. En ik zou me doodschamen als die nee zou zeggen.
Als ik wist dat die mij 100% leuk vindt dan zou ik het wel durven, maar dan als de scriptie is afgerond.
Ik bedoelde meer, vraag iemand anders om je te begeleiden met je scriptie en dan kan je kijken of hij je leuk vindt.
Zelfs in de 'beste' situatie, dat hij je wel leuk vindt zou je hem, terecht denk ik, pas meevragen als je scriptie is afgerond.
Dus voor nu zou ik de scriptie afmaken en als je klaar bent hem bijvoorbeeld trakteren op een drankje voor zijn hulp. En dan niet proberen tussentijds te wisselen van scriptiebegeleider.

Werkt dat zo voor je?
Alle reacties Link kopieren
Als die scriptie gehaald is en je verder niet meer afhankelijk van hem bent; vragen of hij zin heeft om wat te drinken om het slagen van je scriptie te vieren

Ik vraag me wel af of hij in de problemen kan komen mochten jullie vrij snel een relatie krijgen...
madamzonderm schreef:
01-12-2019 22:04
Zelfs in de 'beste' situatie, dat hij je wel leuk vindt zou je hem, terecht denk ik, pas meevragen als je scriptie is afgerond.
Dus voor nu zou ik de scriptie afmaken en als je klaar bent hem bijvoorbeeld trakteren op een drankje voor zijn hulp. En dan niet proberen tussentijds te wisselen van scriptiebegeleider.

Vooral niet wisselen van scriptiebegeleider.
Dan komt er weer een pipo met een andere visie en moet de helft van de scriptie opnieuw.

Neen. Scriptie afmaken bij deze begeleider.
Hoofd koel houden.
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig om te zien hoe jullie allemaal zeggen dat ik hem na mijn scriptie moet vragen of die iets wil drinken ter viering van de scriptie. Ik weet ook wel dat dat het beste, maar of ik dat durf? Ben heel bescheiden van aard, kan mezelf ook nooit een hpuding geven als ik op gesprek bij hem kom.
Maar als ik hem op een sneaky wijze probeer te leren kennen tijdens mijn schrijfproces merk ik vast aan hem of hij mij als meer ziet of puur als iemand die hij begeleidt. Als die bijvoorbeeld geen wedervragen stelt of ongeïnteresseerd doet. Dan weet ik dat ik hem nadien ook niks hoef te vragen over drankjes.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 22:14
Wel grappig om te zien hoe jullie allemaal zeggen dat ik hem na mijn scriptie moet vragen of die iets wil drinken ter viering van de scriptie. Ik weet ook wel dat dat het beste, maar of ik dat durf? Ben heel bescheiden van aard, kan mezelf ook nooit een hpuding geven als ik op gesprek bij hem kom.
Maar als ik hem op een sneaky wijze probeer te leren kennen tijdens mijn schrijfproces merk ik vast aan hem of hij mij als meer ziet of puur als iemand die hij begeleidt. Als die bijvoorbeeld geen wedervragen stelt of ongeïnteresseerd doet. Dan weet ik dat ik hem nadien ook niks hoef te vragen over drankjes.
O dat kan wel werken voor je, als je het idee hebt dat hij je leuk vindt, hem dan als de scriptie klaar is vragen voor een drankje. Je kan kennis maken en kletsen en dat hoeft niet eens zo sneaky denk ik. Als dat contact je bevalt kan je dan na dan na de scriptie hem vragen voor een drankje. Zou je het dan durven, denk je?
Alle reacties Link kopieren
Als hij een goede docent is, dan houdt hij nu sowieso afstand. Dus nee, dan gaat hij geen privevragen stellen. Dat wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt. Maar je beseft dat als hij daar nu iets mee doet, hij zijn baan kwijt kan raken? Dus ja, wacht aub totdat je bent afgestudeerd!
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
01-12-2019 22:23
O dat kan wel werken voor je, als je het idee hebt dat hij je leuk vindt, hem dan als de scriptie klaar is vragen voor een drankje. Je kan kennis maken en kletsen en dat hoeft niet eens zo sneaky denk ik. Als dat contact je bevalt kan je dan na dan na de scriptie hem vragen voor een drankje. Zou je het dan durven, denk je?
Ja dan zou ik het wel durven, maar alleen als ik tijdens het schrijfproces zou merken dat hij het ook oprecht leuk vindt na de tijd over koetjes en kalfjes te praten met mij.
Ik ben wel bang dat het opvalt dat ik meer in hem zie of zou dat tussen mijn oren zitten? Omdat ik weet dat het zo is ook omdat ik me zo timide opstel bij hem....super irritant
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 22:30
Ja dan zou ik het wel durven, maar alleen als ik tijdens het schrijfproces zou merken dat hij het ook oprecht leuk vindt na de tijd over koetjes en kalfjes te praten met mij.
Ik ben wel bang dat het opvalt dat ik meer in hem zie of zou dat tussen mijn oren zitten? Omdat ik weet dat het zo is ook omdat ik me zo timide opstel bij hem....super irritant
Misschien merkt hij het maar als het jullie werk niet in de weg zit kan het geen kwaad. Van zijn kant weet hij het ook niet zeker. Waarom ben je timide bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
01-12-2019 22:28
Als hij een goede docent is, dan houdt hij nu sowieso afstand. Dus nee, dan gaat hij geen privevragen stellen. Dat wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt. Maar je beseft dat als hij daar nu iets mee doet, hij zijn baan kwijt kan raken? Dus ja, wacht aub totdat je bent afgestudeerd!
Ja ik snap het wel, hij zal nu ook niks proberen. Maar hoe zie jij bijv dat iemand je leuk vindt? Ondanks dat die er niks mee kan kan je toch wel eens hints oppakken of manier van kijken/gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 21:57
Nee hij is vrijgezel dat weet ik al. Ik zie hem helaas pas in januari weer.
Oh, dat worden lange feestdagen dan. Je hebt toch wel een fotootje om bij te smachten? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
01-12-2019 22:38
Misschien merkt hij het maar als het jullie werk niet in de weg zit kan het geen kwaad. Van zijn kant weet hij het ook niet zeker. Waarom ben je timide bij hem?
Omdat ik hem leuk vind en mij dit een beetje overvalt omdat het een docent is. Ben nog nooit eerder op een docent gevallen...en denk ook stukje onzekerheid wat ik ermee moet, verlegenheid. Er is natuurlijk wel een soort machtsverhouding, je vindt iemand leuk waar je ook nog eens beleefd tegen moet zijn omdat die je een cijfer moet geven. Heel anders dan iemand via tinder ofzo waarvan je weet dat die ook interesse in jou heeft.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-12-2019 22:54
Oh, dat worden lange feestdagen dan. Je hebt toch wel een fotootje om bij te smachten? ;-)
Hahaha jaaa dat wel!
Ik dacht eerst dat je verliefd was op de scriptie van je begeleider, maar het gaat om de persoon zelf.
:idee:
Aangezien hij jou een cijfer moet geven, kun je beter wachten tot na je cijfer, anders wordt het heel ingewikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven