Afspraak niet nagekomen

03-12-2019 10:25 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden, vertelde een goede kennis uit de buurt, dat ze geopereerd moest worden en dat ze misschien die dag niet kon lopen. Ik beloofde haar, dat ze mij kon appen, om eventueel haar kind van school te halen. Die operatie was gisteren en ik had er totaal niet meer aangedacht. Ik had gisteren nieuw vrijwilligerswerk en dat duurde tot half 3, het was druk, dus aan iets anders denken zat er überhaupt niet in. Toen ik uiteindelijk mijn telefoon pakte, zag ik dat ze rond 13.30u een bericht had gestuurd of ik haar kind kon ophalen, want ze kon niet lopen. Paniek bij mij, want ze had natuurlijk al lang door dat ik het niet gelezen had. Heeft kind staan wachten, heeft ze iets anders kunnen regelen? Is ze toch zelf gegaan? Ik voelde me zo schuldig en nu nog. Heb haar meteen een aantal keer proberen te bellen, maar ze nam niet op. Ook paar keer geappt over hoeveel spijt ik wel niet heb en dat ik mij rot voel. Dat we het over hadden was zo'n 2 a 3 weken geleden. Ik zag net dat ze online was, maar de vinkjes werden niet blauw, terwijl dat voor dit gedoe wel altijd was. Ze heeft ook niet teruggebeld en het lijkt mij toch dat ze die gemiste oproepen heeft gezien toch? Ik ben zo bang dat ze nu boos/kwaad op mij is. Het was zeker niet met opzet en ik kom altijd mijn afspraken na, het is helemaal niets voor mij om dit te vergeten, zal zij ook ergens moeten weten. Ik durf haar niet onder ogen te komen. Weten jullie wat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Het je niet zo persoonlijk aantrekken. Ze had ook eerder dat berichtje kunnen sturen en je nog een herinnering sturen.
Alle reacties Link kopieren
Als het over mijn kind ging en ik het 2-3 weken geleden met iemand had besproken, dan zou ik er iemand een dag van te voren aan herinneren ofzo, niet een half uur vt voren.

En verder heb je toch gedaan wat je kon doen, aantal keren proberen te bellen en appen dat het je spijt?

Tja vervelend, maar dit soort dingen gebeuren. Laat het gaan verder, je hoort vanzelf wel weer van vriendin. En zo niet, dan is dat van haar een nogal overtrokken reactie
Alle reacties Link kopieren
Ja en van jou verwachten dat je weken later nog weet dat je dit afgesproken hebt.
Kind is haar verantwoordelijkheid. Ze had je een paar dagen vantevoren nog gewoon moeten vragen of je het mss niet vergeten was.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, zij stuurt een uurtje voordat kind moet worden opgehaald een appje. Dat is rijkelijk laat toch?

Zoals ik het lees hadden jullie nog niet echt afgesproken dat jij haar kind zou ophalen. Dus kan ze niet van je verwachten dat je op stel en sprong klaar staat voor iets wat 2-3 weken geleden besproken is...
Alle reacties Link kopieren
Niet handig van haar, niet handig van jou, maar ik mag toch hopen dat ze geen kind laat wachten omdat ze een ongelezen en onbevestigd appje heeft gestuurd naar iemand die 3 weken geleden iets heeft toegezegd?

Ik kan me voorstellen dat ze ervan uitgegaan was dat je bereikbaar zou zijn. Maar toen ze je niet bereikte (alleen een bericht, niet ook nog gebeld?) neem ik toch aan dat ze even wat anders heeft geregeld. Er gaat een school uit, daar hangen tientallen ouders rond, er is er toch altijd wel 1 die even een kind kan thuisbrengen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Sowieso kun je met alleen een appje sturen niet verwachten dat iemand dat meteen leest. Dan had ze toch op zijn minst kunnen bellen. En ik had je er inderdaad een paar dagen geleden of uiterlijk gisteren nog even aan herinnerd. Niet iedereen onthoudt nog precies alles wat hij twee weken geleden afgesproken heeft.

Kortom: natuurlijk mag ze het vervelend vinden, maar hier boos om zijn vind ik zwaar overtrokken. Als ze tenminste boos is... ik hoop dat ze snel even iets van zich laat horen.
Niet handig van jullie beide. Ze had ook even extra kunnen bellen, want ook zij kan zien dat de vinkjes niet blauw waren geworden?

Maar hier meer een kleine tip: ik schrijf tegenwoordig alles in mijn online agenda.
Heel duf, maar de kleinste dingen schrijf ik op.

Helpt mij een hoop.
Want ook ik kan mij heel naar en schuldig voelen als ik dingen vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Het stond nog niet vast dat je haar kind zou gaan halen, je had alleen gezegd dat ze je kon appen als het nodig was. Voor haar misschien niet handig dat je uiteindelijk niet bereikbaar was, maar het is niet dat het al helemaal afgesproken was en dat je haar kind daar hebt laten staan. Ik neem aan dat ze uiteindelijk wel iemand anders heeft gestuurd. Ik zou er zonder definitieve bevestiging nooit vanuit gaan dat mijn kind wel gehaald wordt, dus dan zou ik een ander vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het stond niet vast dat ik kind ging ophalen, ze mocht mij een bericht sturen mocht het nodig zijn. Als ik haar was geweest had ik inderdaad ook een dag van te voren nog een herinnering gestuurd. Het was wel zo dat toen we het erover hadden, ik zei dat ik zeker thuis zou zijn, want toen had ik nog niet dat vrijwilligerswerk, dus zij ging er natuurlijk vanuit dat ik gewoon thuis was. Ik had haar ook zondag nog gesproken en toen zei ze er ook niets over.
Ik sluit me aan bij deze meningen. Daarnaast ben ik zelf een keer mijn eigen kind vergeten op te halen (er was iets op het werk gebeurd en ik was doodleuk blijven plakken tot iemand anders zei: moet jij niet weg)
en die had een topmiddag bij de juf.
Ik was als ik jou was zelf naar de school gegaan en langs gegaan ipv te appen maar verder zal het wel zijn losgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch nooit weten of je over een paar weken op die en die dag sowieso thuis zal zijn! Dat had ik dus nooit gezegd als ik jou was. Wie weet was je wel met iemand aan het lunchen of had je zin om even de stad in te gaan. Dat neemt niet weg dat zij er maar vanuit kan gaan dat jij, zonder dat ze je er nog even aan herinnert, haar kind wel op zal halen. Maar ik had het als ik jou was ook niet zo gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu even niks meer doen. Zij heeft echt wel jouw appjes en de gemiste oproepen gezien, dus nu ligt de bal bij haar.
Ik vind dit niet echt een fout van jouw kant hoor, zij is verantwoordelijk voor haar kind, dus zij had zelf duidelijkere afspraken moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
03-12-2019 10:39
Niet handig van jullie beide. Ze had ook even extra kunnen bellen, want ook zij kan zien dat de vinkjes niet blauw waren geworden?

Maar hier meer een kleine tip: ik schrijf tegenwoordig alles in mijn online agenda.
Heel duf, maar de kleinste dingen schrijf ik op.

Helpt mij een hoop.
Want ook ik kan mij heel naar en schuldig voelen als ik dingen vergeet.
Dat alles opschrijven in agenda doe ik ook, maar dit keer vergeten ( doe ik zo wel even, en dan allerlei dingen doen en het niet meer in de agenda zetten). Nee ze had niet gebeld, maar ook dat zou ik dan pas naderhand gezien hebben, mijn telefoon had ik niet bij me (vond ik niet netjes). Ik hoop ook inderdaad dat ze er al vrij snel achter kwam dat ik het niet gelezen had (Ik heb mijn Whatsapp niet zo ingesteld dat men geen blauwe vinkjes krijgt) en dat ze een oplossing er voor had.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
03-12-2019 10:42
Ik sluit me aan bij deze meningen. Daarnaast ben ik zelf een keer mijn eigen kind vergeten op te halen (er was iets op het werk gebeurd en ik was doodleuk blijven plakken tot iemand anders zei: moet jij niet weg)
en die had een topmiddag bij de juf.
Ik was als ik jou was zelf naar de school gegaan en langs gegaan ipv te appen maar verder zal het wel zijn losgelopen.
Haha, dat heb ik ook een keer gehad. Ik zag toen een geweldige vacature voorbij komen en was heel druk bezig een nóg geweldigere sollicitatiebrief te schrijven. Ik ging er helemaal in op en toen bleek opeens dat mijn dochter een uur eerder al van de peuterspeelzaal opgehaald had moeten worden :-? Gelukkig was de juf een goede kennis van mij en was ze daar gewoon nog lekker aan het spelen :-$ :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 10:39
Klopt, het stond niet vast dat ik kind ging ophalen, ze mocht mij een bericht sturen mocht het nodig zijn. Als ik haar was geweest had ik inderdaad ook een dag van te voren nog een herinnering gestuurd. Het was wel zo dat toen we het erover hadden, ik zei dat ik zeker thuis zou zijn, want toen had ik nog niet dat vrijwilligerswerk, dus zij ging er natuurlijk vanuit dat ik gewoon thuis was. Ik had haar ook zondag nog gesproken en toen zei ze er ook niets over.
Als het nog niet vast stond, welke afspraak ben je dan niet nagekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wist toen zeker dat ik thuis zou zijn, heb geen vrienden in mijn omgeving, mijn vriendinnen wonen allemaal op minimaal 45 min rijden en werken overdag. Naar de school gaan had geen zin meer, kind was om 14.30 uit en toen las ik het pas, was dus sowieso flink te laat geweest.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
03-12-2019 10:47
Als het nog niet vast stond, welke afspraak ben je dan niet nagekomen?
De afspraak bereikbaar te zijn? Als ik tegen iemand zeg "als je me die dag nodig hebt, dan kun je me bellen, ik ben die dag toch thuis en bereikbaar", en daarna is die persoon die dag ineens niet thuis en bereikbaar, dan vind ik dat toch echt het 'niet nakomen van een afspraak'. Niet de afspraak 'ik zal je kind ophalen', maar wel de afspraak 'als je me nodig mocht hebben, dan ben ik er'.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 11:05
1.33% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik kan me je gevoel een beetje voorstellen maar jij bent hierin echt niet fout. Als het om je kind gaat zorg je toch dat het echt goed geregeld is? Dan bel je er nog een keer over of je appt nog een keer de dag van tevoren. Als ik 2-3 weken niks hoor ga ik er vanuit dat ze waarschijnlijk wat anders geregeld heeft.
anoniem_64424be1ba99d wijzigde dit bericht op 03-12-2019 10:54
0.32% gewijzigd
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 10:45
Dat alles opschrijven in agenda doe ik ook, maar dit keer vergeten ( doe ik zo wel even, en dan allerlei dingen doen en het niet meer in de agenda zetten). Nee ze had niet gebeld, maar ook dat zou ik dan pas naderhand gezien hebben, mijn telefoon had ik niet bij me (vond ik niet netjes). Ik hoop ook inderdaad dat ze er al vrij snel achter kwam dat ik het niet gelezen had (Ik heb mijn Whatsapp niet zo ingesteld dat men geen blauwe vinkjes krijgt) en dat ze een oplossing er voor had.
Ik ga daar ook vanuit.

Het klinkt alsof jullie niet echt een heel duidelijke afspraak hadden gemaakt, dus jij bent echt niet te verwijten vind ik.

Ik hoop dat ze snel reageert zodat je het een en ander kan uitspreken, maar meid, ga aub niet op je knieen hoor...
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat ze een tijdje tussen neus en lippen zei ik heb oppas nodig over een tijdje en jij zei ok dan kan ik denk ik wel.. heeft ze nu het recht om boos te worden??
Als jij een halfuur vantevoren van een moeder verwacht dat ze komt en ze komt niet dan ben jij ook niet boos dan trek je het in dat geval ook zo aan.. gewoon omdat je altijd de schuld op je neemt gok ik..

Die moeder zit fout, die regelt dingen niet goed, zal ze vast vaker tegenaan lopen, niet jouw probleem en zeker niet zo sneu achter haar aan appen alsof jij schuld bekent.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
03-12-2019 10:47
Als het nog niet vast stond, welke afspraak ben je dan niet nagekomen?
Ik had haar er van overtuigd dat ik het zou doen en dat ik thuis zou zijn. Zij is daar in vertrouwen vanuit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet het even zakken bij haar of is ze nog ontdaan van de operatie/naweeën? Ik zou het nu even laten, je hebt haar geappt en gebeld (meermaals), dus laat het maar even rusten. Zou je normaal gesproken nog even langsgaan/kaartje sturen/bloemetje geven ivm deze operatie? Zoja dan gewoon doen en anders doen hoe je het van te voren van plan was en verder even afwachten.

Persoonlijk was ik wel naar die school gegaan denk ik, je las het om 14u30 en kind was toen ook net uit dus ik was er meteen even heen gegaan, voor hetzelfde geld was het kind er gewoon nog. En anders had je in elk geval geweten dat het door iemand anders veilig opgehaald was.
Alle reacties Link kopieren
Een misverstand. Kennis druk in haar hoofd de dagen ervoor met operatie bezig en vergeet te checken, jij hebt andere plannen en bent het vergeten.

Typisch een geval van 'Kan gebeuren'.

Gewoon nog een keertje bellen en het uitpraten. Zonde om zoiets te laten escaleren.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 11:12
Ik had haar er van overtuigd dat ik het zou doen en dat ik thuis zou zijn. Zij is daar in vertrouwen vanuit gegaan.
Vertrouwen of gemakzucht, ze geeft de verantwoordelijkheid wel snel over aan een ander. Je moet altijd even kortsluiten of het nog uitkomt en daarbij alvast hartelijk dank voor je hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven