Afspraak niet nagekomen

03-12-2019 10:25 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden, vertelde een goede kennis uit de buurt, dat ze geopereerd moest worden en dat ze misschien die dag niet kon lopen. Ik beloofde haar, dat ze mij kon appen, om eventueel haar kind van school te halen. Die operatie was gisteren en ik had er totaal niet meer aangedacht. Ik had gisteren nieuw vrijwilligerswerk en dat duurde tot half 3, het was druk, dus aan iets anders denken zat er überhaupt niet in. Toen ik uiteindelijk mijn telefoon pakte, zag ik dat ze rond 13.30u een bericht had gestuurd of ik haar kind kon ophalen, want ze kon niet lopen. Paniek bij mij, want ze had natuurlijk al lang door dat ik het niet gelezen had. Heeft kind staan wachten, heeft ze iets anders kunnen regelen? Is ze toch zelf gegaan? Ik voelde me zo schuldig en nu nog. Heb haar meteen een aantal keer proberen te bellen, maar ze nam niet op. Ook paar keer geappt over hoeveel spijt ik wel niet heb en dat ik mij rot voel. Dat we het over hadden was zo'n 2 a 3 weken geleden. Ik zag net dat ze online was, maar de vinkjes werden niet blauw, terwijl dat voor dit gedoe wel altijd was. Ze heeft ook niet teruggebeld en het lijkt mij toch dat ze die gemiste oproepen heeft gezien toch? Ik ben zo bang dat ze nu boos/kwaad op mij is. Het was zeker niet met opzet en ik kom altijd mijn afspraken na, het is helemaal niets voor mij om dit te vergeten, zal zij ook ergens moeten weten. Ik durf haar niet onder ogen te komen. Weten jullie wat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 11:12
Ik had haar er van overtuigd dat ik het zou doen en dat ik thuis zou zijn. Zij is daar in vertrouwen vanuit gegaan.
Dan nog ga je er normaal gesproken echt niet blindelings vanuit dat het gebeurt. Drie weken is echt te lang.

Mijn dochter reed een tijdlang elke week met een andere moeder mee, die pikte haar dan op om de hoek, en dat sloten we iedere week de dag ervoor even kort: 'Morgen weer 8.25?' Gewoon voor de zekerheid, voor als er iets tussenkwam van haar kant of het een keer niet hoefde. Laat staan als het gaat om een eenmalige afspraak die drie weken daarvoor onder voorbehoud is gemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
03-12-2019 10:51
De afspraak bereikbaar te zijn? Als ik tegen iemand zeg "als je me die dag nodig hebt, dan kun je me bellen, ik ben die dag toch thuis en bereikbaar", en daarna is die persoon die dag ineens niet thuis en bereikbaar, dan vind ik dat toch echt het 'niet nakomen van een afspraak'. Niet de afspraak 'ik zal je kind ophalen', maar wel de afspraak 'als je me nodig mocht hebben, dan ben ik er'.

Nou, ze had dus de hele dag aan haar telefoon gekluisterd moeten zitten, om vervolgens een half uur van te voren een appje te krijgen, niet eens een telefoontje? Waarom dan niet de vorige dag. Je weet toch wat er moet gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 10:51
Ik wist toen zeker dat ik thuis zou zijn, heb geen vrienden in mijn omgeving, mijn vriendinnen wonen allemaal op minimaal 45 min rijden en werken overdag. Naar de school gaan had geen zin meer, kind was om 14.30 uit en toen las ik het pas, was dus sowieso flink te laat geweest.
Dan had je toch minimaal de school kunnen bellen om te vragen of het kind daar nog moederziel alleen stond?
Een misverstand kan gebeuren, maar dat je vervolgens nul actie onderneemt, zou ik als ik je vriendin was niet hebben kunnen waarderen.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
03-12-2019 10:30
Ja en van jou verwachten dat je weken later nog weet dat je dit afgesproken hebt.
Kind is haar verantwoordelijkheid. Ze had je een paar dagen vantevoren nog gewoon moeten vragen of je het mss niet vergeten was.
Helemaal dit.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
03-12-2019 11:34
Nou, ze had dus de hele dag aan haar telefoon gekluisterd moeten zitten, om vervolgens een half uur van te voren een appje te krijgen, niet eens een telefoontje? Waarom dan niet de vorige dag. Je weet toch wat er moet gebeuren?
Nou, niet de hele tijd, maar toch wel rond de tijd dat ze zou moeten vertrekken om mogelijk het kind op te halen.
En een appje omdat TO gezegd had dat dat was wat kennis zou moeten doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
03-12-2019 11:39
Dan had je toch minimaal de school kunnen bellen om te vragen of het kind daar nog moederziel alleen stond?
Een misverstand kan gebeuren, maar dat je vervolgens nul actie onderneemt, zou ik als ik je vriendin was niet hebben kunnen waarderen.

Dat ben ik dus ook met je eens, ik zou daar echt achteraan gegaan zijn zeker omdat ze erachter kwam toen school net uitging.
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zijn vroegst daar dan pas tegen 15.00u. Ze weet van mij ook dat ik vrij snel terug app, als ik het gelezen heb. Daarbij als ik haar was en ik zou niets terugkrijgen, ga ik er vanuit dat het bericht niet gelezen is en zou ik actie ondernemen. 2 tot 3 weken is inderdaad best een behoorlijke tijd en aangezien ik de operatie niet hoefde te ondergaan, was ik er natuurlijk niet echt mee bezig. Ik was vooral blij dat ik weer wat nieuw vrijwilligerswerk er bij had en had mij daar volledig op gestort. Dat ik haar kind moest ophalen kwam geen seconde bij mij op.
Alle reacties Link kopieren
Neem zo snel mogelijk even contact met haar op. Het liefste face-to-face of. bel even. Vraag hoe het gaat met haar. En zeg dat het je spijt dat het zo gelopen. Maar je had niets meer van haar gehoord, en was dus aan het werk.

Grote kans dat ze met meerdere mensen een afspraak had, en dat ze ook iemand anders heeft gebeld. Jij bent niet alleen verantwoordelijk voor het ophalen van haar kind.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
03-12-2019 12:25
Ik was op zijn vroegst daar dan pas tegen 15.00u.

Tja ik had toch echt meteen die school gebeld op het moment dat ik het appje zag en geen contact kreeg met vriendin.
Ik snap wel dat je je lullig voelt, maar naar mijn mening was het ook een halfvage afspraak zo. 3 weken geleden geef je aan dat je kan helpen, vervolgens hoor je niks meer (wie weet was ze fit genoeg zelf te gaan of had ze hulp van familie?) en korte tijd van tevoren gaat ze er opeens vanuit dat de afspraak staat en jij paraat staat, zonder dat jullie elkaar verder in die 3 weken gesproken hebben. Ik zou het waarschijnlijk ook vergeten zijn…

Misschien kun je langsgaan met een bos beterschapsbloemen en je excuses maken, en bespreek volgende keer goed hoe en wat!
Alle reacties Link kopieren
Dat was geen afspraak, dat was: als je me nodig hebt laat maar horen. Vriendin had als het echt dringend was ook gewoon even kunnen bellen als er niet snel genoeg op de app gereageerd wordt. Ik heb een app ook niet altijd in de gaten, telefoon hoor ik wel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
03-12-2019 10:30
Als het over mijn kind ging en ik het 2-3 weken geleden met iemand had besproken, dan zou ik er iemand een dag van te voren aan herinneren ofzo, niet een half uur vt voren.

En verder heb je toch gedaan wat je kon doen, aantal keren proberen te bellen en appen dat het je spijt?

Tja vervelend, maar dit soort dingen gebeuren. Laat het gaan verder, je hoort vanzelf wel weer van vriendin. En zo niet, dan is dat van haar een nogal overtrokken reactie
Dit.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-12-2019 12:44
Dat was geen afspraak, dat was: als je me nodig hebt laat maar horen. Vriendin had als het echt dringend was ook gewoon even kunnen bellen als er niet snel genoeg op de app gereageerd wordt. Ik heb een app ook niet altijd in de gaten, telefoon hoor ik wel.
Bellen had geen zin, ik had mijn telefoon in mijn jas zitten met geluid op stil. Ook misschien even nog duidelijk vermelden: ze wist pas na de operatie of ze kon lopen of niet. Al was een herinnering als:'denk je er aan dat je morgen misschien.... moet ophalen'? Wel fijn geweest. Vind het ook vreemd dat ze mijn berichten nog niet gelezen heeft,vooral omdat ik zag dat ze online was. Kan mij voorstellen dat ze gisteren niet echt zin had in allerlei contact en haar telefoon heeft uitgezet, maar nu had ik toch wel iets verwacht. Berichten hebben allemaal 2 vinkjes, dus ze zijn aangekomen. Misschien heeft ze er overheen gekeken hoop ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind echt niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor...
Voor haar is dit natuurlijk iets waar ze mee bezig is maar jij hebt ook gewoon een leven :idee:
Alsof je dan die dag de hele dag bij de telefoon moet gaan zitten wachten, buiten dat is het iets wat je een paar weken terug hebt besproken en het was helemaal niet duidelijk, dus echt niet raar dat je er dan niet meer aan denkt of dat je er niet mee bezig bent.

Raar dat je nog niks hebt gehoord en erg flauw dat ze nog niet heeft gereageerd op je berichten. Zou het wel erg overtrokken vinden als ze hier boos om zou zijn, ze komt er zelf nogal last minute mee. Ben benieuwd wat haar reactie nog gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurt wel vaker dat het wat langer duurt, voordat ze mijn berichten leest,al vind ik het nu wel heel lang. We hebben het er toen best uitvoerig staan bespreken 'Als ik ..... op moet halen' laat maar weten. Beide er vanuit gaande dat ik thuis zou zijn. Dat vrijwilligerswerk werd vorige week dus pas bekend en ja dan denk ik daar niet aan. Hooguit: was er dan niet iets? Kijkt in agenda: nee er staat niets, dus dan zal het wel niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien lullig hoe het gelopen is, maar zij heeft er ook een aandeel in. Als ik wil dat mijn dochter wordt gehaald en er is drie weken geleden over gesproken, zou ik de dag ervoor toch al even contact opnemen om te polsen of diegene nog kan, niet anderhalf uur voor diegene op het schoolplein zou moeten staan. Er kan iets tussengekomen zijn, diegene kan wel ziek in bed liggen, of het gewoon domweg vergeten zijn, want voor die ander leeft het gewoon minder dan voor jezelf.

Het is goed dat je sorry hebt gezegd maar ik zou het echt raar vinden als ze hier weken boos om blijft, of vindt dat je door het stof moet om dit goed te maken. Ze had het zelf ook wat vlotter en beter kunnen regelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Niet jouw fout hoor. Als ik op zaterdag aan iemand vraag of mn kind op woensdag na schooltijd bij diegene mag blijven eten omdat ik moet werken bijv, dan stuur ik de avond/dag van tevoren zelfs nog een appje met de vraag of het niet vergeten is. Laat staan een afspraak van 3 wkn terug. Aparte gang van zaken..
Alle reacties Link kopieren
maar eh.. ze is geopereerd dus waarom ga je niet even langs met een beterschapsbloemetje of zo ? en bespreek het dan gewoon even. Hoe langer je wacht hoe meer het een dingetje wordt.
Alle reacties Link kopieren
Niet jou fout, maar erg nonchalant van kennis.

Als mijn kind opgehaald moet worden en ik heb 3 weken terug met iemand een afspraak gemaakt dan check ik ruim op tijd op die persoon er nog aan denkt.
Jullie hadden alleen een vage afspraak, niets definitief. Juist dan trek je op tijd aan de bel om te vragen of die persoon nog beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
03-12-2019 10:44
Ik zou nu even niks meer doen. Zij heeft echt wel jouw appjes en de gemiste oproepen gezien, dus nu ligt de bal bij haar.
Ik vind dit niet echt een fout van jouw kant hoor, zij is verantwoordelijk voor haar kind, dus zij had zelf duidelijkere afspraken moeten maken.
Helemaal wat ik wou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
03-12-2019 16:23

Het is goed dat je sorry hebt gezegd maar ik zou het echt raar vinden als ze hier weken boos om blijft, of vindt dat je door het stof moet om dit goed te maken. Ze had het zelf ook wat vlotter en beter kunnen regelen.
Precies dit.
Hoop niet dat het expres is dat ze nu dus niks laat horen want dat zou echt flauw en overtrokken zijn.
Sowieso raar trouwens, app gewoon even met hey kan gebeuren het is trouwens nog geregeld!
Voelt een beetje alsof ze TO nu laat bungelen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan één van de weinigen maar ik vind toch eigenlijk dat jij hier wel erg laks in bent geweest. Jij hebt haar beloofd dat ze je kon appen op de dag zelf. Wat had je daar dan vervolgens nog meer over moeten afspreken dan? Want zij wist kennelijk ook pas na de operatie of ze zou kunnen lopen of niet, dus het was ook duidelijk dat je last minute pas iets zou horen. Wat mij betreft dus een duidelijke afspraak. dat ie al een paar weken stond, doet er voor mij ook niet toe. En ja, ze had een dag eerder een reminder kunnen sturen maar ik snap het ook als ze dacht dat het gewoon een duidelijke afspraak was. Jij bent vervolgens wat anders gaan doen, kan, we vergeten allemaal weleens wat, maar ik vind wel dat jou dat in dit geval te verwijten valt en haar niet. Dus als ze hiervan zou balen, dan begrijp ik dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je! Ik snap wel dat moeder wellicht baalt, maar zij had het toch beter moeten regelen. Even een dag van te voren vragen of je er nog aan gedacht hebt en ook kan. Je had ook ziek kunnen zijn of iets anders onverwachts gehad kunnen hebben. Ik had het als moeder wel zeker willen weten....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
03-12-2019 18:22
Ik ben dan één van de weinigen maar ik vind toch eigenlijk dat jij hier wel erg laks in bent geweest. Jij hebt haar beloofd dat ze je kon appen op de dag zelf. Wat had je daar dan vervolgens nog meer over moeten afspreken dan? Want zij wist kennelijk ook pas na de operatie of ze zou kunnen lopen of niet, dus het was ook duidelijk dat je last minute pas iets zou horen. Wat mij betreft dus een duidelijke afspraak. dat ie al een paar weken stond, doet er voor mij ook niet toe. En ja, ze had een dag eerder een reminder kunnen sturen maar ik snap het ook als ze dacht dat het gewoon een duidelijke afspraak was. Jij bent vervolgens wat anders gaan doen, kan, we vergeten allemaal weleens wat, maar ik vind wel dat jou dat in dit geval te verwijten valt en haar niet. Dus als ze hiervan zou balen, dan begrijp ik dat wel.
Mee eens
Je had beloofd dat je thuis zou zijn en dat ze kon appen.
Vervolgens blijk jij ineens niet thuid te zijn en zit zij met een probleem.
Ik zou het ook niet zo tof vinden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Precies wat meisje85 zei. Aan de andere kant: ik onthoud ook niet alles. Had haar de dag van te voren nog gesproken en ze had er niet meer over gehad. Ze was toen erg dus denk dat het ook niet in haar opkwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven