Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet met Meds mee, ik snap er niks van.

Met kleding aan ben je een prachtige, aantrekkelijker vrouw maar zodra het colbertjasje uitgaat komt er een lelijke trol tevoorschijn? Je schrijft alsof je aardig zelfinzicht heb maar ik vraag me werkelijk af of je een reëel beeld van jezelf hebt. Wat vinden anderen van je figuur?

Ik hintte er in mijn profielen wel naar trouwens, iets met "scherpe geest en zacht lijf" of juist andersom: "zachte geest en scherp lijf" , gewoon, een grapje.
Waar ik mee bedoelde dat mannen met de voorkeur "strak en afgetraind" beter een deurtje verderop konden gaan kijken.
...
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:42
Nou, mensen willen details blijkbaar.. :-D

Plak het hoofd van Sandra Bullock op een meeuw. Thats me! :hihi:
Zijn het... zijn het... zwemvliezen?

Afbeelding
Mannen van tegen de 50 hebben echt al wel wat gezien hoor, op het gebied van lichaamstypes.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook niks van hoor.
Heb je een platte kont en geen borsten?
Ik vind dat persoonlijk niet mooi maar er zijn genoeg mannen die juist een meer “sportief” figuur mooi vinden. Ik heb een vriend die zo denkt. Smaken verschillen nu eenmaal. Maar als je niet dik bent kan ik me bijna geen figuur voorstellen dat zo lelijk is dat het van tevoren gemeld moet worden.
anoniem_384751 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 08:33
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erge hangborsten of littekens ofzo. Veel putjes. Zoiets zal het wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dates zetten ook altijd een mooie foto op internet maar in het echt waren ze echt niet zo knap.
Ik zou het wel tegen een man zeggen misschien als je hem in het echt zou zien.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou het trouwens zeker niet in je profiel zetten. Denk niet eens dat je daarmee echt mannen aantrekt die een figuur niet belangrijk zouden vinden, maar wel de mannen die een onzekere vrouw zien zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het grootste deel van de vrouwen van bijna 50 nou niet bepaald een modellenlichaam heeft of prachtig afgetraind is. Logisch, want modellen zijn gemiddeld genomen rond of in de 20 en hebben het lichaam van mijn 10-jarige dochter. Op je 49e is het heel normaal als je wat voller bent en alles wat meer hangt. En mannen weten dat ook heus wel en knappen daar echt niet meteen massaal op af. Als je een mooie vrouw bent met kleren aan, dan zul je zonder kleding echt niet opeens tientallen malen lelijker zijn dan andere vrouwen van jouw leeftijd.

Al snap ik wel dat je onzeker bent hoor. De laatste keer dat ik uit de kleren ging voor iemand die ik nog niet goed kende, was ik 21. Het zou vast even slikken zijn om dat nu te doen na al die jaren, die echt wel te zien zijn aan mijn lichaam. Maar dat is vooral je eigen gevoel.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 05-12-2019 08:58
20.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je dat Famke Janssen/Sandra Bullock er zonder kleren en make-up uitzien? of elke andere wille keurige vrouw van rond de 50?

Heb je bepaalde aandoening (vel overschot door veel afvallen, grote buikoperatie gehad, lipoedeem, etc) dan kan je dit toch een keer ter spraken brengen wanneer het daten goed gaat?

Wanneer je rond de 50 bent hebben we allemaal wel zo onze bagage, en minpunten of dat dit nu fysiek is, mentaal of fysiek is. Hoort er ook een beetje bij wanneer je een normaal mens bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Die vergelijking met een meeuw vind ik zo specifiek dat ik me afvraag of TO bedoelt dat ze geen armen heeft?
Snowpink schreef:
05-12-2019 09:08
Die vergelijking met een meeuw vind ik zo specifiek dat ik me afvraag of TO bedoelt dat ze geen armen heeft?
of geen nek
hamerhaai schreef:
05-12-2019 08:58
Hoe denk je dat Famke Janssen/Sandra Bullock er zonder kleren en make-up uitzien? of elke andere wille keurige vrouw van rond de 50?
niet als een meeuw

Heb je bepaalde aandoening (vel overschot door veel afvallen, grote buikoperatie gehad, lipoedeem, etc) dan kan je dit toch een keer ter spraken brengen wanneer het daten goed gaat?

Wanneer je rond de 50 bent hebben we allemaal wel zo onze bagage, en minpunten of dat dit nu fysiek is, mentaal of fysiek is. Hoort er ook een beetje bij wanneer je een normaal mens bent.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je tijdens date nummer zoveel er iets over willen zeggen, dan zou ik wel het beestje bij de naam noemen.
Dus niet: Ik heb geen modellenfiguur. Of: Andere vrouwen gaan er om huilen. Of: Ik zie er uit als een meeuw.

Zeg dan wel concreet dat je geopereerd bent aan [lichaamsdeel] of onzeker bent over [ lichaamsdeel] want anders kunnen ze er echt helemaal niks mee.

Als een man mij zou melden: Oh trouwens ik zie er uit als een meeuw, dan zou ik uit ongemakkelijkheid misschien alsnog afhaken. Omdat ik dan gewoon echt niet weet wat er voor reactie verwacht wordt en of het geen awkward moment wordt.
Je kunt méér.
Mijn breinbreker van de dag is echt hoe een mens eruit kan zien als een meeuw. :sherlock:
En inderdaad, ik vind dat mannen van een jaartje of 50 vaak veel ruimdenkender zijn op dit gebied. De meesten hebben al heel wat gezien en doen niet zo spastisch over zaken die hangen, lichaamsluchtjes (die heel normaal zijn) of haar.
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:35
Je kan je geen figuur voorstellen wat binnen de BMI valt en toch niet mooi is?
Een appelfiguur?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-12-2019 09:20
Mijn breinbreker van de dag is echt hoe een mens eruit kan zien als een meeuw. :sherlock:

Als je buiten een frietje zit te eten en TO loopt langs, pikt ze er ook een mee uit jouw zakje? :biggrin:

Sorry TO je maakt ons erg nieuwsgierig naar wat een meeuwenlijf is. :hyper:
"i didn't choose the meeuwenlijf, the meeuwenlijf chose me"
chocolol schreef:
05-12-2019 10:12
Als je buiten een frietje zit te eten en TO loopt langs, pikt ze er ook een mee uit jouw zakje? :biggrin:

Sorry TO je maakt ons erg nieuwsgierig naar wat een meeuwenlijf is. :hyper:
"i didn't choose the meeuwenlijf, the meeuwenlijf chose me"
:rofl: en herrie maken op het strand.

Sorry TO, maar je maakt het ons nu wel een beetje makkelijk om de spot met je te drijven.

Maar mbt je OP: nee niet noemen. Het is zoiets subjectiefs. Het is wél belangrijk dat je zelfvertrouwen hebt, want een gebrek daaraan is geheid een afknapper.
De meeste vrouwen van rond de 50 zitten echt niet meer zo strak in de lak. Denk je nu heus dat al die vrouwen in hun kleren er nog zo strak uitzien eronder? Ga maar eens naar een sauna, dan zie je de gemiddelde vrouw.
Ben je veel gewicht verloren en zit je met overtollige huid ofzo?
Ik vind het juist wel intrigerend, die meeuw.

Kan van alles betekenen:
'Ik ben gestroomlijnd, zo vrij als een vogel, maak graag lange strandwandelingen en lust alles.'

Maar ook:
Ik heb eeuwig kippenvel, een witgrijze lijkkleur, draag altijd oranje rubberlaarzen en schijt je hele stoep onder.

Het is in ieder geval een goede binnenkomer om in gesprek te raken.

En iedereen van vijftig heeft zijn beste tijd wel gehad, mannen en vrouwen.
Blijf alleen uit de buurt van kerels die een veel jongere date zoeken, want die doen het voor de buitenkant en als het toch leuk is loop je zelf op je vijfenzestigste naast een rollator.
Alle reacties Link kopieren
Meeuw?

Je loopt constant te trappelen met je dunne beentjes op zoek naar wormen?
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
05-12-2019 08:37
En ik zou het trouwens zeker niet in je profiel zetten. Denk niet eens dat je daarmee echt mannen aantrekt die een figuur niet belangrijk zouden vinden, maar wel de mannen die een onzekere vrouw zien zitten.
Ligt aan hoe je het omschrijft vind ik. Je kunt er een mooie, positieve draai aan geven zodat je meteen laat zien dat je humor hebt en een beetje zelfspot hebt ofzo.
...
Sommige vrouwen zien er in badpak prachtig uit, maar als dat ding uitgaat dan hebben ze een flubberbuik, geen taille en overal vet. Ik kan me wel voorstellen dat zoiets tegenvalt. Dat is te vergelijken met het dragen van een dubbele push-up terwijl je cup a hebt. Je creëert een illusie en de ander vindt daar wat van. Ik zou zelf niet willen daten met een man die een sok in z’n broek stopt.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
05-12-2019 07:06
Ik probeer dit op een vriendelijke manier te zeggen, maar dat lukt niet zo goed:
Doe eerst iets aan je eigenwaarde i.p.v. je zo druk te maken over wat wildvreemden wel of niet van je denken.

Ook helemaal mee eens...
Sterker nog, het is een must, zeker met internet-dating...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven