Relatie met een 28 jaar oudere man

05-12-2019 21:54 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Ik heb nu 1.5 jaar een relatie met een man van 60 en ik ben zelf 32.

Ik kende hem al een aantal jaartjes, maar in 2017 is er pas echt wat onstaan. De liefde is heel intens en puur van beide kanten, maar we hebben ook heel vaak ruzie. Het komt ook telkens wel weer goed, want we kunnen niet zonder elkaar.

Ik merk wel dat de ruzies voornamelijk ontstaan door onze verschillende achtergronden, generaties, normen en waardes etc. Het is dus wel degelijk een leeftijds issue.

Ik begin wel vaker te denken moet ik nu niet gewoon sterk zijn en inzien dat ons leeftijds verschil te groot is en dat het uiteindelijk stuk zal lopen, dus dan maar nu een punt achter zetten. Of kiezen voor de liefde en alle zware stormen proberen te overwinnen.

Zit er iemand in een soort gelijke situatie of kan erover mee praten? Dat zou ik namelijk heel fijn vinden :)
Los van het leeftijdsverschil: ik zou geen relatie willen waarin we in de eerste anderhalf jaar al heel veel ruzies hebben.
Ook al heb je verschillende achtergronden etc dan kun je toch gewoon dingen bespreken ipv er ruzie over te maken?
Bij 'we hebben ook heel vaak ruzie' gaan de alarmbellen af.
Jullie hebben amper anderhalf jaar een relatie.
Dan zou je toch nog helemaal in de verliefdheidsfase moeten zitten?
Leeftijdsverschil lijkt me in deze situatie minder relevant dan de vele ruzies.
Dat moet je toch niet willen...
Alle reacties Link kopieren
Haha moet wel lachen om veel reacties, maar ook veel serieuze reacties :)
Dank jullie wel!

Ik heb geen kinderwens en hij heeft 2 kinderen van mijn leeftijd. Hij is inderdaad niet de gezondste van allemaal, maar hem helpen en ondersteunen doe ik ook met liefde. Ik besef me ook dat de kans groot is dat het helpen en ondersteunen zal veranderen in verzorgen. Dat is voor mij nu iig geen issue.

We leven ook samen van mijn loon en dat maakt het ook allemaal wel lastiger, want we hebben nauwelijks ruimte om echt leuke dingen te doen zoals vakanties etc. Hij is bezig met zijn projecten, maar voor je daar wat aan heb duurt gewoon even. Voor mij draait het niet om geld, want ik steun hem vanaf het begin. Alleen sta ik nu vaker stil bij het feit dat dit allemaal niet is wat ik had verwacht.

Ik was hiervoor 5 jaar vrijgezel en was ook niet op zoek. Leefde mijn leven en genoot en stelde me nooit open voor iemand, maar bij hem ging alles vanaf dag 1 met veel liefde, openheid en vertrouwen.

En ohja ik heb met hem de beste sex gehad dan met welke partner dan ook ;)

De ruzies ontstaan wederzijds, want ik kan niet communiceren en word dan heel sneel boos wat echt geen leuke eigenschap is en hij ziet vaak dingen vanuit zijn perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jullie niet echt bij elkaar passen.. wat de reden ook is, ik zou niet lang doormodderen, nu kunnen jullie los van elkaar nog iets opbouwen, laat hem niet straks achter als ie op zijn 70ste in een rolstoel zit, dat is wel lullig.
Dus jij onderhoudt hem? Aha.
Ben benieuwd naar die projectjes die hij doet?
Alle reacties Link kopieren
Hij is een project ontwikkelaar. Grond kopen, bestemmingsplan wijzigen en een project neerzetten. Het afgelopen kwartaal lukt het hem pas weer, na jaren stil te hebben gestaan door omstandigheden.
Wat een kansenparel deze man...
Alle reacties Link kopieren
Gracee schreef:
06-12-2019 10:21
Hij is een project ontwikkelaar. Grond kopen, bestemmingsplan wijzigen en een project neerzetten. Het afgelopen kwartaal lukt het hem pas weer, na jaren stil te hebben gestaan door omstandigheden.
Hmmm.... Een ervaren projectontwikkelaar die de afgelopen hoogtij jaren niets van de grond kreeg.... Eh... die gaat ook volgend kwartaal niets voor elkaar krijgen met de nieuwe milieumaatregels. Zelfs al vergunde projecten worden on hold gezet op dit moment.
Klinkt mij in de oren alsof hij je gouden bergen voorspiegelde en jij daarin meehuppelt.
Buiten dat: na anderhalf jaar zulke ruzies? Neuh, jullie zijn geen match.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Gracee schreef:
06-12-2019 10:21
Hij is een project ontwikkelaar. Grond kopen, bestemmingsplan wijzigen en een project neerzetten. Het afgelopen kwartaal lukt het hem pas weer, na jaren stil te hebben gestaan door omstandigheden.
Hoe had hij zich moeten onderhouden als jij niet langs was gekomen? En hoe moet hij zichzelf onderhouden als jij volgende maand bij hem weg zou gaan? Hoe kan het dat hij geen continuïteit in zijn bedrijf kon houden? Waar heeft hij de laatste jaren dan van geleefd?

Volgens mij is leeftijd hier geen issue, maar jullie enorme verschillen in leven.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Zou er hier nu net zo afwijzend zijn gereageerd als het de man is die de vrouw financieel ondersteunt?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-12-2019 11:46
Zou er hier nu net zo afwijzend zijn gereageerd als het de man is die de vrouw financieel ondersteunt?
Voor mezelf sprekend, ja. Lees het topic van Lacasa over samenwonen bijvoorbeeld eens.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
05-12-2019 23:19
Ik gok zomaar dat TO geen wereldberoemde rocker of anderszins vergelijkbaar machtige/ beroemde / rijke man aan de haak heeft geslagen.
Wel een egoïstische en drammerige wss gezien de vele ruzies.
Apart dat iedereen zn oordeel al klaar heeft over de vriend van to. Wie zegt dat die vele ruzies door hem komen. Verder heb ik ook nog niks gelezen waaruit ik de conclusie kan trekken dat hij drammerig of egoïstisch is.
Dus hij staat aan de rand van zijn pensioen en jij mag hem de komende 20 à 30 jaar gaan financieren?

Daar zou ik toch écht op afknappen.

Want als hij zelfstandige is en jij onderhoudt hem heeft ie dus blijkbaar geen spaargeld.


Dat in combi met de ruzies en discussies ... ik zou afhaken.
Ook bij een vent van 40.
(Al heeft die nog iets meer kans / tijd om terug iets financieels op te bouwen.)
Alle reacties Link kopieren
Applaus voor deze man. Als 60er een jong blaadje vinden wat jou nog wil onderhouden ook.. Petje af!
Alle reacties Link kopieren
Het is een serieus groot leeftijdsverschil. In mijn beleving veel te groot. Er zijn ook nog andere issues, veel ruzies en jij onderhoudt hem. Gezien zijn leeftijd een blijvende situatie, ik ken inmiddels genoeg 60 ers met projectjes... als je het dan nog niet voor elkaar hebt, dan gaat dat moeilijk nog wel lukken.
Hoe bot ook, jullie gaan geen lange en gelukkige relatie krijgen. Er zijn teveel haken en ogen.
Ben zelf nu midden 50 en sta totaal anders in het leven dan toen ik 30 was.
Zoek iemand van je eigen leeftijd en heb je eigen generatieproblemen. Niet die van een oudere, hulpbehoeftige man.
S-Meds schreef:
06-12-2019 00:50
op die tweede foto is hij een walking deads geworden

Nou, meer alsof er brand in madam Tusseau was. Hij is een beetje gesmolten.
Marnamai schreef:
06-12-2019 18:02
Dus hij staat aan de rand van zijn pensioen en jij mag hem de komende 20 à 30 jaar gaan financieren?

Daar zou ik toch écht op afknappen.

Want als hij zelfstandige is en jij onderhoudt hem heeft ie dus blijkbaar geen spaargeld.


Dat in combi met de ruzies en discussies ... ik zou afhaken.
Ook bij een vent van 40.
(Al heeft die nog iets meer kans / tijd om terug iets financieels op te bouwen.)

Eens.
Na 10 jaar samen wil ik overigens best financieel een paar maanden de kar trekken bij tegenwind.

Maar niet na 1.5 jaar, met een project waarvan de afloop niet geweten is en zonder ook maar iets budgettaire ruimte.
Waarbij vent 60 is en kwakkelt qua gezondheid.


Dan gaat ie maar gewoon bij een baas aan de slag en werk zoeken en doet ie dat projectje in bijberoep / als hobby.
Honingdropje2 schreef:
06-12-2019 12:08
Apart dat iedereen zn oordeel al klaar heeft over de vriend van to. Wie zegt dat die vele ruzies door hem komen. Verder heb ik ook nog niks gelezen waaruit ik de conclusie kan trekken dat hij drammerig of egoïstisch is.
In mijn post die jij quote staat letterlijk
‘Ik gok’ en ‘wss’ ( = waarschijnlijk)

Dat is iets anders dan een conclusie trekken.

En ik ben inmiddels dan wel benieuwd naar jouw definitie van egoïsme als jij daar nog niets van hebt gelezen.
Wat is er wel leuk aan hem TO? Wat maakt aan hem dat je bij hem bent en hem financieel onderhoudt? Hij heeft het goed voor elkaar zo bij jou, jij ook bij hem?
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
07-12-2019 10:02
Wat is er wel leuk aan hem TO? Wat maakt aan hem dat je bij hem bent en hem financieel onderhoudt? Hij heeft het goed voor elkaar zo bij jou, jij ook bij hem?
ben ook wel benieuwd
Marnamai schreef:
06-12-2019 20:06
Na 10 jaar samen wil ik overigens best financieel een paar maanden de kar trekken bij tegenwind.

Maar niet na 1.5 jaar, met een project waarvan de afloop niet geweten is en zonder ook maar iets budgettaire ruimte.
Waarbij vent 60 is en kwakkelt qua gezondheid.


Dan gaat ie maar gewoon bij een baas aan de slag en werk zoeken en doet ie dat projectje in bijberoep / als hobby.
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat al zijn geld in de projecten zit en hij over 5 jaar ruim in de slappe was zit. Een beetje project doe je niet op een budget van x ton.

Daarnaast ken ik een verhaal van een man die op zijn 60e zijn vrouw verliet voor een leuke jongedame van begin 20. Die dacht het geweldig voor elkaar te hebben en trouwde dan ook graag in gemeenschap van goederen met hem, want grote onderneming, Ferrari en Bentley voor de deur, mooie woning, enz.

Maar goed, het uitkopen van zijn vrouw had alle financiële reserves gekost en midden in de crisis viel de boel om.

Kortom: met ondernemers kun je van grote hoogte naar diepe dalen en vise versa.

Ze zijn overigens niet meer bij elkaar. Misschien dat de tweede vrouw net als jij vooral met de calculator lief had.
Doreia* schreef:
06-12-2019 11:29
Hoe had hij zich moeten onderhouden als jij niet langs was gekomen? En hoe moet hij zichzelf onderhouden als jij volgende maand bij hem weg zou gaan? Hoe kan het dat hij geen continuïteit in zijn bedrijf kon houden? Waar heeft hij de laatste jaren dan van geleefd?
Dit. Heel bijzonder TO.
En dan de heftige ruzies erbij (ja en natuurlijk is er ook Heel Veel liefde).

Mijn keuze zou het niet zijn. Ik zou voor een meer gelijkwaardige relatie kiezen.
Triple1973 schreef:
07-12-2019 10:22
ben ook wel benieuwd
Beste seks ooit staat er toch? Dat laat je niet zomaar lopen hoor. :lol:
Rosalind schreef:
07-12-2019 10:47
Dit. Heel bijzonder TO.
En dan de heftige ruzies erbij (ja en natuurlijk is er ook Heel Veel liefde).

Mijn keuze zou het niet zijn. Ik zou voor een meer gelijkwaardige relatie kiezen.
Mijn vriendin leeft ook op mijn geld. Niets ongelijkwaardigs aan onze relatie.

Echt, mensen die zoveel waarde aan zoiets onbelangrijks als geld toekennen. Ik vind dat een beetje sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven