In tweestijd door stiefkinderen

08-12-2019 01:12 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Sorry dit word een lang verhaal maar;
Ik zit al een tijd in een moeilijke tweestrijd, ik heb nu 2.5 jaar een relatie met een man waar ik ontzettend verliefd op ben. Onze relatie is super fijn en we zitten over bijna alles op 1 lijn, ik heb echt het gevoel dat dit mijn soulmate is!
Ik ben een stuk jongen dan hij is, ik ben namenlijk 20 en hij 37, dit is een behoorlijk leeftijdsverschil, dat weet ik, maar we merken er weinig van!

Sinds kort wonen we samen en het gaat super goed tussen ons. Alleen er is 1 best groot ding waar ik heel veel moeite mee heb.
Hij heeft 2 dochters uit een vorige relatie, waar ik ontzettend veel moeite mee heb. (5 en 11). Ik ben niet bepaald een kindermens en nou zijn dit ook nog eens stikverwende kinderen die voor niks dankbaar zijn en om alles zeuren. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben zeker ook hun goede kanten maar het is gewoon te veel voor mij.
Ik doe altijd ontzettend mijn best voor ze en ze merken ook niet dat ik ze niet leuk vind gelukkig. Met mijn vriend kan ik hier goed over praten, hij is het met me eens en doet erg zijn best maar zijn ex is precies hetzelfde en ze zijn daar veel meer, dus het is bijna onmogelijk af te leren. Ik zit in een ontzettende tweestijd want ik doe zo erg mijn best om het van me af te zetten en te accepteren maar het lukt me gewoon niet. Elke keer als ze zijn geweest heb ik er zelfs buikpijn van. Ik hoop dat het misschien met mijn leeftijd te maken heeft dat ik het nu zo moeilijk te accepteren vind en over een (paar) jaar over heen kom, want ik hou zo erg van hem dat ik het een bijna onverdraagzaame gedachte vind om bij hem weg te gaan, maar ook om met zijn kinderen te dealen, ik weet dat er 2 opties zijn, namenlijk het accepteren of weg gaan, maar ik vind het allebij te moeilijk, heeft iemand advies? Of een vergelijkbare situatie? Alle hulp is welkom! (Graag niet te hard oordelen)
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig voor die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
08-12-2019 09:54
Wat zielig voor die kinderen.
Dit.
De kinderen voelen haarfijn aan hoe ongewenst ze zijn door jou.
Maak het uit/ga weer latten.
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor moeten die kinderen dan dankbaar zijn? En wat is stikverwend?

Natuurlijk zitten de kinderen jouw relatie met deze man in de weg. Dat wordt niet minder. Pubers zijn ook niet leuker dan basisschool kinderen.

Ik heb zelf een stief, en ik vond het eerder rot voor het kind dat ik er bij kwam. Ik kwam toch ongevraagd dat leven binnen zeilen en aandacht en tijd opeisen.
En dan had ik soms nog meer te zeggen over wat we gingen doen ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat had je toch beter kunnen bedenken voordat je ging samenwonen
Die kinderen horen bij hem en ik mag hopen dat hij hen altijd op 1 blijft zetten... voor jou: ze zijn er bkijkbaar niet zo vaak. Kun je niet zorgen dat je in die weekenden wat meer afbakent wat je samen doet en ook wat dingen voor jezelf doen?
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt wel iets over het verstandelijke vermogen van je partner......welke 37 jarige man scheept zijn kinderen op met een een 20 jarige en vice versa.

Je bent nog zo jong, onmogelijk dat jij dit tot een goed einde kan brengen.

Echt doe iedereen een plezier, zeker die kinderen, en ga latten.
Lekker dan, ben je uit elkaar, komt je ex op de proppen met een wicht van 17,5 jaar die ook nog eens niks van je kinderen moeten hebben.
Tsja dat krijg je als je zelf nog een kind bent.
Alle reacties Link kopieren
"Ik doe altijd ontzettend mijn best voor ze en ze merken ook niet dat ik ze niet leuk vind gelukkig."

Hoezo denk jij dat?

Waarom doe jij zo je best? Je bent de vriendin van hun vader. Verder niks.

Ik klink misschien hard maar spreek uit ervaring. Ik woonde niet samen maar ik trok het ook niet. Heel erg jammer. Tussen ons klikte het fantastisch. Soms is dat dus niet genoeg.....
Een man die zijn kinderen overlaat aan iemand van 20 die die kinderen verder niet moet en buikpijn krijgt van hun aanwezigheid lijkt me niet bepaald the catch of the county.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook maar 9 jaar ouder dan het oudste kind. Zoveel zit er tussen mij en mijn broertje.
Misschien kan je op de momenten dat je stiefkinderen er zijn wat meer dingen voor jezelf gaan doen? Ga uit met vriendinnen bijvoorbeeld.

En verder: er bestaan ook stiefcoaches, misschien heb je daar iets aan? Die coachen jou maar ook het gezin.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
08-12-2019 09:58
Dit.
De kinderen voelen haarfijn aan hoe ongewenst ze zijn door jou.
Maak het uit/ga weer latten.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
08-12-2019 10:01
Dit zegt wel iets over het verstandelijke vermogen van je partner......welke 37 jarige man scheept zijn kinderen op met een een 20 jarige en vice versa.

Je bent nog zo jong, onmogelijk dat jij dit tot een goed einde kan brengen.

Echt doe iedereen een plezier, zeker die kinderen, en ga latten.
Dit. Je vriend is niet wijs.
Dus toen jouw vent 35 was papte hij aan met een meisje van 17.5? Poeh... en vervolgens kun je ook nog goed met hem praten over hoe verschrikkelijk slecht zijn dochters opgevoed zijn.

Als ik zijn ex was hadden jullie denk ik nooit meer last van mijn langskomende kinderen :bonk: .
Tja, wat had je zelf verwacht? Je ben maar 9 jaar ouder dan zijn oudste.
Je bent zelf 20, dan hoor je nog een heel leven voor je te hebben, een gezin te stichten etc. Ipv te "stiefmoederen" over twee bijna pubers.

Ik snap jou en je vriend echt niet. Doe jezelf en de kinderen een lol en verbreek de relatie. Je kan nog zo ontzettend verliefd zijn maar dit gaat ooit stuk. Beter nu dan over een paar jaar.
Hmm even een gokje doen. Was jij soms de oppas in dit verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Het is fijn dat je je best wilt doen voor de kinderen en dat je goed met je vriend kunt praten.

Kinderen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, je kunt de ‘schuld’ daarvan niet geheel bij zijn ex neerleggen. Er zijn twee ouders. Vader lijkt het gedrag van de kinderen ook niet te kunnen of willen veranderen. Als hem het al niet lukt, kun jij het ook wel op je buik schrijven.

Ik lees allemaal dingen waardoor ik denk dat uit de situatie blijven beter is, zowel voor jou als voor de kinderen. Je houdt van hem, niet van zijn kinderen.

Hoe vaak zijn de kinderen bij hun vader? Kun jij die dagen ergens anders logeren? Als het 50% van de tijd is, kun je ook gaan latten. Dan kun je over een paar jaar nog eens bekijken hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
08-12-2019 10:01
Dit zegt wel iets over het verstandelijke vermogen van je partner......welke 37 jarige man scheept zijn kinderen op met een een 20 jarige en vice versa.

Je bent nog zo jong, onmogelijk dat jij dit tot een goed einde kan brengen.

Echt doe iedereen een plezier, zeker die kinderen, en ga latten.
Helemaal eens
Wat een lul is die man.
https://stiefwijs.nl/stiefmoederschap/c ... ef-gedrag/

Misschien heb je hier iets aan.

Soms heeft een band ook tijd nodig om te groeien. Probeer het ook vanuit hun kant te bekijken met sympathie.
Lekker makkelijk om het probleem op de kinderen af te schuiven, ze strontwend te noemen en de schuld daarvan aan de ex te geven. Wat een cliché. Je bent pas 20 dus jij weet niet beter, maar je vent wel.

Begin eens met wat zelfreflectie en jullie eigen bijdrage. Jullie hangen het liefdeskoppel van het jaar uit terwijl zijn ex ondertussen de kinderen opvoedt. Vervolgens gaan jullie lopen zaniken dat ze het niet goed doet. Iets met de beste stuurlui staan aan wal. Wat weet jij in godsnaam van hoe het er bij hun moeder thuis aan toe gaat. Tegen ons zeggen dat we niet te hard mogen oordelen maar zelf wel de kinderen en hun moeder snoeihard afbranden.

Kinderen hoeven geen dankbare in het gareel lopende wezentjes te zijn die alles doen zoals jij het in gedachten hebt. Kinderen hebben een eigen persoonlijkheid en het is aan beide ouders om ze te begeleiden op weg naar volwassenheid.

Ga de moeder eens steunen in plaats van haar afbranden bijvoorbeeld.
Jaja, vast.


Arme stiefkinderen.
Rosalind schreef:
08-12-2019 10:14
Tja, wat had je zelf verwacht? Je ben maar 9 jaar ouder dan zijn oudste.
Je bent zelf 20, dan hoor je nog een heel leven voor je te hebben, een gezin te stichten etc. Ipv te "stiefmoederen" over twee bijna pubers.

Ik snap jou en je vriend echt niet. Doe jezelf en de kinderen een lol en verbreek de relatie. Je kan nog zo ontzettend verliefd zijn maar dit gaat ooit stuk. Beter nu dan over een paar jaar.
Juist. Echt zielig voor zijn kinderen dit. Wat een ontzettende sneuneus is deze vent.
Als ik Jou was zou ik weggaan. Accepteer dat het even pijn doet maar je bespaart jezelf een heleboel drama en verdriet als je nu de pleister eraf trekt.
Je bent veel te jong om in deze situatie te zitten en sowieso ben je nog lang niet volwassen dus ga eerst maar eens uitrijpen.
Je hoeft je best niet te doen voor die kinderen. Doe gewoon normaal. Je bent niets van ze. Laat je vriend ze opvoeden en zorg dat je veel weg bent als zij er zijn. Andermans kinderen zijn al snel verwende kinderen. Als het je eigen kinderen waren vond je dat niet.
Waarom heb je trouwens geen kinderwens maar probeer je wel stiefmoeder te spelen? Speel liever geen rol. Echt niet nodig. Ze hebben al een moeder en jij bent veel te jong nog.
anoniem_391499 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 10:42
0.11% gewijzigd
Hobbelster schreef:
08-12-2019 10:24
Juist. Echt zielig voor zijn kinderen dit. Wat een ontzettende sneuneus is deze vent.
Als ik Jou was zou ik weggaan. Accepteer dat het even pijn doet maar je bespaart jezelf een heleboel drama en verdriet als je nu de pleister eraf trekt.
Je bent veel te jong om in deze situatie te zitten en sowieso ben je nog lang niet volwassen dus ga eerst maar eens uitrijpen.
Hij is niet de enige sneuneus in dit verhaaltje.
Weg gaan natuurlijk!
Je bent veel te jong om met kinderen die een paar jaar jonger zijn dan jij een 'gezinsleven' te moeten hebben.
Ook je vriend zou moeten inzien dat zo'n jonge scharrel niet werkt als hij vaderlijke plichten heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven