Vakantie afzeggen voor overlijden opa?

08-12-2019 20:12 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
meyaandra wijzigde dit bericht op 28-12-2019 21:31
Reden: .
99.81% gewijzigd
Eerst kijken of het zover komt.
En dan eventueel kijken of je niet later kan vertrekken / vroeger kan terugkomen.


Maar ja, ik zou zorgen dat ik bij de begrafenis ben.
Mijn kind zou gewoon op vakantie mogen (blijven). De man merkt er zelf niets van, en familie zeurt toch wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de vakantie afzeggen. Op vakantie gaan kan altijd nog. Een begrafenis bijwonen en daarbij je schoonmoeder tot steun zijn kun je niet meer overdoen. Voor haar betekent het veel. Zie dat als een teken dat ze jouw en haar zoons aanwezigheid heel erg op prijs stelt. Alleen op vakantie gaan; niet eens overwegen.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 08-12-2019 20:22
0.32% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Kan anders een vriendin mee? Dat je zijn ticket om laat boeken?
Ik snap je echt, maar ik vrees dat je soms ook (en vooral) naar een uitvaart gaat voor de nabestaanden. Als zijn moeder zo duidelijk is over het feit dat ze hem daar verwacht, kun je dus haast wel gedoe verwachten als je niet gaat (mocht de uitvaart in jullie vakantie zijn). De vraag is nu of dat je het gedoe waard is.
Waarom wil zijn moeder graag dat hij/jullie dan niet op vakantie gaat/gaan?
Alle reacties Link kopieren
Vakantie door laten gaan en van te voren afscheid gaan nemen.

Toen de oma van mijn man overleed waren wij ook net 2 dagen of zo op onze bestemming en zijn daar gebleven. Schoonouders waren ook net op vakantie en zijn wel terug gegaan maar kregen het ook van de verzekering terug dat was in ons geval niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is er geen annuleringsverzekering?
ik geef mn bek ook maar een douw
Al een jaar opa niet gezien, een geboekte vakantie en geen annuleringsverzekering. Voor wie blijf je dan thuis, alleen voor schoonmoeder? Waarom wil ze dat per se ten koste van jullie vakantie?

Ik zou "nu" afscheid nemen van opa en lekker op vakantie gaan. Om 'bij' een eventuele uitvaart te zijn kun je altijd bijvoorbeeld een skype-verbinding opzetten. Heb ik al meerdere keren meegemaakt en niemand keek daar raar van op.
Je schrijft dat je vriend neigt naar thuisblijven. Is dat vanwege de wens van zijn moeder of vindt hij het zelf ook belangrijk om bij de uitvaart aanwezig te kunnen zijn?

Hoe lang zouden jullie weg gaan? Is het mogelijk om eerder terug te komen mocht opa tijdens jullie vakantie overlijden?
Bij deze leeftijd en een miniem contact zou ik voor de vakantie afscheid nemen, maar zeker de vakantie niet eerder afbreken bij een eventueel overlijden.
Laat je vriend beslissen.
je doet het niet voor je opa want die is dan dood. Dit soort dingen doe je voor de achterblijvers, voor je (schoon) ouders bijvoorbeeld die steun nodig hebben omdat zij hun vader verliezen.
MinkeDeWit schreef:
08-12-2019 20:15
Mijn kind zou gewoon op vakantie mogen (blijven). De man merkt er zelf niets van, en familie zeurt toch wel.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de moeder het meer gewoon verwacht. En dat ze ook steun aan ons wilt hebben. Ze is bijvoorbeeld ook altijd gepikeerd als we een keer niet kunnen komen eten oid.
Marana schreef:
08-12-2019 20:17
Waarom wil zijn moeder graag dat hij/jullie dan niet op vakantie gaat/gaan?
Waarschijnlijk manipulatief gedoe en angst voor wat de familie zou zeggen. Het is echt niet gek als een kleinkind er niet is. Inderdaad, laat hem even langs gaan voor hij op vakantie gaat.
Ik zou de vakantie door laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste... een vakantie heb je niet nodig... er zijn zat mensen die nooit op vakantie gaan en toch nog steeds leven.

Ten tweede... Ik zou het aan je vriend overlaten t is zijn familie...

Mocht het mijn opa zijn geweest en ik had geen band met hem dan zou ik wel op vakantie gaan. Maar mijn ouders zouden daar echt niet moeilijk over doen.
Thuisblijven. Een vakantie heb je nooit "nodig", jouw schoonmoeder heeft haar zoon wel nodig bij de begrafenis van haar vader, en geeft dat ook aan. Ik zou geen moment twijfelen. Jammer dat je niet makkelijk een andere vakantie kan plannen, maar dit zijn van die dingen die bij het leven horen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-12-2019 20:22
Waarschijnlijk manipulatief gedoe en angst voor wat de familie zou zeggen. Het is echt niet gek als een kleinkind er niet is. Inderdaad, laat hem even langs gaan voor hij op vakantie gaat.
Eens. En dat zeiden mijn schoonouders dus zelf al.
Meyaandra schreef:
08-12-2019 20:21
Ik denk dat de moeder het meer gewoon verwacht. En dat ze ook steun aan ons wilt hebben. Ze is bijvoorbeeld ook altijd gepikeerd als we een keer niet kunnen komen eten oid.
Oh, dit moet je de kop indrukken hoor! Het wordt namelijk niet beter naarmate ze ouder worden.
Als zijn moeder echt niet zonder zijn/jullie steun kan, kun je overwegen om voor haar thuis te blijven. Ik zou echter denken dat bij die leeftijd het overlijden niet vreselijk zwaar te dragen is voor moeder. Hoeveel steun is er nou echt helemaal nodig?

Wat doen jullie als opa 2 dagen voor vertrek overlijdt?
Alle reacties Link kopieren
Een jaar zijn opa niet gezien.
Is daar een speciale reden voor? Zo nee, dan is dit toch een kans voor je vriend om het af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zegt dat het hem voornamelijk om zijn moeder te doen is. Hij zegt dat hij altijd iets in zijn opa heeft herkend wat hem aan zichzelf doet denken, maar ik vraag me sterk af wat, want ik denk dat hij hem de afgelopen 3 jaar misschien 2x gezien heeft.

Bedankt voor jullie reacties. De meningen lopen uiteen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven