Een man vriendschappelijk mee 'uit'vragen?

10-12-2019 20:09 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan je als vrouw voorstellen om eventueel eens een koffie te gaan drinken of te gaan lunchen met een andere man, meer zelfs met jouw fysiotherapist (kinesist)? ☺️
Dit louter platonisch met het oog op een vriendschap. Zo ja, hoe doe je dit dan? Het klikt best goed tussen ons, indien we elkaar op een andere plaats en/of tijdstip hadden leren kennen, denk ik wel dat we vrienden waren geworden. We leven maar 1 keer, ik zou het zonde vinden deze kans op een vriendschap aan me voorbij te laten gaan maar stel me anderzijds de vraag of het al dan niet kan volgens jullie en indien het kan, hoe zodat de boodschap duidelijk overkomt? 🤔
Meningen en tips zijn welkom!
Trouwens, ik geloof dat vriendschap tussen beide geslachten perfect mogelijk is.

Lieve groetjes, Lailah

Kan ik hem dit eens vragen?

Totaal aantal stemmen: 93

Een absolute 'no go' (38%)
Twijfelachtig (25%)
Bwa, waarom niet? (25%)
Yes! (13%)
anoniem_393491 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 23:42
29.69% gewijzigd
Masr hij is dus jouw behandelaar?
Dan zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen zodra het mag. Ik ken de regels niet precies maar als behandelaar moet je toch professioneel afstand houden ?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 20:23
Masr hij is dus jouw behandelaar?
Dan zou ik het niet doen.
Ja inderdaad, dit is het heikelpunt 🤔 Natuurlijk is die zorgrelatie nog safe en een heel ander type dan deze met bijvoorbeeld een psycholoog,... maar ligt misschien wel gevoelig. Bedankt alvast.
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:28
Ja inderdaad, dit is het heikelpunt 🤔 Natuurlijk is die zorgrelatie nog safe en een heel ander type dan deze met bijvoorbeeld een psycholoog,... maar ligt misschien wel gevoelig. Bedankt alvast.
Echt niet doen, is not done.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
10-12-2019 20:24
Gewoon doen zodra het mag. Ik ken de regels niet precies maar als behandelaar moet je toch professioneel afstand houden ?
Bij een kinesist denk ik dat die regels niet zo strikt zijn.. Het probleem is dat ik een chronische patiënt ben 😅 Anders zou ik het hem inderdaad na de behandeling voorgesteld hebben. Bedankt alvast!
Maar verwar je small talk tijdens de behandeling niet metvriendschap?
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:30
Bij een kinesist denk ik dat die regels niet zo strikt zijn..
Zeker wel!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 20:31
Maar verwar je small talk tijdens de behandeling niet metvriendschap?
Hier heb ik zelf al over nagedacht en ik kan wel eerlijk zeggen dat ik dit niet denk. Ik heb ondertussen over 13 jaar verspreid 4 verschillende kinesisten gehad dus kan vergelijken... Oftewel is zijn small talk best diepzinnig, persoonlijk en open 😅
Not done. Wil je het ook als zijn vrouw gezellig meekomt? Sorry, reactie inmiddels aangepast...
anoniem_294113 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 20:41
67.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 20:32
Zeker wel!
Voor alle duidelijkheid, ik zou geen romantische relatie met hem wensen. Hij is een interessant mens en zou een toffe vriend kunnen zijn. Zou eens leuk zijn een gesprek te hebben bij een koffie of tijdens een lunch i.p.v. op de behandeltafel 😉
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 20:36
Not done. Verwar je professionele aandacht niet met vriendschap?
Dit is natuurlijk moeilijk. Zoals eerder vermeld kan ik vergelijken met vorige kine-relaties en is dit toch wel anders.. Maar zeker ben je nooit. Bedankt voor de reactie.
Alle reacties Link kopieren
Weet je of hij ook zo omgaat met andere patienten?
Het kan zijn dat hij zo doet tegen iedereen en jou niet als een vriend ziet.
Het kan zijn dat die eigenlijk stiekem een beetje flirt.
Het kan zijn dat hij het verkeerd opvat (of zijn vrouw) waardoor je een goede behandelaar kwijt raakt.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 20:36
Not done. Wil je het ook als zijn vrouw gezellig meekomt? Sorry, reactie inmiddels aangepast...
Ja, zijn vrouw lijkt me een interessant persoon met gemeenschappelijke interesses. Mijn partner (want hij weet ook hoe ik hierover denk) stelde al eens voor hen eventueel beide uit te nodigen. Maar dit voelt allemaal vreemd aan. Misschien moet ik dan eerst een andere kinesist zoeken en hem duidelijk maken waarom. Zo kan ik het wel veilig op tafel leggen.
anoniem_393491 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 20:50
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraaltje92 schreef:
10-12-2019 20:41
Weet je of hij ook zo omgaat met andere patienten?
Het kan zijn dat hij zo doet tegen iedereen en jou niet als een vriend ziet.
Het kan zijn dat die eigenlijk stiekem een beetje flirt.
Het kan zijn dat hij het verkeerd opvat (of zijn vrouw) waardoor je een goede behandelaar kwijt raakt.
Voor dat laatste vrees ik ook een beetje. Want hij is goed is zijn vak. Mja, je weet dit nooit op voorhand natuurlijk. Mijn flirt-radar werkt niet goed, of zo zeggen anderen toch.. Dus ik heb hier al over nagedacht en heb niet echt het gevoel dat het geflirt is.. Hoe gedraagt hij zich bij anderen patiënten... Wist ik dit maar haha, dan had ik een vergelijkingsgrond. Wel heeft hij al eens vermeld dat hij onze gesprekken zou missen indien ik naar een andere kinesist zou gaan.. Of is dit dan misschien eerder geflirt? 🤔 Bedankt voor jouw reactie alvast.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:30
Bij een kinesist denk ik dat die regels niet zo strikt zijn..
Jawel hoor. Hij jan ernstig in de problemen komen als hij met een patient gaat koffiedrinken.
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:37
Voor alle duidelijkheid, ik zou geen romantische relatie met hem wensen. Hij is een interessant mens en zou een toffe vriend kunnen zijn. Zou eens leuk zijn een gesprek te hebben bij een koffie of tijdens een lunch i.p.v. op de behandeltafel 😉
Dat mag ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:44
Ja, zijn vrouw lijkt me een interessant persoon met gemeenschappelijke interesses. Mijn partner (want hij weet ook hoe ik hierover denk) stelde al eens voor hen eventueel beide uit te nodigen. Maar dit voelt allemaal vreemd aan. Misschien moet ik dan eerst een andere kinesist zoeken en hem duidelijk maken waarom. Zo kan ik het wel veilig op tafel leggen.
Het is natuurlijk raar om met partners af te spreken als het alleen maar 15 minuten koffiedrinken is, maar misschien is er een gelegenheid die iets luchtiger is.
Op mijn verjaardag vind ik normaal dat mensen partners meenemen die ik niet ken bijvoorbeeld.
Of een bezoekje aan een evenement waarbij je niet de hele tijd bij elkaar hoeft te blijven. (misschien een museum, misschien een dierentuin, maar dan iets voor volwassenen).

Komt u uit België? het Afrika-museum in Tervuren is een tijdje geleden gemoderniseerd.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 20:54
Jawel hoor. Hij jan ernstig in de problemen komen als hij met een patient gaat koffiedrinken.
Mag een kinesist dan ook geen vrienden behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gesprekken met hem tijdens je consults bij hem. Wat zou de vriendschap je meer brengen dan je bezoeken aan hem voor je klachten je brengen?

Een vriendschap na een afhankelijkheidsrelatie tussen twee mensen van een verschillend geslacht kan wel. Weet niet of vriendschap handig is binnen een afhankelijkheidsrelatie. Dat laat ik aan jou.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 10-12-2019 21:00
18.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:49
Voor dat laatste vrees ik ook een beetje. Want hij is goed is zijn vak. Mja, je weet dit nooit op voorhand natuurlijk. Mijn flirt-radar werkt niet goed, of zo zeggen anderen toch.. Dus ik heb hier al over nagedacht en heb niet echt het gevoel dat het geflirt is.. Hoe gedraagt hij zich bij anderen patiënten... Wist ik dit maar haha, dan had ik een vergelijkingsgrond. Wel heeft hij al eens vermeld dat hij onze gesprekken zou missen indien ik naar een andere kinesist zou gaan.. Of is dit dan misschien eerder geflirt? 🤔 Bedankt voor jouw reactie alvast.
Als u eerst een andere behandelaar kiest, en dan uw oude kinesist uit vraagt, lijkt het helemaal alsof u een relatie met hem wilt en weet dat dit niet mag als hij uw kinesist blijft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:56
Mag een kinesist dan ook geen vrienden behandelen?
Je bent geen vriend.

Echt, zet dit uit je hoofd
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
10-12-2019 20:56
Het is natuurlijk raar om met partners af te spreken als het alleen maar 15 minuten koffiedrinken is, maar misschien is er een gelegenheid die iets luchtiger is.
Op mijn verjaardag vind ik normaal dat mensen partners meenemen die ik niet ken bijvoorbeeld.
Of een bezoekje aan een evenement waarbij je niet de hele tijd bij elkaar hoeft te blijven. (misschien een museum, misschien een dierentuin, maar dan iets voor volwassenen).

Komt u uit België? het Afrika-museum in Tervuren is een tijdje geleden gemoderniseerd.
Dankjewel voor jouw antwoord. Het brengt me wel op ideeën. Ik kan eventueel altijd voorstellen om samen met het gezin /de kindjes wat te doen. Zo is de intentie ook meteen duidelijker.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 20:44
Mijn partner (want hij weet ook hoe ik hierover denk) stelde al eens voor hen eventueel beide uit te nodigen. Maar dit voelt allemaal vreemd aan.
Natuurlijk voelt het vreemd aan. Je weet dat de man gewoon zijn werk doet? Buiten zijn werk is hij misschien een heel ander persoon.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag officieel niet.
Ik denk dat je moet kiezen als je hem als vriend wil je een andere kinisist zoekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven