In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
boannan schreef:
12-12-2019 11:21
Als je elkaar vertrouwd en je spookt beiden niks uit dan is dat geen issue in elkaars telefoon zitten.
Als je elkaar vertrouwt is het ook geen issue als je niet op elkaars telefoon kan. Ik heb nog nooit een moment gehad waarop ik dacht “goh, nu heb ik zijn telefoon nodig’.
Alle reacties Link kopieren
ja gecheckt (in het jaar voor mijn scheiding) omdat ik wou weten waar ik aan toe was denk ik.
Niet trots op. Daarvoor nooit (20-tal jaar), dus denk dat her eerder door de omstandigheden was. Hoop alvast dat ik dat nooit meer ga doen
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
12-12-2019 11:21
Als je elkaar vertrouwd en je spookt beiden niks uit dan is dat geen issue in elkaars telefoon zitten.
Dat ligt ook aan je beroep. Mijn vriend heeft beroepsgeheim en zijn werktelefoon is zijn actieve telefoon, meestal bel/app ik hem daar ook op want zijn eigen staat vaak uit. In die telefoon staan cliënten. Als ik zou in proberen te breken in die telefoon denk ik dat het een enorm probleem zou worden en misschien zelfs wel einde van relatie zou zijn. Als je elkaar vertrouwt hoef je ook niet in elkaars telefoon te zitten, heb de zijne ook gewoon nooit nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-12-2019 16:57
Dat ligt ook aan je beroep. Mijn vriend heeft beroepsgeheim en zijn werktelefoon is zijn actieve telefoon, meestal bel/app ik hem daar ook op want zijn eigen staat vaak uit. In die telefoon staan cliënten. Als ik zou in proberen te breken in die telefoon denk ik dat het een enorm probleem zou worden en misschien zelfs wel einde van relatie zou zijn. Als je elkaar vertrouwt hoef je ook niet in elkaars telefoon te zitten, heb de zijne ook gewoon nooit nodig.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingssituaties. Ik persoonlijk vind het fijn dat het bij ons geen ding is. Dat we beide niet de behoefte voelen om elkaar te checken en dat we beiden niet spastisch doen over onze telefoon/computer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
12-12-2019 19:04
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingssituaties. Ik persoonlijk vind het fijn dat het bij ons geen ding is. Dat we beide niet de behoefte voelen om elkaar te checken en dat we beiden niet spastisch doen over onze telefoon/computer.
Het is bij ons ook geen ding.
Jaja007 schreef:
12-12-2019 13:23
Hier kijken wij nooit stiekem in elkaars smartphone.
Geen geheimen, geen behoefte enz.


Dat is het punt. Het stiekeme kijken.

Hoe je met elkaars telefoon omgaat, of je er in mag kijken of niet, of je je partners telefoon mag gebruiken om dingen op te zoeken of zo, prima, dat zijn onderlinge afspraken.

Stiekem, dat is fout. Als jij stiekem kijkt in de telefoon van je partner, dan weet je dat je iets doet wat je partner niet leuk vindt (net zoals stiekem meelezen in een chat, zonder dat de andere kant weet dat jij leest wat er aan je partner wordt gestuurd, ook fout is). Zolang je dingen stiekem moet doen voor je partner zet je je relatie op het spel.

Mensen die niet willen dat de partner hun telefoon gebruikt, doen zelf niet per definitie stiekeme dingen op hun eigen telefoon, maar hechten gewoon aan privacy, van zichzelf en van anderen.

Mijn vriend hoeft niet in mijn mail te kijken of er iets is wat hij ook moet weten. Dat soort mailtjes sturen we namelijk gewoon aan elkaar door, of we zetten elkaar in de cc. Als we willen dat de andere een bepaalde chat meeleest, dan maken we een appgroepje aan met elkaar en degene waarmee we chatten, zodat de derde ook weet dat wij het allebei lezen. We doen niet stiekem naar elkaar en niet stiekem naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
12-12-2019 16:50
Wat een flauwekul topic. Eerst mensen uitlokken om toe te geven dat ze in die telefoon kijken, om daarna lekker zelfingenomen te gaan zitten oordelen.

Tja, is het zelfingenomen oordelen?.. of proberen sommige om vooral zichzelf hardop te overtuigen?!
Ik krijg soms een beetje jeuk van al die "kijk mijn relatie eens fantastisch zijn" verhalen.
Allemaal leuk en wel op een forum.. we moeten iedereen maar op zijn woord geloven.. maar hoe het in real life werkelijk zit.. ?
Pindakaasjes schreef:
13-12-2019 01:17
Tja, is het zelfingenomen oordelen?.. of proberen sommige om vooral zichzelf hardop te overtuigen?!
Ik krijg soms een beetje jeuk van al die "kijk mijn relatie eens fantastisch zijn" verhalen.
Allemaal leuk en wel op een forum.. we moeten iedereen maar op zijn woord geloven.. maar hoe het in real life werkelijk zit.. ?
Wat heeft het er nou mee te maken of je relatie fantastisch is of niet en het niet elzenbomen elkaars telefoon?
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang nooit de behoefte gehad om stiekem mijn mans telefoon te checken. De dag dat ik dat toch deed, viel er een pak van mij, want nee, ik was niet gek: hij ging gewoon vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
13-12-2019 08:07
Ja, er is sprake van een onwaarschijnlijk hoog gehalte aan blindelings vertrouwen en 100% eerlijkheid. Maar zo is het echte leven natuurlijk niet.
Je kan altijd gaan twijfelen. Ik geloof echt niet dat mijn vriend vreemd zal gaan. Maar alleen al door mijn eigen onzekerheid zou ik alsnog bang kunnen worden. Mocht ik twijfel hebben. Maar dan mag ik nog steeds niet zijn telefoon checken.. Dat durf ik ook echt niet te doen.
Alma14 schreef:
13-12-2019 08:07
Ja, er is sprake van een onwaarschijnlijk hoog gehalte aan blindelings vertrouwen en 100% eerlijkheid. Maar zo is het echte leven natuurlijk niet.
Jij denkt dat je partner niet vreemd zal gaan als je zijn telefoon controleert? Dat is pas naïef.
Alma14 schreef:
13-12-2019 08:07
Ja, er is sprake van een onwaarschijnlijk hoog gehalte aan blindelings vertrouwen en 100% eerlijkheid. Maar zo is het echte leven natuurlijk niet.
Jij denkt dat je partner niet vreemd zal gaan als je zijn telefoon controleert? Dat is pas naïef.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 09:55
Jij denkt dat je partner niet vreemd zal gaan als je zijn telefoon controleert? Dat is pas naïef.

Dat schrijft ze helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven