Ongeschreven Regels van het Daten

14-01-2020 12:43 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Graag zou ik de ongeschreven regels van het daten willen leren kennen. Laatst heb ik met een jongen een date gehad. Die eindigde met 3 zoenen en zo van we spreken elkaar nog wel. Inmiddels is het 2 dagen geleden en we hebben elkaar nog niet gesproken.

Ik weet eigenlijk ook niet zo heel goed wat ik nu van hem vond, want ik heb hem maar 2,5u gezien en na die tijd wist ik eigenlijk nog niet precies wat het nu voor iemand was. Zelf zou ik misschien daarom nog een tweede date willen.

Maar aangezien hij voorstelde om elkaar nog even te spreken en niet mee wachtte tot ik de trein genomen had, denk ik dat hij geen zin heeft in een tweede date (anders had hij allang iets laten weten toch???).
-> Als dat zo is, had ik alleen al wel liever via die datingsapp gehoord. Hey, ik denk niet dat we echt een klik hadden. Is toch eigenlijk raar??

Of is het normaal om dan ineens gewoon nooit meer iets van jezelf te laten horen? Het enige dat ik weet is dat hij het gezellig vond en ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2020 13:07
Hoe oud ben je? Even voor mijn beeld. Heb je al relaties gehad?
Ik ben 27 en heb al meerdere relaties gehad.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2020 13:11
Ik had laatst een tweede date. Ik wist al dat ik niet verder wilde en wilde naar huis. Ik had dus ook haast en toen hij zei dat we het nog eens over konden doen riep ik: " is goed" en weg was ik. Dus ik denk dat Lilalinda gelijk heeft.
En daarna heb je diegene ook nooit meer iets laten weten?
De valkuil is alles gaan analyseren. Hoe hard hij wegrende (kan best meevallen maar je hoofd maakt het al gauw groter), was dat van zijn ouders een smoes? En o jee hij zegt niks. Maar hij verwijdert me niet. Wat betekent dat???

Je weet het niet tot je hem weer spreekt. Dit is 2020 hoor, jij mag echt ook een stap zetten.
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:14
En daarna heb je diegene ook nooit meer iets laten weten?
Jawel. Ik ben niet verdwenen zeg maar. Hij wel trouwens, dus ik heb hem iig bedankt voor de avond.
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:13
Ik ben 27 en heb al meerdere relaties gehad.
Ok. Daten is nowadays best lastig.
Ik gooi hem er maar weer eens in, lees het boek 'Vind je eindman' van Carla Ketelaar. Heeft mij enorm geholpen, is voor alle leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2020 13:20
Ok. Daten is nowadays best lastig.
Ja super zuur. Ik kwam eerst altijd gewoon spontaan mensen tegen die ik leuk vond door studies etc.
Nu dus niet meer.

Waarom denk jij dat daten tegenwoordig zo lastig is? Omdat iedereen naar perfectie zoekt, die er toch niet is?
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
14-01-2020 13:21
Ik gooi hem er maar weer eens in, lees het boek 'Vind je eindman' van Carla Ketelaar. Heeft mij enorm geholpen, is voor alle leeftijden.
Klinkt goed, waar gaat dit boek over? Ik heb ook al eens eerder iets gelezen over liefdesbang van ene meneer Geurtz & nog een boek the subtle art of dont giving a fuck.

Ik weet dus nu niet meer welke ik moet gaan lezen haha
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:23
Ja super zuur. Ik kwam eerst altijd gewoon spontaan mensen tegen die ik leuk vond door studies etc.
Nu dus niet meer.

Waarom denk jij dat daten tegenwoordig zo lastig is? Omdat iedereen naar perfectie zoekt, die er toch niet is?

Ik denk dat daten lastig is omdat het daten is: een afgebakend tijdslot voor één persoon waarin je kijkt of je mogelijk een relatie kan beginnen. Als je mensen in het wild tegenkomt doe je precies hetzelfde, met meer mensen in minder tijd, zonder dat er expliciete afwijzingen bij komen kijken. Het hele concept 'daten' is verschrikkelijk inefficient.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 13:26
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2020 13:20
Jawel. Ik ben niet verdwenen zeg maar. Hij wel trouwens, dus ik heb hem iig bedankt voor de avond.
Na hoeveel dagen heb je hem dan ongeveer gezegd zo van: Ik denk niet dat we een klik hadden?
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:25
Klinkt goed, waar gaat dit boek over? Ik heb ook al eens eerder iets gelezen over liefdesbang van ene meneer Geurtz & nog een boek the subtle art of dont giving a fuck.

Ik weet dus nu niet meer welke ik moet gaan lezen haha
Liefdesbang is aan te raden als je bindings- of verlatingsangst hebt. Verslaafd aan liefde van Geurtz is ook een mooi boek.
Vind je eindman is in feite een soort dating-handboek. Het begint bij jezelf: hoe sta je in het leven? Welke obstakels kom je tegen bij het daten? En wat kun je eraan doen?
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:23
Ja super zuur. Ik kwam eerst altijd gewoon spontaan mensen tegen die ik leuk vond door studies etc.
Nu dus niet meer.

Waarom denk jij dat daten tegenwoordig zo lastig is? Omdat iedereen naar perfectie zoekt, die er toch niet is?
je maakt het nu groter dan het is. Bekijk gewoon waarom Jij het lastig vindt, niet waarom het een universeel probleem zou zijn.
Je probleem is, weinig mensen tegenkomen?? Doe daar iets aan.
Van al die boeken lezen, wordt je kans op een leukerd niet beter hoor
Mijn oplossing was stoppen met daten en allerlei activiteiten gaan ondernemen met groepen anderen. Zoek een nieuwe hobby of sport, ( maar niet toneelspelen, salsadansen, aerobics of breien), dan ontmoet je vanzelf nieuwe mensen, en heb je ook meteen gespreksstof. Ik ontmoette mijn man bij een pubquiz
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-01-2020 13:55
Mijn oplossing was stoppen met daten en allerlei activiteiten gaan ondernemen met groepen anderen. Zoek een nieuwe hobby of sport, ( maar niet toneelspelen, salsadansen, aerobics of breien), dan ontmoet je vanzelf nieuwe mensen, en heb je ook meteen gespreksstof. Ik ontmoette mijn man bij een pubquiz
volgens mij is de pubquiz, wat vroeger dansles was
Geheid scoren :)
(ken meerdere mensen die zo aan de man/vrouw kwamen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven