Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Ho even, er is niks mis met daten als moeder. Ik heb het over daten als de eventuele hechtingen nog niet eens verwijderd zijn en je zwangerschapsverlof nog loopt. Waarom niet na een jaar of 2 jaar eens kijken?

Als vrouw ren je toch ook gillend weg als je tinderdate verteld een 2 maanden oude baby te hebben bij een scharrel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een pasgeboren baby alle aandacht moet krijgen. Vooral de eerste maanden. Ik kan er gewoon niet bij dat je dan überhaupt ruimte in je hoofd en hart kunt overhebben voor een nieuwe liefde dan. En dan nog de zorg voor de baby, je werk, je nachtrust etc. Ik zou er niet eens tijd voor hebben ook.
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot wat de andere vrouwen hier zeggen vind ik dus wel dat een kind hebben je keuzes behoorlijk beperkt en dat je eigenlijk alleen nog in de restantenbak zit te vissen. Mijn ervaring is inderdaad dat de echt leuke mannen het echt een issue vinden, zo'n kind (of kinderen).
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook zeggen dat ik in de loop der jaren heb gemerkt dat veel mannen er vanuit gaan dat je zelf vast enorme issues hebt als je al sinds de babytijd single bent. Omgekeerd zit je als single moeder van een baby zelf dus ook in de restantenbak.
Am Yisrael Chai!
MrDory schreef:
14-01-2020 21:43
Mijn omgeving zegt inderdaad dat ik nodig moet gaan daten. Moet ook wel zeggen dat sommige mensen (vrouwen vooral) in mijn kring denken dat je geen goed leven krijgt als single moeder en dat een man bijna een noodzaak is.

Daddy-drama is er godzijdank niet! De papa is helemaal verliefd op zijn kind en we gaan over een tijdje kijken hoe/of ons kindje bij hem kan verblijven, ook als ik weer ga werken.
Ik kan je alleen adviseren dat geneuzel te negeren! In mijn geval verzuchten sommige vriendinnen nu wel eens dat zij mijn leventje zouden willen hebben want co-ouderschap dus 2 avonden vrij voor mijzelf en ik kan/mag daten.
Mensen weten gewoon niet waar ze t over hebben.

Gelukkig is de band met papa goed! Mocht je straks wat vrije tijd hebben omdat baby bij papa is zal je ik willen adviseren om die lekker aan jezelf te besteden. Als jij lekker en gelukkig in je vel zit trek je uiteindelijk ook de juiste mannen aan!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 21:58
In tegenstelling tot wat de andere vrouwen hier zeggen vind ik dus wel dat een kind hebben je keuzes behoorlijk beperkt en dat je eigenlijk alleen nog in de restantenbak zit te vissen. Mijn ervaring is inderdaad dat de echt leuke mannen het echt een issue vinden, zo'n kind (of kinderen).
Ja, daar was ik al bang voor. :sigh:
Ik ben zelf een kind van mijn vaders tweede huwelijk, hij had al twee kinderen met zijn ex-vrouw.
Voor mijn moeder waren zijn kinderen geen probleem, en zij had zelf nog geen kinderen ... maar ik heb sowieso het idee dat vrouwen
sneller kinderen uit eerdere relaties accepteren dan mannen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 21:58
In tegenstelling tot wat de andere vrouwen hier zeggen vind ik dus wel dat een kind hebben je keuzes behoorlijk beperkt en dat je eigenlijk alleen nog in de restantenbak zit te vissen. Mijn ervaring is inderdaad dat de echt leuke mannen het echt een issue vinden, zo'n kind (of kinderen).
ik heb dat nooit zo ervaren.

maar een relatie past niet in mijn plannen, dus ik date nooit voor iets serieus.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:03
Ja, daar was ik al bang voor. :sigh:
Ik ben zelf een kind van mijn vaders tweede huwelijk, hij had al twee kinderen met zijn ex-vrouw.
Voor mijn moeder waren zijn kinderen geen probleem, en zij had zelf nog geen kinderen ... maar ik heb sowieso het idee dat vrouwen
sneller kinderen uit eerdere relaties accepteren dan mannen.
en ik heb juist het idee dat het andersom is.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:05
en ik heb juist het idee dat het andersom is.
Misschien een single vader gaan daten ... die zijn er ongetwijfeld ook.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:06
Misschien een single vader gaan daten ... die zijn er ongetwijfeld ook.

volgens mij is dit niet jouw probleem.
je lijkt me eerder bang te zijn dat je relatieloos blijft.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:06
Misschien een single vader gaan daten ... die zijn er ongetwijfeld ook.
btw, ik heb hoofdzakelijk met kindvrije mannen gedate.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:04
ik heb dat nooit zo ervaren.

maar een relatie past niet in mijn plannen, dus ik date nooit voor iets serieus.
Jouw kinderen waren natuurlijk al wat ouder, inmiddels ervaar ik dat ook niet meer zo. Maar toen mijn kind baby/peuter/kleuter was? Zeker wel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:08
volgens mij is dit niet jouw probleem.
je lijkt me eerder bang te zijn dat je relatieloos blijft.
Als ik sommige reacties hier lees, is dat geen onrealistische gedachte.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 22:09
Jouw kinderen waren natuurlijk al wat ouder, inmiddels ervaar ik dat ook niet meer zo. Maar toen mijn kind baby/peuter/kleuter was? Zeker wel.
mijn jongste was net 1,5 toen ik ging daten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:10
Als ik sommige reacties hier lees, is dat geen onrealistische gedachte.
zou je het heel erg vinden?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:11
zou je het heel erg vinden?
Ik zou het wel erg jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:10
mijn jongste was net 1,5 toen ik ging daten.
Oh serieus? Dat wist ik niet, joh!

Seksdates zijn trouwens nooit een probleem geweest, maar daar ben ik zelf niet voor in.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:13
Ik zou het wel erg jammer vinden.
maar moet het echt op korte termijn?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is natuurlijk niet planbaar. En wie weet kom je net die geweldige man tegen in het park als hij zn hondje uitlaat en jij met se baby aan de wandel bent.
Zo’n spontane ontmoeting kan (al gebeurt het vooral in romcom’s en die zijn niet echt)

Maar ernaar op zoek gaan moet je nu helemaal niet aan willen denken. Een baby heeft een liefdevolle stabiele thuisbasis nodig. En daten kan met nogal wat emotionele up’s en downs gepaard gaan. Dat moet je eigenlijk de eerste 1,5-2 jaar gewoon echt niet willen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 22:13
Oh serieus? Dat wist ik niet, joh!

Seksdates zijn trouwens nooit een probleem geweest, maar daar ben ik zelf niet voor in.

ze is nu een gothic puber....:)


seksdates vind ik heerlijk, als de man in kwestie aantrekkelijk , leuk en goed in bed is.
ik laat me verwennen en daarna kan ik er weer een poosje tegen..... :-D
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 22:13
Oh serieus? Dat wist ik niet, joh!

Seksdates zijn trouwens nooit een probleem geweest, maar daar ben ik zelf niet voor in.
Seksdates waren nooit mijn ding, ook voordat ik zwanger werd niet en nu nog niet. Mijn FWB is ook mijn tweede bedpartner tot
nu toe. Ik heb de ambitie ook helemaal niet om met meerdere mannen te slapen, ook niet voor goede seks.
anoniem_394703 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 22:19
12.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wil je daten of wil je een makkelijker leven met man? Omdat je denkt dat het moeilijker is als single?

Het klopt dat het leven makkelijker is als jij en de vader van het kind een liefdevolle relatie zouden kunnen hebben. Het beste uitgangspunt, want beiden hebben hetzelfde belang voor het kind.

Single zijn met kind is vele malen makkelijker dan samen met een man die niet de vader is. Om 10000 redenen.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:18
Seksdates waren nooit mijn ding, ook voordat ik zwanger werd niet en nu nog niet. Mijn FWB is ook mijn tweede bedpartner tot
nu toe.
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-01-2020 22:14
maar moet het echt op korte termijn?
Nee, dat niet. Het gaat niet om de termijn. Het gaat om het feit dat ik een kind heb,
en daarnaast dat ik sowieso altijd al erg slecht was in daten. Dat ik een kind heb, waar
ik natuurlijk enorm veel van houd en die alle prioriteit heeft, maakt het niet makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijke vraag. Ben je op zoek naar genegenheid, geborgenheid en/of seks? Of naar een huis en inkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven