Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:25
Ik ben 27. Kreeg op mijn 23e mijn eerste vriendje (en daarmee dus mijn eerste bedpartner), dat heeft een tijdlang geduurd.
Daarna kwam de FWB, maar wij hebben nooit een relatie gehad.
Ben het niet eens met de negatieve reacties hier.

Snap dat de aandacht fijn is en misschien ontmoet je iemand door het daten met wie je rustig iets kunt opbouwen?

Daten als single mamma gaat prima en het is echt niet zo dat je dan alleen maar de “slechte mannen” treft. Wees gewoon zorgvuldig in de voor selectie en zou bijv op Tinder nooit melden dat je al een kindje hebt, wel melden voorafgaand aan je date! Op deze manier kun je mannen met foute intenties en zwakke mannen die een eventueel stiefvaderschap niet aankunnen, weren.

Neem rustig de tijd om fysiek te herstellen en zodra je er klaar voor bent, lekker weer gaan daten. Ookal zou het alleen maar een koffie date zijn.
iyanlavanzandt wijzigde dit bericht op 15-01-2020 07:32
1.49% gewijzigd
MrDory schreef:
14-01-2020 21:33
Maar jij kent mijn situatie toch helemaal niet ... vrij makkelijk oordelen. De FWB is niet iemand met wie ik zou overwegen mijn leven te delen.
Ik heb mijn eigen redenen gehad om het kindje te houden, niet om hem zo nodig te willen binden. Los van dat ik moeder ben geworden, ben ik al vrij lang 'alleen', al heel lang niet gedate, ook voor mijn zwangerschap niet, om uiteenlopende redenen. Het leven is niet maakbaar.
Nee idd. Maar afgaand op je post kom je gewoon erg wanhopig over. Echt. Je kindje is nét geboren! Je zou alleen voeden, verschonen en "hoe moet ik in hemelsnaam aan mijn rust komen" aan je hoofd moeten hebben. Het feit alleen al dat je aan daten kunt denken laat het er op lijken dat je daar meer mee bezig bent dan met je baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat de gedachten aan een partner af en toe in je opkomen. Heel natuurlijk lijkt me.
Ik zou zeggen, ogen en oren openhouden.
Verder denk ik dat het redelijk is om te zeggen dat je ws meer kans maakt op een iets oudere partner.
Jonge mannen zullen over het algemeen vrij snel wegrennen. Iets oudere mannen zijn vaak wat meer gesettelt, hebben zelf relatie achter de rug, evt jonge kinderen.

Mocht je op een datingsite gaan dan zou ik in je profiel niet direkt vermelden dat je een kindje hebt.
Het lijkt me dat je toch vooral elkaar wil leren kennen, kijken of je elkaar leuk vindt en dat een kans geven. Daarna komt er wel een gelegenheid waarin je zegt dat je een kindje hebt.
(Weet je, iemand kan je snel wegklikken op internet als ze meerdere details lezen. Als ze je aan de andere kant eerst ontmoeten, de gelegenheid krijgen je een beetje te leren kennen en ontdekken hoe leuk je bent dan zijn ze ws makkelijker in staat om een kindje te accepteren. Want leuk heeft dan al overwonnen......
Alle reacties Link kopieren
Het wordt hier af te raden om te zeggen dat je een kind hebt. Dat is een slecht advies.
Het wel of niet hebben van een kind is allesbepalend. Daarover moet je niet liegen.
Het is een zeer belangrijk gegeven. Het verzwijgen vind ik net zo erg als verzwijgen dat je een handicap hebt of dat je een strafblad hebt. Sommige informatie hoor je gewoon te geven. Het later vermelden is slechts het uitstellen van een mogelijke teleurstelling. Je houdt daarmee jezelf en de ander voor de gek.
Accepteert je omgeving het wel dat je een alleenstaande moeder bent? Want ik vind het echt absurd om iemand met een kind van 5 weken te gaan "pushen" om een vent te vinden. Die man komt echt wel, maar het lijkt mij beter om eerst tevreden te zijn met je moederschap en dat ook uit te stralen naar je omgeving.
Natuurlijk kun je uitgaan met mannen, maar alleen omdat jij daar zelf klaar voor bent en zin in hebt, niet omdat jouw omgeving vindt dat dat moet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was anderhalf toen ik een nieuwe relatie kreeg, met een man die ik al kende. Daar ben ik nu mee getrouwd. Daarvoor waren er nog twee mannen met interesse, maar die wilde ik zelf niet. Maar 5 weken, poeh , toen was ik nog een vat hormonen hoor.
Ik zit met echt met open mond sommige reacties te lezen. NIET vermelden dat je een kind hebt op een datingsite of op tinder???
Doe normaal zeg, je bent mag ik hopen trots op je kinderen en dat is toch het laatste wat je wilt verzwijgen. Ik zou andersom ook willen weten van de ander of hij wel of geen kinderen heeft. Nogal essentiële informatie!!
Als er mannen zijn die daar op afknappen is dat toch JUIST prima dat zij afhaken bij het lezen van die info. Wat moet je met een vent die daar niet op zit te wachten terwijl jij een kind hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoeft niet heel bewust te gaan daten. Geen Tinder te installeren

Binnenkort komt je leven weer op de rit, probeer een leuk leven op de te bouwen. Vind goeie oppas (kind geregeld naar papa) en ga sporten, vrijwilligerswerk doen, kijk rond op je werk
Die leuke man komt dan vanzelf
Vind het best raar dat mensen je al met een baby van vijf! weken adviseren om te daten.

En natuurlijk zeg je dat je een kind hebt. Zou not amused zijn als iemand dat zou verzwijgen, grote kans dat ik om die reden de relatie zou verbreken. Want dat lijken me nou net de mensen die zeggen: oeps, per ongeluk zwanger geworden, terwijl dat helemaal niet per ongeluk was.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
15-01-2020 05:00
Het wordt hier af te raden om te zeggen dat je een kind hebt. Dat is een slecht advies.
Het wel of niet hebben van een kind is allesbepalend. Daarover moet je niet liegen.
Het is een zeer belangrijk gegeven. Het verzwijgen vind ik net zo erg als verzwijgen dat je een handicap hebt of dat je een strafblad hebt. Sommige informatie hoor je gewoon te geven. Het later vermelden is slechts het uitstellen van een mogelijke teleurstelling. Je houdt daarmee jezelf en de ander voor de gek.
Er zit wel een verschil tussen in je profiel melden dat je een kind hebt of liegen tegen de man in kwestie.

Ik had het ook niet in mijn profiel staan maar als een man het vroeg gaf ik gewoon eerlijk antwoord. En heel eerlijk vaak was het een van de eerste vragen die ze stelde.


De reden waarom ik dat had was omdat ik toen het er wel nog opstond types aantrok die direct een hele toekomst zagen met mijn kind en daarover begonnen te fantaseren. Voor we elkaar ooit hadden ontmoet.

Verder klikte ik standaard mannen met kinderen op de foto weg. Vind een dating app of site geen plek voor kinderen.


En ik had absoluut geen relatie gekregen met mijn vriend als ik kinderen erop had staan.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
15-01-2020 07:54
Er zit wel een verschil tussen in je profiel melden dat je een kind hebt of liegen tegen de man in kwestie.

Ik had het ook niet in mijn profiel staan maar als een man het vroeg gaf ik gewoon eerlijk antwoord. En heel eerlijk vaak was het een van de eerste vragen die ze stelde.


De reden waarom ik dat had was omdat ik toen het er wel nog opstond types aantrok die direct een hele toekomst zagen met mijn kind en daarover begonnen te fantaseren. Voor we elkaar ooit hadden ontmoet.

Verder klikte ik standaard mannen met kinderen op de foto weg. Vind een dating app of site geen plek voor kinderen.


En ik had absoluut geen relatie gekregen met mijn vriend als ik kinderen erop had staan.
Kind meteen in je profiel zetten is misschien ook weer niet nodig, maar er wordt her en der gesuggereerd om elkaar eerst eens te leren kennen, en het dan een keer te melden. Dat zou ik wel weer heel raar vinden. Als iemand me op date 4 ineens vertelt dat hij kinderen heeft, zou ik dat wel een enorme afknapper vinden (niet de kinderen op zich, maar het feit dat iemand iets zó belangrijks maar even weg laat).
Ik ben geen man, maar als iemand met mij in gesprek zou zijn over een date en het zou dan blijken dat zij nét een baby heeft van 5 weken - dan zouden bij mij alle alarmbellen afgaan.
Dat zou wat mij betreft betekenen dat je in dit stadium waarschijnlijk de verkeerde mensen aan zou trekken.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
15-01-2020 08:05
Kind meteen in je profiel zetten is misschien ook weer niet nodig, maar er wordt her en der gesuggereerd om elkaar eerst eens te leren kennen, en het dan een keer te melden. Dat zou ik wel weer heel raar vinden. Als iemand me op date 4 ineens vertelt dat hij kinderen heeft, zou ik dat wel een enorme afknapper vinden (niet de kinderen op zich, maar het feit dat iemand iets zó belangrijks maar even weg laat).
Oh nee dat zou ik zeker ook niet doen.

Maar normaal komt de vraag wel van de man of van de vrouw heb je kinderen als er niks in je profiel staat.
En zo niet meld je het even voor de eerste date. Ik vind dat een man het recht heeft om je niet te willen vanwege een kind.
Ammiedammie schreef:
15-01-2020 05:00
Het wordt hier af te raden om te zeggen dat je een kind hebt. Dat is een slecht advies.
Het wel of niet hebben van een kind is allesbepalend. Daarover moet je niet liegen.
Het is een zeer belangrijk gegeven. Het verzwijgen vind ik net zo erg als verzwijgen dat je een handicap hebt of dat je een strafblad hebt. Sommige informatie hoor je gewoon te geven. Het later vermelden is slechts het uitstellen van een mogelijke teleurstelling. Je houdt daarmee jezelf en de ander voor de gek.
In je profiel zetten dat je een jonge baby hebt trekt foute mannen aan. Het was in de tijd van de contactadvertenties al dat bijvoorbeeld pedofielen op zoek gingen naar alleenstaande vrouwen met kinderen, een relatie met moeders begonnen vanwege haar kinderen. Of mannen die menen dat je wel wanhopig zult zijn en daar misbruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
15-01-2020 08:52
In je profiel zetten dat je een jonge baby hebt trekt foute mannen aan. Het was in de tijd van de contactadvertenties al dat bijvoorbeeld pedofielen op zoek gingen naar alleenstaande vrouwen met kinderen, een relatie met moeders begonnen vanwege haar kinderen. Of mannen die menen dat je wel wanhopig zult zijn en daar misbruik van maken.
Ik had dus een proefiel op een date app toen mijn zoon 8 maanden was. Een van de vragen die ik vaak kreeg was: Geef je nog borstvoeding.
Als ik dan ja zei was het oh geil mag ik er een keer van drinken en klopt het dat je nu lekkere dikke tieten hebt. En alle varianten daarop.

Ehhhhhh... juist die types die trek ja dan dus aan. Was snel voorbij toen Ik dus niet meer in mn tekst had staan een jong kind te hebben.

Ben toen ook gestopt met daten tot zoon 2 was.
Trien30 schreef:
15-01-2020 09:00
Ik had dus een proefiel op een date app toen mijn zoon 8 maanden was. Een van de vragen die ik vaak kreeg was: Geef je nog borstvoeding.
Als ik dan ja zei was het oh geil mag ik er een keer van drinken en klopt het dat je nu lekkere dikke tieten hebt. En alle varianten daarop.

Ehhhhhh... juist die types die trek ja dan dus aan. Was snel voorbij toen Ik dus niet meer in mn tekst had staan een jong kind te hebben.

Ben toen ook gestopt met daten tot zoon 2 was.
Precies dat. En echt, ik ben helemaal niet pedofielenbang ofzo, absoluut niet. Ik vind heel veel maatregelen die mensen nemen tegen pedofielen onzinnig.

Maar ik heb er genoeg meegemaakt (werktechnisch godzijdank) om te weten dat het aanleggen met een kwetsbare alleenstaande moeder tip nr 1 is in het pedofielenhandboek.
En dan vooral heel lief zijn voor moeders, en betrouwbaar en dergelijke, en er vól voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de komende tijd ook echt niet daten. Daarenboven, het pedo-alarm is wel doorgekomen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet dat ik er vol in zou gaan. Maar naast kersverse single moeder zijn is het blijkbaar apart om ook nog behoefte te hebben aan mannelijke aandacht. Ik begrijp dat sommigen het nogal afkeurenswaardig vinden.

Of is het alleen acceptabel als het aandacht van je man is, die ook de vader van je kind is? Een vriendin van mij had een maand na de bevalling weer seks met haar man... Dat is toch ook niet raar/onverantwoord m.b.t. hormonen/baby?
MrDory schreef:
14-01-2020 21:38
Wat ik me inderdaad af vraag is hoe mannen tegen de aanwezigheid van kinderen aankijken,
maar jouw ervaring leert dat het geen onoverkomelijk issue hoeft te zijn.
Nee natuurlijk niet, anders zouden alle alleenstaande ouders toch voor altijd single blijven?
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
15-01-2020 01:50
Nee idd. Maar afgaand op je post kom je gewoon erg wanhopig over. Echt. Je kindje is nét geboren! Je zou alleen voeden, verschonen en "hoe moet ik in hemelsnaam aan mijn rust komen" aan je hoofd moeten hebben. Het feit alleen al dat je aan daten kunt denken laat het er op lijken dat je daar meer mee bezig bent dan met je baby.
Jeutje, deze post zegt meer over jou en hoe jij in het leven staat dan over TO. Je neemt wel heel veel aan.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is, dat mannen vrij divers reageren. Sommige vinden kinderen een no-go, sommigen vinden het geen probleem.

Ik heb het al vrij vroeg ter sprake gebracht en 'in mijn tijd' kon je op datingsites de optie 'kinderen geen bezwaar' aanvinken. Dat gaf al een vrij goede selectie.

Verder adviseer ik je te genieten van je Kleine Man en je langzaamaan 'ns rond te gaan kijken naar Grote Mannen. Je hoeft er niet meteen vol in te gaan, maar een avondje bios of middagje koffie kan heus geen kwaad en verzet je zinnen.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Iyanlavanzandt schreef:
15-01-2020 00:54
Ben het niet eens met de negatieve reacties hier.

Snap dat de aandacht fijn is en misschien ontmoet je iemand door het daten met wie je rustig iets kunt opbouwen?

Daten als single mamma gaat prima en het is echt niet zo dat je dan alleen maar de “slechte mannen” treft. Wees gewoon zorgvuldig in de voor selectie en zou bijv op Tinder nooit melden dat je al een kindje hebt, wel melden voorafgaand aan je date! Op deze manier kun je mannen met foute intenties en zwakke mannen die een eventueel stiefvaderschap niet aankunnen, weren.

Neem rustig de tijd om fysiek te herstellen en zodra je er klaar voor bent, lekker weer gaan daten. Ookal zou het alleen maar een koffie date zijn.
Veel mannen willen geen kinderen. Om ze dan meteen als zwak te bestempelen omdat ze gewoon geen zin hebben om het gebroed van een ander te onderhouden is nogal kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 21:58
In tegenstelling tot wat de andere vrouwen hier zeggen vind ik dus wel dat een kind hebben je keuzes behoorlijk beperkt en dat je eigenlijk alleen nog in de restantenbak zit te vissen. Mijn ervaring is inderdaad dat de echt leuke mannen het echt een issue vinden, zo'n kind (of kinderen).
Nou dan hebben wij zeker in "een andere bak" gevist of zo want toen ik single was toen heb ik zat mannen leren kennen op verschillende maniereen die nooit een probleem maakten van mijn kids.

Nou ben ik t wel met je eens dat daten gewoon irritant is. Er zijn een hoop mannen met allerlei issues uit vorige relaties en dat stomme dating gedoe met appen en niks meer laten horen of mensen die met meerdere tegelijk daten... bindingsangst etc. Brr. Maar ik merk geen verschil met of zonder kids...

Op latere leeftijd hebben er nou eenmaal veel een rugzakje.

Mijn huidige vriend had geen vroiw gewild zonder kids. Hij heeft er zelf 2 en wil er geen meer bij. Dan krijg je of vrouwen die nog een kind willen of ze al hebben. Of ze uberhaupt niet willen maar dat soort vrouw wil hij niet. Hij wil graag een vrouw die met hem mee kan praten over het hebben van kinderen en die hem begrijpt en ik ben super happy met hem...

Dus ik heb andere ervaringen (al ben ik t met je eens dat date gedoe gewoon shit is)
Alle reacties Link kopieren
Crovax schreef:
15-01-2020 10:25
Veel mannen willen geen kinderen. Om ze dan meteen als zwak te bestempelen omdat ze gewoon geen zin hebben om het gebroed van een ander te onderhouden is nogal kort door de bocht.
Tja en andersom hebben vrouwen geen zin om het gebroed van de mannen op te voeden of er op te passen.

Wat een aannames weer.

En ook al wil een man liever geen kinderen en slaat hij sowieso alle vrouwen met kind over. Wil niet zeggen dat in bepaalde omstandigheden de man de kinderen gewoon accepteert omdat de vrouw in kwestie zo leuk is.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:56
Hij vindt mij niet 'emotioneel' genoeg als vrouw zijnde. Ik ben vrij gesloten, gereserveerd en zakelijk
en heb de neiging om zaken in eerste instantie te benaderen met een analytische en rationalistische blik.
Wat natuurlijk niet betekent dat ik geen emoties heb, maar ik ben niet typetje 'gevoelige lieve vrouw'.

Deze eigenschappen vindt hij verfrissend in een vrouw, maar die waardeert hij in mij als zijnde een vriendin, maar
hij in een relatie zou het voor hem niet werken.
Dat klinkt wel wat onaardig vanuit hem.
Heb jij wel ooit gevoelens voor hem gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven