Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af of je er naar op zoek bent om echt een gezin te vormen? Want zo lijkt het eigelijk in je posts... je wil niet met verschillende mannen sex enzo en je wil 1 vaste partner.

Ik sta er heel anders in. Ik ken mijn vriend al mijn halve leven. Hij was een vriend waar ik niet heel veel mee omging maar ik ken hem al lang. We hebben allebei kids. We gingen eens naar een feestje samen en de vonk sloeg over. We hadden het leuk samen. Daar kwam. Oom sex bij. En zo is t langzaam gegroeid. Wij hebben niet de ambitie om samen te wonen of een gezin te vormen maar onze kids kennen ons al vanaf hun geboorte. We hebben t leuk. Soms met zijn tweeën. Soms met zien vieren en soms met zijn zessen maar een echt gezin gaat t nooit worden. Onze kids hebben genoeg meegemaakt. Ik ben de vriendin van papa en ik ben er soms. Soms met mijn kids. En soms ben ik er een week niet. En soms is mijn vriend bij mij.

Ik denk dat een relatie met kids uit een vorige relatie wel anders is. Ik zie ook niet de toegevoegde waarde van een samengesteld gezin. Lijkt me alleen maar heel lastig. En zo is t toch ook goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die verliefd werd op een zwangere vrouw. Aan het einde van de zwangerschap. Ze hebben rustig aan gedaan maar hij bleef haar leuk vinden. Rustig aan gedate. Inmiddels jaren later hebben ze samen nog een kindje.
Je bent geen paria ofzo met een kind. Als iemand jou echt leuk vindt hoort dat ook bij jou toch?
Malinois schreef:
14-01-2020 21:54
Ho even, er is niks mis met daten als moeder. Ik heb het over daten als de eventuele hechtingen nog niet eens verwijderd zijn en je zwangerschapsverlof nog loopt. Waarom niet na een jaar of 2 jaar eens kijken?

Als vrouw ren je toch ook gillend weg als je tinderdate verteld een 2 maanden oude baby te hebben bij een scharrel?
Wat heb jij lang last gehad van hechtingen zeg!

Ze wil helemaal NU niet daten!

Maak het nou niet dramatisch terwijl het dat niet is.

TO: luister vooral naar jezelf! Je kunt oppas krijgen dus dat is mooi als jij zover bent.
En of jouw ideale vent het ziet zitten dat jij een baby hebt merk je snel genoeg.

Geniet van je mooie kleine en straks van daten!
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
15-01-2020 10:42
Tja en andersom hebben vrouwen geen zin om het gebroed van de mannen op te voeden of er op te passen.

Wat een aannames weer.

En ook al wil een man liever geen kinderen en slaat hij sowieso alle vrouwen met kind over. Wil niet zeggen dat in bepaalde omstandigheden de man de kinderen gewoon accepteert omdat de vrouw in kwestie zo leuk is.
Voor vrouwen geldt natuurlijk hetzelfde. Als een vrouw geen zin heeft in een kind van een ander is dat net zo valide.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bv nooit een man met kinderen willen. Dit omdat ik maar weinig kinderen behalve die van mezelf leuk vind. Vooral meisjes heb ik niks mee.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-01-2020 17:22
Ik zou bv nooit een man met kinderen willen. Dit omdat ik maar weinig kinderen behalve die van mezelf leuk vind. Vooral meisjes heb ik niks mee.
Ik vond de mannen met kinderen ook veel complexer op dates. Lekker hypocriet want heb er zelf wel een rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
15-01-2020 10:49

Ik denk dat een relatie met kids uit een vorige relatie wel anders is. Ik zie ook niet de toegevoegde waarde van een samengesteld gezin. Lijkt me alleen maar heel lastig. En zo is t toch ook goed?
Er is natuurlijk wel een verschil tussen beiden gescheiden en twee kinderen en geen verdere kinderwens en alleenstaand met 1 kind en misschien nog een verdere kinderwens. Als TO een man tegen het lijf loopt die nog geen kinderen heeft, kan ik me best voorstellen dat je niet eeuwig blijft latten. Zeker niet als je samen ook nog kinderen wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf ook niet te wachten op een heel hok vol, als een man twee kinderen heeft is is dat maximaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken mijn dochtertje is nu 8 maanden oud.
Komt misschien ook wel omdat ik met haar vader de laatste tijd vooral een hele slechte omgang heb gehad in de relatie. Zijn nu 8 maanden uit elkaar ongeveer.

En ik snap jouw omgeving niet eigenlijk. Waarom dat gedruk om te gaan daten. Ik zou daar echt naar van worden. Je bent moeder en richt je daar op. Je hebt alle tijd nodig voor je zoontje.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
waarom moet je perse nog een man hebben? zou je u niet beter concentreren op uw baby! lang kunnen jullie nog niet uiteen zijn en je wilt er al terug aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 21:38
Ik ga nu ook absoluut niet daten ;) Ook geen tijd voor, al zou ik het willen proberen.
Wat ik me inderdaad af vraag is hoe mannen tegen de aanwezigheid van kinderen aankijken,
maar jouw ervaring leert dat het geen onoverkomelijk issue hoeft te zijn.
Hey MrDory, gefeliciteerd met je zoontje!
Het is heel menselijk wat je vraagt, dus laat je niet gek maken door azijn pissers.

Mijn ervaring: meeste mannen hebben er geen bewaar tegen. De mannen die ik heb gedated vonden het totaal geen probleem. Heb echter alleen de persoon met wie het serieus werd voorgesteld en we zijn nog steeds samen.

Vergeet niet dat je nu vol hormonen zit. Geef jezelf de tijd om te herstellen en in het ritme te komen met je zoontje.

Succes!
sugarmiss schreef:
14-01-2020 21:27
Je bent wel erg wanhopig.

Eerst proberen om een FWB aan je te binden door oeps per o geluk zwanger te worden.

Nu dat niet gelukt is ben je 5 weken na de geboorte!!!! Wanneer je nog midden in de kraamtijd zit!!!! En jij je zelf dus alleen druk zou moeten maken om je baby en je herstel aan het denken of je wel aan de man kan komen als alleenstaande moeder en wil je eigenlijk zo snel mogelijk Gaan daten.

Het idee komt van je vriendinnen. Zal wel.
Jij bent ook echt het heldere licht aan het eind van de tunnel hè? Sjeez...
Alle reacties gelezen en ik sluit mij aan bij Roos en het kleine groepje wat antwoord geeft op de vraag een een beetje positief kan zijn :) Jeetje wat een oordelen en negativiteit. Ik vind dat het voor jou spreekt dat je nog steeds blijft reageren. Er zijn mensen voor minder weg gerend met dergelijke en hoeveelheid van deze reacties. En oppassen voor pedofielen, jeetje. Daar moet je ook voor oppassen in het algemeen hoor.

Ik heb geen ervaring met (single) moeder zijn en daten. Ik denk dat je behoefte om te daten en wie weet een relatie begrijpelijk is. Je wilt misschien nog meer kinderen en als je moet wachten totdat jij en je kind helemaal gesetteld is, ben je straks niet meer vruchtbaar. Je speelt met de gedachte en vraagt je af wat je kan verwachten.

Je kan tegen die tijd Tinderprofiel (de instap app voor online daten) aanmaken en ik zou zelf wél vermelden dat je een kindje heb. Misschien alleen de leeftijd niet vermelden. Aangezien je date voor iets serieus, is het wat al eerder gezegd is wel een belangrijke factor voor een man om dat te weten. En weet je, of jij nu in de restantenbak zit of zit te vissen in de restantenbak: het is zoals het is. Ik geloof dat je vanzelf een man tegenkomt en dat het blijkt dat jullie bij elkaar passen. Dan neem je elkaar en elkaars situatie.

Veel plezier met daten ooit en geniet van het leven met je zoontje :)
Malinois schreef:
14-01-2020 21:15
Ik mag toch hopen dat elke man die hoort dat jij een baby van dan 2/3/4 maanden oud thuis hebt liggen heel hard wegrent. Dat zijn de leuke betrouwbare mannen. De mannen die dat geen probleem vinden, daar moet je niets mee beginnen, want dat klopt niet.
Ik heb een kennis die vreemdging en zwanger raakte van haar ONS. Vader van het kind wilde het kind niet en is niet in beeld. Zo'n 4 maanden na de bevalling had ze een nieuwe vriend en nu 10 maanden later is ze 3 maanden zwanger van hem en hebben ze net een huis gekocht samen. Misschien dat het gewoon goed gaat, maar ik vraag me wel af waarom alles in zo'n sneltreinvaart moet.

TO, ik zou gewoon lekker rustig aan doen in ieder geval.
MrDory schreef:
14-01-2020 21:38

Wat ik me inderdaad af vraag is hoe mannen tegen de aanwezigheid van kinderen aankijken,
Veel mannen zullen liever geen relatie willen met een single moeder.

Andere mannen kijken neer op mannen die single moeders daten, omdat dat soort mannen vaak (niet altijd) wanhopig zijn. Je word gezien als een cuckold door andere mannen. Andere mannen zien je dan snel als beta.

Maar, die mannen bestaan wel dus je zult vast wel iemand kunnen vinden, alhoewel ik het eens ben met sommige reactie; Wil je dat soort mannen wel?

Ik zou persoonlijk ook nooit een single moeder daten.
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:43
Veel mannen zullen liever geen relatie willen met een single moeder.

Andere mannen kijken neer op mannen die single moeders daten, omdat dat soort mannen vaak (niet altijd) wanhopig zijn. Je word gezien als een cuckold door andere mannen. Andere mannen zien je dan snel als beta.

Maar, die mannen bestaan wel dus je zult vast wel iemand kunnen vinden, alhoewel ik het eens ben met sommige reactie; Wil je dat soort mannen wel?

Ik zou persoonlijk ook nooit een single moeder daten.
Dat is echt bullshit en alleen in heel beperkte incel of alt right achtige kringen zo. Godzijdank is dat maar een klein percentage mannen
Malinois schreef:
16-01-2020 13:47
Dat is echt bullshit en alleen in heel beperkte incel of alt right achtige kringen zo. Godzijdank is dat maar een klein percentage mannen
I don't know, bijna alle mannen die ik in het echt ken denken zo. Online ook, maar in het echt ook. En dan heb ik het over linkse mannen, rechtse mannen, Arabische Moslim mannen, Nederlandse atheistische mannen.

Ben jij een man?
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 16-01-2020 13:50
2.08% gewijzigd
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:43
Veel mannen zullen liever geen relatie willen met een single moeder.

Andere mannen kijken neer op mannen die single moeders daten, omdat dat soort mannen vaak (niet altijd) wanhopig zijn. Je word gezien als een cuckold door andere mannen. Andere mannen zien je dan snel als beta.

Maar, die mannen bestaan wel dus je zult vast wel iemand kunnen vinden, alhoewel ik het eens ben met sommige reactie; Wil je dat soort mannen wel?

Ik zou persoonlijk ook nooit een single moeder daten.
Wat een rare post is dit zeg.... Je weet wat een cuckold is? Blijkbaar niet want je gebruikt het in een hele vreemde context en wat Alpa/Beta er mee te maken heeft snap ik ook niet.

als je de 25 voorbij bent hebben mensen al een leven achter zich, met relaties en mogelijke kinderen. Die blijven daarna heus niet allemaal vrijgezel hoor als de relatie uit gaat/weduwe wordt/bewust alleenstaand moeder is.
rosings schreef:
16-01-2020 13:50
Wat een rare post is dit zeg.... Je weet wat een cuckold is? Blijkbaar niet want je gebruikt het in een hele vreemde context en wat Alpa/Beta er mee te maken heeft snap ik ook niet.

Een cuck komt van een vogel waar het mannetje soms zorgt voor kinderen die niet van hem zijn.
En ik zeg niet dat het zo is, maar zo denken veel mannen.

als je de 25 voorbij bent hebben mensen al een leven achter zich, met relaties en mogelijke kinderen. Die blijven daarna heus niet allemaal vrijgezel hoor als de relatie uit gaat/weduwe wordt/bewust alleenstaand moeder is.
Natuurlijk, maar de meeste mannen willen liever geen single moeder met een baby. De meeste mannen willen niet zorgen voor een kind dat niet van hen is. Dus, de mannen die dat doen worden gezien als wanhopig, omdat ze niets beters kunnen krijgen.
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:51
Een cuck komt van een vogel waar het mannetje soms zorgt voor kinderen die niet van hem zijn.
En ik zeg niet dat het zo is, maar zo denken veel mannen.




Natuurlijk, maar de meeste mannen willen liever geen single moeder met een baby. De meeste mannen willen niet zorgen voor een kind dat niet van hen is. Dus, de mannen die dat doen worden gezien als wanhopig, omdat ze niets beters kunnen krijgen.
Wow. Wat een bijzondere zienswijze. Ik wens je veel succes in je leven.

Ik ben een alleenstaand moeder en ik wil helemaal niet dat iemand die ik date voor mijn kind zorgt. Dat kan ik zelf wel. Mochten we zo serieus worden dat we partners worden ipv daten praten we wel verder.
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:49
I don't know, bijna alle mannen die ik in het echt ken denken zo. Online ook, maar in het echt ook. En dan heb ik het over linkse mannen, rechtse mannen, Arabische Moslim mannen, Nederlandse atheistische mannen.

Ben jij een man?
Dat zegt vooral iets over in welke kringen je je bevindt.
Ik denk dat geen enkel mens als hij kan kiezen graag de kinderen van een ander opvoedt. Vrouwen net zo min als mannen.
Malinois schreef:
16-01-2020 14:03

Ik denk dat geen enkel mens als hij kan kiezen graag de kinderen van een ander opvoedt. Vrouwen net zo min als mannen.
Precies, dus een man die als stiefvader eindigt, wordt gezien als een man met weinig opties. Een wanhopige man. Een man die mag zorgen voor de kind van een andere man.

Ik zit niet in bepaalde "kringen". Ik heb het over de meningen van mannen die ik ken. Jonge en oude mannen van verscheidene afkomsten. Ik vond het juist altijd grappig hoe bijna alle mannen het daarover eens waren.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:49
I don't know, bijna alle mannen die ik in het echt ken denken zo. Online ook, maar in het echt ook. En dan heb ik het over linkse mannen, rechtse mannen, Arabische Moslim mannen, Nederlandse atheistische mannen.

Ben jij een man?
Mijn man is een Arabier, en zorgt voor mijn dochter sinds ze anderhalf is. Ze is nu 15 en hij is er nog steeds en hebben we een zoon van 7.
syntax18 schreef:
16-01-2020 14:06
Precies, dus een man die als stiefvader eindigt, wordt gezien als een man met weinig opties. Een wanhopige man. Een man die mag zorgen voor de kind van een andere man.

Ik zit niet in bepaalde "kringen". Ik heb het over de meningen van mannen die ik ken. Jonge en oude mannen van verscheidene afkomsten. Ik vond het juist altijd grappig hoe bijna alle mannen het daarover eens waren.
Jij kent echt rare mannen.
syntax18 schreef:
16-01-2020 14:06
Precies, dus een man die als stiefvader eindigt, wordt gezien als een man met weinig opties. Een wanhopige man. Een man die mag zorgen voor de kind van een andere man.

Ik zit niet in bepaalde "kringen". Ik heb het over de meningen van mannen die ik ken. Jonge en oude mannen van verscheidene afkomsten. Ik vond het juist altijd grappig hoe bijna alle mannen het daarover eens waren.
Jij hebt een wonderlijk en godzijdank niet geheel correct wereldbeeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven